Waarom altijd afgegeven op het andere ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Andre

Bericht door Andre » 06 dec 2006, 15:25

Het meredeel op dat forum hebben allemaal ouwe besjes. En denken dat dat de hemel is omdat er porsche op staat. Humor.

Dan kom ik weer op robin zijn woorden terug.

Die ouwe dingen kan je niet meer vergelijken met de huidige nieuwe auto s.

Dus tja een nieuwe of knappe 2e hands 997 gt3 ok als je die kan betalen. Voor de rest mogen zie die standaard besjes beter in het museum zetten, want zo n oldtimer bekoord mij niet.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 dec 2006, 15:38

Oude 911 en nieuwe hebben inderdaad niet veel met elkaar van doen. Je merkt wel duidelijk de familiebanden en dat het allemaal dichtbij de stamboom blijft, maar toch is het totaal anders.

Van mij mag je ze allemaal hier voor de deur zetten. Ik vind ze stuk voor stuk begeerlijk genoeg.

Andre

Bericht door Andre » 06 dec 2006, 15:50

Geef zo n ding een week aan mij en hij neemt meer olie dan benzine. Het is dus leuk als je geniet om rustig met zo n ding zondag een blokje te rijden. Nou daar gaan mijn haren niet recht van op de kop staan. Voor mij weggegooid geld dus.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 dec 2006, 15:57

@ Andre...klopt die 95-er M3GT remt voor de honden niet! een nieuwe uit de doos blik Avensis remt beter!

Tristan

Bericht door Tristan » 06 dec 2006, 15:58

Ik zou toch heel graag een oude 356 of 911 willen hebben. E zou daar echt niet mee op een circuit knallen oid. Erin rijden is al een aparte belevenis. Geld trouwens voor elke Porsche of BMW M. Wil niet zeggen dat ik met hedendaagse Porsche's of BMW M's niet het circuit op wil. Maar hoe ouder en exclusiever, hoe minder snel deze op een circuit belanden.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 dec 2006, 16:43

duifjes.com schreef:@ Andre...klopt die 95-er M3GT remt voor de honden niet! een nieuwe uit de doos blik Avensis remt beter!
Niet die mickey mouse BMW blokken gebruiken :lol:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 dec 2006, 16:52

@ Bert ///M3 oke geef mij eens goed advies. Want v/d winter gaat de GT eens goed onder handen genomen worden!

Elmar

Bericht door Elmar » 06 dec 2006, 17:19

@ Jacco,
Ik heb een aantal trackdays met standaard remklauwen en Ferodo DS3000 gereden op de M3 en dat belviel mij best.

Elmar

Bericht door Elmar » 06 dec 2006, 17:25

wimwerf schreef:
"totdat er een bocht komt.."...
Goh, dat lees ik toch ook wel erg vaak op EM...

Het enige merkforum dat ik bezoek is van de Viper. En daar kunnen ze er ook wat van. Toen net de Carrera GT uitwas, had iemand hem gespot. Toen bleek dat het toch wel een erg heftige auto was, werd er door sommige gezegd hoe "fugly"dat ding wel niet was. Ik reageerde daarop met hoe "fugly"sommige mensen wel niet een Viper vonden...Dat was volgens sommige niet mogelijk. :lol:
Nu met de nieuwe Corvette ZO6, de Amerikaanse auto die de Viper verslaat, is het van "ja, maar die zie je op elke hoek van de straat...".

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 dec 2006, 17:31

Pagid RS29 Yellow voor en achter voor een trackdayauto. Zolang je op straatbanden of semi's rijd remkracht zat, ze zijn heel erg slijtvast, vreten je schijven niet heel erg aan en vernielen je velgen niet. Plus dat ze koud haast net zo hard remmen als warm. Nadeel: ze zijn erg duur en hebben heel erg last van piepen als ze koud zijn.

Mintex F2R gaat er nu bij mijn E30 op omdat die nog wat harder schijnen te remmen als RS29, maar een iets korter leven hebben. Maar dat heb je op een M3 op straatbanden imho niet nodig. E30 heeft nu Pagid RS4-2-1 black, maar dat is meer een straat/sportblok, ook in de micky mouse categorie dus. Remt wel redelijk maar kan het qua temperatuur niet aan, op semislicks kom je met die blokken remkracht te kort.

Elmar

Bericht door Elmar » 06 dec 2006, 17:34

Rico v Velzen schreef:
Elmar schreef: Nu met de nieuwe Corvette ZO6, de Amerikaanse auto die de Viper verslaat, is het van "ja, maar die zie je op elke hoek van de straat...".

Ik niet hoor :wink:
Moet je toch maar eens naar de States gaan. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 06 dec 2006, 17:35

Goed idee !

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 dec 2006, 18:10

@Elmar: Niet alleen is de Z06 bijna net zo snel al de 'nieuwe' Viper, hij rijdt ook gewoon veel beter, schijnt. Ik vind alleen de RT/10 en GTS cool. Dat nieuwe model oogt niet zo indrukwekkend. Zelfs niet in race en D1- drifttrim.

Elmar

Bericht door Elmar » 06 dec 2006, 18:20

Kijk, ik vind het "lekker belangrijk" welke nu daadwerkelijk sneller of beter is. Ik sta liever meer open voor andere merken en zal ook nooit zo gefascineerd zijn van een auto, zoals bv Rico is van zijn M3 (no offence).
Er zijn natuurlijk altijd voorkeuren (daarom geloof ik ook niet zo in "onafhankelijke " journalistiek) voor bepaalde merken, maar net zo goed ook tegens. Maar om nu altijd zo die tegens neer te pennen, komt bij mij over als een minderwaardigheids complex.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 dec 2006, 18:28

Precies. Wat ik dus niet zo goed snap is mensen die de oude Viper super vonden, ook per sé de nieuwe Viper gaaf vinden. In mijn ogen hebben die minder gemeen met elkaar dan de AC Ace en de RT/10. :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 dec 2006, 19:56

Laatste post op P3 is een goeie, Rico :)

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 11 apr 2008, 22:11

Ik vind hoe je je zelf voelt in/met een auto (feel-good factor) veel belangrijker dan imago.

Echter, voor een aantal kan juist imago voor een feel-goed situatie zorgen.

EDIT/P.S.: Dit draadje gevonden door naar Porsche te zoeken en de waardering voor dit merk op dit forum vanwege de recente draadjes.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 11 apr 2008, 22:45

Nog een mooie:

Quote Mike 93 (PF)
Geweldig hoe mensen met ´andere´ merken dan Porsche vaak in de veronderstelling zijn dat als ze met een Porsche willen "racen" ze zichzelf wijsmaken dat de bestuurder van de P. continu vol gas geeft!
We weten langzamerhand wel dat een Porsche dé referentie
is van alle "snelle" auto's en de frustratie van vele autobezitters is (graag willen hebben, maar niet kunnen of mógen kopen)
Maar de meeste eigenaren van een Porsche maken zelf wel uit wanneer hij het gaspedaal intrapt!
javascript:emoticon('')
Very Happy
:roll:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 11 apr 2008, 23:21

Ach ja, laat ze in die waan :P Je kunt maar iets nodig hebben om jezelf te bevestigen ;)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 apr 2008, 12:03

Oud draadje zie ik. 'Altijd afgeven op het andere'zit wat in.

MAAR:

Ik heb de laatste jaren wat krassen/spiegeltrapperij op m'n auto gehad en ik dacht 2 weken terug toen m'n auto voor de winkel op 'n zondagmiddag geparkeerd stond: 2 jonge mensen(25 ofzo) van Nederlandse afkomst uit de klei getrokken man en vrouw lopen langs mijn auto terwijl wij net instappen. De jongen wijst op de grille en zegt tegen 't meisje: Weet je wat dit betekent? BIJ MERCEDES WEGGESTUURD(grijnsend)BMW dus voor de nono's hiero :lol:

Arme jongen :lol:

Dus 't is van alle rangen en standen, maar 't zegt wel wat over de maatschappij van nu en ik doe daar ook noodgewongen wel eens aan mee, al dan niet op een forum of in real life. Erboven staan is dé manier, maar soms ook niet, soms moet je bepaalde lieden even down to earth brengen. Zoals men dat bij mij kan doen met dingen waar IK geen verstand van heb(en da's nogal wat!) :wink:

Peric

Bericht door Peric » 12 apr 2008, 18:36

En ze stapten zelf in een D-kadett Robin?? :)

raymondw

Bericht door raymondw » 12 apr 2008, 22:42

In mijn plaatselijke vriendengroep rijden ze allen VW of Audi. En ervan was Audi verkoper en toen ik mijn eerste M5 kochte was dat maar niks, want quatro is veel beter blah blah. Mij maakt het niet veel uit en kan alle leuke auto's wel waarderen, alleen is het in een bepaalde omgeving wel moeilijk dit te doen omdat dit dan in hun ogen hun vooroordelen bevestigd.

Toen ik vorig jaar de Oktavia van mijn vrouw inruilde op een C180 Kombi keken sommigen mij weer zo raar aan, want dat had minimaal een A4 moeten zijn. Tegelijkertijd snappen een aantal BMW adepten niet waarom ik geen E46 touring gekocht heb.

Vanlaatst zat ik in de stoel van de kapper (rijdt zelf een Audi S4 [B6]) en die dacht wel dat ik druk bezig was met fondsenwerving voor de M5E60 (V10). Hij was enigsinds verbaasd dat ik zei dat die mij weinig deed en liever vasthoud aan mijn oude meuk. Ik heb daar zo mijn redenen voor en dat er veel snellere auto's zijn kan me niet zoveel boeien.

Er zijn veel merken die leuke auto's maken en als het ene je niet past dat past het andere je wel weer. In dat opzicht ben ik het met Rico eens.

Plaats reactie