Gevaarlijk wegdek!
- duifjes.com
Gevaarlijk wegdek!
Ik vraag me weleens af.....als er gevaarlijk wegdek ligt kun je daar bij de gemeente ed aankloppen???
Bij mij gaat het om de N348 Deventer > Raalte....een nieuw wegdek maar tov brug en bocht liggen er 4 ijzeren verbindingsstukken (???) in de obcht van het wegdek...je kan je voorstellen in de regen of nog gladder wat er gebeurt! Je voelt als het ware dat je auto steeds een klein stapje opzij zet.....nu heb ik er met mn FWD niet zoveel last van maar destijds met de M3 GT met redelijke snelheid in de regen dacht ik wel eens......ppfffff.....er kan ook heel iets anders gebeuren. Nu ben ik bekend met deze situatie maar sommige dus niet.......
Het gaat om deze weg.....de bocht is redelijk flauw maar je voelt dus echt je auto een stapje opzij doen....in mijn ogen een gevaarlijke situatie en wegdek!
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 8&t=h&z=17" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mij gaat het om de N348 Deventer > Raalte....een nieuw wegdek maar tov brug en bocht liggen er 4 ijzeren verbindingsstukken (???) in de obcht van het wegdek...je kan je voorstellen in de regen of nog gladder wat er gebeurt! Je voelt als het ware dat je auto steeds een klein stapje opzij zet.....nu heb ik er met mn FWD niet zoveel last van maar destijds met de M3 GT met redelijke snelheid in de regen dacht ik wel eens......ppfffff.....er kan ook heel iets anders gebeuren. Nu ben ik bekend met deze situatie maar sommige dus niet.......
Het gaat om deze weg.....de bocht is redelijk flauw maar je voelt dus echt je auto een stapje opzij doen....in mijn ogen een gevaarlijke situatie en wegdek!
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 8&t=h&z=17" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ravin ///M
Re: Gevaarlijk wegdek!
Zelfde had je vroeger na de splitsing A10 zuid in A10 west, als je dan rechtdoor ging naar Schiphol
had je in de slinger erna 2 hele gladde stukken. Ik ken dat stuk van jou ook, ik hou daar ook altijd in.
had je in de slinger erna 2 hele gladde stukken. Ik ken dat stuk van jou ook, ik hou daar ook altijd in.
-
De weg was denk anders gemaakt als het niet veilig zou zijn bij de maximum te rijden snelheden van onze hulpdiensten.
- Stéphane
En dan over zoiets rijden met een motor 

- duifjes.com
Er komen dagelijks motorrijders overheen zeker weten.....maar blijkbaar is er nog niet iets echt fout gegaan???....ik kan me niet voorstellen dat motorrijders daar geen last van hebben,.....sterker nog als ik de auto al een klein stapje opzij voel gaan.....wat voel je dan met een motorfiets?Stéphane schreef:En dan over zoiets rijden met een motor
-
Lijkt me niet echt een scherpe bocht Jacco. Hoe hard mag je daar? 80? 100? Hoeveel ongelukken zijn er inmiddels gebeurd daar?
- duifjes.com
Je mag er 80.....ongelukken geen enkel idee wellicht geen 1.....maar als ik voel dat de auto een klein stapje verzet kan het toch niet veilig zijn?.....en ja ik heb het ook geprobeerd met 80 al rij ik daar vaak 140 ed.....want zelfs dan is die bocht niet gevaarlijkallen schreef:Lijkt me niet echt een scherpe bocht Jacco. Hoe hard mag je daar? 80? 100? Hoeveel ongelukken zijn er inmiddels gebeurd daar?
Maar wacht even een weg moet die alleen veilig zijn als je je aan de snelheid houdt??????...
-
Motorrijden heb je daar niet zo snel last van, als het schuift is het maar fractie van een miliseconde.
Vaak is het de "overlevings reflex" die dan zorgt dat de motor rijders onderuit gaan.
Vaak is het de "overlevings reflex" die dan zorgt dat de motor rijders onderuit gaan.
- frankie
Lijkt me logisch toch? Of ben ik de enige die er zo over denkt? Een 80 km/h weg wordt over het algemeen zodanig ingericht (bochten, wegbreedte in- en uitritten, verkanting e.d.), dat je het betreffende wegvak met ook daadwerkelijk zonder problemen met 80 km/h kunt afleggen. Die weg hoeft niet per definitie ingericht te zijn om ook dubbele snelheden probleemloos te laten verlopen...duifjes.com schreef:Maar wacht even een weg moet die alleen veilig zijn als je je aan de snelheid houdt??????...
- duifjes.com
Ok....maar ijzeren verbindingsstukken in een weg....en je rijdt 100 ipv 80....moet het dan ONveilig zijn????
Maar goed...naar mijn mening HOEFT een weg niet onveilig te zijn met iets hogere snelheden....en dat is deze per definitie wel
Maar goed...naar mijn mening HOEFT een weg niet onveilig te zijn met iets hogere snelheden....en dat is deze per definitie wel
- Macboy
Bij gevaarlijk wegdek kun je inderdaad bij de gemeente (binnen bebouwde kom) aankloppen of daarbuiten volgens mij Rijkswaterstaat. Dus als er schade is ontstaan door schade aan het wegdek of andere meuk, dan kun je die verhalen.
Wat betreft de veiligheid van wegen heb je zelf ALTIJD een probleem als je te hard rijdt (met een kleine marge lijkt mij). Op zijn minst is je "eigen schuld" 50%. Maar reken dus maar richting ook richting 100% als je geen causaal verband kunt aantonen.
Wat betreft de veiligheid van wegen heb je zelf ALTIJD een probleem als je te hard rijdt (met een kleine marge lijkt mij). Op zijn minst is je "eigen schuld" 50%. Maar reken dus maar richting ook richting 100% als je geen causaal verband kunt aantonen.