Ring prijzen 2007
-
Ring prijzen 2007
Die neuen Preise 2007 zum Befahren der Nordschleife sind da (siehe ganz unten) Vorherstehend die Preisentwicklung in den letzten Jahren:
2000:
Preis je PKW und Runde: 21 Mark
Motorrad: 25 Mark
JK PKW: 995 Mark
JK Motorrad: 1095 Mark
2001:
Preis je PKW und Runde: 22 Mark
JK PKW: 1025 Mark
JK Motorrad: 1125 Mark
2002:
Preis je PKW und Runde: 12 € (1 1/2 Runden Ticket ab Breidscheid 17 €)
Motorrad: 14 € (1 1/2 Runden Ticket 20 €)
JK PKW: 560 €
JK Motorrad: 620€
2003:
Preis je PKW/Motorrad und Runde: 14 €
JK PKW/Motorrad: 700 €
2004:
2005:
Preis je PKW/Motorrad und Runde: 15 €
JK PKW/Motorrad: 750 €
2006:
Preis je PKW/Motorrad und Runde: 16 €
JK PKW/Motorrad: 798 €
Preise 2007:
Einzelrunde: 19,00 Euro
4 Runden: 64,00 Euro
8 Runden: 124,00 Euro
15 Runden: 220,00 Euro
25 Runden: 345,00 Euro
Jahreskarte: 895,00 Euro
Jahreskarte DSK (ab 2007 ohne Rundenbegrenzung): 850,00 Euro.
2000:
Preis je PKW und Runde: 21 Mark
JK PKW: 995 Mark
JK Motorrad: 1095 Mark
2001:
Preis je PKW und Runde: 22 Mark
JK PKW: 1025 Mark
JK Motorrad: 1125 Mark
2002:
Preis je PKW und Runde: 12 € (1 1/2 Runden Ticket ab Breidscheid 17 €)
Motorrad: 14 € (1 1/2 Runden Ticket 20 €)
JK PKW: 560 €
JK Motorrad: 620€
2003:
2004:
2005:
Preis je PKW/Motorrad und Runde: 15 €
JK PKW/Motorrad: 750 €
2006:
Preis je PKW/Motorrad und Runde: 16 €
JK PKW/Motorrad: 798 €
Preise 2007:
Einzelrunde: 19,00 Euro
4 Runden: 64,00 Euro
8 Runden: 124,00 Euro
15 Runden: 220,00 Euro
25 Runden: 345,00 Euro
Jahreskarte: 895,00 Euro
Jahreskarte DSK (ab 2007 ohne Rundenbegrenzung): 850,00 Euro.
- RVV
- Bert ///M3
- RVV
Bert die illusie heb ik ook niet hoor, maar ikzelf heb altijd een bepaalde prijs/kwaliteitsverhouding in mijn hoofd voor een product wat ik koop.
En een kaartje kopen voor de ring is niet anders imho. Als de plaatselijke chinees ineens 20 euro voor een bak bami gaat vragen, dan kan ik er nog wel 5 kopen zonder probleem. Maar dan worden er gewoon grenzen overschreden in mijn beleving. En dan doe ik het ook niet.
De vraag is wat vind je het waard ? Ik vind een rondje van pak em beet 9 minuten rijden(more or less) geen 19 euro waard. Wie wel hiero ?
Ik vond de prijs van dit jaar al behoorlijk pittig in mijn prijskwaliteitsbeleving voor een goed product.
IRL zal er niet veel veranderen rondom de ring qua drukte ed. Maar de kans is groot dat mensen die komen nu gewoon 2 rondjes minder rijden.
Maar mischien is dat ook wel de achterliggende gedachte (lees: politieke reden) de mensen die de ring als een soort van kermisatractie zien een beetje afschrikken door de hoge prijs.
En een kaartje kopen voor de ring is niet anders imho. Als de plaatselijke chinees ineens 20 euro voor een bak bami gaat vragen, dan kan ik er nog wel 5 kopen zonder probleem. Maar dan worden er gewoon grenzen overschreden in mijn beleving. En dan doe ik het ook niet.
De vraag is wat vind je het waard ? Ik vind een rondje van pak em beet 9 minuten rijden(more or less) geen 19 euro waard. Wie wel hiero ?
Ik vond de prijs van dit jaar al behoorlijk pittig in mijn prijskwaliteitsbeleving voor een goed product.
IRL zal er niet veel veranderen rondom de ring qua drukte ed. Maar de kans is groot dat mensen die komen nu gewoon 2 rondjes minder rijden.
Maar mischien is dat ook wel de achterliggende gedachte (lees: politieke reden) de mensen die de ring als een soort van kermisatractie zien een beetje afschrikken door de hoge prijs.
- Bert ///M3
Weet ik niet. Ik ken mezelf, als ik eenmaal de eerste ronde gereden heb dan is het hek van de dam en kom ik niet meer van die baan af of een rondje nou 16 of 19 euro kost.
Maar ik heb er al eens vaker over nagedacht, 2 dagen naar de ring kost je ook zo 1000-1500 euro aan kaartjes, benzine, eten en autoslijtage. Ik heb tegenwoordig zoiets van pak ik liever een andere circuit dag mee, word veel harder gereden en ik heb er daardoor eigenlijk nog meer lol van. Ik woon net te ver van de ring om van ringrijden een serieuze hobby te gaan maken, daardoor kom je er niet vaak genoeg en ken je de baan niet dus kom je er ook niet echt snel verder
Maar ik heb er al eens vaker over nagedacht, 2 dagen naar de ring kost je ook zo 1000-1500 euro aan kaartjes, benzine, eten en autoslijtage. Ik heb tegenwoordig zoiets van pak ik liever een andere circuit dag mee, word veel harder gereden en ik heb er daardoor eigenlijk nog meer lol van. Ik woon net te ver van de ring om van ringrijden een serieuze hobby te gaan maken, daardoor kom je er niet vaak genoeg en ken je de baan niet dus kom je er ook niet echt snel verder

-
Fabian weet exact hoe en wat maar ik geloof dat de GMBH de baan voor toeristen voor een groot deel beschikbaar stelt uit idealisme. Producenten zouden meer betalen dan wij.
N.
Ik ook. Heb voor mezelf al grotendeels een besluit genomen over ringen volgend jaar. Prima kamer met ontbijt is net zo duur als een ronde Ring. Het evenwicht is voor mij behoorlijk zoekik zelf heb altijd een bepaalde prijs/kwaliteitsverhouding in mijn hoofd voor een product wat ik koop.

N.
-
Zit wat in. Ronde Ring kost met een beetje auto gewoon E 50, die 16 of 19 zijn de kosten ook niet maar voor mij is de balans gewoon weg.
Ik vind het het geld niet meer waard, iig niet meer twee keer per maand zoals een paar jaar terug.
Tel daarbij op dat je voor veel geld tegenwoordig in de file staat en de lol is er een beetje vanaf.
N.
Ik vind het het geld niet meer waard, iig niet meer twee keer per maand zoals een paar jaar terug.
Tel daarbij op dat je voor veel geld tegenwoordig in de file staat en de lol is er een beetje vanaf.
N.
- Dennis Cavallino
- Marieke
re
Ik geloof niet dat de prijs ons gaat weerhouden om naar Duitsland te gaan. Natuurlijk is het belachelijk duur geworden. Maar daar weegt de fun toch wel tegenop. Een dag Zandvoort of whatever weegt bij mij(ons) echt niet op tegen de Ring.
Het is misschien wel een reden om 1 of 2 ronden minder te rijden per dag. Maar aan de andere kant, meestal wordt het toch wel een 8 rondenkaart en het is natuurlijk wel erg verleidelijk om die gewoon op te maken...
Ik denk ook niet dat het erg veel mensen gaat weerhouden om te gaan. Natuurlijk zou het wel mooi zijn als het wat minder druk zou worden...
groeten marieke
Het is misschien wel een reden om 1 of 2 ronden minder te rijden per dag. Maar aan de andere kant, meestal wordt het toch wel een 8 rondenkaart en het is natuurlijk wel erg verleidelijk om die gewoon op te maken...

Ik denk ook niet dat het erg veel mensen gaat weerhouden om te gaan. Natuurlijk zou het wel mooi zijn als het wat minder druk zou worden...
groeten marieke
-
Belachelijk duur kan ik het niet noemen hoor. Verre van dat. Voor een kleine 20 euro zo'n 22 km circuit is best netjes. Tenzij je er elk weekend bent, dan is het behoorlijk fors, maar als ik een dagje weg ga (vorig jaar een paar weekenden geweest) vind ik die prijsverhoging geen probleem. Maargoed, ik rijd niet continu achter elkaar rondjes zoals sommige daar doen.
- Dennis Cavallino
Als je veel rondes rijdt, moet je gewoon aan de jaarkaart. Of die dan 700 of 1000 euro kost maakt niet zoveel uit vind ik. Maar ga je een dagje/weekendje naar de Ring, dan ben je wel vrij veel geld kwijt. Alles daar in de buurt is spotgoedkoop, zoals uit eten en overnachten. Het is natuurlijk van de zotte dat je voor 20 euro een nacht kunt overnachten met ontbijt en je voor bijna hetzelfde bedrag slechts 1 rondje Ring kunt rijden. Dat klopt gewoon niet.
Wellicht wordt het nu weer rustiger daar... ?
Wellicht wordt het nu weer rustiger daar... ?
- Marieke
re
Ik hoop het.
Wij gaan een keer of drie a vier een weekend en dan nog een paar zondagen. Dat is meestal net niet genoeg voor een jaarkaart.... En eigenlijk is het inderdaad niet belachelijk duur. Als je het vergelijkt met wat je voor karten betaald valt het best mee en de fun is mijn inziens veel groter.
Grtz marieke
Wij gaan een keer of drie a vier een weekend en dan nog een paar zondagen. Dat is meestal net niet genoeg voor een jaarkaart.... En eigenlijk is het inderdaad niet belachelijk duur. Als je het vergelijkt met wat je voor karten betaald valt het best mee en de fun is mijn inziens veel groter.
Grtz marieke
- Dennis Cavallino
- Marieke
re
Ja ja erg leuk als ik het zo lees. Karten eindigt bij mij vaak in zere rug, blauwe binnenkant knie en zere polsen en evt. aanvullend vinger uit de kom.
Maar ik vind het wel heel leuk hoor.
Is alleen weer veel te lang geleden. Wat natuurlijk belachelijk is, aangezien ik de kartbaan kan zien vanuit mijn kantoor. Is nog geen 100 m ervandaan....
Dus ik denk dat ik binnenkort maar weer eens ga.
grtz marieke
Maar ik vind het wel heel leuk hoor.

Dus ik denk dat ik binnenkort maar weer eens ga.
grtz marieke
- Dennis Cavallino
- Marieke
re
Omdat het te druk is?
Wij gaan zeker ook voor de gezelligheid. 1X met weekendje dtslnd van de Peugeotgticlub en vaak in combi met nog een heel stel mensen met een pug. Maar we gaan toch ook wel voor dat stukje asfalt met een stel bochten...
Wij gaan zeker ook voor de gezelligheid. 1X met weekendje dtslnd van de Peugeotgticlub en vaak in combi met nog een heel stel mensen met een pug. Maar we gaan toch ook wel voor dat stukje asfalt met een stel bochten...
- Fabian
Re: re
Heb je het nu wel over het karten?Marieke schreef:Ja ja erg leuk als ik het zo lees. Karten eindigt bij mij vaak in zere rug, blauwe binnenkant knie en zere polsen en evt. aanvullend vinger uit de kom.
grtz marieke