Zoektocht voor trouw-ma; Smal en hoog of toch maar een Lupo?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Zoektocht voor trouw-ma; Smal en hoog of toch maar een Lupo?

Bericht door Niels » 03 jan 2010, 10:37

Wederom op zoek naar een autootje :hmmm: Bij de Fiesta van m'n trouwma brak afgelopen week een voorveer af dus die gaat exit. Nu komt het wel vaker voor dat zo'n veer knapt maar meestal prikt ie dan niet in de band tenzij je een Fiat neemt :wink: Het ding heeft ook al wel 70.000km gereden dus dan hoef je ook niet meer te verwachten dat het veilig is natuurlijk.. :bag:

Het budget is beperkt aangezien het idee om wat anders te kopen begon bij een nieuwer type Starlet van 1750,- . Na wat zoekwerk kwamen er wel wat eisen naar voren zoals stuurbekrachtiging (nope, niet standaard nog steeds..) dus inmiddels zijn we er wel achter dat je het met 2K niet redt. Vrijdagavond een lijstje gemaakt en gisteren langs wat bedrijven geweest. Aanvankelijk zou en moest het een Starlet worden van het laatste type omdat het type daarvoor zo goed beviel (voorganger v.d. de Fiesta). Die Starlet's gaan nog steeds als warme broodjes dus we hebben maar eentje kunnen bekijken en dat maakte niet echt indruk. Het zal wederom onverwoestbaar zijn maar het is niet echt vernieuwend t.o.v. het type daarvoor en de stoelen zijn zelfs minder. Daarnaast was in deze dus nogal gerookt.... Imho kun je net zo goed het oude type nemen en dan eentje die heel netjes is.

Bij een handelaar aangekomen die een aantal Jappen had staan hebben we even in zo'n smal en hoog apparaat van Hyundai gereden (ja schiet me maar af :lol: ). Goed het was een koektrommel eerste klas maar technisch kon je er qua rijden niets van zeggen en de prijs van 2K ook niet. Het ding is echter alleen geschikt tot snelheden van 50km/h volgens mij want het ding maakt me toch een t3ring herrie :sealed: Maar het zette ons wel aan het denken want de instap is gewoon helemaal top voor een ouder iemand, zeker als die fysiek niet fit meer is. Alleen je voelt em al aankomen....ik weet bij god niet wat er te koop is qua smal en hoog.

Goed het lijstje tot zover:
Mercedes A140 (kan net voor 4K maar blinkt niet uit door kwaliteit volgens mij)
Mazda Demio (is dat wat? Behalve errug lelijk :bag: )
Yaris Verso

Het moet eigenlijk ook een beetje een leuke auto zijn maar nog liever super betrouwbaar.. En dus zijn we geneigd om een Japanner te nemen :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Zoektocht voor trouw-ma; Smal en hoog of toch maar een Lupo?

Bericht door Robin » 03 jan 2010, 10:57

trouw-ma is schoonmoeder ofzo? :hmmm:

Niels

Bericht door Niels » 03 jan 2010, 10:58

idd :lol:

RVV

Bericht door RVV » 03 jan 2010, 11:42

Trauma :mrgreen:

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 03 jan 2010, 11:49

New Wagon R+ 1.3

Ziet er niet uit, maar rijd oke en is betrouwbaar. En mocht jij of je moeder een nieuwe wasmachine nodig hebben schuif je dat kreng zo achterin........doe met je 3-serie niet :lol:

Enige echt kostbare waar je op moet letten is de stuurbekrachtiging. Als in een bocht naar rechts de auto opeens zwaar stuurt is de elektrische stuurbekrachtiging stuk en de eninge oplossing is een andere stuurkolom.

Niels

Bericht door Niels » 03 jan 2010, 12:29

Goeie tip Jan maar daar kan ik pas mee aankomen als ze blind is geworden :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 03 jan 2010, 12:37

En zo'n Verso vind jij veel beter ogen NIels? :mrgreen:

Alletwee slechtziend?

Niels

Bericht door Niels » 03 jan 2010, 12:43

Niet veel beter nee :lol: Met de bril af gaat het nog net...

Joy

Bericht door Joy » 03 jan 2010, 17:16

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6572133" onclick="window.open(this.href);return false;

Prima autotjes. Mijn ma heeft er 1 en is er stik tevreden mee. Variabele achterbank zodat je altijd ruimte hebt voor passagiers of boodschappen. Lekker zuinig en betrouwbaar.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 jan 2010, 21:59

Lelijker dan een Yaris Verso kun je niet vinden hahhahaahaahha voordeel is wel dat er een BAK ruimte inzit en super betrouwbaar is....

Falcon

Bericht door Falcon » 10 jan 2010, 20:05

Mijn eerste reactie hierhoor, dussuh don't shoot me ;)

Mijn vrouw is gastouder van beroep en zal vanaf juli 4 kinderen in de auto kan heen en weer slepen naar school en terug. De enige wagen die laag in gewicht zit en groot genoeg is, is simpelweg de Mazda Demio. En daar zijn wij dus ook voor geslaagt in het hoge noorden :)

Maar naast de ruimte in de wagen en de redelijke luxe die je terug krijgt in deze auto... en dat design daar kom je bij deze auto nog wel overheen denk ik ;)... zijn ze leuk geprijst en ik denk mocht je de Demio overwegen dat wij 2 Demio's hebben laten liggen die je trouwmoeke wellicht wil overwegen en het handige is dat ik gelijk weet hoe laag in prijs ze willen gaan ;)

De eerste weet ik dat ze heel snel er vanaf willen, omdat ze net een nieuwe auto hebben aangeschaft. Deze staat wel in Joure (Friesland) trouwens. Deze Demio heeft namelijk maar 45.000 KM op de teller en is 1 uit het jaar 2000. Het is niet de meest luxe uitvoering maar die kilometer stand maakt veel goed. Voor 2300 euro kan je hem meenemen, MAAR ... er zit helaas wel een deuk vlak achter de linker koplamp.. maar deze is te repareren voor 200 euro. Dus voor 2500 euro heb je een mooie Demio met een geweldige kilometer stand. Ze hebben ondertussen een bod van 2500 euro gekregen, maar nog niet verkocht. Ik heb het idee dat die gene ook niet komt opdagen. Advertentielink: http://auto.marktplaats.nl/mazda/309252 ... groen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan is er nog een hele goeie aankoop en deze is denk ik het interresants. In Den Bosch staat een Rode Metallic Demio. In een Exclusive uitvoering met een 1.3L motor, (geen ABS zoals op de website staat). De auto staat te koop voor 3000 euro. Maar ik kon er tot 2700 euro na beneden praten. Dit model is het nieuwe 2000 model die vanaf mei op de markt kwam. Hij heeft ook nog eens lm velgen en maar 65.000km op de teller. Advertentielink: http://www.autowereld.nl/mazda/demio/1. ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Doe je voordeel er mee!

Falcon.

Niels

Bericht door Niels » 10 jan 2010, 20:28

Prima eerste post en bedankt voor de info :wink: Aan zo'n "Wazda?" heb je waarschijnlijk een top ding maar ik heb afgelopen vrijdag toch maar weer een Starlet gescoord. Donderdag wezen rijden in een Micra 1.4 van 2002 en ook toen werd wel weer duidelijk hoeveel geluk je moet hebben met gebruikt spul. De Starlet had ik al bekeken en was als nieuw met slechts 75000km. Vrijdag ff gereden en rond gemaakt, het ding is gewoon als nieuw :thumbup:

Falcon

Bericht door Falcon » 10 jan 2010, 20:36

Hiervoor ook een Starlet gehad en zijn inderdaad prima te doen. Maar die lage instap is niet een heikelpunt of krijgt ze dan nog tenminste haar fitness oefeningen? :D

Niels

Bericht door Niels » 10 jan 2010, 21:08

Een hoge instap was wel een groot voordeel geweest maar uiteindelijk gaat het toch om een betrouwbare auto :wink: Daarnaast is een Starlet gewoon vertrouwd dus dat scoort ook punten.

Mrton

Bericht door Mrton » 12 jan 2010, 19:38

Ik lees zo snel niets terug over de Lupo. Ik heb zelf een Arosa 16v gehad en dat was de duurste auto die ik ooit gekocht heb (in aanschaf dan). In verband met de aanschaf van een woning zocht ik een kleine en betrouwbare auto die degelijk aanvoelde waar ik jaren mee vooruit kon. De auto had 106.000 km gelopen en voorzien van lichtmetalen velgen, electrische ramen en schuifkanteldak en een 100pk motortje. Ik heb niets anders dan ellende gehad!!! Ramen en schuifkanteldak die niet werkten of lekten, motor die olie en benzine zoop, het geluid van een remmende trein als ik achteruit reed. Uiteindelijk mijn verlies genomen en de auto bij de eerstvolgende mogelijkheid ingeruild bij de aankoop van een vriendin van me.

In plaats van de orginele VAG-degelijkheid rij ik nu in een opgevoerd Peugeot 106je en die verbruikt geen olie, de electrische ramen doen het wel en remmen doet ie als een trein... M.a.w. geen Lupo kopen!

Niels

Bericht door Niels » 12 jan 2010, 23:25

Klinkt als een sportief bereden (lees: afgeropt) exemplaar :shock: De Lupo/Arosa kent wel wat zwakke punten zoals de versnellingsbak bij de 1.4 en de distributie bij de 16V maar veel dramatischer wordt het niet (al zijn ze niet echt zuinig). Voor de zekerheid hebben we toch maar een Starlet gekocht :wink: Maar het is niet zo dat ik nu snel de Arosa van "de vrouw" te koop zet. Vooralsnog doet die het prima gelukkig :)

Mrton

Bericht door Mrton » 13 jan 2010, 21:36

Niels schreef:Klinkt als een sportief bereden (lees: afgeropt) exemplaar :shock: De Lupo/Arosa kent wel wat zwakke punten zoals de versnellingsbak bij de 1.4 en de distributie bij de 16V maar veel dramatischer wordt het niet (al zijn ze niet echt zuinig). Voor de zekerheid hebben we toch maar een Starlet gekocht :wink: Maar het is niet zo dat ik nu snel de Arosa van "de vrouw" te koop zet. Vooralsnog doet die het prima gelukkig :)
Mooi zo, ik heb er ontzettend mee afgezien maar gelukkig blijft dat jou dan tot op heden bespaard. Ik hoef ook niet per sé gelijk te krijgen hoor, liever nog heb ik dat jij weinig problemen krijgt. Ik dacht alleen dat ik misschien wel relevante informatie voor je had...

Niels

Bericht door Niels » 13 jan 2010, 21:39

Een gewaarschuwd mens telt voor twee :thumbup: (maar 7 jaar bij een VW dealer werken helpt ook :wink: )Er zijn wel auto's te koop die minder zwakke punten hebben dan de Lupo/Arosa maar op zich zijn ze niet dramatisch. We hebben nu wel bewust voor een Starlet gekozen omdat je dan zeker weet dat je geen schokkende kosten krijgt. De Lupo/Arosa is wel een leukere auto maar ik had geen zin in de eerder genoemde dingen (bak, distributie).

Jammer dat je zo'n pech hebt gehad want die 16V is wel een erg leuk karretje :thumbup:

Plaats reactie