Nederland op z'n smalst

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Pascal Woudenberg

Nederland op z'n smalst

Bericht door Pascal Woudenberg » 23 dec 2009, 21:30

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5632 ... html?p=2,1

Vooral het deel "Het zijn de feiten die onze agent heeft geconstateerd", bezweert een woordvoerder. "Hij heeft zijn getuigenis onder ambtseed verklaard.........." En dan dreigend: "Het woord van een opsporingsambtenaar telt zwaarder."

SneeuwPRET was het toch?

frankv

Re: Nederland op z'n smalst

Bericht door frankv » 23 dec 2009, 21:35

ach, het kan altijd smaller:

121 Teletekst wo 23 dec
Kort nieuws binnenland

` In Almere heeft een chauffeur van
Connexxion een meisje van 3 uit de bus
gezet omdat ze hard krijste.Connexxion
noemt zijn gedrag onacceptabel en heeft
hem geschorst.De busmaatschappij zoekt
het meisje en haar moeder om excuses te
kunnen aanbieden.Volgens een getuige
was het kind overstuur.De chauffeur
stopte de bus,zette de kinderwagen en
het kind buiten en zei tegen de moeder
dat ze haar kind beter moest opvoeden.

Rupie

Bericht door Rupie » 23 dec 2009, 21:43

frankv schreef:ach, het kan altijd smaller:

121 Teletekst wo 23 dec
Kort nieuws binnenland

` In Almere heeft een chauffeur van
Connexxion een meisje van 3 uit de bus
gezet omdat ze hard krijste.Connexxion
noemt zijn gedrag onacceptabel en heeft
hem geschorst.De busmaatschappij zoekt
het meisje en haar moeder om excuses te
kunnen aanbieden.Volgens een getuige
was het kind overstuur.De chauffeur
stopte de bus,zette de kinderwagen en
het kind buiten en zei tegen de moeder
dat ze haar kind beter moest opvoeden.
:twisted:

Sorry hoor, niet vergelijkbaar. Van een krijsend kind kan je gek worden. Een sneeuwballetje tegen een tram.... :please:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 23 dec 2009, 22:00

Een echte vent wordt geen agent :bag:

Nuff said.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 dec 2009, 22:11

Dom wijf en 'n lul van 'n agent.

Die buschauffeur geef ik niet eens ongelijk, zo op 't verhaal afgaand, ik had die moeke d'r ook bij uitgezet, instantemente. Zij is eigenlijk de hoofdschuldige, niet dat kind. Ik maak dat soort ouders dagelijks mee. Wil hun vaak graag 'n rotschop verkopen!!!!!

Voorbeeld: Moeke 'ziet' in de winkel niet dat grootkleuter Henkie met z'n patathanden aan alle vitrines en spiegels zit. Ik zeg er wat van op deze manier: met moedeloosheid in m'n stem: Ja toe maar nog 'n keer(!!)

Moeke wordt 'wakker' en zegt: Nee Henkie niet aan de vitrines en spiegels zitten, foei, anders wordt die meneer boos(die meneer boos????? u als moeke moet dat kind in toom houden!)

Zegt dat jochie:Ja maar die meneer zei net dat 't mocht(...)

:stom: :stom: :stom: :|

Michel P

Bericht door Michel P » 23 dec 2009, 22:22

Robin schreef:Dom wijf en 'n lul van 'n agent.

Die buschauffeur geef ik niet eens ongelijk, zo op 't verhaal afgaand, ik had die moeke d'r ook bij uitgezet, instantemente. Zij is eigenlijk de hoofdschuldige, niet dat kind. Ik maak dat soort ouders dagelijks mee. Wil hun vaak graag 'n rotschop verkopen!!!!!

Voorbeeld: Moeke 'ziet' in de winkel niet dat grootkleuter Henkie met z'n patathanden aan alle vitrines en spiegels zit. Ik zeg er wat van op deze manier: met moedeloosheid in m'n stem: Ja toe maar nog 'n keer(!!)

Moeke wordt 'wakker' en zegt: Nee Henkie niet aan de vitrines en spiegels zitten, foei, anders wordt die meneer boos(die meneer boos????? u als moeke moet dat kind in toom houden!)

Zegt dat jochie:Ja maar die meneer zei net dat 't mocht(...)

:stom: :stom: :stom: :|
Idd shotgun pakken en afsch..........

Michel

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 dec 2009, 22:28

Geweldig Robin...........................ik lach me weer te barsten, overigens helemaal met je eens....................van jengelende kids wordt ik nerveus, erg nerveus...............agressief GVD, klote kolere kutte kop hou je smoel op mekaar en pseudo mam doe er wat an...............en niet afkopen met een lollie.................. :mrgreen: :wink: :oops:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 23 dec 2009, 22:36

Waar Robin het over heeft kan ik mij zoooo goed wat bij voorstellen.

Zit je ergens wat te eten, hoor je een paar kleuters gillen en krijsen. Geen ouders erbij..
Even rondkijken naar andere tafeltjes, zie ik daar een stel vrouwen druk bezig met praten over geen flauw idee. Op een gegeven moment loopt één van die kiddo's naar dat tafeltje toe. Denk ik van, let op je kinderen, en hou ze een beetje in de gaten en beperk het overlast. Dat ze een keer geluid maken oké, maar ongecontroleerd blijven krijsen en dat soort gekloot. :stom: :stom:

markk

Bericht door markk » 24 dec 2009, 11:24

Sneeuwballen naar verkeer gooien is wat mij betreft no go. Schrikreactie van mensen kan behoorlijk wat gevaarlijke situaties opleveren. Is wat mij betreft een vorm van normvervaging. What's next, bakstenen ? En dan je maar afvragen hoe dat komt.
Direct boete van 60 euro is natuurlijk overdreven. Maar dat je door politie wordt aangesproken op spullen, zelfs sneeuwballen, naar het verkeer gooien vind ik niet meer dan normaal. Sterker nog ik vind het abnormaal dat gasten sneeuwballen gooien naar auto's waar de politie bijstaat en dat ze dan niets doen. Daar worden ze gvd voor betaald...

Schreeuwende kinderen uit bus zetten als moedertje niet ingrijpt. Helemaal prima.
Liep gisteren zelf in het dorp. Moeder met pubermeisje van 12/13 die echt helemaal los ging tegen de moeder op straat. Moeder deed niets. Ik liep voorbij, zag het aan en had echt moeitje om dat brutale K*Tkind niet in d'r lurven te pakken...

Mark.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 dec 2009, 11:33

Ik heb ook wel eens een neeuwbal op mijn portier c.q. flank van de kar gehad......................man je zit aan het plafond, je schrikt je helemaal de tering :shock: :bag:

Werkelijk of je weet ik wat geraakt hebt.....................knetterhard aanpakken.....................levensgevaarlijk...............

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 dec 2009, 11:35

Markk, wat is het resultaat van een schrikreactie van een trambestuurder? :)

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 24 dec 2009, 11:38

romo schreef:Ik heb ook wel eens een neeuwbal op mijn portier c.q. flank van de kar gehad......................man je zit aan het plafond, je schrikt je helemaal de tering :shock: :bag:

Werkelijk of je weet ik wat geraakt hebt.....................knetterhard aanpakken.....................levensgevaarlijk...............
Vol in de remmen, ff terugrijden, uitstappen en de verantwoordelijke kids flink toebulderen. Doen ze het nooit meer :whistle:
Laatst gewijzigd door Jurriuit op 24 dec 2009, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 24 dec 2009, 11:39

Ach kinderen... volgens mij vergeten we wel eens dat we zelf ook kind zijn geweest... gelukkig waren wij altijd lieve engeltjes :angel: ...

Een kind is nou eenmaal geen perfect product.. omdat de ouder ook zijn gebreken kent.. en die zijn ouder en die ....nou ga maar door..

Gewoon de mensheid afschieten.. probleem van vervelende kinderen opgelost.

Gisteren had ik trouwens een kinderfeestje.. dochter werd 6... 12 van die gillende en ongeleide projectielen in huis.. ach.. was wel gezellig en de kerstboom is gewoon blijven staan.

Chill .. kinderen zijn soms kut, maar soms ook leuk.. net volwassenen eigenlijk :twisted: :mrgreen:

markk

Bericht door markk » 24 dec 2009, 11:44

Dennis Cavallino schreef:Markk, wat is het resultaat van een schrikreactie van een trambestuurder? :)
Doet er niet toe. Troep, zelfs sneeuwballen, naar verkeer gooien doe je niet <punt>

Maar eh, het was een tram, hij stond stil, de deuren stonden waarschijnlijk open, tramchauffeur schrikt, krijgt een hardaanval, zakt inelkaar, valt over de "pook die de tram bediend", tram gaat op volle snelheid rijden, kindertjes die aan het uitstappen waren komen tussen tram, asfalt terecht, rijdende tram pakt wat fietsers mee en boort zich volle snelheid in een tankwagen die ter plekke ontploft.

Zoiets ;-)

Mark.

Xave30

Bericht door Xave30 » 24 dec 2009, 11:46

Rico schreef: Gisteren had ik trouwens een kinderfeestje.. dochter werd 6...
Oh ja. Gefeliciteerd alsnog Rico.
Rico schreef: Gewoon de mensheid afschieten.. probleem van vervelende kinderen opgelost.
:hosanna:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 dec 2009, 11:49

Als je dan een scheet had gelaten was 't zelfde gebeurd. Daarna komen er kamervragen of hartpatiënten uberhaupt wel trams, bussen en treinen met mogen vervoeren, en dat alle bestuurders in het openbaar vervoer jaarlijks een hartfilmpje moeten maken.

Kom op zeg, ik ken je langer dan vandaag, jij denkt normaal niet zo bekrompen als nu. Ik ben het met je eens dat het van weinig fatsoen getuigt, maar bekeuren is zwaar overtrokken. Iemand aanspreken, waarom het fout kan zijn (schade/schrik/verwondingen voorkomen), werkt veel effectiever dan een bonnenboekje.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 dec 2009, 11:53

Dennis Cavallino schreef:Markk, wat is het resultaat van een schrikreactie van een trambestuurder? :)
Om precies te zijn: wat is het resultaat van een schrikreactie van de bestuurder van een stilstaande tram?

markk

Bericht door markk » 24 dec 2009, 12:29

Dennis Cavallino schreef: Kom op zeg, ik ken je langer dan vandaag, jij denkt normaal niet zo bekrompen als nu. Ik ben het met je eens dat het van weinig fatsoen getuigt, maar bekeuren is zwaar overtrokken. Iemand aanspreken, waarom het fout kan zijn (schade/schrik/verwondingen voorkomen), werkt veel effectiever dan een bonnenboekje.
Kom op zeg Dennis, ik ken je langer dan vandaag, jij reageert toch niet zomaar zonder echt te lezen wat iemand heeft geschreven...

Quote Markk: "Direct boete van 60 euro is natuurlijk overdreven. Maar dat je door politie wordt aangesproken op spullen, zelfs sneeuwballen, naar het verkeer gooien vind ik niet meer dan normaal."

:hmmm:

Mark.

JP

Bericht door JP » 24 dec 2009, 12:38

Heb de afgelopen (korte) werkweek toch een paar sneeuwballen gegooid zien worden tegen mijne camion

RVV

Bericht door RVV » 24 dec 2009, 12:50

Sneeuwbal is niet zo'n probleem, alleen nu het wat dooit.. kneed je ze zo makkelijk samen tot een ijsbal.. en krijg je zo eentje tegen de auto aan of een tram.. dan is een deuk zeker het gevolg..

Overigens smeet ik zelf als 10/11 jarig jochie ook sneeuwballen naar auto's toe.. totdat ik een keer in de lurven werd gegrepen.. kreeg een pak rammel van een grote kerel.. niet pijnlijk maar ik wist even waar mijn plaats was. Toen hield je nog gewoon je mond er over dicht naar je ouders toe.. want je wist wel dat dat pak rammel terecht was, en klagen betekende automatisch een 2e pak rammel :twisted:

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 24 dec 2009, 13:57

Zo eindelijk pakken ze ze aan.
Prima dat ze een bekeuring krijgt.
Mijn pa is bus/tramchauffeur bij connexxion, wat die wel niet mee maakt
Tot volle wijnflessen door de ramen van de tram heen
Je kan heel schijnheilig zeggen; ach het is maar een sneeuwbal, maar wat is het volgende...

Luco

Bericht door Luco » 24 dec 2009, 14:11

JP schreef:Heb de afgelopen (korte) werkweek toch een paar sneeuwballen gegooid zien worden tegen mijne camion
Geef mij die ballen van je avatar maar om mee te spelen
wat nou sneeuw :mrgreen:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 24 dec 2009, 14:16

Gaat ook weer nergens over, elk kind gaat met sneeuwballen gooien als er sneeuw ligt. Dat is logisch en hoort ook bij je jeugd toch, dat je daarbij ook op een voorbij komende auto gooit hoort daar dan ook bij. Dat is nu zo in het "waar gaat het toch naartoe" Nederland, maar "vroeger" was dit ook al zo. Onzin gezeik dus, dat je daar een boete voor krijgt is uiteraard belachelijk.
Denk dat die kringrukkers zich op het bureau helemaal de man voelen met al die sneeuwbal-boetes, oh wat zijn ze gelukkig! Maar wat doe je eraan..

GTRene

Bericht door GTRene » 24 dec 2009, 14:23

niet helemaal mee eens al snap ik wat je bedoelt, Nauta.

echter deze jongens gingen wat verder...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5642 ... tml?p=21,2" onclick="window.open(this.href);return false;
Extra politie in Gouda tegen ijsballengooiers door Jenny van der Zijden
GOUDA/WOERDEN - In Gouda heeft de politie extra agenten ingezet om zo alle sneeuw- en ijsballengooiers in de stad te kunnen oppakken. Inmiddels zijn 29 Marokkaanse sneeuwterroristen aangehouden voor openlijke geweldpleging en beroving. Ze smeten vooral in de wijken Oosterwei en Korte Akkeren met ijsballen naar voorbijgangers. Het tuig probeerde hiermee ruzie uit te lokken om hun slachtoffers daarna te beroven. Ook werden blokkades van vuilcontainers en bergen sneeuw gebouwd om de fietsers en automobilisten tot stoppen te dwingen om zo hun tassen, telefoons en andere waardevolle spullen te plunderen. Afgelopen nacht werd nog vijf van deze lieden ingerekend. Deze hadden de toezichtcamera's in de stad op de korrel genomen.

De politie verwacht binnenkort nog meer aanhoudingen te kunnen doen. "We trekken alles uit de kast om deze gasten zo snel mogelijk te kunnen oppakken", zegt Marco Leeuwerink, woordvoerder van politie Hollands Midden.

Ook in Den Haag zijn drie jonge sneeuwterroristen opgepakt. Zij bekogelden in de Delftsestraat auto's met ijsballen, trokken de portieren open en beroofden de inzittenden van hun spullen. Agenten in burger reden dinsdagmiddag de betreffende wijk in en werden zelf door de jongens belaagd. Toen de auto vaart minderde en de raddraaiers de autodeuren wilden openen, grepen de agenten in.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 24 dec 2009, 14:31

Dat is inderdaad weer heel wat anders.

Toch weer typisch dat de media expliciet noemen dat het Marokaanse jongeren zijn, ik zal er verder maar niet op ingaan :sealed:

Plaats reactie