335 Diesel Tuning
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
335 Diesel Tuning
Zat wat te kijken op Bimmerpost en kwam daar wat tegen wat verder gaat dan chiptuning van een 335D
''firts time try to get so much out as can with DPF.
results are: about 320-325hp and about 660nm.can get more but then DPF start get dirty very very fast.so i do not beliewe some countryes cars have so much power with DPF.maybe get little bit more=more shit to DPF and dyno shows more than here...
second time DPF away,3inch downpipe.
361hp and 780nm.now propblem is boost start increasing itself after 3000rpm=wastegate too small.
next:
have to increase downpipe size to 3,5inch and exhaust pipe to 2x2,5inch.
port westgate.
this way could get broken 400hp.torgue to higher rpms maybe also more.not down because gearbox.''
De 2e stap is dus het weghalen van het DPF, beetje domme vraag misschien, maar waar zit dat ding?? in de uitlaat neem ik aan?? Een down pipe is dat gewoon een tussen pijp??
Weet iemand of er in NL ook bedrijven zijn die dat doen??
''firts time try to get so much out as can with DPF.
results are: about 320-325hp and about 660nm.can get more but then DPF start get dirty very very fast.so i do not beliewe some countryes cars have so much power with DPF.maybe get little bit more=more shit to DPF and dyno shows more than here...
second time DPF away,3inch downpipe.
361hp and 780nm.now propblem is boost start increasing itself after 3000rpm=wastegate too small.
next:
have to increase downpipe size to 3,5inch and exhaust pipe to 2x2,5inch.
port westgate.
this way could get broken 400hp.torgue to higher rpms maybe also more.not down because gearbox.''
De 2e stap is dus het weghalen van het DPF, beetje domme vraag misschien, maar waar zit dat ding?? in de uitlaat neem ik aan?? Een down pipe is dat gewoon een tussen pijp??
Weet iemand of er in NL ook bedrijven zijn die dat doen??
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: 335 Diesel Tuning
...mag de auto zonder DPF überhaupt de weg wel op?
DPF zit voor het voorste deel van de uitlaat...
...uitgang maakt een bocht omlaag (=downpipe):

aangesloten op deel 3 (=voorste deel uitlaat):

Middensectie:

Achterdemper:

DPF zit voor het voorste deel van de uitlaat...
...uitgang maakt een bocht omlaag (=downpipe):
aangesloten op deel 3 (=voorste deel uitlaat):
Middensectie:
Achterdemper:
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: 335 Diesel Tuning
Ik weet ook niet of dat het mag maar ja, wie controleert het hé
APK is toch pas na 3 jaar



APK is toch pas na 3 jaar


- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: 335 Diesel Tuning

winst? (361-320=41?)
Maar what's the use als je met je uitlaat weer gaat roeten als een klassieker?
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: 335 Diesel Tuning
Vanaf euro5 (2011) volgens mij verplicht.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: 335 Diesel Tuning
Ravin ///M schreef:Hoeveel is dit zonder electronica-aanpassingen? Heb je dan dezelfde
winst? (361-320=41?)
Maar what's the use als je met je uitlaat weer gaat roeten als een klassieker?
Ik denk dat je die winst pas haal na de electronica aanpassing maar ik weet dus ook niet hoe het zit vandaar mijn vraag.
Het probleem wat je dan natuurlijk weer krijgt is de koppelomvormer die het vermogen niet aankan maar het natuurlijk wel echt gaaf..Op Youtube staat een filmpje van een 335D die in ergens rond de 18 sec naar de 200 gaat,die zal ook wel zoiets hebben gedaan dus er rijden er wel rond met dat vermogen.
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: 335 Diesel Tuning
Mijn 535d sedan, 322pk, deed met chip 21 seconden 0-200:
Dus met 361 mag ik verwachten dat een 335d 18 sec haalt, ja.
Deze 535d heeft een geclaimde 350pk; gezien zijn prestatie tov. een
M3 e46 SMG zal hij daar niet ver van af zitten:
Dus met 361 mag ik verwachten dat een 335d 18 sec haalt, ja.
Deze 535d heeft een geclaimde 350pk; gezien zijn prestatie tov. een
M3 e46 SMG zal hij daar niet ver van af zitten:
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 335 Diesel Tuning

Loopt lekker zo'n gechipte x35d. 8)
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: 335 Diesel Tuning
Grappig verhaaltje.....
Er is in Nederland een beetje een hausse geweest met roetfilters ( DPF )
Je kon deze onder je auto laten zetten, en daarvoor kreeg je eerst € 500,- subsidie en nu volgens mij nog € 400,- subsidie.
In veel gevallen kon je dan tegen € 0 een roetfilter onder je auto laten zetten, en werd er bij de RDW een vermelding gemaakt dat er een roetfilter onder de wagen zat. Dit gebeurde aan de hand van de typegoedkeuringspapieren die bij het roetfilter geleverd werden.
En nu komt de grap, als je naderhand het roetfilter er weer onder vandaan gooit, is er geen haan die er naar kraait.
Bij de APK wordt er namelijk niet op gelet ( is het geen controlepunt ).
Of dit ook opgaat voor wagens die OE met een DPF zijn geleverd weet ik niet.
Andere gedachtenkronkel.....
De DPF's werden de markt in gedrukt met als argument, 't is beter voor het milieu want de uitlaatgassen zijn schoner.
Wat ze er even niet bij vermelden is dat je verbruik omhoog gaat ( niet veel, maar toch ! )
Verder is het natuurlijk de vraag wat de gemiddelde consument doet als deze na een 5 á 10 jaar ( gemiddelde levensduur van een DPF ) geconfronteerd word met de vervangingskosten van dat ding.
Ik denk dat de gemiddelde consument, die hem in eerste instantie heeft laten monteren met subsidie, nu zegt, "bouw maar terug naar origineel, want ik heb geen € 550,- over voor een nieuwe"
Ik denk dat het alleen maar interessant is om een roetfilter te monteren als je met grote regelmaat in Duitsland moet zijn.
Er zijn daar steden waar je zonder "umweltplakette niet in mag, maar op de route naar de ring heb je deze niet, dus ik maak me voorlopig geen zorgen
Er is in Nederland een beetje een hausse geweest met roetfilters ( DPF )
Je kon deze onder je auto laten zetten, en daarvoor kreeg je eerst € 500,- subsidie en nu volgens mij nog € 400,- subsidie.
In veel gevallen kon je dan tegen € 0 een roetfilter onder je auto laten zetten, en werd er bij de RDW een vermelding gemaakt dat er een roetfilter onder de wagen zat. Dit gebeurde aan de hand van de typegoedkeuringspapieren die bij het roetfilter geleverd werden.
En nu komt de grap, als je naderhand het roetfilter er weer onder vandaan gooit, is er geen haan die er naar kraait.
Bij de APK wordt er namelijk niet op gelet ( is het geen controlepunt ).
Of dit ook opgaat voor wagens die OE met een DPF zijn geleverd weet ik niet.
Andere gedachtenkronkel.....
De DPF's werden de markt in gedrukt met als argument, 't is beter voor het milieu want de uitlaatgassen zijn schoner.
Wat ze er even niet bij vermelden is dat je verbruik omhoog gaat ( niet veel, maar toch ! )
Verder is het natuurlijk de vraag wat de gemiddelde consument doet als deze na een 5 á 10 jaar ( gemiddelde levensduur van een DPF ) geconfronteerd word met de vervangingskosten van dat ding.
Ik denk dat de gemiddelde consument, die hem in eerste instantie heeft laten monteren met subsidie, nu zegt, "bouw maar terug naar origineel, want ik heb geen € 550,- over voor een nieuwe"
Ik denk dat het alleen maar interessant is om een roetfilter te monteren als je met grote regelmaat in Duitsland moet zijn.
Er zijn daar steden waar je zonder "umweltplakette niet in mag, maar op de route naar de ring heb je deze niet, dus ik maak me voorlopig geen zorgen

-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: 335 Diesel Tuning
Ravin ///M schreef:Mijn 535d sedan, 322pk, deed met chip 21 seconden 0-200:
]
Mijn gechipte 535d deed dat ook in 21 sec. en 100-160 in 7 sec. dat doet jouw 535d ook. Maar ik wil sneller en dat ga je met enkel een snellere chip gewoon niet halen. Vandaar mijn vraag.
@Eric
Dus om het DPF hoef ik me dus niet druk te maken.

- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: 335 Diesel Tuning
Maar zonder gekheid, dan krijg je toch een roetwolk achter een auto die dat niet zou moeten hebben?
Lijkt me dat dat ooit ergens een keer door iemand wel opgemerkt wordt?
Lijkt me dat dat ooit ergens een keer door iemand wel opgemerkt wordt?
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: 335 Diesel Tuning
Nou, hangt er een beetje vanaf wat voor systeem het is.
Als het een open systeem is, kun je het er volgens mij wel tussenuit slopen.
Als het een gesloten systeem is kan dit dus niet.
Bij een open systeem gebeurd de regeneratie van het DPF d.m.v. temperatuur.
Bij een gesloten systeem gebeurd regeneratie over het algemeen door het inspuiten van een additief.
Als de BMW voorzien is van een gesloten systeem en je sloopt het DPF er tussenuit, krijg je waarschijnlijk wel meldingen op de dash.
@ravin :
Een DPF is er NIET voor het verminderen van roetwolken achter je auto.
Een DPF filtert niet zichtbare deeltjes uit je uitlaatgas, de roetwolk die je ziet bevat "minder schadelijke deeltjes"
Heb er ergens nog wel een mooie presentatie van liggen, zal het wel eens opzoeken.
Als het een open systeem is, kun je het er volgens mij wel tussenuit slopen.
Als het een gesloten systeem is kan dit dus niet.
Bij een open systeem gebeurd de regeneratie van het DPF d.m.v. temperatuur.
Bij een gesloten systeem gebeurd regeneratie over het algemeen door het inspuiten van een additief.
Als de BMW voorzien is van een gesloten systeem en je sloopt het DPF er tussenuit, krijg je waarschijnlijk wel meldingen op de dash.
@ravin :
Een DPF is er NIET voor het verminderen van roetwolken achter je auto.
Een DPF filtert niet zichtbare deeltjes uit je uitlaatgas, de roetwolk die je ziet bevat "minder schadelijke deeltjes"
Heb er ergens nog wel een mooie presentatie van liggen, zal het wel eens opzoeken.
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: 335 Diesel Tuning
Dat sowieso, want hij houdt in het tabblad onderhoud ook
de interval van je roetfilter bij. Maar foutmeldingen zijn uit
te schakelen.
Wacht ff... Dus het partiekelfilter is niet het roetfilter?
de interval van je roetfilter bij. Maar foutmeldingen zijn uit
te schakelen.
Wacht ff... Dus het partiekelfilter is niet het roetfilter?
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: 335 Diesel Tuning
Eric H schreef:Nou, hangt er een beetje vanaf wat voor systeem het is.
Als het een open systeem is, kun je het er volgens mij wel tussenuit slopen.
Als het een gesloten systeem is kan dit dus niet.
Bij een open systeem gebeurd de regeneratie van het DPF d.m.v. temperatuur.
Bij een gesloten systeem gebeurd regeneratie over het algemeen door het inspuiten van een additief.
Als de BMW voorzien is van een gesloten systeem en je sloopt het DPF er tussenuit, krijg je waarschijnlijk wel meldingen op de dash.
Het zal dan wel een open systeem zijn. Ik kan me nl niet herinneren dat er een additief toegevoegd moest worden in m'n 535d
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: 335 Diesel Tuning
Nee, additief heeft Mercedes en VAG, BMW niet.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: 335 Diesel Tuning
Een partikelfilter is waarschijnlijk hetzelfde als een roetfilter als een DPF.
Een kleine geschiedenisles :
Het DPF is ooit in het leven geroepen als wapen tegen fijnstof.
Ter indicatie, fijnstof zijn delen met een afmeting van 0.0001 milimeter oftewel 0.1 mikrometer oftewel 100 nanometer.
Ter vergelijk een cel is 0.001 milimeter en een zandkorrel is 1 millimeter.
Gevaarlijk is dus NIET de dieselroet die je ziet ( ongezond is het natuurlijk wel ! ) maar de onzichtbare en voor de longen funeste kleine partikels.
OE levert alleen gesloten systemen.
Dit zijn systemen die zijn aangesloten op het MM ( Motormanagement systeem ) en deze filters hebben een aangestuurde regeneratie.
Dit wil zeggen dat het MM bepaalt wanneer er geregenereerd moet worden.
Hiertoe wordt een hoeveelheid regeneratie vloeistof ingespoten waardoor de temperatuur in het roetfilter tijdelijk oploopt naar een temperatuur tussen de 400 en 600 graden celcius.
Door deze hoge temperatuur worden de partikeldeeltjes verbrand en afgevoerd via het uitlaatsysteem.
Bij een open systeem wordt er geregenereerd bij een temperatuur tussen de 200 en 400 graden.
Deze temperatuur is snel bereikt en regeneratie vindt automatisch plaats, dus zonder inspuiting van een additief.
Als BMW geen additieven gebruikt, vraag ik me af hoe de regeneratie van deze filters bij hun in het werk gaat.....
Een kleine geschiedenisles :
Het DPF is ooit in het leven geroepen als wapen tegen fijnstof.
Ter indicatie, fijnstof zijn delen met een afmeting van 0.0001 milimeter oftewel 0.1 mikrometer oftewel 100 nanometer.
Ter vergelijk een cel is 0.001 milimeter en een zandkorrel is 1 millimeter.
Gevaarlijk is dus NIET de dieselroet die je ziet ( ongezond is het natuurlijk wel ! ) maar de onzichtbare en voor de longen funeste kleine partikels.
OE levert alleen gesloten systemen.
Dit zijn systemen die zijn aangesloten op het MM ( Motormanagement systeem ) en deze filters hebben een aangestuurde regeneratie.
Dit wil zeggen dat het MM bepaalt wanneer er geregenereerd moet worden.
Hiertoe wordt een hoeveelheid regeneratie vloeistof ingespoten waardoor de temperatuur in het roetfilter tijdelijk oploopt naar een temperatuur tussen de 400 en 600 graden celcius.
Door deze hoge temperatuur worden de partikeldeeltjes verbrand en afgevoerd via het uitlaatsysteem.
Bij een open systeem wordt er geregenereerd bij een temperatuur tussen de 200 en 400 graden.
Deze temperatuur is snel bereikt en regeneratie vindt automatisch plaats, dus zonder inspuiting van een additief.
Als BMW geen additieven gebruikt, vraag ik me af hoe de regeneratie van deze filters bij hun in het werk gaat.....
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: 335 Diesel Tuning
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ilter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Weliswaar hebben ze het hier over fueladditives, en het additief dat door VAG en Benz wordt gebruikt
wordt apart geplaatst.
Maar, samen met de komst van de DPF zijn de rechte pijpjes gekomen en is de roetpluim verdwenen...
Weliswaar hebben ze het hier over fueladditives, en het additief dat door VAG en Benz wordt gebruikt
wordt apart geplaatst.
Maar, samen met de komst van de DPF zijn de rechte pijpjes gekomen en is de roetpluim verdwenen...
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 335 Diesel Tuning
Geloof me een DPF is kut met peren...........
Het filter zowel grote als kleine bestanddelen dmv een keramische half poreuze steen die bij een bepaalde bedrijfstemperatuur zelfontbrand en de opgevangen roet (koolstof, C) bindt aan een lucht overschot in de uitlaatgassen (zuurstof, O2), wat er dan je pijp uit komt is Co2.....in het roetfilter blijft as achter, welke onbrandbaar is. Een DPF heeft dus een bepaalde levensduur.
Het regeneren kan op 2 manieren, een additief (psa gebruikt methanol) of aansturing van motormanagement (80% van de merken) om dmv een latere inspuiting de uitlaatgastemp (EGT) op te fokken, soms vindt je zelfs rechtstreeks een by pass vanaf je inlaattraject om zuurstof toe te voegen.
Ik heb uitgebreidde kut-ervaring met een Seat Leon 2.0 TDI DPF welke gechipped was naar 210pk/480Nm gedurende 3000km, daarna standaard gemaakt en 40.000km ellende gehad.
Ik wil nooit maar dan ook nooit meer een wagen met een DPF na deze 1,5 jaar ellende en gezeik.
Daarbij is een OEM DPF een wassen neus, je zou er het milieu mee helpen, nou echt niet, zuiniger dan 1:15 redde ik niet, terwijl een 1.9tdi met roetkat (NoX reductie) zonder DPF met grootste gemak 1:20 haalde als je wilde. Daarbij bevorderd het de uitstoot van zeer fijne deeltjes, en geeft het nog meer Co2 uitstoot. In combinatie met Vpower diesel welke voor deel uit een via Fischer Tropsch synthese ge-engineerde synthetische diesel bestaat, werkt het erg slecht door de veel hogere ontbrandingstemp van deze "synthetische roet", en wat de pijp nu werkelijk verlaat naast Co2 laat zich door niemand raden........
Daarbij wil ik opmerken dat de roetfilters die ik gebruik in industriele toepassingen, qua formaat voor een 200pk dieselmotor zo groot zijn als een 70liter lpg tank, en elke 8 draaiuren 8 uur moeten regeneren, en voor dit regeneren wordt een 380V/32A aansluiting gebruikt om een 2x9kW verwarmingselement te verwarmen, waarna na bereiken van de 400grdn grens dmv een simpel soort van aquarium pompje een beetje lucht wordt bijgeblazen..............die regeneratie duurt ca 8 uur. Dat is 1 op 1. De keramische steen die wordt gebruikt is van het zelfde soort als in een personenwagen, alleen vele malen groter en dan nog zitten die dingen regelmatig compleet dicht.
E
Het filter zowel grote als kleine bestanddelen dmv een keramische half poreuze steen die bij een bepaalde bedrijfstemperatuur zelfontbrand en de opgevangen roet (koolstof, C) bindt aan een lucht overschot in de uitlaatgassen (zuurstof, O2), wat er dan je pijp uit komt is Co2.....in het roetfilter blijft as achter, welke onbrandbaar is. Een DPF heeft dus een bepaalde levensduur.
Het regeneren kan op 2 manieren, een additief (psa gebruikt methanol) of aansturing van motormanagement (80% van de merken) om dmv een latere inspuiting de uitlaatgastemp (EGT) op te fokken, soms vindt je zelfs rechtstreeks een by pass vanaf je inlaattraject om zuurstof toe te voegen.
Ik heb uitgebreidde kut-ervaring met een Seat Leon 2.0 TDI DPF welke gechipped was naar 210pk/480Nm gedurende 3000km, daarna standaard gemaakt en 40.000km ellende gehad.
Ik wil nooit maar dan ook nooit meer een wagen met een DPF na deze 1,5 jaar ellende en gezeik.
Daarbij is een OEM DPF een wassen neus, je zou er het milieu mee helpen, nou echt niet, zuiniger dan 1:15 redde ik niet, terwijl een 1.9tdi met roetkat (NoX reductie) zonder DPF met grootste gemak 1:20 haalde als je wilde. Daarbij bevorderd het de uitstoot van zeer fijne deeltjes, en geeft het nog meer Co2 uitstoot. In combinatie met Vpower diesel welke voor deel uit een via Fischer Tropsch synthese ge-engineerde synthetische diesel bestaat, werkt het erg slecht door de veel hogere ontbrandingstemp van deze "synthetische roet", en wat de pijp nu werkelijk verlaat naast Co2 laat zich door niemand raden........
Daarbij wil ik opmerken dat de roetfilters die ik gebruik in industriele toepassingen, qua formaat voor een 200pk dieselmotor zo groot zijn als een 70liter lpg tank, en elke 8 draaiuren 8 uur moeten regeneren, en voor dit regeneren wordt een 380V/32A aansluiting gebruikt om een 2x9kW verwarmingselement te verwarmen, waarna na bereiken van de 400grdn grens dmv een simpel soort van aquarium pompje een beetje lucht wordt bijgeblazen..............die regeneratie duurt ca 8 uur. Dat is 1 op 1. De keramische steen die wordt gebruikt is van het zelfde soort als in een personenwagen, alleen vele malen groter en dan nog zitten die dingen regelmatig compleet dicht.
E
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: 335 Diesel Tuning
@ erik
Maar waarom hoor je dan niet vaker klachten?/ Als ik jouw verhaal lees begrijp ik dat de werking in een personenauto dus nihil is (door het kleine oppervlak t.o.v waar jij mee werkt), toch zullen de mensen die het ontwikkelen niet gek zijn.
Is het dan een wassen neus?? Bij mijn 535d die ook was voorzien van zo'n filter bleef de uitlaat hageltjenieuw en was er nooit roet te bekennen, het zorgt er dus wel voor dat er geen roet uit de uitlaat komt. Ik heb met die auto zo'n 90k gereden en nooit problemen (lees: verminderde prestatie's) gehad.
Maar waarom hoor je dan niet vaker klachten?/ Als ik jouw verhaal lees begrijp ik dat de werking in een personenauto dus nihil is (door het kleine oppervlak t.o.v waar jij mee werkt), toch zullen de mensen die het ontwikkelen niet gek zijn.
Is het dan een wassen neus?? Bij mijn 535d die ook was voorzien van zo'n filter bleef de uitlaat hageltjenieuw en was er nooit roet te bekennen, het zorgt er dus wel voor dat er geen roet uit de uitlaat komt. Ik heb met die auto zo'n 90k gereden en nooit problemen (lees: verminderde prestatie's) gehad.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Re: 335 Diesel Tuning
Bij een roetfilter zonder addetief word er tijden een regeneratie een kleine na-inspuiting gedaan na de hoofd-injectie door de injectoren. Daardoor loopt de de temperatuur in de het roetfilter hoog genoeg op om te kunnen regeneren.
Door dat regeneren en doordat alle uitlaatgassen door het roetfilter heen geperst moet worden is het verbruik altijd hoger dan een vergelijkbare versie zonder roetfilter.
Verder ben ik het met Erik eens dat er dan wel misschien nauwlijks geen roet uitstoot is, maar wel een andere uitstoot die nog schadelijker is. Fijnstof.........
Door dat regeneren en doordat alle uitlaatgassen door het roetfilter heen geperst moet worden is het verbruik altijd hoger dan een vergelijkbare versie zonder roetfilter.
Verder ben ik het met Erik eens dat er dan wel misschien nauwlijks geen roet uitstoot is, maar wel een andere uitstoot die nog schadelijker is. Fijnstof.........
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: 335 Diesel Tuning
Ben het (deels) met Jan en Erik eens, mijn ervaringen met DRF zijn dat het vaker voor storingen zorgt en het verbruik er toch wel aanzienlijk van toeneemt.
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: 335 Diesel Tuning
Hoi
Problemen zijn er wel degelijk met de VAG bakken.
Er is in Duitsland een recall geweest op de 2.0tdi dpf versie en er zijn 30.000 auto's voorzien van een reflash......die auto's heeft men gerold en wat bleek 150pk max ipv 170pk............koopcontracten zijn ontbonden, ellende in de gloria.
In NL zijn mega problemen geweest die probeert PON onder het tapijt te schuiven, maar kwam wel elke maand met nieuwe ecu flashes...........elke keer minder vermogen om de roetuitstoot te brengen onder het niveau van de autoregeneratie.
Daarbij komt dat de leek het presatieverschil niet voelt tussen een beloofde 170pk en een werkelijke 140pk
Daarbij is de concensus al snel "ik heb een roetfilter dus af en toe een regeneratie voelen hoort erbij"
Echter op Seat Online is inmiddels een 150 pagina's tellend topic over de roetfilter problemen waarvan er nauwelijks zijn opgelost.
Daar staat ook een mooi getal voor de acceleratie met een net ingereden motor.
De bekende 100-160 test.
Die moest orde grootte 10,5 sec bedragen (in een bepaalde versnelling)
De mijne redde het in de 14sec nog niet eens.
Toen de mijne naar PON werd gebracht werd ik beschuldigd van rommelen met de ECU omdat er 6 flashes zijn gedetecteerd op de ECU.....dat waren hun eigen pruts flashes............een van die flashes viel de auto gewoon stil tijdens regeneraties.................
Er reden ook enkele mannen rond zonder die rotte roetkut eronder, was eruit geprogrammeerd door JD, nergens last van en 230+pk !
Heb begrepen dat bij de Leon 2A (face lift) met de nieuwe commonrail 2.0 tdi het niet gelukt is de roetkut weg te schrijven.
E
Problemen zijn er wel degelijk met de VAG bakken.
Er is in Duitsland een recall geweest op de 2.0tdi dpf versie en er zijn 30.000 auto's voorzien van een reflash......die auto's heeft men gerold en wat bleek 150pk max ipv 170pk............koopcontracten zijn ontbonden, ellende in de gloria.
In NL zijn mega problemen geweest die probeert PON onder het tapijt te schuiven, maar kwam wel elke maand met nieuwe ecu flashes...........elke keer minder vermogen om de roetuitstoot te brengen onder het niveau van de autoregeneratie.
Daarbij komt dat de leek het presatieverschil niet voelt tussen een beloofde 170pk en een werkelijke 140pk
Daarbij is de concensus al snel "ik heb een roetfilter dus af en toe een regeneratie voelen hoort erbij"
Echter op Seat Online is inmiddels een 150 pagina's tellend topic over de roetfilter problemen waarvan er nauwelijks zijn opgelost.
Daar staat ook een mooi getal voor de acceleratie met een net ingereden motor.
De bekende 100-160 test.
Die moest orde grootte 10,5 sec bedragen (in een bepaalde versnelling)
De mijne redde het in de 14sec nog niet eens.
Toen de mijne naar PON werd gebracht werd ik beschuldigd van rommelen met de ECU omdat er 6 flashes zijn gedetecteerd op de ECU.....dat waren hun eigen pruts flashes............een van die flashes viel de auto gewoon stil tijdens regeneraties.................
Er reden ook enkele mannen rond zonder die rotte roetkut eronder, was eruit geprogrammeerd door JD, nergens last van en 230+pk !
Heb begrepen dat bij de Leon 2A (face lift) met de nieuwe commonrail 2.0 tdi het niet gelukt is de roetkut weg te schrijven.

E
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 328Ti, Bjeffindividual, Thomas H en 1 gast