CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Da's juist het punt... de massa bepaalt... die het minst betaalt! Althans, verhoudingsgewijs...
Woorden als "arme arbeider" en "zielig" wil ik aub hier niet in discussie aanhalen want niemand is zielig!
Iedereen kan in principe steentje bijdrage aan de maatschappij. Ieder op zijn manier, kan deze dat echt niet of deels...
... dan ben ik de laatste die zegt dat die persoon geholpen moet worden. Aan werk en/of financiële ondersteuning.
Woorden als "arme arbeider" en "zielig" wil ik aub hier niet in discussie aanhalen want niemand is zielig!
Iedereen kan in principe steentje bijdrage aan de maatschappij. Ieder op zijn manier, kan deze dat echt niet of deels...
... dan ben ik de laatste die zegt dat die persoon geholpen moet worden. Aan werk en/of financiële ondersteuning.
Laatst gewijzigd door Sjoerd MP BMW op 29 dec 2009, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Dus hoe meer je verdient, deste meer belasting je betaalt en dus deste meer stemrecht je hebt?
-
- Berichten: 55201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Sjoerd MP BMW schreef:Ik heb er niets op tegen om belasting te betalen, maar moet wel evenredig zijn en niet zoals nu in schijven en daarbij weer nog moeilijker te maken met voorheffingen hier en naheffingen daar.![]()
Dan komt daarbij dat het naar mijn mening op de verkeerde manier gebruikt wordt en aan de mensen die het minste inleggen ook nog het meest krijgen en daarbij zeuren. Wordt het door de weldoeners op een bedrijfskundige manier opgebracht wordt het door de overheid met oogkleppen op uitgegeven... Fijn hè, strooien met andermans geld.
De linksen noemen het een recht dat al 50 jaar bestaat, ik zeg: pas 50 jaar. Een socialistische staat noemen ze dit dan, ik noem het eerder asociaal. Het is gewoon jatten bij de hardwerkende. Deze willen over het algemeen best wel vrijwillig wat afstaan als ze het zelf voor het zeggen hadden waar het terecht komt.
+1000
En zo gan we naar de kloten in dit asociale linkse rotland,(bul of geen bul, dat heet praktijk) waarbij bijv. 't personeel met hun grote bekken de dienst uit gaan maken, bijna, terwijl ze te schijterig zijn om zelf 't risico van 'n bedrijf hebben te nemen, 't ontslagrecht is alsof ZIJ 't belangrijkste bestanddeel zijn van de maatschappij, nee hoor iedereen is misbaar. Als je dát maar weet.
Dan bijv het huurrecht, je krijgt die hufters je eigen tent niet uit, of ze kraken 'm. En wil je dan (fysiek)geweld gebruiken draai jezelf de bak in terwijl die klojo die Berlusconi een tik gaf waarsch al weer vrij rondloopt, en 1 van Nederlands grootste asociale schofterige trutten, Hanneke Groenteman hem (Berlusconi) nog meer denkbeeldige verwondingen toewenste, maar dat alleen maar mocht denken, hardop. Lekker dat asotuig van links.
Dan het erfrecht wat totaal de plank misslaat en ja de sukkel in de straat wordt van alle kanten door de klote overheid geholpen en als ik 'n keer 'subsidie'wil voor iets zijn de potten opeens leeg(geroofd door de PvdA, GroenLinks, SP en ander raddraaierig rattenvolk)
En ja hoe meer belasting je betaalt, hoe meer je in te brengen zou moeten hebben, anders krijg je dat 'de massa'het indirect in Den Haag gaat bepalen, oh ja dat was 't al, PvdAtuig met een sukkel Harry Potter en 'n 100 jaar geleden geboren supergereformeerde aan 't bewind.

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Nou. Zal ik dan maar helpen de verhuisdozen in pakken of doe je 't zelf?Robin schreef:


-
- Berichten: 55201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
SUCKcessierechtFreudeamFahren schreef:Nou. Zal ik dan maar helpen de verhuisdozen in pakken of doe je 't zelf?Robin schreef:Overigens haal je denk ik met al je praktijkervaring erfrecht en successierecht door elkaar, maar dat maakt je betoog niet minder "sterk" hoor

inderdaad. Slip of the tongue.

Maar je snapt m'n punt.
erfrecht.
*Slaat makelaardijboeken en BW publiek en privaatrecht van 15 jaar terug nog weers 'n open*
M'n vrouw antwoordde op 'n vraag of Nederland een democratisch land is(waarbij de vraagstelster, zo'n onderwijzeres die altijd naar Vlieland gaat en denkt dat Zuid Amerika eruit ziet als de Sahara met palmen en 3e wereld + coke en waar ze dan blijkbaar iedereen neerschieten, dom wijf), kort: Nee, want er is nog 'n Koningin die 'regeert'.
Steengoed.
Laatst gewijzigd door Robin op 29 dec 2009, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Een burgerlijk wetboek met publiek recht erin? In Fryslan is alles anders 

-
- Berichten: 55201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
komma's vergeten. Niet teveel spijkers op laag water zoeken Faf, je hebt 't al over je 'bul'gehad, dus dat weten 'we'nu.FreudeamFahren schreef:Een burgerlijk wetboek met publiek recht erin? In Fryslan is alles anders


Neh, niet te intellectueel worden, daar is NL ook van naar de kloten gegaan Faf, we moeten duidelijke taal 'bezigen'.

-
- Berichten: 55201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Dit pas ik al toe op de snelweg, soms :jenna:FreudeamFahren schreef:Dus hoe meer je verdient, deste meer belasting je betaalt en dus deste meer stemrecht je hebt?

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
We dwalen af naar de oorsprong van mijn vraag en die discussie was niet helemaal mijn bedoeling.
Mijn biologieleraar wenste de hele klas al het volgende toe: "Ik voor ieder van jullie dat jullie straks heel veel belasting mogen betalen, dan weet ik namelijk ook zeker dat jullie allemaal een redelijk tot goed inkomen genieten."
Belasting betalen hoort bij deelnemen aan de maatschappij, alleen de onvrede over de manier waarop de overheid al die belastingmiljarden uitgeeft begint bij zowel mij als meerdere hier op het forum ongekende vormen aan te nemen. Zeker de manier waarop Balkenende en Bos met de crisis omgaan is stuitend.
Wat bij mij hoofdzakelijk in het verkeerde keelgat schiet is dat Den Haag onder valse voorwendselen de belastingdruk verhoogt om haar spilziekte te onderhouden. En dat is naast de enorme verbazing dat de grote massa het allemaal voor zoete koek slikt om dat het voor het milieu is .... Tsss, waarom hebben wij dan niet inmiddels al 85% van de daken volliggen met zonnepanelen van alle opgebrachte miljarden van de geïnde milieuheffingen, CO2-taxen, energiebelasting enz. enz.
Of de kilometerheffing, zie de specifieke topics. Als de opbrengsten daarvan echt voor wegen en infrastructuur verbetering worden aangewent zoals Camiel beloofd, dan rijden we over 10 jaar over goudomrande wegen! Wie heeft er trouwens 20 jaar geprobeert de bevolking te pesten door te weinig in de infrastructuur te investeren? Juist diezelfde overheid.
Maar goed, als de optie inderdaad bestaat dat je kan kiezen voor het oude BPM-afschrijfsysteem, dan komt mijn wens voorlopig niet in gevaar. Onder voorbehoud dat er niet nog gekkere maatregelen verzonnen worden ...
Stephan
Mijn biologieleraar wenste de hele klas al het volgende toe: "Ik voor ieder van jullie dat jullie straks heel veel belasting mogen betalen, dan weet ik namelijk ook zeker dat jullie allemaal een redelijk tot goed inkomen genieten."
Belasting betalen hoort bij deelnemen aan de maatschappij, alleen de onvrede over de manier waarop de overheid al die belastingmiljarden uitgeeft begint bij zowel mij als meerdere hier op het forum ongekende vormen aan te nemen. Zeker de manier waarop Balkenende en Bos met de crisis omgaan is stuitend.
Wat bij mij hoofdzakelijk in het verkeerde keelgat schiet is dat Den Haag onder valse voorwendselen de belastingdruk verhoogt om haar spilziekte te onderhouden. En dat is naast de enorme verbazing dat de grote massa het allemaal voor zoete koek slikt om dat het voor het milieu is .... Tsss, waarom hebben wij dan niet inmiddels al 85% van de daken volliggen met zonnepanelen van alle opgebrachte miljarden van de geïnde milieuheffingen, CO2-taxen, energiebelasting enz. enz.
Of de kilometerheffing, zie de specifieke topics. Als de opbrengsten daarvan echt voor wegen en infrastructuur verbetering worden aangewent zoals Camiel beloofd, dan rijden we over 10 jaar over goudomrande wegen! Wie heeft er trouwens 20 jaar geprobeert de bevolking te pesten door te weinig in de infrastructuur te investeren? Juist diezelfde overheid.
Maar goed, als de optie inderdaad bestaat dat je kan kiezen voor het oude BPM-afschrijfsysteem, dan komt mijn wens voorlopig niet in gevaar. Onder voorbehoud dat er niet nog gekkere maatregelen verzonnen worden ...
Stephan
-
- Berichten: 55201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
CO2penhagen allemaal list en bedrog.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Stephan, duidelijk verhaal, onderbouwd en wel. Van hetzelfde laken een pak: er is crisis, een bepaalde stimulans vanuit de overheid zou geen kwaad kunnen en wat draagt men als oplossing aan in de Miljoenennota van 2010? 20 commissies die zich er in het voorjaar van 2010 over gaan buigen. Fraai staaltje daadkracht, exact waar een kwakkelende economie op zit te wachten. Not.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Afgezien van het over en weer kiften
vraag ik me af, wie proberen de overheden echt aan te pakken ? De autofabrikanten of de eindgebruiker ? Ik denk dat wij, de eindgebruikers gewoon als instrument gebruikt worden om autofabrikanten te "dwingen" schonere auto's te maken. Een Co2 fossiel als een atmosferische M5 word letterlijk afgevoerd. En dat is nog maar het begin, straks moeten auto's zodanig Co2 "vriendelijk" zijn dat het leuke spul wat wij zoeken letterlijk afgevoerd word. Ik blijf nog even lekker genieten van de M5, wetend dat het de laatste zal zijn (voor mij dan). Maar een prius... Over mijn lijk..

-
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Rico : Ik vermoed dat de fabrikanten wel zuinigere auto's kunnen maken maar niet schoner. Ik denk dat die 2 elkaar in de weg lopen. Men moet allerlei foefjes toepassen om de Co2 te halen, onverbrande benzine terug in de motor spuiten, lucht bij uitlaat gassen, etc.
Betalen is nooit leuk maar het moet, we moeten het land financieel gezond houden/krijgen en projecten kunnen betalen ala de HSL, Noord-Zuid Lijn, ok nu even serieus, de gehele A2 rondom Eindhoven tot aan Utrecht welke word verbouwd en file verlichting moet geven, A4 uitbreiding, de vergrijzing, etc.
Helaas word er teveel weg gegooid en zou men eens goed moeten kijken hoe het echt beter kan.
Co2 heffing is ok, betalen zal die , die betalen kan. Een M5 is een luxe goed, geen must. Of de CO2 heffing te hoog is in huidige vorm, ik vermoed van wel.
Een kleinere BPM tot geen BPM bijdrage moet er wel tegen over staan, een gelijk trekking met Europa. Het is 1 toch?
Men kan 75% minderen met 3e wereld land steuning en dat meer stoppen in eigen land. Nederland geeft bijzonder veel voor z'n klein land.
Eigen volk eerst, klinkt groffer als bedoeld. Dat heeft niks met racisme te maken maar met realiteit.
Ook wij, onze voorouders, hebben hard moeten werken om ons land te krijgen waar het nu is, dat moeten we niet weg geven aan iedereen die een portie wil.
Diegene die werkt , en diegene die het niet kan ivm ziekte , die zal het beter hebben als de rest (werkeloze,werkweigeraars, etc)
Zo komen er meer banen vrij voor 50+ ers ,reintegranten, werkweigeraars (verplicht werken in de bijstand)
Zo blijft er al een behoorlijk bedrag over.
Daarnaast kan men bijvoorbeeld de benzine prijs verhogen zodat diegene die veel rijd of veel benzine wil verbruiken met een slurper zal betalen. Maar dan moet dat wel de provincale opcenten en wegenbelasting compenseren.
5 cent op de benzine erbij doet misschien wel meer als wegenbelasting?
Of km heffing in de randstad toe passen. Zo worden werkgevers misschien meer toereikend met flexibele uren en thuiswerk. en worden de burgers misschien meer bereikbaar voor openbaar vervoer, dit zal dan wel iets goedkoper moeten OF betere dienstregelingen.
Er is zo veel te bedenken, daarom zitten er zoveel mensen in Den Haag, helaas praten ze te veel en denken ze te weinig.
Het lijkt alsof ze de burger meer en meer aan het demotiveren zijn. Net als een team in een bedrijf zal men de burgers moeten motiveren om "er samen voor te gaan"
Continue lasten verzwaring werkt niet. En dan bedoel ik niet enkel financieel.
Sorry voor wat missen van leestekens, mijn browser verspringt steeds een regel, zie soms niet wat ik tik.
De heffing is niet slecht, dat betekend dat ik toch een voorstander ben van een eerlijke verandering en dat ik het niet erg vind om belasting te betalen.FreudeamFahren schreef: @ Emiel: je betaalt niet graag belasting, dat is duidelijk. Maar wederom geen inhoudelijke argumenten hoe het dan WEL moet.
Je leest niet goed maar oordeelt wel.
Als ik geen belasting wilde betalen was ik al geemigreerd, lid geworden van de Hells Angels, op het kamp gaan wonen, etc.
Emiel schreef:CO2 heffing is niet eens zo slecht.
EN de ministers moeten duidelijk worden EN eerlijker als wat ze nu flikken.
Betalen is nooit leuk maar het moet, we moeten het land financieel gezond houden/krijgen en projecten kunnen betalen ala de HSL, Noord-Zuid Lijn, ok nu even serieus, de gehele A2 rondom Eindhoven tot aan Utrecht welke word verbouwd en file verlichting moet geven, A4 uitbreiding, de vergrijzing, etc.
Helaas word er teveel weg gegooid en zou men eens goed moeten kijken hoe het echt beter kan.
Co2 heffing is ok, betalen zal die , die betalen kan. Een M5 is een luxe goed, geen must. Of de CO2 heffing te hoog is in huidige vorm, ik vermoed van wel.
Een kleinere BPM tot geen BPM bijdrage moet er wel tegen over staan, een gelijk trekking met Europa. Het is 1 toch?
Men kan 75% minderen met 3e wereld land steuning en dat meer stoppen in eigen land. Nederland geeft bijzonder veel voor z'n klein land.
Eigen volk eerst, klinkt groffer als bedoeld. Dat heeft niks met racisme te maken maar met realiteit.
Ook wij, onze voorouders, hebben hard moeten werken om ons land te krijgen waar het nu is, dat moeten we niet weg geven aan iedereen die een portie wil.
Diegene die werkt , en diegene die het niet kan ivm ziekte , die zal het beter hebben als de rest (werkeloze,werkweigeraars, etc)
Zo komen er meer banen vrij voor 50+ ers ,reintegranten, werkweigeraars (verplicht werken in de bijstand)
Zo blijft er al een behoorlijk bedrag over.
Daarnaast kan men bijvoorbeeld de benzine prijs verhogen zodat diegene die veel rijd of veel benzine wil verbruiken met een slurper zal betalen. Maar dan moet dat wel de provincale opcenten en wegenbelasting compenseren.
5 cent op de benzine erbij doet misschien wel meer als wegenbelasting?
Of km heffing in de randstad toe passen. Zo worden werkgevers misschien meer toereikend met flexibele uren en thuiswerk. en worden de burgers misschien meer bereikbaar voor openbaar vervoer, dit zal dan wel iets goedkoper moeten OF betere dienstregelingen.
Er is zo veel te bedenken, daarom zitten er zoveel mensen in Den Haag, helaas praten ze te veel en denken ze te weinig.
Het lijkt alsof ze de burger meer en meer aan het demotiveren zijn. Net als een team in een bedrijf zal men de burgers moeten motiveren om "er samen voor te gaan"
Continue lasten verzwaring werkt niet. En dan bedoel ik niet enkel financieel.
Sorry voor wat missen van leestekens, mijn browser verspringt steeds een regel, zie soms niet wat ik tik.
Laatst gewijzigd door Emiel op 29 dec 2009, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
^^^mee eens Emiel.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Een M5 luxe, geen must !? Vul dan maar gelijk elke auto boven de 20000 euro als luxe in... Wat zeg ik boven de 15000 euro...
-
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Nieuwe BMW M5 :Rico schreef:Een M5 luxe, geen must !? Vul dan maar gelijk elke auto boven de 20000 euro als luxe in... Wat zeg ik boven de 15000 euro...
Nieuwprijs
€ 131.500
Daar koop je een klein huis of appartement van buiten de randstad. Dat vind ik een behoorlijk luxe product ?
Maar mijn Evo is ook een luxe product, niet zo zeer luxe product de Evo en de M5, maar wel hobby. Wel gigantisch prijs verschil overigens.
Ik snap dat mensen er in willen rijden, en als ik het geld had deed ik het ook, maar als je een nieuwe BMW M5 kan betalen dan kan er ook wel een CO2 heffing af (in mildere vorm als wat men nu van plan is )
Mocht men een extra heffing op de benzine zetten word de eigenaar van een nieuwe M5 al genoeg "gestraft"
MAAAAR
Probleem is dat het niet eerlijk is om beide te doen, en benzine prijs, en co2 heffing, en bpm, etc.
Daarin moet men eerlijker worden en duidelijker. Zoals men tegenwoordig zegt, transparanter ?
En dan kom je misschien bij je eerdere punt dat men de fabrikanten wil dingen om een M5 hybride uit te brengen bijwijze van. Maar dat moet niet over de rug van de burgers, want het is al vaker bewezen, we kopen/verbruiken toch wel.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Ha, die Robin;
Uiteindelijk is het dan maar een héél klein groepje dat nog serieus wat in te brengen heeft. Is ook een keuze. Maar niet de mijne.Robin schreef: En ja hoe meer belasting je betaalt, hoe meer je in te brengen zou moeten hebben, anders krijg je dat 'de massa'het indirect in Den Haag gaat bepalen, oh ja dat was 't al, PvdAtuig met een sukkel Harry Potter en 'n 100 jaar geleden geboren supergereformeerde aan 't bewind.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Dat was dus in 2006, nu is de nieuwprijs 152000 euro.. er is gewoon hup 20000 euro aan slurptax = C02 heffing bijgekomen. Persoonlijk vind ik de redenering je kunt een M5 betalen dan ook wel die extra 20000 euro slurptax.. ook ergens niet kloppen. Er zijn ook grenzen aan wat mensen willen..Nieuwprijs
€ 131.500
Maar ik denk even een stapje verder.. en dan word jij ook als EVO rijder gepakt.. nieuw gaan deze auto's niet meer verkocht worden... ook EVO's niet met slurp/C02 taxen van hier tot en met Tokio.. Geen nieuwe auto's geen gebruikt aanbod.. natuurlijk kunnen we het nog wel even volhouden met een 2e hands M5 of een 2e hands EVO.. maar de poel droogt op..
De "vluchtroute" via import word dus ook de nek omgedraaid.. tussen nu en 10 jaar.. is onze liefheberij voor de zogenaamde luxe gewoon de nek omgedraaid.. en dat op basis van leugens en verdraaide feiten.. fucking C02 HOAX..
En we stonden er bij en keken er na... (hoe de linkse millieu lobby jarenlang de messen aan het slijpen waren om genadeloos ons neer te steken)
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Dat is ook exact wat ik bedoelde toen ik dit schreef Rico:Rico schreef:Maar ik denk even een stapje verder.. en dan word jij ook als EVO rijder gepakt.. nieuw gaan deze auto's niet meer verkocht worden... ook EVO's niet met slurp/C02 taxen van hier tot en met Tokio.. Geen nieuwe auto's geen gebruikt aanbod.. natuurlijk kunnen we het nog wel even volhouden met een 2e hands M5 of een 2e hands EVO.. maar de poel droogt op..
De "vluchtroute" via import word dus ook de nek omgedraaid.. tussen nu en 10 jaar.. is onze liefheberij voor de zogenaamde luxe gewoon de nek omgedraaid.. en dat op basis van leugens en verdraaide feiten.. fucking C02 HOAX..
En we stonden er bij en keken er na... (hoe de linkse millieu lobby jarenlang de messen aan het slijpen waren om genadeloos ons neer te steken)
We zullen zien hoe het zich ontwikkeld.SteV6 schreef:en de volle 100% CO2-heffing voor de geregistreede uitstoot. Terwijl een 01-2008 nieuw in Nederland geregistreerde Vette C6 die CO2-heffing niet in de prijs heeft zitten. Zo wordt de keuze wel heel beperkt![]()
-
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Poel droogt ook op, ik vermoed dat er met 20 jaar niks meer is qua benzine verbrande auto's in Nederland. Daar zal men echt wel naar toe willen. Zuinige burger gebakjes ala prius. Het zal er wel zijn als hobby maar enorm duur of zonder kenteken voor circuit, als dat uberhaupt nog bestaat.Rico schreef:Dat was dus in 2006, nu is de nieuwprijs 152000 euro.. er is gewoon hup 20000 euro aan slurptax = C02 heffing bijgekomen. Persoonlijk vind ik de redenering je kunt een M5 betalen dan ook wel die extra 20000 euro slurptax.. ook ergens niet kloppen. Er zijn ook grenzen aan wat mensen willen..Nieuwprijs
€ 131.500
Maar ik denk even een stapje verder.. en dan word jij ook als EVO rijder gepakt.. nieuw gaan deze auto's niet meer verkocht worden... ook EVO's niet met slurp/C02 taxen van hier tot en met Tokio.. Geen nieuwe auto's geen gebruikt aanbod.. natuurlijk kunnen we het nog wel even volhouden met een 2e hands M5 of een 2e hands EVO.. maar de poel droogt op..
De "vluchtroute" via import word dus ook de nek omgedraaid.. tussen nu en 10 jaar.. is onze liefheberij voor de zogenaamde luxe gewoon de nek omgedraaid.. en dat op basis van leugens en verdraaide feiten.. fucking C02 HOAX..
En we stonden er bij en keken er na... (hoe de linkse millieu lobby jarenlang de messen aan het slijpen waren om genadeloos ons neer te steken)
Daarom geef ik ook aan dat ik vermoed dat de Co2 heffing in huidige vorm te hoog is. Maar grootste probleem is denk ik uiteindelijk dat men ALLES doet, daarom zal het onbetaalbaar worden gemaakt. En bpm, en co2, en duurdere benzine, en kmheefing, en stuk wegenbelasting, etc.
Ze drijven door met hun EN/EN mentaliteit, ze scrappen niks maar bedenken enkel nieuwe dingen bij.
Als alles door gaat krijgen we Hybride auto's met gps kastjes voor de km heffing, kunnen we niet meer te hard rijden, niet meer benzine slurpen, etc.
En ik houd mijn hart vast voor de dag dat het zover is. Tot die tijd moeten we flink protesteren in iedergeval want hoe men het doet is belachelijk.
Er komt verandering, we moeten enkel proberen te zorgen dat we iets erin te zeggen hebben, maar die kans is verdomd klein.
offtopic, daarom geloof ik in licht gewichten als de Lotus bijvoorbeeld als leuke auto voor erbij. Lage CO, laag gewicht, etc. Enigste manier over aantal jaar vermoed ik om leuk en relatief goedkoop te kunnen rijden.
- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Helemaal mee eens! Hoe zouden jullie het vinden als ik bij jullie morgenavond aanschuif om zomaar een hapje mee te eten. De eerste en tweede keer zeggen jullie wellicht: 'Och menneke, hier heb je een kom soep en een bord aardappelen met kool.' Derde dag wordt er toch wel verwacht dat ik ook iets terug doe in het huishouden of bij jullie in het bedrijf. In Nederland kun je gewoon aanschuiven en de hele dag lanterfanten!Emiel schreef:Men kan 75% minderen met 3e wereld land steuning en dat meer stoppen in eigen land. Nederland geeft bijzonder veel voor z'n klein land.
Eigen volk eerst, klinkt groffer als bedoeld. Dat heeft niks met racisme te maken maar met realiteit.
Ook wij, onze voorouders, hebben hard moeten werken om ons land te krijgen waar het nu is, dat moeten we niet weg geven aan iedereen die een portie wil.
Diegene die werkt , en diegene die het niet kan ivm ziekte , die zal het beter hebben als de rest (werkeloze,werkweigeraars, etc)
Zo komen er meer banen vrij voor 50+ ers ,reintegranten, werkweigeraars (verplicht werken in de bijstand)
Er zijn landen, ook in Europa, waar je alleen binnenkomt met aantoonbaar eigen vermogen of een goed inkomen. Je moet je eigen broekriem op kunnen houden. Heb je jezelf bewezen en gebeurt er toch wat met je dan zijn de sociale voorzieningen er ook voor je.
Wederom helemaal mee eens!Emiel schreef:Het lijkt alsof ze de burger meer en meer aan het demotiveren zijn. Net als een team in een bedrijf zal men de burgers moeten motiveren om "er samen voor te gaan"
Continue lasten verzwaring werkt niet. En dan bedoel ik niet enkel financieel.
Doen we er nog meer criteria bij, zoals IQ. Ik ben er ook geen voorstander van, maar zit nog wel eens te stoken, te sparren en hardop te brainstormen hoe het zou zijn om een gewogen stemrecht te hebben. Immers is nu elke stem hetzelfde waard...Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Robin;
Uiteindelijk is het dan maar een héél klein groepje dat nog serieus wat in te brengen heeft. Is ook een keuze. Maar niet de mijne.Robin schreef: En ja hoe meer belasting je betaalt, hoe meer je in te brengen zou moeten hebben, anders krijg je dat 'de massa'het indirect in Den Haag gaat bepalen, oh ja dat was 't al, PvdAtuig met een sukkel Harry Potter en 'n 100 jaar geleden geboren supergereformeerde aan 't bewind.
Een vaak gehoorde redenering van mensen waar ik zelf ook niet tegen kan. Heb je hele jaar door dingen ontzegt en gelaten...Rico schreef:Persoonlijk vind ik de redenering je kunt een M5 betalen dan ook wel die extra 20000 euro slurptax.. ook ergens niet kloppen. Er zijn ook grenzen aan wat mensen willen..
Nu denk je op micro-niveau, je eigen hachje, want dat is inderdaad een goede oplossing. Op macro-niveau is het de bevolking in een keurslijf stoppen! Mag je doordeweeks niet in iets leukers rijden naar vrije keus? Hoeft niet meteen een M5 te zijn, maar als het zo doorgaat, zit iedereen over twee jaar in een grijze Prius.Emiel schreef:offtopic, daarom geloof ik in licht gewichten als de Lotus bijvoorbeeld als leuke auto voor erbij. Lage CO, laag gewicht, etc. Enigste manier over aantal jaar vermoed ik om leuk en relatief goedkoop te kunnen rijden.
Of zoals ik het al eens eerder noemde: de neo-Trabant.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Ha, die Sjoerd;
Precies, en dat is voor mij de basis van een beschaafd systeem. Wat natuurlijk niets zegt over de verdere uitvoering van dat idee.Sjoerd MP BMW schreef: Ik ben er ook geen voorstander van, maar zit nog wel eens te stoken, te sparren en hardop te brainstormen hoe het zou zijn om een gewogen stemrecht te hebben. Immers is nu elke stem hetzelfde waard...
-
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Sjoerd MP BMW schreef:Emiel schreef:offtopic, daarom geloof ik in licht gewichten als de Lotus bijvoorbeeld als leuke auto voor erbij. Lage CO, laag gewicht, etc. Enigste manier over aantal jaar vermoed ik om leuk en relatief goedkoop te kunnen rijden.
Nu denk je op micro-niveau, je eigen hachje, want dat is inderdaad een goede oplossing. Op macro-niveau is het de bevolking in een keurslijf stoppen! Mag je doordeweeks niet in iets leukers rijden naar vrije keus? Hoeft niet meteen een M5 te zijn, maar als het zo doorgaat, zit iedereen over twee jaar in een grijze Prius.
Of zoals ik het al eens eerder noemde: de neo-Trabant.
Nog eens over nagedacht.
Ja en nee, door bijv. de Co2 tax in te voeren maar te verlagen tov nu , de BPM volledig af te schaffen, etc. worden de mensen die een grote dure auto kunnen betalen wat extra "uitgekleed" , enerzijds op zich niet slecht, maar dit ontneemt het mensen die een minder betaalde baan hebben en flink sparen om zo'n auto te kunnen kopen. (erg uit vergroot) Op deze manier worden zuinige auto's goedkoper en stimuleer je de markt en word de M5 uiteindelijk wat goedkoper door wegvallen BPM en een Co2 tax die "fair is"
Beter zou misschien zijn dmv een verhoging van de benzine prijs, 1x een verhoging die nooit hoger word (kon dat maar in Nederland

Geen Co2, lage aanschaf tax van 19%, en dan alles vorderen dmv de benzine. Diegene die wil slurpen betaald meer en diegene die zuinig en bewust rijd word beloond. Er word zoveel benzine verbruikt dat daar toch wel alles van betaald moet kunnen worden (Bpm, wegenbelasting)
Het bedrijfsleven word dan wel WEER zwaarder belast, maar die kunnen zuinige lease auto's gaan verplichten, een lease auto is immers van A naar B vervoer. Leuk vervoer koop je maar zelf ?

- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
CO2 tax en kilometerheffing gaan natuurlijk helemaal nergens over. Eerst mag je belasting betalen over een z.g. sterk vervuilende auto waarmee je nog geen meter hebt gereden en vervolgens mag je per kilometer een stevige kilometerprijs aftikken omdat die auto zo sterk vervuilt
Overigens ben ik van mening dat het CO2 verhaal alleen maar in het leven is geroepen om controle op de wereld economie te houden. Het rijke Westen wil niet te veel benadeeld worden door de opkomende economie China en India e.d. Dat willen ze gewoon reguleren omdat hier in het Westen de rek eruit is. Je gelooft toch niet echt dat een F. Halsema zoveel in de pap te brokkelen heeft.....

Overigens ben ik van mening dat het CO2 verhaal alleen maar in het leven is geroepen om controle op de wereld economie te houden. Het rijke Westen wil niet te veel benadeeld worden door de opkomende economie China en India e.d. Dat willen ze gewoon reguleren omdat hier in het Westen de rek eruit is. Je gelooft toch niet echt dat een F. Halsema zoveel in de pap te brokkelen heeft.....
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: CO2 tax voor importauto's van voor 02-2008?!
Beloond wordt dan diegene die in de grensstreek woontEmiel schreef:Beter zou misschien zijn dmv een verhoging van de benzine prijs, 1x een verhoging die nooit hoger word. Diegene die wil slurpen betaald meer en diegene die zuinig en bewust rijd word beloond.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Bing [Bot], WillemBoer en 3 gasten