- scherpe nokken
- open katloze uitlaat
- turbo kitje
- sport luchtfilter
- ecutek
voor mn Honda 600 Silverwing (scooter)

Mark.
Mark, het was een speciale cilinder, zuiger, drijfstang en kop van Malossi. Rechtstreeks geimporteerd uit Italie. Dus niet opgeboord. Daarna uit Duitsland een speciale uitlaat gehaald. Was idd een levengevaarlijk ding, maar goed, je bent jong en denkt onstervend te zijn.markk schreef:
@Tristan: Tot 115-125cc opgeboorde MB8's (MB50 gaat je nooit niet op 113cc krijgen) zijn super en levensgevaarlijk. Ik heb op die dingen gereden en die kwamen gewoon nog in 3e versnelling op hun achterwiel. En idd op de snelweg reed het goed mee met het verkeer. Ik ben maar afgehaakt toen een vriend van me een Yamaha XT500 met bromfietsplaatje een auto inboorde, hij een gebroken been had en de politie toch wat kritische vragen over het brommertje en de verzekering stelden![]()
En je hebt groot gelijk! Vind het ook wel bij je passenmarkk schreef:@Dennis: Heb al een motorfiets / Yamaha FJ1200. Scootuh is alleen voor comfi / goedkope non-file stressvrije kilometers. "Dare to be different" en lekker belangrijk wat een ander vind. Het rijdt echt uitstekend.
Mark.
Tristan, als je de slag niet vergroot krijg je dan toch een veel te grote boring? Volgens mij past meer dan 75cc niet op/in een mb5 blokkie, tenzij je in je blok gaat frezen en alles?Tristan schreef:Mark, het was een speciale cilinder, zuiger, drijfstang en kop van Malossi. Rechtstreeks geimporteerd uit Italie. Dus niet opgeboord. Daarna uit Duitsland een speciale uitlaat gehaald. Was idd een levengevaarlijk ding, maar goed, je bent jong en denkt onstervend te zijn.markk schreef:
@Tristan: Tot 115-125cc opgeboorde MB8's (MB50 gaat je nooit niet op 113cc krijgen) zijn super en levensgevaarlijk. Ik heb op die dingen gereden en die kwamen gewoon nog in 3e versnelling op hun achterwiel. En idd op de snelweg reed het goed mee met het verkeer. Ik ben maar afgehaakt toen een vriend van me een Yamaha XT500 met bromfietsplaatje een auto inboorde, hij een gebroken been had en de politie toch wat kritische vragen over het brommertje en de verzekering stelden![]()
Klopt, 70-75cc was wel de max op zo'n blok, meestal ging je dan van 40mm boring naar 45-46mm boring.Maik schreef:Tristan, als je de slag niet vergroot krijg je dan toch een veel te grote boring? Volgens mij past meer dan 75cc niet op/in een mb5 blokkie, tenzij je in je blok gaat frezen en alles?Tristan schreef:Mark, het was een speciale cilinder, zuiger, drijfstang en kop van Malossi. Rechtstreeks geimporteerd uit Italie. Dus niet opgeboord. Daarna uit Duitsland een speciale uitlaat gehaald. Was idd een levengevaarlijk ding, maar goed, je bent jong en denkt onstervend te zijn.markk schreef: