Bekeuring van 100795 euro onvoorwaardelijk

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Maus335i

Re: Bekeuring van 100795 euro onvoorwaardelijk

Bericht door Maus335i » 07 jan 2010, 21:14

dubbelpost
Laatst gewijzigd door Maus335i op 07 jan 2010, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 jan 2010, 21:15

t'Is fijn voor de man dat die door hard werken directeur is geworden.

Maar dat staat volgens mij echt los hier van. Die directeur zal, net als de ongelukkig zonder baan ( die mensen bestaan ook, het zijn niet allemaal uitkeringstrekkers robin :mrgreen: ) zich evenhard achter z'n oren krabben alvorens als een aso op de weg uit z'n plaat te gaan.

En dan bereik je dus in beide gevallen hetzelfde effect.

RVV

Bericht door RVV » 07 jan 2010, 21:21

Toch staat die boete niet in verhouding tot het vergrijp, iedereen met een auto met ook maar een beetje power weet dat je zo op zo'n snelheid zit. Dat het niet mag ala, dat het 100000 euro moet kosten klopt niet.

Rupie

Bericht door Rupie » 07 jan 2010, 21:23

Maus335i schreef:Hoe leg ik dat nou goed uit...

Een eenzame zwerver zonder contacten, wordt die even hard gestraft als een succesvol zakenman met aanzienlijke reputatie en respect als ze beide 10 jaar de cel in moeten? Heeft een zwerver, naast zijn vrijheid, evenveel te verliezen?

Met alle respect naar zowel zwervers als directeuren, ik wil niemand in een hoekje stoppen. Maar om te zeggen dat iedereen even hard gestraft wordt met 1 (of 10 of 50) jaar cel of 10 of 20% van zijn inkomen als boete vind ik nonsens.

Boete is trouwens 200000 euro volgens autoblog?
Jij vult dus in dat het voor de zwerver erger is om alleen zijn vrijheid in te leveren dan voor de directeur die een fantastische reputatie heeft en meer verdient en dus "meer" verliest.

De zwerver keert weer terug in armoe na zijn vrijheidsberoving. De directeur (als ie het goed heeft geregeld) op een prima gespreid bedje (wat ie zelf heeft verdiend). De directeur moet misschien harder werker om weer op het niveau van respect te komen dan de zwerver, want die heeft het natuurlijk niet. Maar heeft de directeur het dan slechter bij zijn start bij terugkeer in "de maatschappij"?

Rupie

Bericht door Rupie » 07 jan 2010, 21:23

Rico schreef:Toch staat die boete niet in verhouding tot het vergrijp, iedereen met een auto met ook maar een beetje power weet dat je zo op zo'n snelheid zit. Dat het niet mag ala, dat het 100000 euro moet kosten klopt niet.
Daar kan ik me wel in vinden.

KW

Bericht door KW » 07 jan 2010, 21:24

Ik hoorde het al op de radio. Slaat echt helemaal nergens op datie zo'n idioot hoge boete krijgt. Echt buiten alle proporties.

Hoeveel geld iemand heeft doet er totaal NIET toe. Da's prive-zaak en mag de boete nevernooit beinvloeden.

Datie uberhaupt een boete krijgt, ja ok... maar niet zoiets.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 jan 2010, 21:28

Komen we niet uit...

Ik vind het een bespottelijk idee dat als ik tegelijkertijd wordt aangehouden met mn voorligger, we beiden worden bekeurd voor 40 te hard rijden maar ik bij wijze van 10.000 euro kan neerleggen en mijn voorligger maar 200 euro hoeft af te tikken. Dit alleen omdat zijn inkomen lager is en hij voor dit vergrijp, ten opzichte van mij in absolute euro's, bevoordeeld wordt.

Rupie

Bericht door Rupie » 07 jan 2010, 21:32

Wat is de gedachte van een boete? Volgens mij draait het daarom. Verkeershandhaving door sancties. Sancties worden ingesteld om recidive te voorkomen. 50 euro is voor jou niks, voor mij ook niet. Maar ik en jij ook, denk ik, beginnen bij 1000 euro wel te piepen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 jan 2010, 21:34

Ruben schreef:Wat is de gedachte van een boete? Volgens mij draait het daarom. Verkeershandhaving door sancties. Sancties worden ingesteld om recidive te voorkomen. 50 euro is voor jou niks, voor mij ook niet. Maar ik en jij ook, denk ik, beginnen bij 1000 euro wel te piepen.
Ik piep pas het hardst als ik mn rijbewijs moet inleveren :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 jan 2010, 21:38

Ruben schreef:Wat is de gedachte van een boete? Volgens mij draait het daarom. Verkeershandhaving door sancties. Sancties worden ingesteld om recidive te voorkomen. 50 euro is voor jou niks, voor mij ook niet. Maar ik en jij ook, denk ik, beginnen bij 1000 euro wel te piepen.
Ik kreeg 15j terug 2000 of was 't 2500 gulden boete. Zuur, maar 2 mnd later reed ik nog net zo hard of zelfs harder, dit keer geleerd hebbende dat ik bermen/bosjes/struiken/motoren/auto's moet afspeuren en alle spiegels in m'n auto moet gebruiken. Paranoide? Ja. Hardrijdend? Nog steeds. Hoge verkeersboetes? Sindsdien niet meer.

Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie.

:thumbup:

Rupie

Bericht door Rupie » 07 jan 2010, 21:41

Robin schreef:
Hoge verkeersboetes? Sindsdien niet meer.

Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie.

:thumbup:
Goed bezig :thumbup:

Heb mijn rijbewijs niet zolang geleden ook in moeten leveren (Maus) :thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 jan 2010, 21:47

Een boete, c.q straf hoort simpel weg in verhouding te staan tot het misdrijf dan wel overtreding.....................................niet tot de inhoud van iemands geldbeurs............

De timmerman vermoordt zijn vrouw..................levenslang?

De miljonair vermoordt zijn vrouw......................de doodstraf?

Omdat ie een dikke beurs heeft?

KW

Bericht door KW » 07 jan 2010, 21:53

Precies. Niet anders.

Rupie

Bericht door Rupie » 07 jan 2010, 21:56

Ik zie straf als middel ter voorkoming van recidive, niet als vergeldingsmiddel. Ik denk wel eens bij mensen die echt veel geld hebben cq verdienen, dat ze werken als een vreselijke straf zien, waarvoor ze een grote compensatie nodig hebben in de vorm van geld. Maar o jee, kom niet aan het geld want dan pleeg je een misdrijf. "Ik heb er zo hard voor gewerkt, bloed zweet en tranen!" Ik vraag me dan af, waarvoor leef je in dat geval? Voor het geld of het prettige(re) leven wat je ermee kan leven. Zie het als iets moois dat je in staat bent om die centen bij elkaar te verdienen, niet als straf.

Bram

Bericht door Bram » 07 jan 2010, 21:57

Rico schreef:Toch staat die boete niet in verhouding tot het vergrijp, iedereen met een auto met ook maar een beetje power weet dat je zo op zo'n snelheid zit. Dat het niet mag ala, dat het 100000 euro moet kosten klopt niet.
Klopt, maar het gaat hier volgens mij niet om het vergrijp, maar om het effect van de boete. Je hebt er van die lui tussen zitten en deze diplo lijkt er 1 van te zijn, die lak hebben aan regels en in dit geval beroep doet op zijn onschendbaarheid. Hoe zielig ben je dan, een beetje verheven gedrag gaan vertonen...

Daarnaast heb ik weinig zwervers gezien die ff vol op het gas gingen met hun Testarossa :mrgreen:

Hoe zou jij zo'n diplomaat dan willen aanpakken Rico?

wjn

Bericht door wjn » 07 jan 2010, 21:58

Er wordt in NL ook gekeken naar iemands status of draagkracht, zie maar de diverse uitspraken. Anders heb je geen rechters meer nodig, als het allemaal zo simpel is.

Ik geef Ruben ook gelijk dat een boete iets is wat men moet "voelen", anders is het idd de kas spekken. Dus vanuit die optiek is een percentage aanhouden ipv. een absolute boete niet gek.

Bijv. boetes voor economische delicten zijn veel hoger dan "normale" boetes.

RVV

Bericht door RVV » 07 jan 2010, 22:10

Bram, geen idee. Een maandje in de gevangenis ? Maar dan ook voor die armoedzaaier natuurlijk.

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2010, 22:10

wjn schreef:Er wordt in NL ook gekeken naar iemands status of draagkracht, zie maar de diverse uitspraken. Anders heb je geen rechters meer nodig, als het allemaal zo simpel is.
Tja, over rechters en OvJ's praten is weer 'n verhaal apart hier in NL, een hoop van die figuren staan naar mijn idee eerder náást dan ín de maatschappij.....sla de kranten er maar op na.

wjn schreef:k geef Ruben ook gelijk dat een boete iets is wat men moet "voelen", anders is het idd de kas spekken. Dus vanuit die optiek is een percentage aanhouden ipv. een absolute boete niet gek.
Als je 't zó bekijkt . Ik heb nu niet echt 't idee dat men anno 2010 echt wat 'voelt'van verkeersboetes in NL, want 't blijft bij mij de kas spekken. Verder vind ik de criminaliteit van kruimeldief tot moordernaar de laatste 10 20 jaar in NL maar eigenlijk overal toegenomen. Dus wie 'voelt'wat? De crimineel voelt blijkbaar niks. Dweilen met de kraan open, water naar de zee.

Zwitserland, het land waar ze die vent met Testarossa een boete van 'n ton geven voor 100 rijden in 'n dorp, klinkt wat afgunstig.... Zwitserland, het land met 'bankgeheim' en nog steeds veilige haven voor vreemd/crimineel/anders verdiend geld....

tja. Dan ben ik gauw klaar met dit soort onzin. Het enige goede aus der Schweiz is 'n tiental tophorlogemerken. De rest is één en al hypocrysie en schijnneutraliteit imo.Het volk daar is zeer onaardig en supergereformeerd, walgelijk. Kwam er eigenlijk jaarlijks de laatste 25 jaar.

Rupie

Bericht door Rupie » 07 jan 2010, 22:17

Robin schreef:Zwitserland, het land waar ze die vent met Testarossa een boete van 'n ton geven voor 100 rijden in 'n dorp, klinkt wat afgunstig....
Noem me naïef, dat geloof ik niet. Maar je verwoordt denk ik wel het gevoel van een aantal mensen. Of het nu Zwitserland of Nederland is.

Bram

Bericht door Bram » 07 jan 2010, 22:18

Robin schreef:
wjn schreef:Er wordt in NL ook gekeken naar iemands status of draagkracht, zie maar de diverse uitspraken. Anders heb je geen rechters meer nodig, als het allemaal zo simpel is.
Tja, over rechters en OvJ's praten is weer 'n verhaal apart hier in NL, een hoop van die figuren staan naar mijn idee eerder náást dan ín de maatschappij.....sla de kranten er maar op na.

wjn schreef:k geef Ruben ook gelijk dat een boete iets is wat men moet "voelen", anders is het idd de kas spekken. Dus vanuit die optiek is een percentage aanhouden ipv. een absolute boete niet gek.
Als je 't zó bekijkt . Ik heb nu niet echt 't idee dat men anno 2010 echt wat 'voelt'van verkeersboetes in NL, want 't blijft bij mij de kas spekken. Verder vind ik de criminaliteit van kruimeldief tot moordernaar de laatste 10 20 jaar in NL maar eigenlijk overal toegenomen. Dus wie 'voelt'wat? De crimineel voelt blijkbaar niks. Dweilen met de kraan open, water naar de zee.

Zwitserland, het land waar ze die vent met Testarossa een boete van 'n ton geven voor 100 rijden in 'n dorp, klinkt wat afgunstig.... Zwitserland, het land met 'bankgeheim' en nog steeds veilige haven voor vreemd/crimineel/anders verdiend geld....

tja. Dan ben ik gauw klaar met dit soort onzin. Het enige goede aus der Schweiz is 'n tiental tophorlogemerken. De rest is één en al hypocrysie en schijnneutraliteit imo.Het volk daar is zeer onaardig en supergereformeerd, walgelijk. Kwam er eigenlijk jaarlijks de laatste 25 jaar.
Bankgeheim is daar vorig jaar behoorlijk afgeschaft als ik me niet vergis Robin.

Voor wat betreft de klokkies heb je uiteraard helemaal gelijk, heb er meerdere uit der Schweiz liggen hier Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2010, 22:19

Zie je 't al voor je?

Diplomaat in Testarossa, Jan Knakworst rijdt voor 'm . De Testarossa haalt 'm in wanneer ze bijna een dorp inrijden. Jan K. geeft ook gas. Beide worden tegelijkertijd jammerlijk met 100kmh gelaserd. Diplomaat krijgt 100000 boete, Jan K. 250 euro.

Hoe brei je dit mentaal recht?

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2010, 22:20

partyondude schreef:
Robin schreef:

Bankgeheim is daar vorig jaar behoorlijk afgeschaft als ik me niet vergis Robin.

Voor wat betreft de klokkies heb je uiteraard helemaal gelijk, heb er meerdere uit der Schweiz liggen hier Afbeelding

Bram, I know, en ik had 't tussen aanhalingstekens. Je snapt me wel.

Bram

Bericht door Bram » 07 jan 2010, 22:32

Doe mij dan maar een klokkie :clap:

Rupie

Bericht door Rupie » 08 jan 2010, 08:48

Ik moest nog ergens aan denken. Mensen met geld denken wel eens dat alles te koop is. Vroeger had je de katholieke kerk en kon je je zonden als rijke afkopen en je plekje in de hemel. Soms heb ik het idee dat sommige mensen nog steeds zo denken. Geld als een ruilmiddel voor alles zien. Des te meer geld je hebt, des te meer rechten kan je jezelf verschaffen. Soms lijkt het daar ook op, maar hopelijk leven we in Nederland nog op een plek waar dat niet de overhand heeft. Witte boorden criminaliteit vind ik wat dat betreft ook wel iets aparts. Vaak lijkt dit sociaal meer geaccepteerd dan die andere criminaliteit (en wordt het niet op een manier aangepakt die recidive voorkomt), terwijl je je af kunt vragen of je er niet net zo hard door gepakt wordt.

En Romo, ik zie een groot verschil tussen "misdrijven" waar boetes op staan en andere zaken. Dat verschil begrijp jij ook wel. Flauwe vergelijking dus voor een waarschijnlijk (ik ken je niet) intelligent persoon.

Robin wat betreft jouw vergelijking. Jan K. heeft een netto vermogen van 1000 euro, verdient een laag salaris en krijgt boete van 100 euro en Diplomaat heeft een netto vermogen van 1.000.000 euro en verdient lekker en krijgt boete van 100.000 euro. Wie voelt hem het zwaarst denk je?

100.000 euro is een hoop geld en voelt buitenproportioneel aan, zie ook mijn reactie op opmerking Rico. Geld heeft voor veel mensen een grote waarde (ik ken het gevoel), maar probeer het wel te relativeren en niet vanuit een luxe positie Jan K. te veroordelen en zelf je billen afvegen met 100 euro.

wjn

Bericht door wjn » 08 jan 2010, 09:08

Robin schreef:Als je 't zó bekijkt . Ik heb nu niet echt 't idee dat men anno 2010 echt wat 'voelt'van verkeersboetes in NL, want 't blijft bij mij de kas spekken. Verder vind ik de criminaliteit van kruimeldief tot moordernaar de laatste 10 20 jaar in NL maar eigenlijk overal toegenomen. Dus wie 'voelt'wat? De crimineel voelt blijkbaar niks. Dweilen met de kraan open, water naar de zee.
Dus zijn de boetes hier te laag.

In Zwitserland pas ik ook wel op, want daar zijn de snelheidsboetes idioot hoog. Ook Jan met de Pet krijgt daar rustig € 2000,= als die 50 te hard rijdt. (Per kanton verschillend dus geen exacte bedragen op te sporen.)

Wat betreft off-topic criminaliteit, verheugelijk nieuws in de provincie Utrecht dat de criminaliteit in totaliteit was afgenomen met maar liefst 5%, terwijl bijvoorbeeld woninginbraken zijn gestegen met 40%. Ik zou dan achter m'n oren krabbelen en me afvragen of mensen nog wel de moeite nemen melding te doen, of het maar laten zitten omdat er toch niets gebeurd. (Meldingen voor woninginbraken moeten wel, wegens verzekering e.d.).
Zo gezien krijgt bijv. Cohen van mij het volste gelijk als die de recividisten harder wil aanpakken.

Plaats reactie