Lijkt me eerlijker, maar daarmee wil ik nog niet zeggen dat ik er een voorstander van ben
Bekeuring van 100795 euro onvoorwaardelijk
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: Bekeuring van 100795 euro onvoorwaardelijk
Een puntensysteem zou dus beter zijn. Een armoedzaaier zal niet zo vaak zoveel te hard rijden als een rijk persoon in z'n dure en snelle auto. De boetes zijn dan in het begin even duur, maar bij herhaling wordt je zwaarder gestraft dmv. het puntensysteem.
Lijkt me eerlijker, maar daarmee wil ik nog niet zeggen dat ik er een voorstander van ben
- Maus335i
+1 Richardt
Boetes mogen hier misschien dan wel "te goedkoop" zijn (in Duitsland betaal je trouwens tot 20 te hard 30 euro), maar als recidivist ben je in notime je rijbewijs kwijt. Ik vind het in sommige gevallen een buitenproportionele straf, je rijbewijs inleveren.... maar ik moet toegeven dat het mij wel iets "genezen" heeft.
Boetes mogen hier misschien dan wel "te goedkoop" zijn (in Duitsland betaal je trouwens tot 20 te hard 30 euro), maar als recidivist ben je in notime je rijbewijs kwijt. Ik vind het in sommige gevallen een buitenproportionele straf, je rijbewijs inleveren.... maar ik moet toegeven dat het mij wel iets "genezen" heeft.
- wjn
+1Maus335i schreef: maar ik moet toegeven dat het mij wel iets "genezen" heeft.
(pas na de 2e keer
Boetes in bv. Polen zijn voor ons ook een lachertje (50 te hard is ongeveer € 125,=, wat voor de gemiddelde Pool wel veel geld is), maar ook daar werken ze met een puntenrijbewijs en worden mensen voorzichtiger als ze rond de 7 punten hebben. Dus dat werkt wel voor de meeste mensen.
- Hans
Ik vind dat de Zwitserse regering die boete moet betalen, die hebben klaarblijkelijk de weg zo ingericht dat er harder dan de geldende limiet gereden kon worden. Gevalletje uitlokking dus.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Hans schreef:Ik vind dat de Zwitserse regering die boete moet betalen, die hebben klaarblijkelijk de weg zo ingericht dat er harder dan de geldende limiet gereden kon worden. Gevalletje uitlokking dus.