Vraagje over varlaging van E39 Touring
-
Vraagje over varlaging van E39 Touring
Hey ,
Weet iemand toevallig hoe het komt dat na plaatsen van Weitec verlagingsveren op mijn e39(met attest voor de keuring) mijn bmw nog op zelfde hoongte blijft hangen .
Het gaat hier enkel over een setje voorveren omdat de mijne luchtvering heeft achteraan.
Waar kan het mee te maken hebben ?
Aan de veren is visueel een verschil van bijna 10cm te zien in ontspannen toestand..
Veren zijn oorspronkelijk voor een 525tds aangekocht . Staan nu op een 523i .
Eenige waar ik op kan komen is gewicht van de motor...dieselmotoren zijn van gierijzer, dus een pak zwaarder dan een alu benzine motorblok,.Vandaar dat deze amper de wagen doen lager zakken...
Iamand andere verklaring of een tip?
Weet iemand toevallig hoe het komt dat na plaatsen van Weitec verlagingsveren op mijn e39(met attest voor de keuring) mijn bmw nog op zelfde hoongte blijft hangen .
Het gaat hier enkel over een setje voorveren omdat de mijne luchtvering heeft achteraan.
Waar kan het mee te maken hebben ?
Aan de veren is visueel een verschil van bijna 10cm te zien in ontspannen toestand..
Veren zijn oorspronkelijk voor een 525tds aangekocht . Staan nu op een 523i .
Eenige waar ik op kan komen is gewicht van de motor...dieselmotoren zijn van gierijzer, dus een pak zwaarder dan een alu benzine motorblok,.Vandaar dat deze amper de wagen doen lager zakken...
Iamand andere verklaring of een tip?
Laatst gewijzigd door Jenia op 03 jan 2010, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- frankv
Re: Vraagje over varlaging van E39 Touring
ik denk dat je je probleem zelf al hebt verklaard
-
deze keer ga ik het heel jammer vinden als ik gelijk heb .Maar achteraan staat deze momenteel ook iets hoger dan ervoor...kan je daar iets over zeggen?frankv schreef:ik denk dat je je probleem zelf al hebt verklaard
foutieve meting van de sensor???
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Heeft je auto misschien het fabriekssportonderstel met verlaging? In dat geval is de verlaging ook veel minder tot soms nihil.
-
Neen , geen sportonderstel , denk ik .Het is een 523i touring , in normale uitvoering. Dus zonder M-bumpers of interieur delen.Dus zou niet echt logisch zijn dat daar dan wel sport onderstel onder zou zitten.Dick Hoekendijk schreef:Heeft je auto misschien het fabriekssportonderstel met verlaging? In dat geval is de verlaging ook veel minder tot soms nihil.
-
Nou, dat zeg je zo. Mijn E34 530i is nieuw gekocht door een man van 69. Vrijwel geen opties maar wel M-technik sport onderstel.
- Paskal
- Auto: meerdere
Idem alhier......... zowel mijn e39 540 als huidige e39 530d waren niet voorzien van M-spoilers e.d. maar wel van een M-technic-onderstel.....
-
Mijne kwam van een 89jarige , stond al 3,5 jaar stil toen ik'm kocht..Dick Hoekendijk schreef:Nou, dat zeg je zo. Mijn E34 530i is nieuw gekocht door een man van 69. Vrijwel geen opties maar wel M-technik sport onderstel.
Iemand ouder???

-
Daar win je het van me
. Mijn verkoper was pas 85 toen ik de auto van hem kocht 

- Hans
De vorige eigenaar van mijn auto was 73. Die heeft de auto nieuw gekocht, met compleet M-pakket.
-
die is wel heel proper !Hans schreef:De vorige eigenaar van mijn auto was 73. Die heeft de auto nieuw gekocht, met compleet M-pakket.
-
Ik heb vandaag wat rondgereden met de nieuwe veren.De wagen lijkt stijver te staan , in de bocht hangt deze nietmeer(nog maar amper) naar één kant , ...
- Jan Speed
ik heb op mijn Volvo 940 4cil Eibach verlagingsveren gezet die bedoeld waren voor een 960 6cil. Ik had hetzelfde probleem.
Ik heb gewoon 1 complete winding van de veren af geflext: harder geveerd en lager . Probleem opgelost.
Ik heb gewoon 1 complete winding van de veren af geflext: harder geveerd en lager . Probleem opgelost.
-
heb daarjuist nog een meting gedaan , blijkt dat de wagen nu wel 3-4cm gezakt is ondertussen ....de veren moesten zich blijkbaar nog zetten omdat ze nog nooit op een auto gestaan hebben...maar stijfheid is nog evengoed
dus voor mij is dit een geslaagde modificatie. De achterkant van de wagen wordt binnen enkele weken door een ex klasgenoot verlaagd met computer die nu bij bmw werkt .
Nieuwe angel eyes koplampen zijn volgende week binnen , heb ook nog een M52 inlaat liggen die op de wagen moet komen wat extra paardjes , en uitlaat wordt ook nog de komende weken aangepast (tussendemper eruit en einddemper vervangen door een supersprint).
Als het weer binnenkort beetje meevalt komen de 19ers er terug onder.

Nieuwe angel eyes koplampen zijn volgende week binnen , heb ook nog een M52 inlaat liggen die op de wagen moet komen wat extra paardjes , en uitlaat wordt ook nog de komende weken aangepast (tussendemper eruit en einddemper vervangen door een supersprint).
Als het weer binnenkort beetje meevalt komen de 19ers er terug onder.