ook zonder sneeuw kun je rare taferelen verwachten!
Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010
-
The Doctor
Re: Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7MPRmOUx ... r_embedded[/youtube]
- Sander
Bekijk dit filmpje en laat je overtuigen..Maus335i schreef:Hoe goed remt een winterband op ijs trouwens? Of glij je dan ook gewoon tegen je voorligger aan?
-
Rupie
Heerlijk, dit is super leedvermaak. Gewoon met een camera op een kruispunt voor een stoplicht gaan staan. Mega droogJoy schreef:Check die Alfa 159.
http://www.dumpert.nl/mediabase/776721/ ... dheid.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vooral ook even naar het voorwiel kijken terwijl de bestuurster aan de voorkant de schade aan het opnemen isAre you kidding me
Oh ja die Transit, schitterende drift ook al was het onbedoeld
Maar zit er een automaat in die 159? Zie dat voorwiel draaien
- RVV
Ja natuurlijk de automaat 
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:Ze zitten eronder de Pilot Alpins in 235 nogwat 18 rondom. Wegrijden in sneeuwprak:prima, remmen accelleraeren daarin Prima, ongehoord, sturen idem. Zelfs op ijzige stukken sneeuw en gecontroleerd driftwerk:Prima, prachtig.
Nadelen?
Hij ligt op normale gestrooide asfaltweg ietsie zwabberiger in 't stuur maar bijna niet voelbaar(ivm zachtere rubbersamenstelling, hogere.slappere wang tov Pilot Sport 19.
EN op de geasfalteerde gestrooide weg is 't verschil met m'n zomerbanden nagenoeg zero.
Ik blijf het dus(buiten deze fokkingsneeuwwinter) marketing en volksverlakkerij vinden, wat dát betreft. In de sneeuw ijzigheden prakzooi:UITMUNTEND echt tig(sic) kerr beter dan een zomerband NIET TE VERGELIJKEN. Maar op een goed bestrooide snelweg vind ik 't erg tegenvallen, doe mij dan echt NU m'n zomerband Pilot Sport 2 op 19"graag.Ik zei 't altijd al.![]()
Maar voor de fun en tractie in de sneeuw:TOP.Heerlijk.
En voor de looks hoef je 't ook niet te doen:
Mooi,.....................precies wat ik een tijd geleden ook reeds had gepost.......................
Beetje zwabberig idd, maar goed in de troep.................belangrijkste; ik vind het veel rustiger, dus niet meer trekkend in het stuur.............
- Maus335i
Dit soort reclamefilmpjes ben ik altijd sceptisch over. WC Eend zal ook nooit reclame maken om te laten zien hoe slecht WC Eend is. Een bandenboer verdient zn brood met winter (en zomer)banden, natuurlijk wilie die troep slijten.Sander schreef:Bekijk dit filmpje en laat je overtuigen..Maus335i schreef:Hoe goed remt een winterband op ijs trouwens? Of glij je dan ook gewoon tegen je voorligger aan?![]()
Net zoals Nuon vorig jaar iedereen snel zn tarieven liet vastzetten, terwijl ik gister doodleuk een brief kreeg dat de tarieven in 2010 "flink worden verlaagd". Kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen dat dat zou gaan gebeuren.
-
allen
Ik weet gewoon uit ervaring hoe goed je nog kunt rijden op ijs tov een zomerband. Maar goed, oneindige discussie. Wie het niet zelf wil ervaren, zal het nooit weten. De een staat ervoor open en de ander niet. Op een mooi droog en schoon wegdek, is een winterband misschien niet de beste, maar de meesten op hun high performance zomerband rijden nog als 80 jarige oma's in de zomer. Dus waarom die dan ineens gaan zeuren over de high performance prestaties in de winter is me een raadsel. 
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zo, ziet er gaaf uit Robin.......................................

- Niall
Vandaag moest ik in het ruhrgebiet zijn en daar waren er plekken bij waar niet gestrooid was en je zelfs met winterbanden moeilijk vooruit kon komen. Een leuk ding is dat de duitsers in een deuk liggen dat hier in NL als stil staat na een paar vlokjes sneeuw 
- wjn
Ze hebben alleen de temperatuur er niet bij genomen.Maus335i schreef:Tenzij er sneeuw op het wegdek ligt:
Zou je kunnen concluderen dat een zomerband in de overige omstandigheden veiliger is. Wil je bovendien je winterband "veilig" houden moet je hem vrij snel vervangen (in ieder geval vanaf 4mm profieldiepte).
@Allen, dit grafiekje laat mooi zien dat mijn remweg voorlopig korter is dan die van jou in alles behalve sneeuwomstandigheden. Zodra het dus niet sneeuwt rij ik veiliger, das toch de hele essentie van winterbanden? Veilig vervoer?
Ik heb mn winterbanden er ook pas 2 weken geleden onder gegooit, na de eerste sneeuw.
(Voor de volledigheid, de auto v/d zaak staat vanaf oktober op winterbanden, omdat ik in het buitenland werk.)
Als het er weer goed uitziet, gaan idd de zomerbanden er weer onder. Onder natte omstandigheden met een graadje of 5 zijn die minstens net zo goed als de winterbanden.
Maar zo ziet het er voorlopig dus niet naar uit
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
TV España: Andalusië hevige regenval. Aragón en grens Frankrijk Pyreneeen etc : HEVIGE sneeuwbuien en chaos, goh dan stelt(de) 't hier bijna niks voor.
Waar blijft dat Copenhagen gezeik nou he? :twisted:
En m'n vrouw en ik wilden nog wel in Spanje gaan wonen, voor 'n deel vh jaar....
Waar blijft dat Copenhagen gezeik nou he? :twisted:
En m'n vrouw en ik wilden nog wel in Spanje gaan wonen, voor 'n deel vh jaar....
-
allen
Groningen, Spanje, Uk, overal pakken met sneeuw. Ik heb heb nogsteeds geen vlok gezien deze dagen. Als er een God bestaat ligt er binnen 2 dagen 60 centimeter sneeuw hier in Dordt!
- RVV
Er zijn natuurlijk plaatsen waar god niet meer komt... "drukt de heer nog een Cubaan in de hand die op de achterbank van de M5 zit met een van de fijnste vruchten met dubbel D en een Lopez achterwerk"
-
Robin
Rico schreef:Er zijn natuurlijk plaatsen waar god niet meer komt... "drukt de heer nog een Cubaan in de hand die op de achterbank van de M5 zit met een van de fijnste vruchten met dubbel D en een Lopez achterwerk"
gimme $10.
- RVV
min 15 hiero.. 
- frank de jonge
-
Kgroot.nl
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
-8,5 gaf de auto vanmorgen aan
Blij dat mijn moeder me auto ijsvrij gemaakt had
Blij dat mijn moeder me auto ijsvrij gemaakt had
- Hans
Het vriest zelfs in Florida
De subtropische, Amerikaanse staat Florida lijdt onder uitzonderlijk koud weer. De temperatuur is van de week gedaald naar rond het vriespunt in het vlakke en moerasachtige zuiden waar de stranden er totaal verlaten bij liggen. Iets verder noordelijker is het zelfs flink beneden het vriespunt in de 'Sunshine State'.
Het hele zuidoosten van de Verenigde Staten is onder invoed gekomen van een koufront dat afkomstig is uit het noordpoolgebied. De Amerikaanse meteorologische dienst, National Weather Service, vreest dat het dit weekeinde gaat sneeuwen in zuidoostelijke staten, van Texas tot aan North Carolina.
Angstig
Veel land- en tuinbouwers in Florida bekijken angstig of hun tropische vruchten het voor deze regio uitzonderlijke weer overleven. Vooralsnog vriest het nog niet lang genoeg achter elkaar om de oogst in gevaar te brengen, maar de ergste kou wordt dit weekend verwacht. Toeristen ontbreken ondertussen op de vele terrassen, zoals die van Miami's Ocean Drive. Mogelijk vragen zij zich ergens binnen vertwijfeld af wanneer ze hun badpakken en -handoeken nuttig kunnen maken.
- duifjes.com
Opwarming vd aarde......ik hoor daar nu ff niets over in de media 
-
Robin
Dat zei ik. Die linkse geitewollensokkenjodelaars moeten nu ff gaan vertellen hoe 'ze'ons ff in de maling nemen. Hufters zijn 't :twisted:kuifjes.dom schreef:Opwarming vd aarde......ik hoor daar nu ff niets over in de media
- RVV
Precies daar dacht ik ook al aan.
- Petrolhead Tom
Komop zeg stelletje zwartkijkers! Nu zie je pas hoeveel effect het heeft om in een prius te stappen!

-
OnlineRiceaux
Kunnen we nu die ecohufters niet verwijten dat ze zoveel met het milieu bezig zijn dat het nu stervenskoud is hier? En ze verplichten om in dikke benzine gestookte auto's te gaan rijden zodat het hier weer wat warmer word? Vast wel iemand die een beetje invloed heeft in de politiek en een leuk verhaal kan verzinnen met allerlei rampscenario's. 
- Petrolhead Tom
Riceaux schreef:Kunnen we nu die ecohufters niet verwijten dat ze zoveel met het milieu bezig zijn dat het nu stervenskoud is hier? En ze verplichten om in dikke benzine gestookte auto's te gaan rijden zodat het hier weer wat warmer word? Vast wel iemand die een beetje invloed heeft in de politiek en een leuk verhaal kan verzinnen met allerlei rampscenario's.

-
M@rcel
Niall schreef:Vandaag moest ik in het ruhrgebiet zijn en daar waren er plekken bij waar niet gestrooid was en je zelfs met winterbanden moeilijk vooruit kon komen. Een leuk ding is dat de duitsers in een deuk liggen dat hier in NL als stil staat na een paar vlokjes sneeuw
En wij hier in een deuk liggen als ze in Scheveningen het strand betreden....