M'n auto & roet
-
- Auto: E92 325i
M'n auto & roet
Ik heb mijn auto alweer enkele maanden in bezit, een E46 320TD.
Echter lijkt het alsof er te veel 'roet' uit mijn uitlaat komt, bij een diesel is dit normaal, maar met de Passat 1.9TDI had ik het niet zoveel, zelfs bijna helemaal niet.
Bij een constante snelheid zie je niks, maar als ik maar een beetje de gaspedaal indruk begint mn auto al te roken.
Echter lijkt het alsof er te veel 'roet' uit mijn uitlaat komt, bij een diesel is dit normaal, maar met de Passat 1.9TDI had ik het niet zoveel, zelfs bijna helemaal niet.
Bij een constante snelheid zie je niks, maar als ik maar een beetje de gaspedaal indruk begint mn auto al te roken.
- Remmie
Re: M'n auto & roet
Is dat ook als je een poosje doorgereden hebt?xaban schreef:Ik heb mijn auto alweer enkele maanden in bezit, een E46 320TD.
Ik merk aan me (mazda) dieseltje dat een file, me uitlaat systeem al vol laat lopen met roet.
Op de snelweg flink door laten lopen in ze 3 en 4 blaast hem dan weer schoon.
(ik gooi dan wel een rookgordijn op en zie me achterliggers niet meer

Af en toe injector cleaner door de diesel gooien wil ook wel eens helpen.
Gr, Remmie
- Erik
- Auto: BMW ///M
roet=goed
- Jan Speed
Burnin' COAL!Erik schreef:roet=goed

Te veel roet bij rustig rijden moet niet hoeven als het om een moderne Diesel gaat.
heb je al eens de foutcodes in de ECU laten uitlezen? Da's altijd een goede start om diagnose te doen.
- Niall
Eerste waar ik aan denk is de luchtmassameter, deze gaan net zoals bij vw ook bij bmw's kapot.
-
Dat zou betekenen dat ik ook minder PK's moet hebben, dat is niet het geval, auto trekt nog lekker weg.Niall schreef:Eerste waar ik aan denk is de luchtmassameter, deze gaan net zoals bij vw ook bij bmw's kapot.
-
Nee, niet gedaan. Moet ik misschien eens doen, maar ik ben bang dat ik daar niets zal treffen.Jan Speed schreef:Burnin' COAL!Erik schreef:roet=goed(trucker slang!)
Te veel roet bij rustig rijden moet niet hoeven als het om een moderne Diesel gaat.
heb je al eens de foutcodes in de ECU laten uitlezen? Da's altijd een goede start om diagnose te doen.
Kan het komen door verkeerde olie?
- Fernando
Je moet ook niet de olie van de oliebollen gebruiken sinas.... 
-
Fernando :jenna:Fernando schreef:Je moet ook niet de olie van de oliebollen gebruiken sinas....
Oh en nog een gelukkig nieuwjaar!
Nee, toen ik 'm had gekocht had ik zelf geen tijd, dus was de auto door de ouwe thuis naar de garage gebracht voor zijn beurt. Ik vertrouw het nu eigenlijk niet helemaal

- Niall
Hoeft niet altijd, sommige auto's voelen nog redelijk snel aan totdat die echt kapot gaat. Andere ding welke bij VW vaak kapot gaat is de EGR klep, maar van BMW nooit van gehoord, alleen turbo + brandstofpomp