Burj Dubai Opening - World's tallest Skyscraper
-
Metchu
Re: Burj Dubai Opening - World's tallest Skyscraper
true that +1...
-
Madness
Respect voor een de constructeur die zo'n gebouw op zn naam durft te zetten! 
- KW
Weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar mij hangt bij zeker 10 meter.Eric H schreef: Vraag me af hoe ver dit ding wijkt in de top bij een stevig windje ?
Ze hebben idd veel geleerd van allerlei andere soorten bouwwerken, en al die kennis en techniek samengebracht tot een geheel.romo schreef: Uiteraard kan er wat fout gaan, is er in het verleden ook gegaan; maar zonder vallen geen opstaan..............the sky is the limit, not the brain..........
- duifjes.com
Ik zou graag een keertje naar Dubai gaan gewoon om te zien hoe het daar is......
- Mathieu
Dan ga je toch, je bespaart tenslotte al op de boodschappen.
- duifjes.com
Jij leest goed zegMathieu schreef:Dan ga je toch, je bespaart tenslotte al op de boodschappen.
- Mathieu
Dan verkoop je toch de boot.duifjes.com schreef:Jij leest goed zegMathieu schreef:Dan ga je toch, je bespaart tenslotte al op de boodschappen.helaas op dit moment ff heel erg op de centen letten......komt echt nog wel!
- duifjes.com
De boot ligt nog in Dubai dat is het probleemMathieu schreef:Dan verkoop je toch de boot.duifjes.com schreef:Jij leest goed zegMathieu schreef:Dan ga je toch, je bespaart tenslotte al op de boodschappen.helaas op dit moment ff heel erg op de centen letten......komt echt nog wel!
-
BelgianRally
hmm... de Barasti bar ligt toch een stukje van de Burj Al Arab (dubai media city) en zit in le meridien. Zeker een aanrade om te bezoeken..stefan740 schreef:Ach die Barasti bar wouden wij ook nog heen gaan totdat alle festiviteiten werden afgelast op oudejaarsavond. (2008/2009 ivm 'conflict' in israel)Pescatore schreef:Nonsens. Ook in Dubai heb je clubs, waar toch echt de nodige alcohol verkrijgbaar is. Aanrader destijds was toch wel de Barasti bar, met uitzicht op het Burj al Arab.stefan740 schreef:Klopt. Hotels hebben als enige de mogelijkheid om alcohol te schenken dacht ik. Ik was er met ons gezin dus zelf niks uitgezocht.
Zie Dubai als het Amsterdam van het midden-oosten en het komt helemaal overeen met je verwachtingen.
Burj Dubai is nog wel een meter of 300 (!) gegroeid sinds ik hem gezien heb, moet nu helemaal een absurd gezicht zijn
Al denk ik dat die bar toch echt onderdeel van een hotel is, jumeirah nog iets. Je kan er zeker wel uitgaan klopt maar het is echt anders als hier.
-
BelgianRally
nog een pic van tijdens de bouw...

Burj Dubai met links boven de Dubai Mall, tussen de twee ligt nu ook de grootse fontijn ter wereld. In het midden The Address hotel en rechts van heb je de "old town"..
Burj Dubai met links boven de Dubai Mall, tussen de twee ligt nu ook de grootse fontijn ter wereld. In het midden The Address hotel en rechts van heb je de "old town"..
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^ wat een fantastisch plaatje 
- KW
Zie mijn foto op de vorige pagina, zelfde dag gemaakt, andere hoek... Maar allemaal onwijs gaaf om te zien. Gewoon onvoorstelbaar dik en vooral hoog gebouw!
- Joy
Het is ergens mindblowing dat dit gewoon kan. De druk op de fundering moet echt ongekend zijn.
-
Madness
Joy schreef:Het is ergens mindblowing dat dit gewoon kan. De druk op de fundering moet echt ongekend zijn.
Luchtankers zullen dat wel verminderen
-
Roy
Kwam net dit tegen, WTF?
http://www.youtube.com/watch?v=4muhc_QUGcI" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=4muhc_QUGcI" onclick="window.open(this.href);return false;
NOTE: I did not make this video. It is the video produced by the architectural firm behind this building.
--
David Fisher's company 'Dynamic Architecture' have developed a moving skyscraper! The building will be made up of 80 floors, with an apartment on each floor.
The rotating building is made possible by 79 giant power-generating wind turbines.
As well as the rotation, the wind turbines will also provide enough energy to power the entire building and feed extra energy back into the grid.
There are two buildings planned at the moment. One in Dubai and one in Moscow. The Dubai building is planned to be up and running by 2010.
-
Madness
Heel oud nieuws

-
Roy
Maar word er nou ook daadwerkelijk aan gewerkt? Zou klaar moeten zijn in 2010.
-
Madness
Zelf heb k er nog niets over gehoord/gelezen dat ze al begonnen waren met de bouw.
-
allen
Is die toren eigenlijk ook nog te bezoeken als attractie? Leuk om eens van een metertje of 800 naar beneden te kijken. Kan ik aan m'n hoogtevrees werken. 
- RVV
Ah vandaar de sigaar, je bent gewoon bangallen schreef:Is die toren eigenlijk ook nog te bezoeken als attractie? Leuk om eens van een metertje of 800 naar beneden te kijken. Kan ik aan m'n hoogtevrees werken.
- duifjes.com
allen schreef:Is die toren eigenlijk ook nog te bezoeken als attractie? Leuk om eens van een metertje of 800 naar beneden te kijken. Kan ik aan m'n hoogtevrees werken.
hahaha ik ken dat ja....Sagrada Familia bovenin vond ik al eng hahhahaha
- KW
Lijkt me wel dat ze daar mogelijkheden voor maken, want zo'n toren trekt natuurlijk om die reden veel publiek.
- Maus335i
Ga er maar wel van uit. Taipei kan je ook in, Petronas Towers idem en WTC/Empire State heb (had) je ook een observation deck. Kunnen ze flink geld mee verdienen, dus het zal wel jaallen schreef:Is die toren eigenlijk ook nog te bezoeken als attractie? Leuk om eens van een metertje of 800 naar beneden te kijken. Kan ik aan m'n hoogtevrees werken.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Ik meende gehoord te hebben dat op 800+ meter het hoogste observation deck ter wereld is.
-
EJGT3CS
De Burj Dubai is niet meer. Het 828 meter hoge vastgoedspektakel heeft tijdens de opening een nieuwe naam gekregen. Buuremiraat en redder Abu Dhabi hernoemt de toren naar haar eigen leider. De Burj Khalifa is nu officieel het hoogste gebouw ter wereld.
Pikant moment tijdens de openingsshow van de Burj Dubai gisteren. Sjeik Mohammed al-Maktoum, u weet wel de heerser over Dubai, mocht de openingsceremonie verrichten maar moest toezien hoe buurland Abu Dhabi met de eer strijkt.
De hoogste toren ter wereld is gisteren vernoemd naar de financiële redder van voormalig vastgoedparadijs Dubai, Sjeik Khalifa bin Zayed bin Sultan al-Nahyan. Een hele mond vol, maar u mag vanaf nu gewoon Burj Khalifa zeggen.
Sjeik Khalifa bin Zayed bin Sultan al-Nahyan in hoogst eigen persoon
Is dit eerlijk? Ja dit is eerlijk. Dubai leeft bij de gratie van Abu Dhabi en enige nederigheid jegens het buuremiraat is dan wel op zijn plaats. Sjeik Mohammed bin Rashid al-Maktoum begrijpt dat en kondigde de naamswijziging dan ook zelf aan.
925.nl