Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: SNEEUW

Bericht door RVV » 22 dec 2009, 12:17

Komt net een mannetje op een dikke John Deere langs.. sneeuwschuif, borstels.. ik druk hem 25 euro in de handen en veegt mooi mijn hele parkeerplaats voor de winkel schoon :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 dec 2009, 12:22

That`s the way to do it.................... :mrgreen:

Beter dan je rug naar de malle moeren vegen/scheppen en 2 weken ziekte met inkomensderving die iets meer dan €25,-- zal zijn...............

ADV

Bericht door ADV » 22 dec 2009, 12:22

Vorig jaar met bridgestones rft's in de sneeuw en had nergens last van, nu met michelins en kom geen kan op.. Of het dan aan de RFT's ligt of aan het feit dat die michelins gewoon minder grip hebben (heb nu soms wielspin naar zn 2 met een 118d :S)

Ik zou donderdag even naar een vriend van me rijden om daar te helpen met zijn auto, de kortste weg gaat alleen iets omhoog en kwam daar gewoon niet tegenop.. misschien over 300m gaat het een meter omhoog..

31 december kan ik de winterbandjes halen, de sneeuw zal dan wel weg zijn, maar ik rij iig stukje veiliger..

GTRene

Bericht door GTRene » 22 dec 2009, 12:23

:thumbup: :clap: op de "ouderwetse" manier @Rico, mooi geregeld.

ADV

Bericht door ADV » 22 dec 2009, 12:24

Bij SoHosted op kantoor kwam dit weekend ook elke dag een kerel op ene tractor langs om de parkeerplaats even schoon te maken :)

Joop

Bericht door Joop » 22 dec 2009, 12:27

Kijk net uit het raam: zie de meeste mensen de winkelwagentjes de helling op trekken: Zou FWD dan toch beter zijn??? :mrgreen:

Ook wel leedvermaak om mensen te zien blijven stunten op een parkeerterrein...

Wat dat aan gaat ook heerlijk om in het centrum van een stad/dorp te wonen. Dat was gisteren even iets minder omdat de gemeentewerken het nodig vond om op een later tijdstip (nl. net toen ik naar de zaak moest) het marktplein schoon te schuiven voor de slechts drietal op komen dagen marktverkopers... Heb gewoon een half uur staan wachten omdat de enige route naar de doorgaande weg is voor mij... :hammer:

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 22 dec 2009, 12:29

Hier op industrieterrein rijdt er ook een sneeuwschuiver van een bedrijf die hier zit alles leeg te ruimen. Krijgt daar ook gewoon netjes voor betaald.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 22 dec 2009, 12:36

Mark Nauta schreef:Oke, 4wd is natuurlijk het prettigste in de sneeuw, maar hoe zit dat met FWD of RWD. Wat is in de sneeuw nu de betere eigenlijk. Ja, voor driften weten
we het wel :P, maar daar gaat het nu even niet om.

Kun je nu in de sneeuw beter een FWD hebben voor grip, of een RWD. Met een FWD moet je je gewicht meetrekken, maar druk je ook de kont niet verder
de sneeuw in natuurlijk, en kun je de auto er misschien 'uit trekken'. Met een RWD druk je natuurlijk de kont naar beneden en graaf je jezelf in. Je ziet op
de foto's van de afgelopen dagen ook veel BMW's vaststaan.

Dus is nou een FWD beter in de sneeuw dan een RWD? Omdat ie z'n gewicht niet vooruit hoeft te drukken, maar mee kan trekken??
FWD is meestal beter.

Meeste voorwielaandrijvers hebben door hun bouw een hoger gewicht aan de voorkant dus boven de aangedreven assen.

Normaal komt een auto idd achterover met acceleratie, maar op sneeuw kan je toch niet hard wegtrekken dus dan helpt dat ook niet. Als je niet wegtrekt vind die gewichtsverplaatsing namelijk ook niet plaats.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 22 dec 2009, 12:45

Ik heb met de FWD geen enkel probleem....over de wielen doorschuiven gebeurt alleen met te veel gas geven.....auto volgt gewoon mooi de stuurbewegingen en de achterkant volgt gewoon....

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 22 dec 2009, 12:46

Behalve als je de handrem gebruikt! :mrgreen:

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 22 dec 2009, 12:48

Bert ///M3 schreef:
Mark Nauta schreef:Oke, 4wd is natuurlijk het prettigste in de sneeuw, maar hoe zit dat met FWD of RWD. Wat is in de sneeuw nu de betere eigenlijk. Ja, voor driften weten
we het wel :P, maar daar gaat het nu even niet om.

Kun je nu in de sneeuw beter een FWD hebben voor grip, of een RWD. Met een FWD moet je je gewicht meetrekken, maar druk je ook de kont niet verder
de sneeuw in natuurlijk, en kun je de auto er misschien 'uit trekken'. Met een RWD druk je natuurlijk de kont naar beneden en graaf je jezelf in. Je ziet op
de foto's van de afgelopen dagen ook veel BMW's vaststaan.

Dus is nou een FWD beter in de sneeuw dan een RWD? Omdat ie z'n gewicht niet vooruit hoeft te drukken, maar mee kan trekken??
FWD is meestal beter.

Meeste voorwielaandrijvers hebben door hun bouw een hoger gewicht aan de voorkant dus boven de aangedreven assen.

Normaal komt een auto idd achterover met acceleratie, maar op sneeuw kan je toch niet hard wegtrekken dus dan helpt dat ook niet. Als je niet wegtrekt vind die gewichtsverplaatsing namelijk ook niet plaats.
x2 :thumbup:

Metchu

Bericht door Metchu » 22 dec 2009, 12:48

net de auto gewassen en ontdaan van vieze sneeuw en pekel... driften maakt de auto pas echt vies :mrgreen: Het begint hier in Beverwijk nu te regenen! Dag sneeuw... dag pret... het was leuk voor die paar dagen... you will be missed... (of kom je toch stiekem terug nog binnen een paar dagne? :mrgreen: )

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 22 dec 2009, 13:00

hier dooit het helaas ook :cry: ik hoop zó dat het weer terug komt! wat mij betreft mag het zo tot maart duren die sneeuw!! :thumbup:

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 22 dec 2009, 13:01

Vind het wel jammer dat het weer aan het dooien is. Gelijk een heel erg smerige pap op straat :(

Maar gisteren nog wel 3 uur lang uitgeleefd op een paar industrieterreinen samen met Tommy. Die mensen zullen wel raar gekeken hebben nav 2 bmws waarvan de richting van het licht niet overeen kwam met de rij/glij richting. En dan een stuifwolk aan sneeuw erachteraan :mrgreen:

Helaas kwamen ze gisteravond al fijn met sneeuwschuivers en borstelwagens ons het plezier ontnemen, dus op naar het volgende industrieterrein. Wat af en toe meer sneeuwschuiven was met m'n nogal lage voorbumper :shock:
Maar desondanks erg veel lol gehad.

De dagen ervoor fijn met een oude opel combo overal op de handrem door de bochten :playcar:

Wiebe GT

Bericht door Wiebe GT » 22 dec 2009, 13:05

hugo schreef:
Wiebe GT schreef:
hugo schreef:Korte filmpjes van de E34 op een vers besneeuwd terrein. Je kan goed zien hoe zo'n sper dan werkt. Ook kan je bij bepaalde filmpjes de speling op de homokineten horen.

Een achterwielaandrijver met homokineten................Hellyeah, waarom ook niet........ :bag:
Heb je dan ook gereserviceerde ruitewissers? :clap:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Homokinetische_koppeling" onclick="window.open(this.href);return false;

Kennelijk heeft de E34 die. Op de brug toch echt meer dan 1 cm speling op die beesten geconstateerd.

Maar vind je de filmpjes niet enorm artistiek? :angel:

Oke, Oke, My bad.... Meende dat er alleen kruiskoppelingen onder zaten........ :bag:

en: Nee, sorry, Filmpjes vind ik slap verhaal......zit geen snelheid in.......en drifts zijn ongecontroleerd. Goed dat het terrein zo groot is, raak je tenminste niets. Maar goed.......al doende leert men.

Keep on trying!

Macboy

Bericht door Macboy » 22 dec 2009, 13:21

Hugo wordt duidelijk niet altijd begrepen met zijn opmerkingen :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 dec 2009, 13:27

Rico schreef:Komt net een mannetje op een dikke John Deere langs.. sneeuwschuif, borstels.. ik druk hem 25 euro in de handen en veegt mooi mijn hele parkeerplaats voor de winkel schoon :D
Mooi.

Als meer buren (met auto) samenwerken is de woonwijk ook zo beter begaanbaar. Ik zou graag meedoen bij zo'n initiatief.

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 dec 2009, 13:34

4e vid van Hugo zijn E34 was heel artistiek.
Afbeelding

steve smith

Bericht door steve smith » 22 dec 2009, 14:25

Wiebe GT schreef:
hugo schreef:Ook kan je bij bepaalde filmpjes de speling op de homokineten horen.

Een achterwielaandrijver met homokineten................Hellyeah, waarom ook niet........ :bag:
Ja, 4 stuks. Verder nog wat?

HSR

Bericht door HSR » 22 dec 2009, 14:28

Wiebe GT schreef:
hugo schreef:
Wiebe GT schreef:

Heb je dan ook gereserviceerde ruitewissers? :clap:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Homokinetische_koppeling" onclick="window.open(this.href);return false;

Kennelijk heeft de E34 die. Op de brug toch echt meer dan 1 cm speling op die beesten geconstateerd.

Maar vind je de filmpjes niet enorm artistiek? :angel:

Oke, Oke, My bad.... Meende dat er alleen kruiskoppelingen onder zaten........ :bag:

en: Nee, sorry, Filmpjes vind ik slap verhaal......zit geen snelheid in.......en drifts zijn ongecontroleerd. Goed dat het terrein zo groot is, raak je tenminste niets. Maar goed.......al doende leert men.

Keep on trying!
:( Ik weet het, ik kan er helemaal niks van. Mijn voertuigbeheersing is ondermaats maar dat zagen jullie al op Papenburg, natuurlijk.

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 22 dec 2009, 14:30

Zat net nog even vast in de greppel.. Iets te fanatiek met de handrem! :P
Gelukkig zat er iemand bij me in de auto die kon duwen! :mrgreen:

Peric

Bericht door Peric » 22 dec 2009, 15:34

Heheh, ik zou JOU mooi laten duwen en ik had wel achter het stuur gaan zitten.. :)
:bag:

Andre

Bericht door Andre » 22 dec 2009, 16:07

Even een beetje warm worden weer.

Afbeelding

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 22 dec 2009, 16:31

Andre schreef:Even een beetje warm worden weer.

Afbeelding
Dan kinst better nei dit topic ta: http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=126" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Knot

Bericht door Knot » 22 dec 2009, 16:50

Ik ging vanmiddag snel naar huis, pinnen, navi pakken, om daarna met de bmw 10min te prutsen op de parkeerplaats en dan toch maar de aygo te pakken. Gelukkig pasten er met de banken plat toch 6x 225/45/17 in dus eindelijk bandjes op kunnen halen. Kan ik tenminste weer normaal rijden als dit nog een keer gebeurt, kale ps2 meuk rook ik in het voorjaar wel een keer op.

Plaats reactie