Aankoop advies gevraagd
-
- Macboy
Rico, financieel is het geen probleem neem ik aan. Voor die EUR 15.000 kun je namelijk veel benzineliters betalen.
Gewoon autootje erbij dus. Dan denk ik natuurlijk primair aan de Fiesta ST. Ik zou zeggen: ga er eens in rijden! Beetje rally gevoel als ik het zo allemaal lees
Voor de rest, de 325ti compact is natuurlijk de leukste keus vanwege die begeerlijke 6-cilinder, met M-pakket van buiten én binnen nog eens een prachtige auto. Dan is een 318ti natuurlijk financieel de betere keus als derde auto. Ook mooie loop van die 4-cilinder en met 143pk snel zat.
Staat ook leuk 3x bmw natuurlijk, beetje je eigen huisstijl !!!
In principe natuurlijk de Fiesta nemen.
Gewoon autootje erbij dus. Dan denk ik natuurlijk primair aan de Fiesta ST. Ik zou zeggen: ga er eens in rijden! Beetje rally gevoel als ik het zo allemaal lees

Voor de rest, de 325ti compact is natuurlijk de leukste keus vanwege die begeerlijke 6-cilinder, met M-pakket van buiten én binnen nog eens een prachtige auto. Dan is een 318ti natuurlijk financieel de betere keus als derde auto. Ook mooie loop van die 4-cilinder en met 143pk snel zat.
Staat ook leuk 3x bmw natuurlijk, beetje je eigen huisstijl !!!
In principe natuurlijk de Fiesta nemen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik probeer 2e hands altijd minimaal 10% eraf te lullen.Tom schreef:2000 euro op zo'n bedrag vind ik best pittig. Gaat je niet lukken ben ik bang tenzij het ding er al heel lang staat.
Lukt het niet dan laat ik hem staan.
Kan dus best zijn dat dat hier niet mee lukt, maar dan zou hij hem niet aan mij verkopen.
Hoeft ook niet want Rico wil hem al

@Rico, lijkt mij ook idd dat je eens met die ST moet gaan rijden.
Valt wel erg vaak die naam

-
Dan mag je de volgende keer met mij mee om te onderhandelenArthur schreef:Ik probeer 2e hands altijd minimaal 10% eraf te lullen.Tom schreef:2000 euro op zo'n bedrag vind ik best pittig. Gaat je niet lukken ben ik bang tenzij het ding er al heel lang staat.

Ik vind minimaal 10 procent erg veel hoor?!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik zeg ook niet dat het altijd lukt, dan laat ik hem staan.
Meestal heb ik iets in te ruilen en gaat die vlieger niet op.
Die WRX die ik kortstondig gehad heb was ik weer iets te gretig, dom!!
Dat bleek ook wel.
Heb bv een V70 gekocht van 40k voor 36k incl 2 nieuwe 17" voorbanden en bagagerolhoes van 350,-.
Was al in euro's.
Auto was 1 jaar oud en ingekocht door deze Volvodealer.
Hij wist/ merkte dat ik serieus was en we hadden het in een paar uur geregeld.
Misschien nog wel te duur gekocht, kan best, doe je altijd bij de dealer
Meestal heb ik iets in te ruilen en gaat die vlieger niet op.
Die WRX die ik kortstondig gehad heb was ik weer iets te gretig, dom!!
Dat bleek ook wel.
Heb bv een V70 gekocht van 40k voor 36k incl 2 nieuwe 17" voorbanden en bagagerolhoes van 350,-.
Was al in euro's.
Auto was 1 jaar oud en ingekocht door deze Volvodealer.
Hij wist/ merkte dat ik serieus was en we hadden het in een paar uur geregeld.
Misschien nog wel te duur gekocht, kan best, doe je altijd bij de dealer

- Dutch
Hier kan ik wel redelijk in mee. Motor van de Fiesta is inderdaad de zwakste schakel, maar met wat aanpassingen is er een boel te verhelpen. Dus als je 'm standaard wilt houden: bedenk dan wel of je tegen dat rauwe geluid kunt en dat gebrek aan souplesse. Het gaat niet vanzelf weg!Gino schreef:Wat ik van zijn directe concurrente vind:
- Fiesta ST: Onderstel is super, en als hot hatch zeker net zo goed als de RS. Bij de RS is sportiviteit en comfort echter een stuk beter in balans. Motor vind ik maar de helft zo lekker als het blok in de RS. ST is brommerig, vermogens verloop is niet zo mooi. Blok voelt alsof ie er nooit echt zin in heeft.
- 206 gti: Wat een aanfluiting, het blok en onderstel zijn erg oke, maar het interieur is echt een aanfluiting, wat een hok. Tevens kan ik er met mijn lengte onmogelijk een positie aannemen waarmee ik het langer dan 30 minuten uithou.
- Cooper S: Begeerlijker dan de RS, maar ook een flink stuk dorstiger. Onderstel vind ik van de Clio beter, zeker als allrounder. Geluid van de compressor is verslavend gaaf, en het model tijdloos mooi.

Het dorstige van de Cooper geldt trouwens ook voor de ST: 1 op 11, beter wordt 't niet. Die 1 op 14 van de Clio haal je nooit.
206 GTI (en vooral ook RC) heb ik ook nooit lekker in kunnen zitten. Je moet gewoon Jean-François van 1.70m zijn, anders prikt de stoel in je schouders. Stuurt trouwens wel erg lekker, motor hangt goed aan het gas.
Verder zijn de Clio en de Cooper S bij mij niet om hun kwaliteiten afgevallen, maar puur om de prijs. Ik wilde per se een lagere bijtelling dan de Octavia en dan ben je met die twee gauw klaar.

Maar tweedehands en privé is 't weer een andere zaak.
Uiteraard was ik ook niet onder de indruk van de bouwkwaliteit van de Clio. Vrij dubieus als er in showroommodellen al van alles kapot is in het interieur; ik ben nu eenmaal geen type dat graag een innige relatie met zijn garagist onderhoudt. Nou rammelt en kraakt de Fiesta ook dat 't een lieve lust is, maar er gaat vooralsnog niks stuk en er breekt niks af... *klopt af*
- Joy
Rico v Velzen schreef:En dan zie je deze weer...
325ti
Daar moet toch nog wel 2000 euro af te lullen zijn ?
Dan zou ik toch zoiets aanraden:
http://www.autozeeland.nl/autos/bmw/z3/72559.html
- RVV
Nee zo'n Z3 word hem toch niet, teveel sportauto (niet negatief bedoeld) maar ik zoek juist geen sportauto.
Die motor van die Fiesta baart me wel een beetje zorgen. Auto is leuk, klein sportief, onderstel schijnt goed te zijn, maar motorisch geen topper. Ik moet eens een stukje sturen in zo'n ding. Maar de plaatselijke Ford dealer zal er wel geen hebben.
Die motor van die Fiesta baart me wel een beetje zorgen. Auto is leuk, klein sportief, onderstel schijnt goed te zijn, maar motorisch geen topper. Ik moet eens een stukje sturen in zo'n ding. Maar de plaatselijke Ford dealer zal er wel geen hebben.
- Dutch
Yep, want ik kan jou niet vertellen of je dat geluid kunt luchten - er zijn namelijk ook mensen die het mooi vinden! - of dat je de prestaties te ondermaats vindt doordat de motor een beetje stroperig en ingehouden aanvoelt - ook daar storen sommigen zich niet aan.Rico v Velzen schreef:Die motor van die Fiesta baart me wel een beetje zorgen. Auto is leuk, klein sportief, onderstel schijnt goed te zijn, maar motorisch geen topper. Ik moet eens een stukje sturen in zo'n ding.
Voor mij was 't geen punt: hup, passen we aan met luchtfilter en Milltek. Minpunten weggewerkt.
Maar als je 'm standaard wilt houden...
- duifjes.com
- Dutch
Voor de ST-zoekenden Rico en Marc: op fiestaclub.nl staat een zwarte pre-facelift (Mk6) te koop, met wat extra's zoals volledig leer, xenon en alarm.
http://www.fiestaclub.nl/ivpb/index.php ... =5349&st=0
Vraagprijs nu 15.500.
Voor Marc bovendien handig dat de verkopert in EHV woont...
http://www.fiestaclub.nl/ivpb/index.php ... =5349&st=0
Vraagprijs nu 15.500.
Voor Marc bovendien handig dat de verkopert in EHV woont...
-
Sluit ik me bij aan, je hebt toch wel andere zaken aan je hoofd (vrouw, kids) NA je werk zodat je 's avonds of in het weekend echt niet zo vaak "plezierritjes" gaat maken op het moment dat je een woon-werk auto erbij hebt. Daarnaast denk ik dat je niet kunt leven met een dergelijk autootje als je weet dat je nog zo'n monster in de garage hebt staan (bovendien staat die daar maar wat verdrietig te verstoffen)Andre schreef:Toch denk ik dat dit de oplossing ook niet is om nog maar een auto erbij te nemen.
Je moet gewoon met de M3 gaan elke dag en ergens anders parkeren.
Nee, ik zou je wagenpark zo laten zoals het is en voor de keren dat het uitkomt en je vrouw geen auto nodig heeft dan de 325i te pakken. Rest van de tijd met de M3. Wat boeien die kilometers nu? Daar heb je een auto toch voor, om ervan te genieten?
- RVV
- wooter
Geen makkelijke keuze... Haal je jezelf een kleine goedkope racey ketel, ga je minder met de M3 rijden omdat je al genoeg fun gehad hebt op die avond en nog werk te doen hebt. Ga je voor een saai hok, is de kans groot dat je dat saaie hok toch maar thuis laat en vaker met de M3 naar het werk gaat.
Wat met een 1-serie op diesel? Fiesta S? Of waarom niet een cabrio? Ik heb enkele jaren voor cabrio's gekozen omdat hard rijden er toch niet vaak meer inzat op de openbare weg, en dan had ik liever al cruisend met het dak open dan al aircoblazend in mijn Eenheidsworst BurgerBokaal 1.4 heen en weer te rijden.
En misschien is die Dacia nog zo gek nog niet. Parkeer 'm bij de buren, maar voor 59€ leasen is helemaal een grap.
Wat met een 1-serie op diesel? Fiesta S? Of waarom niet een cabrio? Ik heb enkele jaren voor cabrio's gekozen omdat hard rijden er toch niet vaak meer inzat op de openbare weg, en dan had ik liever al cruisend met het dak open dan al aircoblazend in mijn Eenheidsworst BurgerBokaal 1.4 heen en weer te rijden.
En misschien is die Dacia nog zo gek nog niet. Parkeer 'm bij de buren, maar voor 59€ leasen is helemaal een grap.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ja 1-serie diesel is opzich ook een leuke keuze, zag deze in Den Haag staan:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3875090
Staat erg netjes op de stoep..
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3875090
Staat erg netjes op de stoep..