+1 en achteraf verkoopt het makkelijker, lekker genieten, op de laatste seconde komt het ja niet aan in jou geval.Hans GP schreef:Altijd radio en airco bestellen!! Die 2 kilo meer ga je niet merken..
Porsche Boxster Spyder
- GTRene
Re: Porsche Boxster Spyder
-
Ja, airco, musthave 

- GTRene
radio kun je tegenwoordig ook half din? kopen, die zijn maar half zo diep wegen bijna niks...kun je en SD e.d. ook insteken of je i-pod op aansluiten 

- RVV
Geen idee hoe de Porsche 2009 rijd tov een M5, ik weet wel zeker dat een Porsche Boxster veel strakker stuurt en rijd dan een M5. Maar dit zijn natuurlijk compleet onvergelijkbare auto's. Wel vergelijkbaar zijn natuurlijk de gewone Boxster en de Spyder. Wat een rescencent daar over schrijft vind ik zelf minder boeiend omdat dat slehts zijn mening is. Op basis van zo'n mening zou mijn keuze voor een Spyder nooit gemaakt worden. Ik wil wel aannemen dat een gewone Boxster al vreselijk goed stuurt en rijd (dat was ook niet mijn discussiepunt). En dan vraag ik me af wat de meerwaarde is van die spyder. Het standaard onderstel van de Boxster is toch wel even andere koek als een M pannekoek onderstelletje voor een 1 serie coupe. Laat ik het zo zeggen.. als je hooguit 80% van het standaardonderstel van de Boxster zal benutten in de dagelijkse praktijk.. waarom dan de spyder nodig ? Dan blijven toch alleen de looks over ? 2 bulten en een pup tentje ?
Ik wil niet negatief overkomen ofzo.. natuurlijk is die spyder emotie en alles er om heen.. alleen wat ik zie.. gewoon vanuit de praktische kant.. vooral inleveren op het dagelijkse gebruiksgemak tov de Boxster. 1 ding vroeg ik me nog af. Je schrijft dat je de auto er puur voor de pret bij koopt.. maar je gaat hem ook zakelijk kopen (ivm BTW teruggave) hoe ga je dit in de praktijk combineren ? Of ben je van plan om de volle mep fiscale bijtelling te pakken ?
Ik wil niet negatief overkomen ofzo.. natuurlijk is die spyder emotie en alles er om heen.. alleen wat ik zie.. gewoon vanuit de praktische kant.. vooral inleveren op het dagelijkse gebruiksgemak tov de Boxster. 1 ding vroeg ik me nog af. Je schrijft dat je de auto er puur voor de pret bij koopt.. maar je gaat hem ook zakelijk kopen (ivm BTW teruggave) hoe ga je dit in de praktijk combineren ? Of ben je van plan om de volle mep fiscale bijtelling te pakken ?
FerdiACS1 schreef:
Denk dat je met deze samenvatting er volledig naast zit Rico. BMW met haar PP goodies, die kunnen per direct naar de afvalbak. Mijn M-onderstel was een lachertje. Schnitzer heeft - met een paar goede details - mijn 135i veranderd in een strak sturende auto. Zo is dat ook met Porsche. Denk dat de details - afgezien van het uiterlijk, maar dat is smaak - voor deze Porsche het verschil nu juist wel maken. Hoe vond jij dat de Boster S 2009 reed tov. van je M5 bijvoorbeeld? Als je de Boxter s 2009 gereden hebt, en de rescencent zegt dat deze Spyder daar nog een flinke schep bovenop doet, krijg je wel een goed beeld over het karakter van de Spyder. Herken jij wat de tester hierboven zegt?
Ik heb bijv. ook een 911 S gereden. Super auto, daarover geen enkele discussie. Maar toen ik in de Boxter S stapte, beviel mij die middenmotor wel heeeeel erg, ookal gaat een 911S veel harder. Het makkelijke rijden van deze auto's (Boster, Cayman) is indrukwekkend. Ik verwacht een groot stuurfeest met deze Spyder, op een manier die mij bevalt. Bovendien, vind ik deze Porsche prachtig. Aan de ene kant de simpelheid, en aan de andere kant het ultieme imago dat Porsche gewoon heeft.
Nee Rico, volgens mij is het een super sturend hok, waar je je vingers bij aflikt.
Als ik ballen heb, bestel ik 'm zonder airco en radio.... Ik weet niet of ik ballen heb, aan welke van mijn vriendinnen zal ik dat eens vragen.. maar dat terzijde.
- Sperdy
Ha Rico. Volgens mij is die Boxter nog onpraktische dan de Spyder; het zijn beiden tweezitters en bij de Boxter gaat de achter-kofferbak verloren door het electrische dak dat er in moet. Overigens zijn alle Porsches onpraktrische auto's, behalve dan die (vreselijke) Porsche Panorama en de Cayenne Peper Porsche... De keuze voor alle andere Porsches, in mijn beleving, is alleen maar omdat het leuk is. Want het zijn allemaal dure, onpraktische hokken.
Maar je suggestie dat een Spyder een onhandige Boxter is, en qua rijden van hetzelfde niveau, deel ik op voorhand helemaal niet. Dat moeten we nog maar eens zien. De eerste ervaringen van journalisten is, dat het verschil er wel degelijk is. En niet zo'n beetje ook. Ik denk dus dat die details wel een verschil maken en dat de Spyder de Roadster is to have.
Een andere vraag is, haal ik die Spyder er wel uit? Tja, eeh, haal jij die M5 er wel uit? Snap je. Ik haal die ACS1 er ook helemaal niet uit. lol. Een Boxter S haal ik er ook helemaal uit. Dus dan is het wel voor de heb, die Spyder. Dus ja, ik vind 'm gaaf die Spyder. Merk ik die details tussen Boxter S en Spyder.. ik denk het wel maar ik zeg tegelijkertijd dat ik het volle potentieel uit dit soort auto's nooit zal halen. Dat zijn maar heel weinigen onder ons.
Financieel: ik koop 'm prive. lekker duur..
Maar je suggestie dat een Spyder een onhandige Boxter is, en qua rijden van hetzelfde niveau, deel ik op voorhand helemaal niet. Dat moeten we nog maar eens zien. De eerste ervaringen van journalisten is, dat het verschil er wel degelijk is. En niet zo'n beetje ook. Ik denk dus dat die details wel een verschil maken en dat de Spyder de Roadster is to have.
Een andere vraag is, haal ik die Spyder er wel uit? Tja, eeh, haal jij die M5 er wel uit? Snap je. Ik haal die ACS1 er ook helemaal niet uit. lol. Een Boxter S haal ik er ook helemaal uit. Dus dan is het wel voor de heb, die Spyder. Dus ja, ik vind 'm gaaf die Spyder. Merk ik die details tussen Boxter S en Spyder.. ik denk het wel maar ik zeg tegelijkertijd dat ik het volle potentieel uit dit soort auto's nooit zal halen. Dat zijn maar heel weinigen onder ons.
Financieel: ik koop 'm prive. lekker duur..

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ferdinand. Ik was vandaag de hele dag bij PCR, en heb ook even de folder van de Boxster Spyder meegekregen. Wat een fraai ding is het toch. En het
dakje is inderdaad gewoon erg goed af te sluiten. Dat maakt hem echt heel bruikbaar! De punten die jij noemt t.o.v. de Boxster kan ik me dan ook
helemaal in vinden!! Gaaf dat je hem echt gaat kopen. Begreep vandaag dat er vooralsnog 1 beschikbaar komt bij PCR, super dat jij die 'inpikt'
.
dakje is inderdaad gewoon erg goed af te sluiten. Dat maakt hem echt heel bruikbaar! De punten die jij noemt t.o.v. de Boxster kan ik me dan ook
helemaal in vinden!! Gaaf dat je hem echt gaat kopen. Begreep vandaag dat er vooralsnog 1 beschikbaar komt bij PCR, super dat jij die 'inpikt'

- Sperdy
Ja, en jullie Lotusboys mij dan dik uitlachen dat jullie voor de helft van het geld, harder over de Schotse wegen knallen dan ik met die patserige Porker. Maar ik geef me niet zomar gewonnen!!!Hans GP schreef:Hey Ferdinand! Gefeliciteerd he!helemaal gaaf deze spider! 8) dan volgend jaar mee naar Schotland met de Lotus boys..
- Downforce Hans
Ach Ferdinand, je weet in iedergeval dat het "money well spend" was als die lotus en caterham kids om de tweehonderd km staan te sleutelen.FerdiACS1 schreef:Ja, en jullie Lotusboys mij dan dik uitlachen dat jullie voor de helft van het geld, harder over de Schotse wegen knallen dan ik met die patserige Porker. Maar ik geef me niet zomar gewonnen!!!Hans GP schreef:Hey Ferdinand! Gefeliciteerd he!helemaal gaaf deze spider! 8) dan volgend jaar mee naar Schotland met de Lotus boys..
Je bent altijd als eerste bij het hotel, dus de mooiste kamer is voor jou

- Macboy
Rico. Als jij met jouw intelligentie niet kan bedenken wat het bestaansrecht is van:Rico schreef: Laat ik het zo zeggen.. als je hooguit 80% van het standaardonderstel van de Boxster zal benutten in de dagelijkse praktijk.. waarom dan de spyder nodig ? Dan blijven toch alleen de looks over ? 2 bulten en een pup tentje ?
- GT3 RS t.o.v. GT3
- CSL t.o.v. M3
- R26-R t.o.v. R26
- Boxster Spyder t.o.v. Boxster S
-etc
wat doe je dan eigenlijk op DF denk ik dan ???
Wij delen hier de passie van auto's. Emotie. Het meest fijngeslepen gevoel in een auto zoeken we...
En dan kom jij met een regelrechte dooddoener, namelijk de vraag poneren wat het bestaansrecht is van een (al dan niet) exoot terwijl je in de dagelijkse praktijk met de mindere variant ook wel uit de voeten kan....
Je hebt in essentie gelijk, maar zoals gezegd: wij zijn de essentie niet. Wij zijn DF wat staat voor DRIVING-FUN !
-
Ik heb nog maar 1 onderddeeltje nodig Hans. Dan zal de auto altijd starten en rijden. Dus dat kan Ferdinand vast op z'n buik schrijven. Die kamer kies ik wil uit wanneer ik bij de deurklinken kom.Downforce Hans schreef:Ach Ferdinand, je weet in iedergeval dat het "money well spend" was als die lotus en caterham kids om de tweehonderd km staan te sleutelen.FerdiACS1 schreef:Ja, en jullie Lotusboys mij dan dik uitlachen dat jullie voor de helft van het geld, harder over de Schotse wegen knallen dan ik met die patserige Porker. Maar ik geef me niet zomar gewonnen!!!Hans GP schreef:Hey Ferdinand! Gefeliciteerd he!helemaal gaaf deze spider! 8) dan volgend jaar mee naar Schotland met de Lotus boys..
Je bent altijd als eerste bij het hotel, dus de mooiste kamer is voor jou![]()
@Ilija: + 1.586
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Amen!Macboy schreef:Rico. Als jij met jouw intelligentie niet kan bedenken wat het bestaansrecht is van:Rico schreef: Laat ik het zo zeggen.. als je hooguit 80% van het standaardonderstel van de Boxster zal benutten in de dagelijkse praktijk.. waarom dan de spyder nodig ? Dan blijven toch alleen de looks over ? 2 bulten en een pup tentje ?
- GT3 RS t.o.v. GT3
- CSL t.o.v. M3
- R26-R t.o.v. R26
-etc
Wij delen hier de passie van auto's. Emotie. Het meest fijngeslepen gevoel in een auto zoeken we...
En dan kom jij met een regelrechte dooddoener, namelijk de vraag poneren wat het bestaansrecht is van een (al dan niet) exoot terwijl je in de dagelijkse praktijk met de mindere variant ook wel uit de voeten kan....
Je hebt in essentie gelijk, maar zoals gezegd: wij zijn de essentie niet. Wij zijn DF wat staat voor DRIVING-FUN !
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Niets aan toe te voegen!!!
- duifjes.com
Mooie txt ouwe zigeuner.... 

-
insert braveheart tune ofzo!
hear hear!

hear hear!

- Tom van H.
- Niels v D
Wat is dat onderdeeltje dan? een wegenwachtabbonement? Of een autotransporter?allen schreef:
Ik heb nog maar 1 onderddeeltje nodig Hans. Dan zal de auto altijd starten en rijden. Dus dat kan Ferdinand vast op z'n buik schrijven. Die kamer kies ik wil uit wanneer ik bij de deurklinken kom.
- Downforce Hans
Niels v D schreef:Wat is dat onderdeeltje dan? een wegenwachtabbonement? Of een autotransporter?allen schreef:
Ik heb nog maar 1 onderddeeltje nodig Hans. Dan zal de auto altijd starten en rijden. Dus dat kan Ferdinand vast op z'n buik schrijven. Die kamer kies ik wil uit wanneer ik bij de deurklinken kom.

- markk
Cabriokap gaat niet in de achter-kofferbak bij een Boxster. Boxster is middenmotor. Betekent dus dat:FerdiACS1 schreef:Ha Rico. Volgens mij is die Boxter nog onpraktische dan de Spyder; het zijn beiden tweezitters en bij de Boxter gaat de achter-kofferbak verloren door het electrische dak dat er in moet. Overigens zijn alle Porsches onpraktrische auto's, behalve dan die (vreselijke) Porsche Panorama en de Cayenne Peper Porsche... De keuze voor alle andere Porsches, in mijn beleving, is alleen maar omdat het leuk is. Want het zijn allemaal dure, onpraktische hokken.
- het blok achter je stoelen ligt
- de cabriokap neervouwt op de ruimte boven het blok
- je zowel achter als voor een bagageruimte hebt
- de achterbagage ruimte begint waar de motorruimte, achter de stoelen en de kap, ophoud. Kortom de kap heeft niets met de achterbagage ruimte te maken. Bagageruimte blijft gelijk, met kap op en met kap naar beneden.
- die twee bagageruimten voor een cabrio ongelovelijk veel ruimte geven, helemaal als je bedenkt dat je er toch maar met z'n tweeen mee weg kan
- de achterbagage ruimte een beetje warm/heet wordt als je echt gaat gassen

Mark.
- RVV
Macboy schreef:Rico. Als jij met jouw intelligentie niet kan bedenken wat het bestaansrecht is van:Rico schreef: Laat ik het zo zeggen.. als je hooguit 80% van het standaardonderstel van de Boxster zal benutten in de dagelijkse praktijk.. waarom dan de spyder nodig ? Dan blijven toch alleen de looks over ? 2 bulten en een pup tentje ?
- GT3 RS t.o.v. GT3
- CSL t.o.v. M3
- R26-R t.o.v. R26
-etc
Eh je mist mijn punt blijkbaar.. maar blijkbaar is emotie zodanig overheersend dat je bereid moet zijn om de praktische kant in te leveren.. maar daarom rij ik ook denk ik geen R26R of een M3 CSL ...

Macboy koopt een "light" fiets... eentje zonder zadel.. puur emotie.. met je billen over de zadelpen heenzakken

-
Het nut van een M5 ontgaat mij ook bij iemand die denkt zoals jij. Wat gebruik jij van het onderstel? 30%???
Hoeveel van je vermogen mag je in NL benutten?
Volgens mij ben jij beter af met een 520 met start stop goodies.

- Downforce Hans
allen schreef:Het nut van een M5 ontgaat mij ook bij iemand die denkt zoals jij. Wat gebruik jij van het onderstel? 30%???
Misschien kan hij die van jou overnemen

-
Ik heb geen start stop goodies en Rico kicked op nieuwere modellen. 

- Sperdy
Ha Mark,markk schreef:- de achterbagage ruimte begint waar de motorruimte, achter de stoelen en de kap, ophoud. Kortom de kap heeft niets met de achterbagage ruimte te maken. Bagageruimte blijft gelijk, met kap op en met kap naar beneden.
Mark.
O, dat wist ik niet. Goed van die Boxter S! Alleen vind ik tweezitters altijd - in beginsel - onhandige hokken. Ookal ben je met twee.
-
In welk opzicht is het onhandig? Hoeveel bagage heb je nodig voor een vakantie?
- Sperdy
Een tweezitter Allen, is altijd onhandig, voor mij dan.