Officieel: BMW 5 Serie
- Femme
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Het gaat natuurlijk om de verhouding, maar dan nog is het verschil tussen 306pk en 407pk (33 procent) groot vergeleken met het verschil in vermogen tussen een 528i met 258pk en een 535i met 306pk (19 procent) .
Daartussen is ruimte voor een instap B5 die ten opzichte van een gewone 5-serie exclusiever zal zijn vanwege de Alpina-verfijningen.
Daartussen is ruimte voor een instap B5 die ten opzichte van een gewone 5-serie exclusiever zal zijn vanwege de Alpina-verfijningen.
-
Ha, die Fappers;
Ik vraag me ook af wat Alpina straks nog in te brengen heeft bij de nieuwe Vijf-serie, want er zou ook best nog wel eens een 540i met 340pk-twinturbo in de pijplijn kunnen zitten. We have the technology. Een model tussen de 550i en M5 zal er nog wel komen, maar daaronder? Is bijna helemaal dichtgetimmerd, dat programma.
Ik denk dat trouwens de cijfermatige pk-vergelijkingen op zich maar een deel van het verhaal vertellen als je het koppel, en dan natuurlijk niet alleen de piekwaarden maar het verloop van de gehele kromme, niet in de vergelijking meeneemt. Het verschil in pk's tussen de 528i en de 535i is misschien niet zo gek groot, maar het koppel van die laatste is zóveel groter en over een zo breed gebied uitgesmeerd dat'ie in de praktijk natuurlijk kringetjes draait om zijn minder bedeelde broertje.
Ik vraag me ook af wat Alpina straks nog in te brengen heeft bij de nieuwe Vijf-serie, want er zou ook best nog wel eens een 540i met 340pk-twinturbo in de pijplijn kunnen zitten. We have the technology. Een model tussen de 550i en M5 zal er nog wel komen, maar daaronder? Is bijna helemaal dichtgetimmerd, dat programma.
Ik denk dat trouwens de cijfermatige pk-vergelijkingen op zich maar een deel van het verhaal vertellen als je het koppel, en dan natuurlijk niet alleen de piekwaarden maar het verloop van de gehele kromme, niet in de vergelijking meeneemt. Het verschil in pk's tussen de 528i en de 535i is misschien niet zo gek groot, maar het koppel van die laatste is zóveel groter en over een zo breed gebied uitgesmeerd dat'ie in de praktijk natuurlijk kringetjes draait om zijn minder bedeelde broertje.
-
Een model tussen de 550i en de M5?Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Fappers;

Daar geloof ik absoluut niet in, ben benieuwd waarr je je vermoedens op baseert dat er tussen deze 2 modellen (nog) een ander model komt?
-
Ha, die 535d
Van Alpina dan, bedoel ik. Een beetje zoals de B5 nu ook tussen de 550i en de M5 inhangt. Van BMW zelf verwacht ik dat zeker niet nee, maar ik zie eigenlijk geen andere gaten in het 5-gamma waar Alpina anders in zou kunnen duiken, tenzij die 540i er per ongeluk toch niet komt natuurlijk.
Van Alpina dan, bedoel ik. Een beetje zoals de B5 nu ook tussen de 550i en de M5 inhangt. Van BMW zelf verwacht ik dat zeker niet nee, maar ik zie eigenlijk geen andere gaten in het 5-gamma waar Alpina anders in zou kunnen duiken, tenzij die 540i er per ongeluk toch niet komt natuurlijk.
-
@Hans
Ik denk ook wel dat er een B5(?) weer zal komen tussen het topmodel ''non M'' (550i) en de M5
Wellicht dat Alpina deze keer twee versies brengt???? Een B5 met pak hem beet 550pk (basis 550i) en dan misschien een gekietelde versie van de basis 535 met rond de 400pk.
Maar ach, we zullen het allemaal zien - het is nu toch koffiedik kijken.
Ik denk ook wel dat er een B5(?) weer zal komen tussen het topmodel ''non M'' (550i) en de M5
Wellicht dat Alpina deze keer twee versies brengt???? Een B5 met pak hem beet 550pk (basis 550i) en dan misschien een gekietelde versie van de basis 535 met rond de 400pk.
Maar ach, we zullen het allemaal zien - het is nu toch koffiedik kijken.

- Macboy
Nou Hans, jij snapt er duidelijk helemáál niks vanHansv (Hans van Velzen) schreef:Ik vraag me ook af wat Alpina straks nog in te brengen heeft bij de nieuwe Vijf-serie

-
Ha, die Macboy;
En bedankt.... 8)
Nee, natuurlijk heeft Alpina nog een zeker bestaansrecht, maar als het gaat om aanvullingen op het motorengamma worden de niches toch wel erg klein. Zo kan ik me bijvoorbeeld nauwelijks nog voorstellen dat iemand nog een B7 koopt als BMW zelf al een veel dikkere versie heeft die je ook behoorlijk naar de persoonlijke (wan)smaak kunt pimpen in eigen huis. Zelfde verhaal bij de D3; exclusief en goed uitgevoerd, maar ik zie de meerwaarde niet ten opzichte van een Dreier met een mooie zespits diesel. Op deze manier wordt Alpina een soort Gemballa met stijl. Want door de onvermijdelijk aanstormende switch naar turbo's bij de M-modellen (helaas, helaas) zal het onderscheidend vermogen van Alpina motorisch ook steeds minder groot worden. Ik zal er dan wel weinig van snappen, maar ik zie Alpina liever als constructeur dan als interieurdesigner.
En bedankt.... 8)
Nee, natuurlijk heeft Alpina nog een zeker bestaansrecht, maar als het gaat om aanvullingen op het motorengamma worden de niches toch wel erg klein. Zo kan ik me bijvoorbeeld nauwelijks nog voorstellen dat iemand nog een B7 koopt als BMW zelf al een veel dikkere versie heeft die je ook behoorlijk naar de persoonlijke (wan)smaak kunt pimpen in eigen huis. Zelfde verhaal bij de D3; exclusief en goed uitgevoerd, maar ik zie de meerwaarde niet ten opzichte van een Dreier met een mooie zespits diesel. Op deze manier wordt Alpina een soort Gemballa met stijl. Want door de onvermijdelijk aanstormende switch naar turbo's bij de M-modellen (helaas, helaas) zal het onderscheidend vermogen van Alpina motorisch ook steeds minder groot worden. Ik zal er dan wel weinig van snappen, maar ik zie Alpina liever als constructeur dan als interieurdesigner.
- Femme
De relatie tussen BMW en Alpina is goed en BMW ziet ook wel de meerwaarde van de exclusiviteit van Alpina.
Ik ben het wel met je eens dat die exclusiviteit minder gaat worden als Alpina's feitelijk niet veel meer zijn dan gechiptunede BMW's met wat verfraaiingen aan het interieur en exterieur. De tijd van ambachtelijke fijnslijperij is geweest. Alpina moet het juist wel hebben van de gaten die BMW in zijn lineup laat vallen. Mogelijkheden voor erg brute varianten zijn er niet meer omdat BMW daar geen medewerking aan zal verlenen. M moet de top blijven. Dus blijft over het opvullen van gaatjes en het maken van alternatieven met een iets andere insteek.
Bij de M5 en M6 ging dat mooi omdat Alpina een comfortabeler alternatief kon bieden met een automaat en een koppelrijkere motor. Dat gaat moeilijker worden nu de nieuwe M5 turbo's en een meer geciviliseerde robobak met dubbele koppeling krijgt.
De D3 Biturbo presteert beter dan de 325d, is zuiniger en is een Alpina.
Ik denk dat we ook wel een Alpina-variant van de 760i mogen verwachten die tegenwicht kan bieden aan de S65 AMG.
Ik ben het wel met je eens dat die exclusiviteit minder gaat worden als Alpina's feitelijk niet veel meer zijn dan gechiptunede BMW's met wat verfraaiingen aan het interieur en exterieur. De tijd van ambachtelijke fijnslijperij is geweest. Alpina moet het juist wel hebben van de gaten die BMW in zijn lineup laat vallen. Mogelijkheden voor erg brute varianten zijn er niet meer omdat BMW daar geen medewerking aan zal verlenen. M moet de top blijven. Dus blijft over het opvullen van gaatjes en het maken van alternatieven met een iets andere insteek.
Bij de M5 en M6 ging dat mooi omdat Alpina een comfortabeler alternatief kon bieden met een automaat en een koppelrijkere motor. Dat gaat moeilijker worden nu de nieuwe M5 turbo's en een meer geciviliseerde robobak met dubbele koppeling krijgt.
De D3 Biturbo presteert beter dan de 325d, is zuiniger en is een Alpina.
Ik denk dat we ook wel een Alpina-variant van de 760i mogen verwachten die tegenwicht kan bieden aan de S65 AMG.
-
Ha, die Femme;
Een Alpina B7S- V12 dus? Bring it on!
Een Alpina B7S- V12 dus? Bring it on!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Racing Dynamics has already set its sights on tuning the upcoming F10 5-series. Plans so far include:
-The Racing Dynamics BMW 550i R50S will boast 620hp (up from factory 407hp).
-The Racing Dynamics BMW 535i R35 with its N55 single turbo inline engine will receive extra boost to produce 410hp and 383lb-ft torque, achieving 0-60 in an estimated 5.3 sec (.70 seconds faster than the factory model).
-Racing Dynamics full custom exhaust system.
21" Racing Dynamics 1-piece forged lightweight wheels.
-Custom suspension setup tuned for proper mating of maximum handling properties and comfort. Will lower the F10 by approximately 35mm.
2 gas struts for the front / 2 gas-pressurized shock absorbers for the rear
-New rear-locking differential.
-Racing Dynamics aerodynamic parts for performance and cosmetic improvements.
-Custom interiors with choices of carbon fiber, exotic woods, patterns and surfaces.

-The Racing Dynamics BMW 550i R50S will boast 620hp (up from factory 407hp).
-The Racing Dynamics BMW 535i R35 with its N55 single turbo inline engine will receive extra boost to produce 410hp and 383lb-ft torque, achieving 0-60 in an estimated 5.3 sec (.70 seconds faster than the factory model).
-Racing Dynamics full custom exhaust system.
21" Racing Dynamics 1-piece forged lightweight wheels.
-Custom suspension setup tuned for proper mating of maximum handling properties and comfort. Will lower the F10 by approximately 35mm.
2 gas struts for the front / 2 gas-pressurized shock absorbers for the rear
-New rear-locking differential.
-Racing Dynamics aerodynamic parts for performance and cosmetic improvements.
-Custom interiors with choices of carbon fiber, exotic woods, patterns and surfaces.
- Joop
Kwam 'm net via de mail tegen...
...ziet er toch netjes en stijlvol uit zo voor een getunede auto.
...ziet er toch netjes en stijlvol uit zo voor een getunede auto.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Die gaat de komende M5 op de kl.ten geven......................... 

-
- Auto: M3P, 130i
Wielen zijn prachtig! 

- romo
Ander kleurtje.........................misstaat zeker niet IMHO, de lijnen komen fraai tot leven....

- FreudeamFahren
Ik weet wel zeker dat Burky Bovensiepen dat anders zietHansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die 535d. Een beetje zoals de B5 nu ook tussen de 550i en de M5 inhangt.

-
Ha, die FaF;
Ongetwijfeld, maar de oude B5S had dan ook door de keuze voor een mechanische compressor een flink stuk eigen identiteit. Dat zal met straks enerzijds een 550i plus M5 en anderzijds een eventuele B5 en allemaal met een twinturbo V8 een stuk moeilijker worden voor Alpina.
Ongetwijfeld, maar de oude B5S had dan ook door de keuze voor een mechanische compressor een flink stuk eigen identiteit. Dat zal met straks enerzijds een 550i plus M5 en anderzijds een eventuele B5 en allemaal met een twinturbo V8 een stuk moeilijker worden voor Alpina.
- Ravin ///M
Kont van een e60 vond ik toch echt mooier. En de neus ook.
Veel uitgesprokener. Vind hem zo in het wild er een beetje saai
uit zien.
uit zien.
-
Achterkant en de zijkant een hele verbetering. Voorkant blijf ik niet mooi vinden. De voorbumper met die ingebouwde gril en de naad die tussen de koplampen loopt stoort me persoonlijk erg. In een donkere kleur valt dat wellicht minder op. Z4 had imho hetzelfde probleem. Nooit aan kunnen wennen. Het liefst zie ik de nieren het liefst zoals de e39 in de motorkap en wat minder hoog. De bumper mag dan weer een mooi los ding worden.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Als ik ipv 40 50 was had ik nu direct 'n 535i besteld op 19"in zilverlichtblauwgrijs en zwart leder als dat er is. Prima lowprofile dikke bak!
-
Mis wel wat scherpe lijnen........
- Snipe
Als ik in plaats van 30 40 was deed ik dat ook!Robin schreef:Als ik ipv 40 50 was had ik nu direct 'n 535i besteld op 19"in zilverlichtblauwgrijs en zwart leder als dat er is. Prima lowprofile dikke bak!
- RVV
Mooi hoor, de kleur ben ik geen fan van.. maar voor de rest.. zelfs standaard winterbanden er onder
Wat gaat een 535i eigenlijk kosten ? Zijn er al prijzen bekend ?

- Snipe
Er zijn nog geen prijzen bekend. Da's aan de late kant, want op bmw.de kun je je nieuwe 5 al volledig configureren. (Waarbij me opviel dat er maar weinig kleuren zijn, afgezien van zwart, wit en grijs.)
- Joop
Alleen de Duitse prijzen, die heb ik hier al in dit draadje gepost...Rico schreef:Mooi hoor, de kleur ben ik geen fan van.. maar voor de rest.. zelfs standaard winterbanden er onder![]()
...op pagina 1 zelfs

- Kasteel
+1Ravin ///M schreef:Kont van een e60 vond ik toch echt mooier. En de neus ook.
uit zien.
Ik vind de e60 met m pakketje gewoon echt mooi, kom hier niet verder dan 'niet lelijk'.