Eruit gereden door een Mercedes E430 :-(

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Eruit gereden door een Mercedes E430 :-(

Bericht door markk » 05 dec 2006, 23:09

Ben nu op zoek naar:
- scherpe nokken
- open katloze uitlaat
- turbo kitje
- sport luchtfilter
- ecutek

voor mn Honda 600 Silverwing (scooter)

:-)

Mark.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 05 dec 2006, 23:21

:lol:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 05 dec 2006, 23:35

poorten uitvijlen is veel goedkoper voor die brommer van je 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 dec 2006, 00:05

Taxi?

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 06 dec 2006, 00:12

Ruilen met de mijne ? :P
http://www.speurders.nl/motorenenscoote ... 10500.2.99

Mijne zal niet sneller zijn hoor.
Maar sinds ik de Malossie Multivar eronder gezet heb, is het wel een beest geworden.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 06 dec 2006, 07:48

39pk en 180km/h top ????
Mooie compacte scooter overigens enkel ik zou een windscherm willen hebben. Verder 1 of 2 cylinder ?

Silverwing heeft 50pk en doet 170/173 top.

Malossi Multivar heb ik meer overgehoord. Trekt ie wat sneller toch / hoger in toeren.

Kost dat ?

En wat doet dat met het brandstofverbruik ?

Mark.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 06 dec 2006, 11:30

Flikker op met die klotescooter en koop een motor! :twisted: 8) :lol:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 06 dec 2006, 12:56

[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/3267.jpg[/img]

Ik moet zeggen dat ik toch wel veel plezier heb aan mijn scooter..
dus wat is er mis met een scooter? :twisted:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 06 dec 2006, 13:06

Ja maar die is cool. Markk heeft van die nieuwe dingen. Zien er toch niet uit? Daarop rijd je echt voor lul! :) ;)

Zo'n Vespa staat hier op kantoor ook op zolder trouwens (naast een collectie andere brommers). Ik ben zelf meer van de Honda 4-takt (C320, CD-50, C-50/70/90, Dax, Monkey, etc.)

Bij ons om de hoek in Bunnik zat vroeger iemand (tevens naamgenoot van me, maar geen familie) die van die klassieke motorscooters restaureerde. Die dingen zie ik echt nooit meer.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 dec 2006, 13:38

Heb vroegah nog aan een Honda MB-50 gesleuteld. Malossie 113cc, 5-bak (ipv 4bak) en dubbele remschijven voor (ipv een enkele) en andere veren etc. Reed dik 150 km/u en waren menig politie auto en motor te snel af. 8) Dat geluid was helemaal geweldig, dat janken van die 2-takt.

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 06 dec 2006, 18:28

Ja die Multivar is net zoiets als een hele dikke chip in je TDI 8)
Het verbruik is gelijk gebleven, topsnelheid niet meer getest, die 180km/h was zonder die Multivar, volgens andere beverly500 rijders met Multivar, rijden hun nu 200km/h.

De teller is wel akelig overdreven hoor. 180km/h op de teller is iets van 163km/h echt volgens mij.

Windscherm heb ik er ook bij, maar dan is het weer net een motor, nu is het een compact brommertje die gewoon erg snel is :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 dec 2006, 20:04

Volgens mij kom ik jou wel eens tegen op het Snippenveld of niet?
Golf variant op grijs kenteken, zwart met een sticker op de achterruit.
Jij bent Louis225TT (ofzo) op andere fora?
Je kunt mij zien rijden in een donkergrijze SEAT Alhambra of een oranje Focus ST.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 06 dec 2006, 20:08

@Dennis: Heb al een motorfiets / Yamaha FJ1200. Scootuh is alleen voor comfi / goedkope non-file stressvrije kilometers. "Dare to be different" en lekker belangrijk wat een ander vind. Het rijdt echt uitstekend.

@Tristan: Tot 115-125cc opgeboorde MB8's (MB50 gaat je nooit niet op 113cc krijgen) zijn super en levensgevaarlijk. Ik heb op die dingen gereden en die kwamen gewoon nog in 3e versnelling op hun achterwiel. En idd op de snelweg reed het goed mee met het verkeer. Ik ben maar afgehaakt toen een vriend van me een Yamaha XT500 met bromfietsplaatje een auto inboorde, hij een gebroken been had en de politie toch wat kritische vragen over het brommertje en de verzekering stelden ;-)

@Louis: Hmm klinkt goed. Toch maar eens wat info over zo'n multivar inwinnen. Hoor alleen maar goede berichten. Probleem is enkel dat de motorzaak (Goedhart/Bodegraven) hier geen kennis van heeft en om met je 600cc scooter nou naar een bromfiets zaak te gaan vind ik ook weer zo wat.

Mark.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 dec 2006, 20:13

markk schreef:
@Tristan: Tot 115-125cc opgeboorde MB8's (MB50 gaat je nooit niet op 113cc krijgen) zijn super en levensgevaarlijk. Ik heb op die dingen gereden en die kwamen gewoon nog in 3e versnelling op hun achterwiel. En idd op de snelweg reed het goed mee met het verkeer. Ik ben maar afgehaakt toen een vriend van me een Yamaha XT500 met bromfietsplaatje een auto inboorde, hij een gebroken been had en de politie toch wat kritische vragen over het brommertje en de verzekering stelden ;-)
Mark, het was een speciale cilinder, zuiger, drijfstang en kop van Malossi. Rechtstreeks geimporteerd uit Italie. Dus niet opgeboord. Daarna uit Duitsland een speciale uitlaat gehaald. Was idd een levengevaarlijk ding, maar goed, je bent jong en denkt onstervend te zijn. :wink:

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 06 dec 2006, 21:26

Mark, een motorzaak wil er volgens mij ook helemaal niet aan beginnen. Ik heb de Multivar in Duitsland besteld en laten monteren door een Bromfietszaak :evil: Ze hebben daar ook wat meer verstand van zo'n variateur.

En Arthur, dat klopt. Ik weet zelfs waar je huis woont. Ga regelmatig een stukje hardlopen en zag ineens de oranje ST op de oprit staan. Die ik even daarvoor voor het eerst gezien had op de foto's van jullie meeting aan de A31. En zie de ST ook regelmatig staan bij een bedrijf met 3 letterige naam :wink: (mijn werk is daar vlakbij, vandaar)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 dec 2006, 23:49

Shit Arthur is je geheime onderduik adres niet meer geheim. Bel Q voor nieuwe info, mischien is de Aston Martin ook al geprepareerd. Die ST is ook niet echt undercover meer. 007

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 07 dec 2006, 00:53

markk schreef:@Dennis: Heb al een motorfiets / Yamaha FJ1200. Scootuh is alleen voor comfi / goedkope non-file stressvrije kilometers. "Dare to be different" en lekker belangrijk wat een ander vind. Het rijdt echt uitstekend.
Mark.
En je hebt groot gelijk! Vind het ook wel bij je passen :)
In Italie zie je niet anders. Iedereen heeft zo'n ding. En dat is erg logisch met alle files, het gebrek aan parkeerplaatsen, etc. Daar is het klimaat op zich wat beter, maar met die temperaturen die wij nu hebben is het ook nog best te doen lijkt me. Alleen wat nat. :)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 07 dec 2006, 01:35

Haha lache was dat ja. Ik had een Honda MTX met MB8 blok, watergekoelde Malossi 110cc, 26mm carbarateur enz, liep ook iets van 140-150.

Maar dat spul was vaker stuk als dat het werkte. Als 16 jarige snap je nog niet zo goed dat 12.000 RPM koud van het pad af niet zo goed is. Dat ding heeft zo onwijs veel geld gekost word er nog niet goed van :lol: Alleen handig als de politie er weer eens stond en ik weer eens langs kwam lopen :lol:

Remweg van een halve kilometer met die trommeltjes :mrgreen:

Op een gegeven moment had ik alleen nog 1,2,3 en dan 6, 4 en 5 waren dood. Toen heb ik dat ding maar weg gedaan aan 1 of andere handige sleutelaar.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 07 dec 2006, 09:34

Tristan schreef:
markk schreef:
@Tristan: Tot 115-125cc opgeboorde MB8's (MB50 gaat je nooit niet op 113cc krijgen) zijn super en levensgevaarlijk. Ik heb op die dingen gereden en die kwamen gewoon nog in 3e versnelling op hun achterwiel. En idd op de snelweg reed het goed mee met het verkeer. Ik ben maar afgehaakt toen een vriend van me een Yamaha XT500 met bromfietsplaatje een auto inboorde, hij een gebroken been had en de politie toch wat kritische vragen over het brommertje en de verzekering stelden ;-)
Mark, het was een speciale cilinder, zuiger, drijfstang en kop van Malossi. Rechtstreeks geimporteerd uit Italie. Dus niet opgeboord. Daarna uit Duitsland een speciale uitlaat gehaald. Was idd een levengevaarlijk ding, maar goed, je bent jong en denkt onstervend te zijn. :wink:
Tristan, als je de slag niet vergroot krijg je dan toch een veel te grote boring? Volgens mij past meer dan 75cc niet op/in een mb5 blokkie, tenzij je in je blok gaat frezen en alles?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 07 dec 2006, 09:58

Kan zijn dat we een ander onderblok hebben gebruikt, kan me niet meer herinneren. Zaten wel iig veel MB80 onderdelen op. Maar goed, hij liep altijd prima. In tegenstelling tot Bert wel eerst warmgereden, en heeft zeker 3 jaar gelopen. Qua acceleratie was 'ie sneller als een Aprillia 125cc, allen qua top niet, vanwege de bakverhouding.

Wouter81
Berichten: 9420
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 07 dec 2006, 10:00

Koop een echte motor, een GSX-R1000 bijvoorbeeld. 167 KM/u in de 1e versnelling, en dan heb je er nog 5 over... 8)

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 07 dec 2006, 10:04

Die Honda dax en monkeys zijn mateloos populair in Belgie. En ik kan het ook wel begrijpen, ze zijn erg leuk om mee te rijden. Alleen in standaard 49cc versie niet vooruit te branden.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 07 dec 2006, 11:16

Wat betreft Honda 4-takt, 49 cc met originele carburateur, luchtfilter en nokkenas is inderdaad niet vooruit te branden. Ik reed altijd met snelle nokkenas en minimaal 17 mm als ik 49 cc had, maar ben al snel overgestapt op 72 cc. Reed veel relaxter.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 07 dec 2006, 13:01

Maik schreef:
Tristan schreef:
markk schreef:
@Tristan: Tot 115-125cc opgeboorde MB8's (MB50 gaat je nooit niet op 113cc krijgen) zijn super en levensgevaarlijk. Ik heb op die dingen gereden en die kwamen gewoon nog in 3e versnelling op hun achterwiel. En idd op de snelweg reed het goed mee met het verkeer. Ik ben maar afgehaakt toen een vriend van me een Yamaha XT500 met bromfietsplaatje een auto inboorde, hij een gebroken been had en de politie toch wat kritische vragen over het brommertje en de verzekering stelden ;-)
Mark, het was een speciale cilinder, zuiger, drijfstang en kop van Malossi. Rechtstreeks geimporteerd uit Italie. Dus niet opgeboord. Daarna uit Duitsland een speciale uitlaat gehaald. Was idd een levengevaarlijk ding, maar goed, je bent jong en denkt onstervend te zijn. :wink:
Tristan, als je de slag niet vergroot krijg je dan toch een veel te grote boring? Volgens mij past meer dan 75cc niet op/in een mb5 blokkie, tenzij je in je blok gaat frezen en alles?
Klopt, 70-75cc was wel de max op zo'n blok, meestal ging je dan van 40mm boring naar 45-46mm boring.

Maar ga je naar een MB8 blok dan had je standaard al 80cc met grotere boring & slag dus kon je naar 110cc :)

Die Honda MTX50 en MTX80 frames waren hetzelfde, dus je kon alles zo uitwisselen. Zelfde gold voor een MB5 en een MB8.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 07 dec 2006, 13:12

Dat waren nog eens tijden :wink:
Ik heb eerst een MB gehad (met niet echt impressive specs als ik het van jullie allemaal lees :roll: ).
Daarna een Camino met 70cc, dat was echt een leuk ding, schakelbrommertjes eruit trekken bij het stoplicht door de variomatic :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HarryC, L5S1, MarcF, Opa, tomgtr en 2 gasten