BMW S 1000 RR
-
Re: BMW S 1000 RR
Hmmm oke... totaal niet verwacht. Had ik het eerder verwacht in Duitsland zelf of een motorland als Spanje.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zo moet het worden...................

-
Ja kweenie... apart. Vind het denk ik niet echt mooi. Ook moet je hem alsnog even met 1 hand vast houden. Als de motor de verkeerde kant op gaat, dan ligt ie ook direct.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het ziet er wel gelikt uit..................en ook zeer stabiel, dat gast zit er gewoon op
Op het Duitse forum hoor ik niets dan goeds en lof, blijkt daar een zeer bekend merk te zijn, met enige naam en faam............
Hoewel ik de metalen pennen wat aan de korte kant vind.............die dus het frame in schuiven.......
Prijs rond de €350,--
Ik vraag wel eerst om advies, ik vind het wel de meest elegante oplossing tot nog toe.

Op het Duitse forum hoor ik niets dan goeds en lof, blijkt daar een zeer bekend merk te zijn, met enige naam en faam............
Hoewel ik de metalen pennen wat aan de korte kant vind.............die dus het frame in schuiven.......

Prijs rond de €350,--
Ik vraag wel eerst om advies, ik vind het wel de meest elegante oplossing tot nog toe.
-
Onlinefrank de jonge
Die motor kan daar geen kant op.
DIe pennen passen er precies in. Wel ff rubbertjes op die standaard rondom die pennen plakken mocht het een keer wat bewegen dat je frame niet gelijk kleine krasjes vertoont.
Supergave oplossing die standaard
:banaan:
DIe pennen passen er precies in. Wel ff rubbertjes op die standaard rondom die pennen plakken mocht het een keer wat bewegen dat je frame niet gelijk kleine krasjes vertoont.
Supergave oplossing die standaard

- romo
De dealer kende hem ook niet maar is er wel van onder de indruk...................... 

- romo
frank de jonge schreef:Die motor kan daar geen kant op.
Supergave oplossing die standaard:banaan:
Als ik de video goed bekijk, dan lijkt of er bij de bovenste pen wel een soort van rubber al op zit. .......
-
Onlinefrank de jonge
Oke dan.
wel de meest ideale standaard in mijn optiek.
Je kan de motor zo weg zetten in de hoek van de garage
wel de meest ideale standaard in mijn optiek.
Je kan de motor zo weg zetten in de hoek van de garage
- Niels
- Auto: Prius+
Perfect systeem imho. In principe kun je die hele motor demonteren en alleen een frame overhouden zowat 

- romo
Lijkt mij ook, hier wat nadere details;

359,- €
inkl. Adapterplatte
*Schwarz- Pulver beschichtet
*mit automatischem Verschluss
*Einstellschrauben an den Auslegern, mit Gummischutz (z.B. beim Fliesenboden)
*Teflon Einlagen (mehr Schutz und weniger Reibung)
*Tragkraft ca. 300 Kg
*sehr handlich ca. 13kg Gewicht
Auf dem Ständer kann bis auf den Rahmen und die Hinterradschwinge das ganze Motorrad zerlegt werden! (Räder, Motor, Gabel usw...)
Der Paddock-Racing-Stand ist nicht nur eine Super Hilfe auf der Rennstrecke sondern auch in der Garage.
Sehr gut zum Überwintern geeignet! Nicht nur die Reifen sondern das ganze Fahrwerk wird völlig entlastet!!
Sie brauchen das Teil nur reinstecken und das Motorrad hochheben (mit einer Hand wird das Motorrad festgehalten und mit der anderen betätigen Sie den Hebelarm am Ständer) , Hebehöhe ca. 15cm.
Wieltjes kunnen er ook bij, voor € 60,-- ( hoewel die niet echt noodzakelijk lijken)

Ik heb het filmpje wel reeds een stuk of 10 keer gedraaid....................het is een geniaal ding dat uitblinkt in simpelheid IMHO
359,- €
inkl. Adapterplatte
*Schwarz- Pulver beschichtet
*mit automatischem Verschluss
*Einstellschrauben an den Auslegern, mit Gummischutz (z.B. beim Fliesenboden)
*Teflon Einlagen (mehr Schutz und weniger Reibung)
*Tragkraft ca. 300 Kg
*sehr handlich ca. 13kg Gewicht
Auf dem Ständer kann bis auf den Rahmen und die Hinterradschwinge das ganze Motorrad zerlegt werden! (Räder, Motor, Gabel usw...)
Der Paddock-Racing-Stand ist nicht nur eine Super Hilfe auf der Rennstrecke sondern auch in der Garage.
Sehr gut zum Überwintern geeignet! Nicht nur die Reifen sondern das ganze Fahrwerk wird völlig entlastet!!
Sie brauchen das Teil nur reinstecken und das Motorrad hochheben (mit einer Hand wird das Motorrad festgehalten und mit der anderen betätigen Sie den Hebelarm am Ständer) , Hebehöhe ca. 15cm.
Wieltjes kunnen er ook bij, voor € 60,-- ( hoewel die niet echt noodzakelijk lijken)
Ik heb het filmpje wel reeds een stuk of 10 keer gedraaid....................het is een geniaal ding dat uitblinkt in simpelheid IMHO

- romo
Motorrad;
BMW hat einen starken Supersportler gebaut. Dass er gleich die stärkste je von MOTORRAD gemessene Serienmaschine werden würde, hat kaum jemand erwartet. Außerdem erweist sich die S 1000 RR als ausgewogenes Gesamtsystem. Zehn Prüfstandsläufe, zehnmal infernalischer Lärm, glühende Auspuffkrümmer, die Prüfstandsrolle heult in schmerzhafter Höhe. Sensationell die Ergebnisse: Die MOTORRAD-Testmaschine drückt zwischen 199 und 202 PS. Sprachlose Verblüffung bei den Testern. Dann folgen Verdacht, Gegenprobe und Bestätigung: Das zum Vergleich gemessene Exemplar eines Privatkunden kam, mit 400 Kilometern kaum eingefahren, auf 196 PS; die vom renommierten Auspuffhersteller Akrapovic veröffentlichten Messungen weisen ebenfalls rund 200 PS für die S 1000 RR aus.
- wjn
Vandaag binnen gekregen:

Veel leesplezier
Veel leesplezier
-
Onlinefrank de jonge
202PK @ sportmodus 8)
- romo
Mooi commentaar........
http://bmwsuperbikes.com/FastBikes_2-10_RR.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bmwsuperbikes.com/FastBikes_2-10_RR.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- wjn
Durbahn vindt 'm te zwaar 

- romo

Egh.....................sprakeloos..................
- romo
Sound check..................
-
Nou Robert, ga jij eens even een goed sound check filmpje schieten als je hem hebt... dis niks 

- romo
S1000RR vs Corvette 700PK
- romo
Ik zit er aan te denken een voet/hand pomp aan te schaffen. Dit om uiteraard de bandenspanning voor zowel auto als motor regelmatig te kunnen controleren dan wel aan te passen.
Je kan ook nergens meer, zonder te betalen, je spanning controleren, dus deze investering vind ik wel de moeite waard.
Nu heb ik dit gevonden, is dat wat? Of andere/betere alternatieven?
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=208805" onclick="window.open(this.href);return false;

Of een dubbele;
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=208806" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan ook nergens meer, zonder te betalen, je spanning controleren, dus deze investering vind ik wel de moeite waard.
Nu heb ik dit gevonden, is dat wat? Of andere/betere alternatieven?
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=208805" onclick="window.open(this.href);return false;
Of een dubbele;
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=208806" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Onlinefrank de jonge
Heb je geen compressor thuis staan dan Robert??
Zelf gebruik ik altijd een druktank die ik volram tot 8 bar (30 liter tank met druk meter)
Lekker handzaam op een karretje. Kan je gemakkelijk 3setjes autobanden mee vol blazen.
En als ie leeg is weer aan de compressor om te vullen
Zelf gebruik ik altijd een druktank die ik volram tot 8 bar (30 liter tank met druk meter)
Lekker handzaam op een karretje. Kan je gemakkelijk 3setjes autobanden mee vol blazen.
En als ie leeg is weer aan de compressor om te vullen

- romo
Nee, heb ik niet, ook niet nodig, ik hoef gen tig setjes banden op te blazen, dus bovenstaande leek me wel aardig...................
Past zo`n nippel zowel op auto als motor ventielen?
-
Onlinefrank de jonge
Als die op een auto past dan ook op een motor.
Leuke gadget voor de motor is dat je een 90 graden nippel kan krijgen omdat je anders zo bij je remschijf zit te kloten in het voorwiel.
Leuke gadget voor de motor is dat je een 90 graden nippel kan krijgen omdat je anders zo bij je remschijf zit te kloten in het voorwiel.
- Joy
romo schreef:Nee, heb ik niet, ook niet nodig, ik hoef gen tig setjes banden op te blazen, dus bovenstaande leek me wel aardig...................
Werkt goed zo een voetpomp. Patrick heeft er ook één. Kun je vrij gemakkelijk een autoband mee oppompen.
Ik heb zelf bij de Halfords een 12V pompje gekocht. Pompt maximaal 8 bar. Ideaal voor de aanhanger die 5 bar nodig heeft. Gemiddelde bandenpomp bij een Shell gaat niet verder dan 3,5 - 4 bar.
-
Romo, die voetpompjes zijn goed zat. Enig nadeel is dat dit zo'n nippel met schroefdraad is. Loopt dus ook weer iets leeg bij het losdraaien.