AMS - M6 vs Gallardo vs Z06 vs 997 TT
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
AMS - M6 vs Gallardo vs Z06 vs 997 TT
[IMG:111:165]http://img207.imageshack.us/img207/4787/1zh4tt6.th.jpg[/img][IMG:113:165]http://img207.imageshack.us/img207/7604/2pd8ri6.th.jpg[/img]
[IMG:112:165]http://img207.imageshack.us/img207/3849/3mf3dw5.th.jpg[/img][IMG:112:165]http://img207.imageshack.us/img207/1473/4ng0zm8.th.jpg[/img]
[IMG:112:165]http://img235.imageshack.us/img235/3117/5sc0yg6.th.jpg[/img][IMG:113:165]http://img235.imageshack.us/img235/4138/6wj1vj6.th.jpg[/img]
[IMG:112:165]http://img207.imageshack.us/img207/3849/3mf3dw5.th.jpg[/img][IMG:112:165]http://img207.imageshack.us/img207/1473/4ng0zm8.th.jpg[/img]
[IMG:112:165]http://img235.imageshack.us/img235/3117/5sc0yg6.th.jpg[/img][IMG:113:165]http://img235.imageshack.us/img235/4138/6wj1vj6.th.jpg[/img]
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Bram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Pffff, das een goeie zeg.
Zal richting de 180 zijn gok ik, want in 5 haal ik 230 meen ik.
Die 3.24 seconden is gemeten met de Gtech, is dus wel een reële waarde. Was met de vorige originele turbo, gaat nu zeker weten sneller.
Is uiteraard een vliegende 80-120 hé, niet bij 80 het pedaal in.
Moet dat eigenlijk eens in 3 meten 8)
Zal richting de 180 zijn gok ik, want in 5 haal ik 230 meen ik.
Die 3.24 seconden is gemeten met de Gtech, is dus wel een reële waarde. Was met de vorige originele turbo, gaat nu zeker weten sneller.
Is uiteraard een vliegende 80-120 hé, niet bij 80 het pedaal in.
Moet dat eigenlijk eens in 3 meten 8)
- Bram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Klopt, maar het blokkie kon ook soms 10.000 rpm draaien. Echt bizar. Dit blok gaat trouwens in zijn Golf III Kit-car komen. Wordt een bizar ding, alles VW-Motorsport en een paar AP remmen waar je U tegen zegt. Volgens mij is het een ex rally Kit-car van Hans Weijs (weet ik niet zeker).ErikKramer schreef:Jeroen Dick heeft een vrije snelle Golf I G60,
80-120 doet deze Golf bizar snel, 3.6s in de 5e versnelling! En datzelfde kunstje in de 3e versnelling ging in 2.2s!
De G-lader draait dan ook 20000tpm ipv 10000tpm!
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Pfff....in 4 ga ik niet verder dan zo'n 180 a 190. Nadeel van korte bakverhouding. Daarom is de top ook niet hoger dan zo'n 250 km/u.ErikKramer schreef:Jou Leon is ook erg snel Tristan!
Denk dat mijn M3 ook +/-3.5s van 80-120 gaat in 3, in 4 een krappe 5s denk ik, maar goed die versnelling is ook goed voor zo'n 220km/u
- Bram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Mja bij mijn E36 M3 was het met 3.23 diff:
80-120 III 3,5 sec
80-120 IV 6,0 sec
dan kan je +/- 165~170 in zijn 3 en 220 in zijn 4
Nu 3.62 diff:
80-120 III 2,9 sec
80-120 IV 5,0 sec
Dan kan je +/- 150 in zijn 3 en 195 in zijn 4.
Niks vliegend, gewoon 80 rijden en gas geven
Andere leuke tijden:
100-200 in 4 & 5: 14.6 sec
100-200 in 3,4 & 5: 13,2 sec
100-200 on the fly 12,6 sec
80-120 III 3,5 sec
80-120 IV 6,0 sec
dan kan je +/- 165~170 in zijn 3 en 220 in zijn 4
Nu 3.62 diff:
80-120 III 2,9 sec
80-120 IV 5,0 sec
Dan kan je +/- 150 in zijn 3 en 195 in zijn 4.
Niks vliegend, gewoon 80 rijden en gas geven

Andere leuke tijden:
100-200 in 4 & 5: 14.6 sec
100-200 in 3,4 & 5: 13,2 sec
100-200 on the fly 12,6 sec
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Altijd een leuke disusie die 80-120 tijd wel of niet vliegend. Ik ben van mening dat de enige juiste meeting vliegend is.
Kijk maar eens naar de acceleratie tijden in AMS of sportauto of autozeitung het verschil tussen 80 en 120 is de tijd waar het om draait. En omdat acceleratiecijfers altijd vanuit 0 worden gemeten is er sprake van in ieder snelheidsbereik van een vliegende tijd.
Voorbeeld
en is dus een vliegende tijd.
Zelf meten en bij 80 op het gas staan, geeft een meeting die niet te vergelijken is met de meetmethode's door de auto tijdschriften.
Kijk maar eens naar de acceleratie tijden in AMS of sportauto of autozeitung het verschil tussen 80 en 120 is de tijd waar het om draait. En omdat acceleratiecijfers altijd vanuit 0 worden gemeten is er sprake van in ieder snelheidsbereik van een vliegende tijd.
Voorbeeld
80-120 tijd is het verschil tussen deze 2 tijden , dus 6,8 min 3,6 = 3,2 secondeM3 CSL
0 - 80 km/h 3,6 s
0 - 100 km/h 4,8 s
0 - 120 km/h 6,8 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 8,6 s
0 - 160 km/h 10,8 s
0 - 180 km/h 14,2 s
0 - 200 km/h 16,7 s
en is dus een vliegende tijd.
Zelf meten en bij 80 op het gas staan, geeft een meeting die niet te vergelijken is met de meetmethode's door de auto tijdschriften.
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Marc Sierra, Opa en 16 gasten