Kerst toespraak koningin.........

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Kerst toespraak koningin.........

Bericht door romo » 27 dec 2009, 11:31

Niet dat ik er naar geluisterd heb, maar er zijn wat opvallende commentaren in de media........

Waar gaat het over;

Blijkbaar heeft de koningin angst voor de nieuwe media als internet, hyves en twitteren. Ze was nogal kritisch over virtuele contacten.

Nu heeft hyves de koningin een account aangeboden :mrgreen:

Nou ja, het gaat dus weer nergens over, wat zouden we zijn zonder internet met haar ontelbare mogelijkheden?

Kijk alleen hier eens op DF, wat fantastisch dat dat kan, de kennis die je opdoet, werkelijk fenomenaal...........

Internet, na het wiel de beste uitvinding............

Hier nog een ander commentaar;

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5659 ... html?p=7,1" onclick="window.open(this.href);return false;

Shakes

Re: Kerst toespraak koningin.........

Bericht door Shakes » 27 dec 2009, 11:37

Grappig dat juist zij het over schijn heeft.

Laat dat mens achter de geraniums gaan zitten met een rooitje in de maand. Poppenkast

Tom

Bericht door Tom » 27 dec 2009, 11:55

romo schreef: Nou ja, het gaat dus weer nergens over, wat zouden we zijn zonder internet met haar ontelbare mogelijkheden?

Kijk alleen hier eens op DF, wat fantastisch dat dat kan, de kennis die je opdoet, werkelijk fenomenaal...........

Helemaal mee eens.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 dec 2009, 12:08

Tom schreef:
romo schreef: Nou ja, het gaat dus weer nergens over, wat zouden we zijn zonder internet met haar ontelbare mogelijkheden?

Helemaal mee eens.
Wat zou ik in G***naam moeten doen de hele dag zonder Internet???

JP

Bericht door JP » 27 dec 2009, 12:11

duifjes.com schreef:
Tom schreef:

Helemaal mee eens.
Wat zou ik in G***naam moeten doen de hele dag zonder Internet???
achter de hertjes aan ?

Stukje van de Koningin in het Journaal gehoord, maar ze praat zooooooo laaaaannnngggggzzzzaaaaaammmmmmmmm. :goodnight:

Michel P

Bericht door Michel P » 27 dec 2009, 12:15

Shakes schreef:Grappig dat juist zij het over schijn heeft.

Laat dat mens achter de geraniums gaan zitten met een rooitje in de maand. Poppenkast
+1 in madam tussauds gaan staan, zo'n onbewogen kop heeft ze!!

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 27 dec 2009, 12:24

„In de schaduw van de tijden schijnt het licht van Kerstmis. Het kerstverhaal speelt in sombere dagen van onderdrukking en zorg. Het is het verhaal van het Christuskind. Op zoek naar onderdak klopten Jozef en Maria aan bij een herberg waar voor hen geen plaats bleek te zijn. Maar hun werd toch een veilige plek in een stal gegund. Daar is Jezus geboren. Met zijn komst straalt in onze wereld het licht van de liefde die ons verbindt met God en met onze medemensen.

Wezenlijk is de aloude opdracht: hebt uw naaste lief als uzelf. Vandaag is het minder duidelijk wat dat betekent. Weten we nog wie onze naaste is? Het is een ieder die op onze weg komt: de medemens in ons leven. Maar zien wij die ook? Laten wij wie wellicht onze steun en hulp nodig hebben aan hun lot over of staan wij open voor toenadering en contact en bieden we een helpende hand? Hoe goed professionele zorg ook is, we blijven aangewezen op een samenleving waarin mensen oog hebben voor elkaar. Bij tegenslag en verdriet is nu eenmaal niet alles alleen te verwachten van overheid en maatschappelijke instellingen. Gelukkig zijn er dan ook velen die zich inzetten wanneer dat nodig is.

In deze tijd van mondialisering zijn snelheden vergroot en afstanden verkleind. Technische vooruitgang en individualisering hebben de mens onafhankelijker en afstandelijker gemaakt. We zijn meer en meer op onszelf aangewezen. Toch blijft een plek waar wij ons thuis voelen, vertrouwen kunnen hebben in de mensen om ons heen en mogen uitgaan van solidariteit enorm belangrijk. Misschien is wel de grootste uitdaging hoe individu en gemeenschap weer met elkaar te verbinden en vertrouwen te herstellen. Ook de crisis van vandaag leert ons dat.

Wanneer de zorgen groot zijn, wordt de behoefte aan een gezamenlijk perspectief sterker gevoeld. Godsdiensten en levensovertuigingen wijzen op verantwoordelijkheid voor de naaste. Vroeger was er vrijwel overal burenhulp en vormde nabuurschap de basis van de samenleving. Men kende elkaar. Maar de moderne mens lijkt weinig aandacht te hebben voor de naaste. Nu is men vooral met zichzelf bezig. We zijn geneigd van de ander weg te kijken en onze ogen en oren te sluiten voor de omgeving. Tegenwoordig zijn zelfs buren soms vreemden. Je spreekt elkaar zonder gesprek, je kijkt naar elkaar zonder de ander te zien. Mensen communiceren via snelle korte boodschapjes. Onze samenleving wordt steeds individualistischer. Persoonlijke vrijheid is los komen te staan van verbondenheid met de gemeenschap. Maar zonder enig 'wij-gevoel' wordt ons bestaan leeg. Met virtuele ontmoetingen is die leegte niet te vullen; integendeel, afstanden worden juist vergroot. Het ideaal van het bevrijde individu heeft zijn eindpunt bereikt. We moeten trachten een weg terug te vinden naar wat samenbindt.

Steeds minder roept de medemens bij ons solidariteit en compassie op. Om te kunnen mee-leven is tastbare nabijheid nodig. Echt contact ontstaat in daden en woorden. Taal is onmisbaar bij het opbouwen van vertrouwen. Maar wie het gesprek niet aangaat, sluit zichzelf uit. Zo kan een middel om mensen tot elkaar te brengen ook een barrière zijn voor wie niet begrijpt en niet begrepen wordt. Dan komt er geen saamhorigheid en blijven naasten buitenstaanders.

Via woord en beeld komt veel verdriet van anderen tot ons, maar dat is vaak ver weg en roept eerder gevoelens van onmacht op. Teveel informatie stompt mensen ook af. Zo zijn we misschien wel doof en blind geworden voor de naaste. Meeleven wordt weggedrukt. Gemeenschapsgevoel gaat verloren.

De moderne technische mogelijkheden lijken mensen wel dichter bij elkaar te brengen maar ze blijven op 'veilige' afstand, schuilgaand achter hun schermen. Wij kunnen nu spreken zonder te voorschijn te komen, zonder zelf gezien te worden, anoniem. Domweg, grofweg emoties uiten is makkelijk geworden. Op spreken zonder respect wordt niemand meer afgerekend. Niet het vreemd zijn maakt de ander agressief maar agressiviteit maakt de ander tot vreemde.

De naaste lijkt dus vervreemd en ver weg, maar bij rampspoed zien we plotseling hoe medegevoel wordt opgeroepen waardoor mensen zichzelf wegcijferen, aarzeling overwinnen, eigen angst of afkeer opzij zetten en alles over hebben voor een medemens in nood. In de moeilijkste omstandigheden kan barmhartigheid zich uiten in daadwerkelijke naastenliefde. Dan komt het mooie in mensen naar boven: de bereidheid onbaatzuchtig hulp te bieden, er te zijn voor onbekenden, hen te steunen in wanhoop en pijn. Mededogen verbindt ons met de naaste in nood. Een vastgehouden hand, een stem die moed inspreekt en ogen gericht op contact kunnen de boodschap van naastenliefde indringend overbrengen. In vrijwillige inzet voor anderen kent ons land een grote traditie.

Onze wereld heeft mensen nodig met passie en betrokkenheid, die een plaats geven aan wie zijn buitengesloten, die klaar staan voor hun medemensen en die blijven geloven in het goede.

Kerstmis brengt ons in een sfeer van warmte en nabijheid. In de stal bij een volle herberg wordt de bescheiden plek gevonden waar Jezus' leven begint. In het donker van die nacht schijnt het licht van vrede op aarde en liefde voor de naaste.

Ik wens U allen een gezegend Kerstfeest toe.”

Roman

Bericht door Roman » 27 dec 2009, 13:33

Wat maakt het uit wat de Koningin heeft te zeggen, dat mens moet blij zijn dat ze geld krijgt ieder jaar voor in een bepaalde familie geboren te zijn en verder moet ze gewoon lekker de smoel houden :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 27 dec 2009, 13:34

Stomme trut, hoe dom kun je zijn door het internet zo te bagateliseren. Welkom in de 21e eeuw, kadaver.

Wat nou virtuele contacten.... zonder internet liep hier bij mij thuis geen prachtige dochter rond te huppelen. Of zoals Nico Dijkshoorn zei: "Beatrix ligt nu dronken met haar wang tegen een oude schoen van Claus. Virtueel of Fysiek, geen contact is geen contact. "

FU dus.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 dec 2009, 13:45

He Wouter.....................hoe heb je dat via internet geregeld..........??

Date dus?

PB me maar even, ik kan nog wel wat tips gebruiken......... :mrgreen:

KW

Bericht door KW » 27 dec 2009, 13:50

Natuurlijk zijn we nergens zonder internet en alle mogelijkheden :) maar het punt wat Beatrix bedoelt snap ik goed en er zit wel degelijk een kern van waarheid in. De dingen die zij beschrijft heb ik namelijk wel last van :roll: dus ze is niet de enige. Wil niet zeggen dat ik een dag zonder internet kan leven. Meer een en-en situatie...

Laat ik zo zeggen, ik ken erg veel contacten via internet (zoniet de meeste zelfs), maar irl gaat het gewoon erg moeizaam en dat komt oa door de dingen die Beatrix opnoemt, iedereen teveel op zichzelf en zo...
Laatst gewijzigd door KW op 27 dec 2009, 13:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 27 dec 2009, 13:53

Haha romo, verveelde me in de winter paar jaar terug. Beetje chatten, in contact gekomen met Suzanne. Die zat voor stage in Oostenrijk toen. Toen ze terugkwam afgesproken en sindsdien bijelkaar. Sinds dik anderhalf jaar een prachtige dochter. Zonder internet had zij niet bestaan. Tips wordt lastig, ben ook niet zo'n casanova. :mrgreen:

Daarnaast ken ik veel van mijn vrienden via internet waaronder mijn beste vriend Jurjen. Door het internet zijn we destijds samen gaan motorracen. Internet maakt je sociale wereld juist groter dan de lokale kroeg.

Zo zijn er nog tig dingen de afgelopen jaren die niet hadden plaatsgevonden zonder internet. Irriteer me dus enorm aan die stompzinnige jaren 50 mentaliteit die in een kersttoespraak 2009 door zo'n verlept kadav... ehh ons staatshoofd wordt gebezigd. De wereld is veranderd, Wen eraan of ga je kist in.

Helemaal met je eens dus, na het wiel de beste uitvinding. Zorgt er zelfs voor dat regimes vallen, omdat mensen vrije toegang tot informatie hebben. Of vind hare majesteit het getwitter vanuit Iran zodat we kunnen volgen wat er in die dictatuur gebeurd ook oppervlakkige onzin?

romo

Bericht door romo » 27 dec 2009, 13:56

Mooi verhaal man.................... :thumbup:

Er is nog hoop lees ik wel................................. :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 27 dec 2009, 13:59

Ben ook laatst via internet in contact gekomen met iets oudere dame, die sinds enkele jaren vrijgezel is/was. Zij was wel in in een avontuurtje, punt alleen was dat ze helemaal in Den Haag woonde.....

ergens in een Paleis in het Haagse Bos........ :bag:

romo

Bericht door romo » 27 dec 2009, 14:01

JP schreef:Ben ook laatst via internet in contact gekomen met iets oudere dame, die sinds enkele jaren vrijgezel is/was. Zij was wel in in een avontuurtje, punt alleen was dat ze helemaal in Den Haag woonde.....

ergens in een Paleis in het Haagse Bos........ :bag:

Whoehahahaha :mrgreen: :roflol:

Daarom vind ze het zo oppervlakkig..................beetje slechte ervaring opgelopen...........

Blauw bloed loopt een blauwtje................... :roflol:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 dec 2009, 14:23

verschrikkelijk saai en boring, al is het ook wel een beetje zo, maar dat heeft verder niet veel met Internet te maken maar met kennis en de mens...

tis een beetje zoals vroeger deze uitspraak....kennis is macht, en de meesten verliezen hun macht door de kennis die wordt opgedaan via Internet...

Maarten Luther? of hoe heet die man van vroeger toen de kerken veels te veel macht hadden en de mensen dom hielden...die wou de mensen aan het leren krijgen ofzoiets :bag: nahja je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.

ja sommigen vereenzamen dat klopt, maar dat komt niet alleen door Internet, dat heeft een heel andere achtergrond.

en ja vroeger toen we nog niet zoveel wisten deden we maar wat :lol: en dacht je ach zal wel zo zijn of zal wel goed zijn of zal wel zo horen...nu kun je delen kun je mensen spreken of vinden en of info delen en of zaken aan de kaak stellen.

Internet is heel goed, je moet er alleen juist mee omgaan en je grenzen kennen...achja al-doende leert men...(ik ook hoop ik :lol: )

maar zoals sommigen al zeggen laat AUB dat soort toespraken achterwege en al helemaal in die madam touso style...iiii van een andere planeet geen emotie of wat ook, dje stoort je er gewoon aan :protest:

romo

Bericht door romo » 27 dec 2009, 14:27

Maarthen Luther is in dit verband in een verkeerde vergelijking...............die vond dat men in Rome te veel afweek van de bijbelse norm..............het moest dus vooral strenger :mrgreen:

Maar je betoog is in essentie wel waar.......................internet maakt alles veel transparanter, macht is tanende ( dat geldt voor alle "gezaghebbende" instanties) en dat bevalt de majesteit zeker niet..............

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 dec 2009, 15:13

Internet rulex big time.....IRL is er niemand die zolang tegen mijn dom gezeik en gelul kan luisteren....ik ventileer dit nu via Internet....

Oja....mn huidige hertje....via Internet leren kennen.....

Oja 2....heel veel leuke date's gehad via Internet......damnnn als ik dat allemaal had moeten missen..... :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 27 dec 2009, 15:18

Via welke sites dan wel?

Ik doe iets gruwelijk fout als dit allemaal zo lees......................... :oops:

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 27 dec 2009, 15:32

Wat nou individualisering. Dankzij Facebook en Twitter weet ik het precies wanneer een van m'n vrienden een scheet laat of een kopje koffie drinkt. Dat is pas innig naasten-contact :)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 27 dec 2009, 15:49

romo schreef:Via welke sites dan wel?

Ik doe iets gruwelijk fout als dit allemaal zo lees......................... :oops:
Communitie-site zoals Cu2.nl (vroeger), Hyves, Facebook of MySpace. Hi5 kan ook als je op zoek bent naar Spaanstalige n ;)

romo

Bericht door romo » 27 dec 2009, 15:55

indobesar schreef:

Communitie-site zoals Cu2.nl (vroeger), Hyves, Facebook of MySpace. Hi5 kan ook als je op zoek bent naar Spaanstalige n ;)

Ik zal eens kijken.........................thanks............ :thumbup:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 dec 2009, 16:02

Ja je loopt nog steeds op Brogues :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 dec 2009, 16:08

De grootste uitkeringstrekster van Nederland moet zich gewoon lekker stil houden met dat domme praat.

Walgelijk oubolig wijf.Totaal uit de tijd. Bah. :evil:
Ze moet maar eens 'n keer "14 juli 1789 Frankrijk" op Google intikken ROFLOL.
Shakes schreef:Grappig dat juist zij het over schijn heeft.

PRECIES MAN!

:beer:

Zag gisteren toevallig laatste stukje van 'The Queen' over Elisabeth II en dat gedoe met Lady Di. Wat 'n autoritair stuk stront is die E2 toch, ongelovelijk, werd gewoon over de zeik op haar bij die film, zou d'r zo op d'r rotkop slaan door de TV heen. :lol:
Laatst gewijzigd door Robin op 27 dec 2009, 16:15, 2 keer totaal gewijzigd.

romo

Bericht door romo » 27 dec 2009, 16:14

duifjes.com schreef:

Ja je loopt nog steeds op Brogues :mrgreen:

Hahahaha, zeker wel, blijf ik ook doen...................

Het laatste wat je moet doen; je principes verlogenen....................that is not me...........

Plaats reactie