Je maakt wat mee die laatste paar dagen van het jaar zeg.
a) 1e kerstdag
Ik maak de M3 sneeuwvrij en zie dat er een scheur in m'n bumper is gereden terwijl ik zelf niet met de auto heb gereden en nog een foto heb van 16/12 zonder scheur in de bumper. Balen. Zie andere draadje. Afspraak om het te maken staat gepland, kosten zijn iets minder dan 900 euro in de BTW en de envelop met het verzoek om schadevergoeding bij het Waarborgfonds ligt op het kastje (alle brievenbussen zitten nu dicht). Ben benieuwd of ik wat terugkrijg.
b) 2e kerstdag
Ik rijd met het gezin + aanhang in de 206gti naar m'n ouders in Hesingen (bij Ootmarsum/Oldenzaal). Rijd ik bij Deventer zit er dus iemand in een klein autootje (Daewoo Matiz achtig iets) op m'n bumper. Erg irritant, maar goed het was druk en kon nergens heen. En maar drukken. Proberen links er voorbij, proberen rechts er voorbij. Lukt niet. Ook niet als het weer gaat rijden en de linkerbaan vrij is. Die auto achter me acceleert nou eenmaal niet. Vervolgens weer snel file vorming en knipperende 50 boven het wegdek. Ik schuif baantje op naar links en minder snelheid / rem ivm file vorming & max 50 km/h. Auto achter me ziet z'n kans en geeft gas, schiet er rechts voorbij via de middenbaan en knalt echt VOL op een Saab die van de rechterbaan naar de middenbaan schuif. Saab draait rondje om z'n as, Daewoo (als het een Daewoo was...) gaat helemaal met z'n achterwielen de lucht in. Heeft mazzel dat ie niet ging rollen. En dat zeg 15m voor me.
Gelukkig niemand gewond, wel Daewoo (als het een Daewoo was...) en Saab natuurlijk total-loss.
Daewoo (...) rijder boos op mij dat ik snelheid minderde/remde en heeft m'n kenteken genoteerd. Yeah right, ik hoor van je levensgevaarlijke SUKKEL, doe graag m'n verhaal als getuige bij de politie. Ik hoor het wel. Vervolgens verder gereden naar m'n ouders.
(en tot nu toe nog niets gehoord)
c) Oudjaar / zojuist dus
Ik rijd samen met vrouwlief naar Haarlem in de BoxsterS. Uiteraard open genietend van de rit en de auto. Had er door sneeuw/ijzel enkele weken niet met de auto gereden. Sta per verkeerslicht stationair te draaien, 'He fuck een geel Check Engine Lampje" (CEL). Ik direct motor af, contact maken. En dan begint een olieniveau meter te draaien. Knipperen, geen olie. Ik WTF... Olie pijlen met peilstok en zit genoeg olie in. Verder niets vreemd te ontdekken. Dus starten, niks aan de hand. Rijdt rustig verder en ik ruik een verbrande / smeulende geur. Toch beetje angstig maar ja volgend verkeerslicht is de smeulende geur weer weg. Zal wel vuurwerk geweest zijn. Dus op naar Porsch A'dam-ZO om de auto aan de computer te hangen. Rijdt verder prima. Analyse: MAF sensor heeft even een piekje van 1,08V afgegeven wat 0,08V boven z'n maximale bereik is van 1,00V. Advies MAF sensor vervangen, 340 ex plus zeg uur arbeidsloon. Zeg 500 euri in de btw en montage. Dacht het niet, zoek op Internet en Bosch sensor kost 60 euri ofzo. Dus ik van reset de computer maar en we kijken wat ie doet. Als ie weer aangaat ga ik 'em wel vervangen. Nou dat was niet verstandig want dan kan ik wel eens met een erg hikkende/inhoudende motor naar huis moeten. Yeah right, reset dat ding nou maar. Vervolgens na afrekenen van de OBD-II test heerlijk naar huis gereden met een jankende 6-cylinder boxer op de achtergrond. Niets aan het handje, jankt als nieuw en geen CEL meer. We gaan beleven wat de toekomst brengt.
(Had dus ook niets met olie te maken, oliesensor is niet te vertrouwen als je net de motor heb afgezet, maar goed erg lekker voel je je niet op dat moment...)
Voor straks, een goede jaarwisseling, wees voorzichtig met vuurwerk en als je moet drinken laat dan je sleutels lekker achter...
Have fun, en tot volgend jaar...
Mark.
Goh dat belooft wat voor het nieuwe jaar...
-
Onlinemarkk
- Joy
Re: Goh dat belooft wat voor het nieuwe jaar...
Gaat lekker Mark. Ik heb alleen last van vuurwerk op en tegen mijn auto. Sukkeltjes lopen een hele dag rondjes door het dorp en steken overal pijlen etc af. Kruitinslagen op de flank. Prutsers. 

- Niels
- Auto: Prius+
Goeie actie van die Daewoei coureur. Had vandaag ook zo'n mafkees achter me aan in een Marbella. Wil wel 130km/h aanhouden maar geen power om je dan ook in te halen als je naar rechts gaat. Tja rij je vervolgens op een vrachtwagen aan dan ga je toch weer naar links natuurlijk. ff een streepje gas bij en een mooie zwarte rookpluim over de Seat heen, je ziet ze bijna het stuur opvreten.........maar wel 130 willen rijden natuurlijk 

- Tom V
Ja Mark, volgende keer bij een file niet remmen of snelheid minderen .... wat een mafkees.markk schreef: Daewoo (...) rijder boos op mij dat ik snelheid minderde/remde en heeft m'n kenteken genoteerd.
En zie het maar zo, alles nog even in de laatste dagen bij elkaar om 2010 vers te starten.
-
Onlinemarkk
Yep, precies.Niels schreef:Goeie actie van die Daewoei coureur. Had vandaag ook zo'n mafkees achter me aan in een Marbella. Wil wel 130km/h aanhouden maar geen power om je dan ook in te halen als je naar rechts gaat. Tja rij je vervolgens op een vrachtwagen aan dan ga je toch weer naar links natuurlijk. ff een streepje gas bij en een mooie zwarte rookpluim over de Seat heen, je ziet ze bijna het stuur opvreten.........maar wel 130 willen rijden natuurlijk
En dat 3 tot 5x achter elkaar en dan zo gefrusteerd zijn dat als ie een gaatje ziet en ik rem hij er rechts langs knalt. Beetje jammer alleen dat ie niet zag dat ik voor een file remde EN dat er inmiddels max. snelheden boven de rijbaan knipperde ivm de file. Tsja, best begrijpelijk dat je dat niet ziet als je op 3cm van een 206gti achterbumper rijdt.
Je zal er maar met je motorfiets staan en zo'n sukkel knalt bovenop je...
Mark.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hesingen, nou das niet ver bij mij uit de buurt....................
Doe voorzichtig met dit weer..................

Doe voorzichtig met dit weer..................