Laura's zeilreis rondom de wereld

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Niels v D

Re: Laura's zeilreis rondom de wereld (nog een kind onderwerp)

Bericht door Niels v D » 21 dec 2009, 13:47

Fietsbel schreef:Het kind weet goed de publiciteit op zich te krijgen, maar niet op de goede manier. Hoeveel 13/14 jarige kinderen kennen jullie die meer dan 3400 euro op hun rekening hebben, ik in elk geval geen.
Reizen via een buitenlands vliegveld, slim bezig. waarom precies naar dat eiland toe? en belt uiteindelijk zelf op om te laten weten waar ze is.
Lekkere band tussen haar en d;r ouders heeft ze.

Prop haar maar in het leger, discipline krijgen. Media geile aandachttrekkers. Hopelijk verdwijnen ze snel uit de media en komen niet meer terug.
De marine dan, als ze graag wil varen.

@Dennis: een held wil ze ongetwijfeld worden..Of ze ook bereid is in het harnas te sterven is een ander verhaal..

RutgerK

Bericht door RutgerK » 21 dec 2009, 13:48

Luco, de meeste vluchten naar St Maarten zijn volgens mij niet rechstreeks. Vanaf Schiphol kon ik geen rechtstreeks vlucht vinden.

Laura heeft met deze stap nu niet direct aangetoond een volwassen persoon te zijn. Mocht zij inderdaad zo volwassen zijn dan had zij moeten weten dat zij onder toezicht staat en dus niet zonder toestemming het land kan verlaten. In mijn ogen diskwalificeert zij zich hiermee direct voor de voorgenomen wereldreis. Zij kan niet de consequenties overzien van haar handelen.

allen

Bericht door allen » 21 dec 2009, 13:52

Is het weer zover? Laat dat kind toch eens met rust. Als zij wil reizen, dan laat je haar toch? Al dat :blabla:

Xave30

Bericht door Xave30 » 21 dec 2009, 14:00

Zij werd bij de passportcontrole op Sint Maarten aangehouden.

Van een plaatselijk krant daar:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Xave30 op 21 dec 2009, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 21 dec 2009, 14:05

RutgerK schreef:Luco, de meeste vluchten naar St Maarten zijn volgens mij niet rechstreeks. Vanaf Schiphol kon ik geen rechtstreeks vlucht vinden.
De gebruikelijke maatschapijen zijn KLM en AirFrance.

Met KLM vlieg je 2x per week rechtstreeks. Anders via Curacao of Aruba.
Met de Air France vlieg je via Charles de Gaulle.

Luco

Bericht door Luco » 21 dec 2009, 16:48

RutgerK schreef:Luco, de meeste vluchten naar St Maarten zijn volgens mij niet rechstreeks. Vanaf Schiphol kon ik geen rechtstreeks vlucht vinden.

.
Is toch echt rechtstreeks met de klm, zelf gedaan namelijk :angel:

frankv

Bericht door frankv » 21 dec 2009, 23:44

allen schreef:Is het weer zover? Laat dat kind toch eens met rust. Als zij wil reizen, dan laat je haar toch? Al dat :blabla:
+1, en laat de kinderbescherming ook eens haar privacy beschermen ipv publiekelijk voorgenomen straffen te gaan verkondigen

Fietsbel

Bericht door Fietsbel » 22 dec 2009, 00:09

Niels v D schreef:
Fietsbel schreef:Het kind weet goed de publiciteit op zich te krijgen, maar niet op de goede manier. Hoeveel 13/14 jarige kinderen kennen jullie die meer dan 3400 euro op hun rekening hebben, ik in elk geval geen.
Reizen via een buitenlands vliegveld, slim bezig. waarom precies naar dat eiland toe? en belt uiteindelijk zelf op om te laten weten waar ze is.
Lekkere band tussen haar en d;r ouders heeft ze.

Prop haar maar in het leger, discipline krijgen. Media geile aandachttrekkers. Hopelijk verdwijnen ze snel uit de media en komen niet meer terug.
De marine dan, als ze graag wil varen.

@Dennis: een held wil ze ongetwijfeld worden..Of ze ook bereid is in het harnas te sterven is een ander verhaal..
haha ja de marine is een betere keuze :lol:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 22 dec 2009, 11:49

Laura heeft met deze stap nu niet direct aangetoond een volwassen persoon te zijn. Mocht zij inderdaad zo volwassen zijn dan had zij moeten weten dat zij onder toezicht staat en dus niet zonder toestemming het land kan verlaten. In mijn ogen diskwalificeert zij zich hiermee direct voor de voorgenomen wereldreis. Zij kan niet de consequenties overzien van haar handelen.
Denk er precies hetzelfde over als Rutger.
Hoe moet zij een wereldreis gaan maken met een boot als ze zoiets doet?

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 22 dec 2009, 12:16

Spoedzitting Laura ivm uithuisplaatsing

Nederland Zeilmeisje Laura Dekker is vanochtend ruim twee uur lang ondervraagd door de politie. Aanleiding was haar weglopen naar Curacao afgelopen week. Vanmiddag wordt tijdens een spoedzitting door een rechter beslist of Laura uit huis geplaatst mag worden. Bureau Jeugdzorg heeft dit verzoek ingediend.

Dekker was naar verluidt overspannen van het gedoe rond haar voorgenomen solozeilreis rond de wereld. Ze wilde twee jaar lang zeilen maar omdat ze 13 is mocht ze niet van de rechter. Onder meer in verband met leerplicht.

Eergisteren werd Laura in Sint Maarten aangehouden. Haar ouders hadden haar als vermist opgegeven. Hoe de puber op Sint Maarten terecht is gekomen is nog niet bekendgemaakt.
Fok.nl

:shocking:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 dec 2009, 12:39

Laura heeft het nu nog moeilijker gemaakt voor haarzelf door deze actie...

uithuisplaatsing is funest dat moeten ze niet doen...misschien moet ze naar der moeder? of gewoon bij der vader maar dan duidelijke afspraken maken met haar en der ouders!

uithuis plaatsen is niet goed (als je ouders redelijk normaal zijn)
ken vele verhalen van meiden die uit huis waren geplaatst en daarna misbruikt zijn enz enz....veels te grote impact, ze moeten laura ook vragen wat zei wil (niet wat alleen der pa wil)

arme meid...ze komt zo nog in een depressie ofzo waar ze nog jaren last van kan overhouden :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 22 dec 2009, 12:41

Wat een berichtgeving weer, wist niet dat sint maarten tegenwoordig bij curacau hoorde :bag: :bag:

RVV

Bericht door RVV » 22 dec 2009, 12:49

GTRene schreef:Laura heeft het nu nog moeilijker gemaakt voor haarzelf door deze actie...

uithuisplaatsing is funest dat moeten ze niet doen...misschien moet ze naar der moeder? of gewoon bij der vader maar dan duidelijke afspraken maken met haar en der ouders!

uithuis plaatsen is niet goed (als je ouders redelijk normaal zijn)
ken vele verhalen van meiden die uit huis waren geplaatst en daarna misbruikt zijn enz enz....veels te grote impact, ze moeten laura ook vragen wat zei wil (niet wat alleen der pa wil)

arme meid...ze komt zo nog in een depressie ofzo waar ze nog jaren last van kan overhouden :hmmm:
mhaaooww.. die vermeende zeiltocht van 2 jaar was toch ook een soort van uithuisplaatsing.. meid kan wel wat leije hoor..

Niet dus.. kind is gewoon mentaal kapot gemaakt door alle druk die haar is opgelegd, voornamelijk door haar vader, want hij was de enige die deze ellende allemaal had kunnen verkomen. Maar hij was de ketelbinkie vroeger thuis en zijn dochter moest het ook maar even worden..

Resultaat, kind naar de kloten..

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 dec 2009, 13:18

Het blijft voorlopig een raadsel. Er is nu ook bekend gemaakt dat ze sinds donderdag al is aangekomen en op zaterdag gespot door een mevrouw.
Omdat het onderzoek gaande is, daarnaast heb je ook de privacy, wordt niet alle details naar buitengebracht. Ik vind het maar raar dat ze nog niet weten van welk luchthaven ze vetrokken is.

Afbeelding

Afbeelding

luco hornsveld schreef:Wat een berichtgeving weer, wist niet dat sint maarten tegenwoordig bij curacau hoorde :bag: :bag:
Joke -> of.... moest ze aan boord bljven maar is ze te vroeg uitgestapt.. /endjoke

GTRene

Bericht door GTRene » 22 dec 2009, 13:29

met zoveel bagage en het vliegtuig e.d. moet ze bijna wel hulp gehad hebben lijkt me :hmmm:

Luuk

Bericht door Luuk » 22 dec 2009, 15:48

Ben ik de enige die het helemaal heeft gehad met die meid? :lol:

Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 22 dec 2009, 16:07

Ik begrijp niet waar iedereen zich druk over maakt. Het is jouw kind niet!

We hebben met zijn allen besloten dat iedereen kinderen kan krijgen. Als we alles willen reguleren moeten we beginnen bij geboorteperking :bignews:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 dec 2009, 16:10

Ik wordt zo langzamerhand wel een beetje moe van dat Laura nieuws. :bag:

Boeiuh

Tom

Bericht door Tom » 22 dec 2009, 16:49

Rico schreef:
Niet dus.. kind is gewoon mentaal kapot gemaakt door alle druk die haar is opgelegd, voornamelijk door haar vader, want hij was de enige die deze ellende allemaal had kunnen verkomen. Maar hij was de ketelbinkie vroeger thuis en zijn dochter moest het ook maar even worden..

Resultaat, kind naar de kloten..
Brief van d'r grootouders:
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... onze_Laura_" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 dec 2009, 17:01

Dit ligt alleen aan de klotemedia EN de bemoeizucht, betutteling, kleinburgerlijke instelling en regelneverij van (lokale)Nederlandse overheid, niet aan d'r pa/ouders whatever, ook niet aan haar. Op je 12e/13e/14e alléén urenlange (vlieg)reizen maken, ik ken d'r genoeg waaronder onze dochter van 15....en ze is daar juist erg vindingrijk, logisch nadenkend en verantwoordelijk door geworden.

Wat 'n Nederlands kleinburgerlijk denken, ik ging op 'mn 19e(dik 20 jaar terug) alléén naar Colombia via Caracas.Vliegen/busreizen door onherbergzame gebieden, raakte m'n koffer kwijt....tanks/legervoertuigen toen in elke straat bijna. Zeer hardhandig gefouilleerd worden en later zelfs beschoten worden....Dáar heb ik zovéél van geleerd. Had ik op m'n 14e willen/moeten doen.

:)

Neh het kleinburgerlijk nederlands denken:driewerf BAH! :evil: :evil: :evil:

Geef die klote hangjeugd een schop onder hun kont en stop met Laura lastig vallen bijvoorbeeld.....
Of regel meer/sneller/eerder sneeuwschuivers in deze winkelpromenade, fukgemeente die je d'r bent, bijvoorbeeld, pas vanaf zondag jl waren de straten 'schoon'geschoven, idioten zijn jullie...nee 'overheid'ga lekker ouwehoeren over die Laura....

etc. etc. etc.

allen

Bericht door allen » 22 dec 2009, 17:12

Jammer om te moeten zien dat er weer zo'n persoontje kapot wordt gemaakt omdat sommigen weer voor wijs mens moeten spelen. Zelf beslissen wat wel en niet goed zou zijn voor een kind, omdat zij zelf incapabel zijn. Kind had op haar tiende waarschijnlijk al meer meegemaakt dan die lekker beschermd opgevoede gasten die al thuis blijven als het motregend.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 dec 2009, 17:13

allen schreef:Jammer om te moeten zien dat er weer zo'n persoontje kapot wordt gemaakt omdat sommigen weer voor wijs mens moeten spelen. Zelf beslissen wat wel en niet goed zou zijn voor een kind, omdat zij zelf incapabel zijn. Kind had op haar tiende waarschijnlijk al meer meegemaakt dan die lekker beschermd opgevoede gasten die al thuis blijven als het motregend.
+1
Ruben schreef:Ik begrijp niet waar iedereen zich druk over maakt. Het is jouw kind niet!

We hebben met zijn allen besloten dat iedereen kinderen kan krijgen. Als we alles willen reguleren moeten we beginnen bij geboorteperking :bignews:
+1

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 22 dec 2009, 19:00

Waarom dat kind uit huis plaatsen terwijl al die instanties het fout doen :?: Ze is onder toezicht geplaatst en alsnog is ze weg... Wat heeft dat onder toezicht staan dan voor zin?

En als zij het leuk vind om de wereld rond te zeilen, moet ze dat gewoon doen, de consequenties zijn dan ook voor haar. Al die regelterreur in dit land... :fy:

Zij word gestraft omdat de toezichthouders slecht werk leveren, beetje de omgekeerde wereld. Dat Laura ook verschrikkelijk eigenwijs is tsja, ze zal niet de enige zijn op deze leeftijd. :hmmm:

GTRene

Re: Laura's zeilreis rondom de wereld (nog een kind onderwer

Bericht door GTRene » 10 jun 2010, 22:29

its all in the game...
hopelijk all is well though.

Plaats reactie