Roman S. schreef:FreudeamFahren schreef:Roman S. schreef:Denk dat Frank bedoelt dat een 18" met grotere band dezelfde omtrek heeft als een 19" met dunnere band en de velgmaat in dat geval dan niets uit mag maken.
Gaat niet om rolomtrek maar om massa. BMW heeft niet voor niets alles op alles gezet bij de e9X M3 om de 19" wielen net zo zwaar te maken als de 18".
Aah, daar had ik geen rekening mee gehouden, heb je gelijk in. Had niet verwacht dat dat zoveel zou uitmaken, maar blijkbaar toch. Maar als het toch zo ver gaat; als een 19" wiel even zwaar is als een 18" wiel, dan zou er nog steeds verschil in moeten zitten. Gewicht is dan wel hetzelfde maar bij de 19" is het meer naar buiten verdeeld en bij zoveel omwentelingen word het wiel dan uiteindelijk weer 'zwaarder'. Dus zou het uiteindelijk dan weer een verschil op moeten leveren. Of gaat het nu te ver?
Tja en dan kijken welke band zwaarder is, de 18"of de 19"?
1000 jaar terug reden Andre in ik beide een E46 330i sedan, Andre met 17"en ik met 18". Toen zeiden we ook al dat de 17ër sneller op de 200 moest zitten.
Getest en ik was een autolengte sneller naar 200 ofzo. Met grotere wielen....
Snap er dus niks van.