windows 7 upgrade
-
Jeroen05
windows 7 upgrade
Hoe kan ik zien of mijn ACER Travelmate 5310 met vista geschikt is voor windows 7? En hoe kan ik dit het betse upgraden zonder dat het inmens veel geld kost?
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Re: windows 7 upgrade
Windows 7 Upgrade Advisor ff draaien 
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
- Auto: Prius+
Op de site van Acer kun je dat zien http://www.acer.com/windows7/nld/eligible.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Goed dat je die vraag jezelf stelt trouwens. Wij hadden bij onze nieuwe Acer de cd besteld van W7 maar onze pc komt niet in de lijst voor.....
Goed dat je die vraag jezelf stelt trouwens. Wij hadden bij onze nieuwe Acer de cd besteld van W7 maar onze pc komt niet in de lijst voor.....
- Patrick van Wijngen
Als je laptop of pc geschikt is voor vista, dan is hij zeker geschikt voor windows 7.
Windows 7 gaat al iets vriendelijker om met geheugen gebruik namelijk omdat er standaard niet zoveel dingen opgestart worden.
Windows 7 gaat al iets vriendelijker om met geheugen gebruik namelijk omdat er standaard niet zoveel dingen opgestart worden.
-
Jeroen05
ok! top! mijn type staat niet in de lijst maar heeft dus wel vista. kan je gewoon upgraden zonder dat alles verloren gaat wat er op de laptop staat? en hoe duur zijn die schijven?
- Patrick van Wijngen
Mbt updaten van vista->win7 heb ik geen idee. Het schijnt allemaal wel vrij goed te gaan.
Doe niet zoveel met werkstation spul. Upgrade van Server2008 naar Server2008R2 ging wel goed.. en dat is beetje vergelijkbaar.
Het liefst doe ik gewoon lekkere schone installatie
Backup van m'n bookmarks en documenten, verder staat er niet echt veel op m'n computer mbt instellingen.
Enige wat jammer is, zijn de applicaties opnieuw installeren
En over welke schijven gaat het ?
Doe niet zoveel met werkstation spul. Upgrade van Server2008 naar Server2008R2 ging wel goed.. en dat is beetje vergelijkbaar.
Het liefst doe ik gewoon lekkere schone installatie
Backup van m'n bookmarks en documenten, verder staat er niet echt veel op m'n computer mbt instellingen.
Enige wat jammer is, zijn de applicaties opnieuw installeren
En over welke schijven gaat het ?
-
Jeroen05
Ik bedoel de opwaardeer schijf de upgrade schijf van vista/ W7. Liefst begin ik niet met een lege PC teveel gedoe denk ik.
- Patrick van Wijngen
Dat ligt een beetje aan welke versie je neemt en ook aan welke versie vista je hebt. Volgens mij kan je niet zomaar wat upgraden.Jeroen van den Berg schreef:Ik bedoel de opwaardeer schijf de upgrade schijf van vista/ W7. Liefst begin ik niet met een lege PC teveel gedoe denk ik.
Home Premium Upgraden kost 109
Pro upgrade kost 269
Ultimate upgrade 279
Maar misschien kan je er via Acer goedkoper aankomen...
From Windows Vista (SP1, SP2) -> Upgrade to Windows 7
Business -> Professional, Enterprise, Ultimate
Enterprise -> Enterprise
Home Basic -> Home Basic, Home Premium, Ultimate
Home Premium -> Home Premium, Ultimate
Ultimate -> Ultimate
- Patrick van Wijngen
Maar het kost dus zowieso flink wat geld.
Blij dat ik gewoon m'n laptops van werk heb + licenties van werk.
Ondertussen kan je zowat een nieuwe laptop incl win7 kopen ipv een win7 upgrade
- Fabian
Of je koopt een Acer laptop met Vista in de opruimingsuitverkoop en je krijgt er van Acer gratis Window 7 upgrade bijPatrick van Wijngen schreef:Maar het kost dus zowieso flink wat geld.
-
Wouter81
Moeten die cono's wel die upgrade kunnen leveren.Fabian schreef:Of je koopt een Acer laptop met Vista in de opruimingsuitverkoop en je krijgt er van Acer gratis Window 7 upgrade bijPatrick van Wijngen schreef:Maar het kost dus zowieso flink wat geld.
- Fabian
Ik ben inderdaad al een weekje wachtendeWouter81 schreef:Moeten die cono's wel die upgrade kunnen leveren.Fabian schreef:Of je koopt een Acer laptop met Vista in de opruimingsuitverkoop en je krijgt er van Acer gratis Window 7 upgrade bijPatrick van Wijngen schreef:Maar het kost dus zowieso flink wat geld.
-
Wouter81
Wij al heel wat weken (Acer Gold partner)... is vrij triest.
Hoop dat de jouwe vlug komt.
- Martin van der Zwaard
Ik heb de upgrade ook gedaan op mijn Dell Vostro. Zat er "gratis" bij toen ik hem kocht.
Echt gratis is het trouwens niet want ik moest 20,- verzendkosten betalen. Geeft verder niet want dat is natuurlijk een schijntje in vergelijking met de prijzen die ze vragen voor een upgrade.
Je kan kiezen voor een upgrade of schone installatie. Ik heb de upgrade gedaan.
Binnen een uurtje was alles geïnstalleerd en het werkt allemaal prima. Sommige drivers even opnieuw moeten installeren maar ook dat was zo gedaan.
Echt gratis is het trouwens niet want ik moest 20,- verzendkosten betalen. Geeft verder niet want dat is natuurlijk een schijntje in vergelijking met de prijzen die ze vragen voor een upgrade.
Je kan kiezen voor een upgrade of schone installatie. Ik heb de upgrade gedaan.
Binnen een uurtje was alles geïnstalleerd en het werkt allemaal prima. Sommige drivers even opnieuw moeten installeren maar ook dat was zo gedaan.
- Hendrik Kinderman
Ik zal straks ff via hp bestellen, betaal je alleen servicekosten oid.. ben nu wel benieuwd of solidworks 2009 er ook goed op draait..
- wjn
Systembuilder licenties Windows 7 Pro kost ca. € 130,=, dan heb je een volledige licentie.Patrick van Wijngen schreef:Dat ligt een beetje aan welke versie je neemt en ook aan welke versie vista je hebt. Volgens mij kan je niet zomaar wat upgraden.Jeroen van den Berg schreef:Ik bedoel de opwaardeer schijf de upgrade schijf van vista/ W7. Liefst begin ik niet met een lege PC teveel gedoe denk ik.
Home Premium Upgraden kost 109
Pro upgrade kost 269
Ultimate upgrade 279
Maar misschien kan je er via Acer goedkoper aankomen...
From Windows Vista (SP1, SP2) -> Upgrade to Windows 7
Business -> Professional, Enterprise, Ultimate
Enterprise -> Enterprise
Home Basic -> Home Basic, Home Premium, Ultimate
Home Premium -> Home Premium, Ultimate
Ultimate -> Ultimate
- Niels v D
Draait prima Hendrik.Hendrik Kinderman schreef:Ik zal straks ff via hp bestellen, betaal je alleen servicekosten oid.. ben nu wel benieuwd of solidworks 2009 er ook goed op draait..
Ik heb hem ook via HP, betaalde 25 euro oid.
- Hendrik Kinderman
idd, ben benieuwd.. Hoe lang duurt het ongeveer voordat ie binnen is?
- Hendrik Kinderman
Nog even een vraagje: ik heb nu dus de upgrade binnen, is het handig om vantevoren nog een backup te maken? of gaan er geen bestanden verloren?
- Erik K.
Nog een tip van mij, zorg er wel voor dat je minimaal 2GB intern geheugen in je computer/laptop hebt zitten.
Met 1GB of minder is het eigenlijk te krap.
Ik heb nu in mijn Laptop het geheugen opgewaardeerd van 1GB naar 4GB (helaas ziet mijn laptop niet meer dan 3,5GB effectief) en dat werkt een stuk beter. Het gaat helemaal lekker als je CPU ook nog eens Windows 7 64bits aan kan ipv 32bits.
Met 1GB of minder is het eigenlijk te krap.
Ik heb nu in mijn Laptop het geheugen opgewaardeerd van 1GB naar 4GB (helaas ziet mijn laptop niet meer dan 3,5GB effectief) en dat werkt een stuk beter. Het gaat helemaal lekker als je CPU ook nog eens Windows 7 64bits aan kan ipv 32bits.
- antoine
Ik heb windows 7 via mijn werk kunnen bestellen voor 11 euro.. Ik ben benieuwd, 29 december is het pakketjes verstuurd.
- Niels v D
ik heb een clean install gedaan, dan plaatst ie je oude bestanden in de map Windows.Old.Hendrik Kinderman schreef:Nog even een vraagje: ik heb nu dus de upgrade binnen, is het handig om vantevoren nog een backup te maken? of gaan er geen bestanden verloren?
Je raakt dus niks kwijt..
- Hendrik Kinderman
Ik zal vanaaf ff de belangrijke bestanden op een harde schijf van een huisgenoot zetten, daarna installen.. Ben benieuwd