Passat eruit, ID.4 erin.
- Patrick van Wijngen
Re: BMW M3 sedan
Ah.. toch weer de kracht gevonden om uit je bed te komen en de auto weg te brengen naar bas. Was toch even bang dat je het weer moest uitstellen, deze keer omdat je zelf stuk was.
Moet toch weer eens langshobbelen als ast er ook onder zit... want dat wil ik wel eens meemaken, ook icm de Movits.
Moet toch weer eens langshobbelen als ast er ook onder zit... want dat wil ik wel eens meemaken, ook icm de Movits.
- Tommy
Nee vriendje van zusje heeft met zusje de auto weggebracht.
- Patrick van Wijngen
Hoe maakt niet uit.. als de auto er maar staat om aan geklust te worden.
Joy is nu toch zelf stuk, dus rijden kan ie toch niet. Zal hij z'n auto ook niet missen... tegen de tijd dat hij weer beter is kan hij z'n auto ophalen
Joy is nu toch zelf stuk, dus rijden kan ie toch niet. Zal hij z'n auto ook niet missen... tegen de tijd dat hij weer beter is kan hij z'n auto ophalen

- Patrick van Wijngen
Je auto rijdt geweldig nu met AST en MoVit ! 
Moet je natuurlijk wel ff allemaal updaten in je draadje

Moet je natuurlijk wel ff allemaal updaten in je draadje

- Joy
Beetje druk weekend. Vrijdagavond de auto opgehaald met Allen ( komt me gewoon thuis ophalen, wat een service
). Gezellige avond gehad bij Bas, beetje ouwehoeren en filmpjes kijken van leuke auto's
Rond middernacht nog even de OMP veerpootbrug gemonteerd, mooi ding. Even een rondje gedaan om een 1e indruk te geven. Dikke prima
Achterkant zit nu Powerflex in de trailing arms, voelt weer strak wanneer je uit een hoek accelereert. Dempertorens achter verstevigingen ingelast. Uit laten wegen. Verschil links/ rechts 3 kg op beide assen met bestuurder aan boord. Achterkant voelt nu een stuk steviger aan, de Koni vond ik daar te zacht aanvoelen. Keerzijde is dat je wat meer op en neer in je stoel gaat door de steviger gedempte uitgaande slag, maar dat hoort erbij. Rondom staat de set op 2 kliks, ik denk dat na het inrijden van de veren ik de voorkant nog een paar klikjes ga geven om nog iets rustiger te blijven bij oneffenheden.
Zaterdag bij de dealer een lijstje spullen besteld. Alle stootstrippen rondom nieuw, zonder logo. Parafaanplaat onder de voorruit is wat licht geworden van de zon, dus die ook nieuw. Lederen M-pook, lederen handrem (1 geheel met nieuwe handremhevel), zwarte asbak voor en achter ter vervanging van het hout. En een nieuwe sleutel omdat de huidige doorgesleten is op de plek waar je de knop indrukt (kopie rijbewijs en kenteken in moeten leveren).
Ik zal als ik deze week tijd heb een paar foto's schieten van de aanpassingen.

Zaterdag bij de dealer een lijstje spullen besteld. Alle stootstrippen rondom nieuw, zonder logo. Parafaanplaat onder de voorruit is wat licht geworden van de zon, dus die ook nieuw. Lederen M-pook, lederen handrem (1 geheel met nieuwe handremhevel), zwarte asbak voor en achter ter vervanging van het hout. En een nieuwe sleutel omdat de huidige doorgesleten is op de plek waar je de knop indrukt (kopie rijbewijs en kenteken in moeten leveren).
Ik zal als ik deze week tijd heb een paar foto's schieten van de aanpassingen.
-
De betere dingen in het levenJoy schreef:Rond middernacht nog even de OMP veerpootbrug gemonteerd, mooi ding. Even een rondje gedaan om een 1e indruk te geven. Dikke prima

- Knot
Mooi, alle rotzooi erop!
Ik rij zelf met 2 klikjes voor en 1 klikje achter (in hoeverre het vergelijkbaar is), vind dat prima voor op straat, ene dag op droog andere dag weer in de regen. Alleen bij trackday's of Nordschleife op droog gaat ie richting 75% dicht.
Ik rij zelf met 2 klikjes voor en 1 klikje achter (in hoeverre het vergelijkbaar is), vind dat prima voor op straat, ene dag op droog andere dag weer in de regen. Alleen bij trackday's of Nordschleife op droog gaat ie richting 75% dicht.
-
- Auto: M3P, 130i
- Patrick van Wijngen
Wat heeft dit met de M3 van joy te maken ?
-
Dit is HET topic van Joy. Hij begrijpt wel waarom, dat hoef jij niet te begrijpen. 8)Patrick van Wijngen schreef:Wat heeft dit met de M3 van joy te maken ?
- Patrick van Wijngen
Ik wil altijd alles begrijpenindobesar schreef:Dit is HET topic van Joy. Hij begrijpt wel waarom, dat hoef jij niet te begrijpen. 8)Patrick van Wijngen schreef:Wat heeft dit met de M3 van joy te maken ?

- Knot
Kben eerlijk gezegd ook wel benieuwd...
- Patrick van Wijngen
die polo is ooit van hem geweest en die heb je gespot ?
- Joy
Ik kreeg toevallig vandaag een berichtje van Marc (oud-collega SGS) dat ie mijn naam had gespot op het Rallye-forum. Destijds had ik deze Polo en hij die Williams. Foto gemaakt door Marc in Roosendaal bij een pomp in de buurt van afslag Borchwerf. Grappig om weer te zien

Laatst gewijzigd door Joy op 18 sep 2017, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Goed dat jullie elkaar weer gevonden hebben lol 

- Topfuel

- BMW4Life
Zooooo
Verdorie zeg... veeel te mooi die M3!

Verdorie zeg... veeel te mooi die M3!
- Niels
- Auto: Prius+
Gisteren ook nog even mogen proeven van deze power saloon. Qua motor in vergelijk met de 3.2 voelt ie aan als een dikke 330i. Een M moet eigenlijk toch wel richting de 8000RPM draaien vind ik maar qua loopcultuur door de toeren heen klopt de 3.0 wel, het komt heel krachtig en bullig over. Het karakter van de 3.2 is toch meer verdeeld in secties lijkt het wel. De 3.0 is daardoor ook wat toegankelijker om gemakkelijk hard mee te gaan waarbij je bij de 3.2 veel meer bewust kiest om door te jengelen. Het verschil van bijna 40pk voel je trouwens niet, ik denk dat je echt alles moet geven met de 3.2 om een 3.0 enigzins los te rijden.
De staat van deze is werkelijk fantastisch 8) De auto voelt bijna nieuw aan en dat is niet alleen het resultaat van de nieuwe schroefset en remmerij. Deze behoort echt tot de mooiste E36's van Nederland volgens mij. Misschien ligt het ook aan de kwaliteit van het leer in mijn E36 wat door Cools is geplaatst, maar qua staat het haalt het niet bij die van Joy zijn interieur ook al scheelt het nog geen 30.000km. Het ding rammelt of kraakt ook nergens ondanks het AST onderstel
Een top ding die ik zo zou willen ruilen tegen mijn coupe
De AST set vond ik een stuk comfortabeler dan dat ik had verwacht. Een mooie set die erg goed rust in de auto houdt ondanks de staat van het wegdek (mits het niet te gek wordt natuurlijk). De dikke Mov-its merk je eigenlijk niet eens op bij normaal gebruik. Gewoon lekker aangrijpen zonder piepen maar het zal ongetwijfeld goed vertragen als je het pedaal verder indrukt.
Het totale plaatje is imho helemaal af zo, echt een begerenswaardige m3
De staat van deze is werkelijk fantastisch 8) De auto voelt bijna nieuw aan en dat is niet alleen het resultaat van de nieuwe schroefset en remmerij. Deze behoort echt tot de mooiste E36's van Nederland volgens mij. Misschien ligt het ook aan de kwaliteit van het leer in mijn E36 wat door Cools is geplaatst, maar qua staat het haalt het niet bij die van Joy zijn interieur ook al scheelt het nog geen 30.000km. Het ding rammelt of kraakt ook nergens ondanks het AST onderstel

De AST set vond ik een stuk comfortabeler dan dat ik had verwacht. Een mooie set die erg goed rust in de auto houdt ondanks de staat van het wegdek (mits het niet te gek wordt natuurlijk). De dikke Mov-its merk je eigenlijk niet eens op bij normaal gebruik. Gewoon lekker aangrijpen zonder piepen maar het zal ongetwijfeld goed vertragen als je het pedaal verder indrukt.
Het totale plaatje is imho helemaal af zo, echt een begerenswaardige m3

- Bert ///M3
Zijn hele andere motoren qua loop idd.
Een M3 3.0 is veel minder bij de les onder de 4500 toeren, dat merk je echt als je uit een 3,2 komt. Een 3,2 heeft een veel en veel sterker middengebied. Op papier scheelt het maar 30 NM maar het is een mega verschil qua rijden. Met een 3,2 dagelijks rijden kom je vaak al niet over 3500 toeren terwijl je met een 3,0 automatisch iets meer doorhaalt.
Een M3 3.0 is veel minder bij de les onder de 4500 toeren, dat merk je echt als je uit een 3,2 komt. Een 3,2 heeft een veel en veel sterker middengebied. Op papier scheelt het maar 30 NM maar het is een mega verschil qua rijden. Met een 3,2 dagelijks rijden kom je vaak al niet over 3500 toeren terwijl je met een 3,0 automatisch iets meer doorhaalt.
- Tommy
het gekke is dat hij nu achter veel harder remt dan voor, ondanks een swap van ds2500 naar normale blokken achter. Als je de remdruk opbouwt, dan blokkeren op gegeven moment de achterwielen en moet je nog veel harder trappen om ook de voorkant in ABS te doen komen. Hierdoor schuift de achterkant best wat opzij bij het remmen. Dat lijkt me toch niet te kloppen. (Bij mijn auto is het juist dat je merkt dat je voor aan de grote remmerij bent gegaan en moet je achter wat happigers erop zetten om de voorkant te compenseren).
- Niels
- Auto: Prius+
Dat is niet iets wat je wilt idd. Zit er niet nog iets van een remdruk regelaar tussen die je wat kunt afstellen?
- Patrick van Wijngen
Reviseren van de hoofdremcilinder waarschijnlijk. Daar zal 1 piston wel wat lek zijn oid.
Laatst gewijzigd door Patrick van Wijngen op 02 jan 2010, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tommy
hoofdremcylinder bestaat uit 2 plunjers die elk 2 wielen bedienen. als er 1 wat lekt, bouw je geen hydraulische druk op in dat deel. Mss dat dat hetis, of een remdrukbegrenzer die in het T-stuk zit achterin die brak is? Ding trekt altijd scheef met achterkant naar rechts terwijl het onderstel precies l=r op gewicht gezet is.
- Patrick van Wijngen
Hmmm.. bedenkt me net.
Als ik achter het stuur zit heb ik er geen last van. Tenminste.. het was me niet opgevallen toen ik aan het sturen + remmen was.
Wel toen Joy achter het stuur zat. Dus het zal toch een klein beetje in de gewichtsverdeling zitten dat het net wel/niet blokkeerd.
Als ik achter het stuur zit heb ik er geen last van. Tenminste.. het was me niet opgevallen toen ik aan het sturen + remmen was.
Wel toen Joy achter het stuur zat. Dus het zal toch een klein beetje in de gewichtsverdeling zitten dat het net wel/niet blokkeerd.
- Tommy
gisternacht even met joy nog rondje om gedaan op nat wegdek om eens de verschillen tussen E36 op movit en E46 met alcon te proberen. Toen viel het opzij stappen me wel op, heb van alles gedaan met sturen, gewichtsverplaatsingen onder het rijden en verschillende manieren van remmen en bij welke pedaaldruk de voor of achterkant blokkeert. Maar hij gaat altijd met achterkant naar rechts en blokkeert eerst achter alsof je shift lock doet in een bocht naar links of gewoon de handrem aantrekt. Voorkant moet je serieus hard trappen om hem in het abs te krijgen.
Mijne trap je juist voor nu makkelijk het ABS in en moet je wel vol in de ankertjes om achter ook in ABS te rammen. Die mag achter wel meer rem hebben,
Mijne trap je juist voor nu makkelijk het ABS in en moet je wel vol in de ankertjes om achter ook in ABS te rammen. Die mag achter wel meer rem hebben,