AMS - M6 vs Gallardo vs Z06 vs 997 TT

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 07 dec 2006, 19:04

EUR 79.000 en je rijdt een Corvette met meer dan 500 pk

:(

wat een land

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 08 dec 2006, 12:51

En een M6 109.500 euro :X hier 160.000.

Het valt me wel op dat de Gallardo het voor elkaar krijgt om nog onzuiniger te zijn dan de Corvette terwijl diens motor 2 liter groter is.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 dec 2006, 13:45

Die tussenacceleratie van de Porsche in 5e versn. van 80-120 in 3.7s :shock:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 dec 2006, 13:55

ErikKramer schreef:Die tussenacceleratie van de Porsche in 5e versn. van 80-120 in 3.7s :shock:
Echt ziek. De meeste halen dit in 3e versnelling.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 08 dec 2006, 14:04

In 4 doe ik het in 3.24 seconden 8)

Maar in 5 is dat wel redelijk debiel ja, dat zal in 3 onder de 2 seconden zijn denk ik :shock:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 dec 2006, 14:17

Das behoorlijk snel zeg 3.24s!
Hoe hard loopt jou auto in 4?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 08 dec 2006, 14:25

Pffff, das een goeie zeg.

Zal richting de 180 zijn gok ik, want in 5 haal ik 230 meen ik.

Die 3.24 seconden is gemeten met de Gtech, is dus wel een reële waarde. Was met de vorige originele turbo, gaat nu zeker weten sneller.

Is uiteraard een vliegende 80-120 hé, niet bij 80 het pedaal in.

Moet dat eigenlijk eens in 3 meten 8)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 dec 2006, 14:34

OK,

Ja is zeker een snelle tijd! Ik weet toevallig dat een e39 M5 het in z'n vier in 4.8s doet. Die haalt dan ook wel zo'n 220 in 4 ;)
Ik weet alleen niet of dat vliegend is of niet.

Ben wel benieuwd wat jou auto in 3 doet!

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 08 dec 2006, 14:35

Dat lijkt me dan niet vliegend, een E39 trekt toch ook redelijk hard hoor.

Al heb ik eens een wedstrijdje tegen een Z8 gedaan en tot de 200 bleef ik redelijk in de buurt, met de originele turbo 8)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 dec 2006, 14:38

Ja inderdaad zo'n M5 wil ook wel!
Reed een keer mee met zo'n ding en reden +/-80km/u. Ik dacht dus dat hij in 4 zat toen er gasgegeven werd, bleek dus 6 te zijn 8) Mijn god wat ging dat ding er soepel vandoor zeg!

Zou je de jouwe eens willen testen 80-120 en b.v. 100-160?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 dec 2006, 14:43

Jeroen Dick heeft een vrije snelle Golf I G60,

80-120 doet deze Golf bizar snel, 3.6s in de 5e versnelling! En datzelfde kunstje in de 3e versnelling ging in 2.2s!

De G-lader draait dan ook 20000tpm ipv 10000tpm!

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 08 dec 2006, 14:43

Jawel, maar dan wel op droog wegdek, hang ik ff de Gtech eraan.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 dec 2006, 14:50

Ik haal nu in 3e 3,4 sec van 80-120 km/u. In 4e zit ik rond de 4sec.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 dec 2006, 14:52

ErikKramer schreef:Jeroen Dick heeft een vrije snelle Golf I G60,

80-120 doet deze Golf bizar snel, 3.6s in de 5e versnelling! En datzelfde kunstje in de 3e versnelling ging in 2.2s!

De G-lader draait dan ook 20000tpm ipv 10000tpm!
Klopt, maar het blokkie kon ook soms 10.000 rpm draaien. Echt bizar. Dit blok gaat trouwens in zijn Golf III Kit-car komen. Wordt een bizar ding, alles VW-Motorsport en een paar AP remmen waar je U tegen zegt. Volgens mij is het een ex rally Kit-car van Hans Weijs (weet ik niet zeker).

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 dec 2006, 15:18

Jou Leon is ook erg snel Tristan!
Denk dat mijn M3 ook +/-3.5s van 80-120 gaat in 3, in 4 een krappe 5s denk ik, maar goed die versnelling is ook goed voor zo'n 220km/u ;)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 dec 2006, 15:19

Jawel, maar dan wel op droog wegdek, hang ik ff de Gtech eraan.
Heb je bij 80 nog wielspin dan bij nat wegdek??? :lol:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 dec 2006, 15:25

ErikKramer schreef:Jou Leon is ook erg snel Tristan!
Denk dat mijn M3 ook +/-3.5s van 80-120 gaat in 3, in 4 een krappe 5s denk ik, maar goed die versnelling is ook goed voor zo'n 220km/u ;)
Pfff....in 4 ga ik niet verder dan zo'n 180 a 190. Nadeel van korte bakverhouding. Daarom is de top ook niet hoger dan zo'n 250 km/u.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 08 dec 2006, 15:41

ErikKramer schreef:
Jawel, maar dan wel op droog wegdek, hang ik ff de Gtech eraan.
Heb je bij 80 nog wielspin dan bij nat wegdek??? :lol:
Nee, niet echt :lol:

Mja, moet eerst de auto even wegen, voor de Gtech.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 dec 2006, 17:24

Mja bij mijn E36 M3 was het met 3.23 diff:

80-120 III 3,5 sec
80-120 IV 6,0 sec

dan kan je +/- 165~170 in zijn 3 en 220 in zijn 4

Nu 3.62 diff:

80-120 III 2,9 sec
80-120 IV 5,0 sec

Dan kan je +/- 150 in zijn 3 en 195 in zijn 4.

Niks vliegend, gewoon 80 rijden en gas geven :)

Andere leuke tijden:
100-200 in 4 & 5: 14.6 sec
100-200 in 3,4 & 5: 13,2 sec
100-200 on the fly 12,6 sec

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 dec 2006, 17:35

Altijd een leuke disusie die 80-120 tijd wel of niet vliegend. Ik ben van mening dat de enige juiste meeting vliegend is.

Kijk maar eens naar de acceleratie tijden in AMS of sportauto of autozeitung het verschil tussen 80 en 120 is de tijd waar het om draait. En omdat acceleratiecijfers altijd vanuit 0 worden gemeten is er sprake van in ieder snelheidsbereik van een vliegende tijd.

Voorbeeld
M3 CSL


0 - 80 km/h 3,6 s
0 - 100 km/h 4,8 s
0 - 120 km/h 6,8 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 8,6 s
0 - 160 km/h 10,8 s
0 - 180 km/h 14,2 s
0 - 200 km/h 16,7 s
80-120 tijd is het verschil tussen deze 2 tijden , dus 6,8 min 3,6 = 3,2 seconde
en is dus een vliegende tijd.

Zelf meten en bij 80 op het gas staan, geeft een meeting die niet te vergelijken is met de meetmethode's door de auto tijdschriften.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 08 dec 2006, 17:39

12.6 is netjes voor 100-200, moet ik ook nog eens meten 8)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 dec 2006, 17:46

Ja ik moet op 195 nog een keer schakelen anders was het 11 nog wat geweest gok ik. Maar goed dat is een beetje boekjesracen imho.

0-100 haal ik ook net niet in zijn 2, als ik er een 3.46 op gehad had dan was het de ultieme 'leuke nummertjesgenerator setup' geweest :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 08 dec 2006, 19:57

Trouwens, met dit weer moet ik met 70 a 80 in z'n 3 echt niet vol op het gas stampen merkte ik net :?

Niet dat ik dwars ga, maar de auto gaat wel wat 'schaatsen' zeg maar.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 08 dec 2006, 20:01

pfff.. en dat met 4wd.. hebben jullie daar geen last van met die M3's enzo?
Was ook ooit eens een blokje om met een mercedes C AMG 32, volgas op de snelweg met invoegen kwan ik een vochtig stukje asfalt tegen.. en kon hem nog net recht houden.. was ff spannend :roll:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Marc Sierra, Opa en 16 gasten