Nou, dat lijkt me wel living the dream zo!Femme schreef: Als ik zodadelijk op het platteland woon zou het sowieso niet handig als ik alleen met een trekker bij de bewoonde wereld kan komen als het een keer goed sneeuwt.
Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010
-
Xave30
Re: SNEEUW
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Het andere filmpje uit het topic wat een beetje ondergesneeuwd is :
[vimeo]http://www.vimeo.com/8278843[/vimeo]
Camera staat eigenlijk iets te ver weg.. jammer.
Ik ga nog een fail-kompilaatsie maken.. daar heb ik wat meer materiaal voor
@JP : Waar rij jij eigenlijk ? Hameleers, Gehlen ofzo ? Ik ben zelf ook chauffeur geweest..
[vimeo]http://www.vimeo.com/8278843[/vimeo]
Camera staat eigenlijk iets te ver weg.. jammer.
Ik ga nog een fail-kompilaatsie maken.. daar heb ik wat meer materiaal voor
@JP : Waar rij jij eigenlijk ? Hameleers, Gehlen ofzo ? Ik ben zelf ook chauffeur geweest..
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ja, of een klein goedkoop Duits dieseltje. Zuinig en betrouwbaar 8)Femme schreef:Daar zit ik serieus aan te denken. Ik betaal nu nog bijtelling op de 330i maar daar wil ik eigenlijk van af. Het probleem is dat er momenten zijn waarop de Roadster S ongeschikt is en de B10 niet beschikbaar (of beide, als er iets aan de Roadster gedaan moet worden). Ik dacht eerst aan een Suzuki Alto van voor 1995 die extreem goedkoop is te rijden als je 'm zakelijk koopt (bijtelling over de dagwaarde van niks). Een 4WD lijkt me ook wel wat, bijv. een Vitara cabrio. Die dingen wegen ook niks. Ik wil echt een hok waarvan ik zeker weet dat ik 'm niet ga vertroetelen om te voorkomen dat er eindeloos geld in verdwijnt.partyondude schreef:Gewoon een simpele FWD met winterbanden halen, probleem opgelost
Als ik zodadelijk op het platteland woon zou het sowieso niet handig als ik alleen met een trekker bij de bewoonde wereld kan komen als het een keer goed sneeuwt.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Femme schreef:Daar zit ik serieus aan te denken. Ik betaal nu nog bijtelling op de 330i maar daar wil ik eigenlijk van af. Het probleem is dat er momenten zijn waarop de Roadster S ongeschikt is en de B10 niet beschikbaar (of beide, als er iets aan de Roadster gedaan moet worden). Ik dacht eerst aan een Suzuki Alto van voor 1995 die extreem goedkoop is te rijden als je 'm zakelijk koopt (bijtelling over de dagwaarde van niks). Een 4WD lijkt me ook wel wat, bijv. een Vitara cabrio. Die dingen wegen ook niks. Ik wil echt een hok waarvan ik zeker weet dat ik 'm niet ga vertroetelen om te voorkomen dat er eindeloos geld in verdwijnt.partyondude schreef:Gewoon een simpele FWD met winterbanden halen, probleem opgelost
Als ik zodadelijk op het platteland woon zou het sowieso niet handig als ik alleen met een trekker bij de bewoonde wereld kan komen als het een keer goed sneeuwt.
Dodge ram pick up
- Robin Hartog
Gewoon die 330i inruilen op een mooie X5M. 
- Joy
Het papje wat nu op de weg ligt is spekglad. Net niet aan het vriezen.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Net maar weer es een poging gedaan om m'n Fiat weg te krijgen van de parking hier in Franeker. Resultaat: fail.
Sterker nog, auto staat nu half dwars en midden op parkeerplek.
Lekker in de weg dus (al kun je er nog wel omheen). Sorry @ iedereen.
Morgen collega maar es vragen, woont vlakbij en heeft een Grand Vitara met winterbanden. Even slepen maar.
Sterker nog, auto staat nu half dwars en midden op parkeerplek.
Morgen collega maar es vragen, woont vlakbij en heeft een Grand Vitara met winterbanden. Even slepen maar.
-
Xave30
Wouter81 schreef:Net maar weer es een poging gedaan om m'n Fiat weg te krijgen van de parking hier in Franeker. Resultaat: fail.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Starlet + Eagle F1 is ook drama.. mr2 heeft zoveel meer tractie, niet grappig meer.
- Martin van der Zwaard
Vanmiddag ook vastgestaan, en nog wel met winterbanden
Was een sneeuwschuiver door de straat gekomen en die had mooi een wal sneeuw naast mijn auto gelegd. Daar moest ik dus doorheen om weg te komen. Nou, winterbanden of niet, ik kwam niet van zijn plek af. ASC uit en gassen resulteerde in de geur van warm rubber maar de auto bleef staan waar ie stond. Dus maar even een schep geleend van iemand en aan beide kanten 40cm voor de achterwielen sneeuwvrij gemaakt. Toen kwam ik er zo uit.
Was een sneeuwschuiver door de straat gekomen en die had mooi een wal sneeuw naast mijn auto gelegd. Daar moest ik dus doorheen om weg te komen. Nou, winterbanden of niet, ik kwam niet van zijn plek af. ASC uit en gassen resulteerde in de geur van warm rubber maar de auto bleef staan waar ie stond. Dus maar even een schep geleend van iemand en aan beide kanten 40cm voor de achterwielen sneeuwvrij gemaakt. Toen kwam ik er zo uit.
-
Tom
Had vanavond een afspraak. Met de Z4 is er geen beginnen aan... dat weet ik nu al.
Kon gelukkig de auto van m'n zusje lenen (renault clio)... ging prima... zeker als je eenmaal uit de wijk bent... had het 'erger' verwacht nav berichtgeving(was nog niet weggeweest verder).
Kon gelukkig de auto van m'n zusje lenen (renault clio)... ging prima... zeker als je eenmaal uit de wijk bent... had het 'erger' verwacht nav berichtgeving(was nog niet weggeweest verder).
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Goed excuus om met de MR2 op pad te gaan toch :banaan: ?
- KW
Zelf heb ik al genoeg gespeeld, maar een vriend van mij wilde nog spelen want dat had hij nog niet kunnen doen... dus hij naar mij, ik met hem mee, en hij maar spelen... maar damn wat lag er een berg meuk op de weg overal :o echt niet grappig meer...
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Eindelijk een date met dat lekkere wijf met cup-D... helemaal naartoe geleefd.... weken je beltegoed opgemaakt met spannende sms'jes.... foto's gestuurd van de Z4. Moet je haar nu ophalen in een Renault Kliko.... damn. Poor you.Tom schreef:Had vanavond een afspraak. Met de Z4 is er geen beginnen aan... dat weet ik nu al.
-
Xave30
Life sucks voor Tom.
- Hubert D
Zelfde probleem hier, maar dan met zomerbanden.Martin van der Zwaard schreef:Vanmiddag ook vastgestaan, en nog wel met winterbanden![]()
Eruit ging nog, maar ik kwam terug hopeloos vast te zitten half op de parkeerplek, dat is helemaal lullig
- wjn
Ik heb met de VW T5 iemand uit een greppel getrokken, erger me ook aan die sukkels die persé met zomerbanden willen rijden in deze omstandigheden en dan 30-40km/h vooruit sukkelen..
Je gaat toch ook niet in je t-shirt en zomerjasje nu buiten lopen???
Verder prachtig weer vandaag voor quattro/4wd icm. winterbanden
-
Rupie
He, je weet niet hoe de date uitpakt he. Tom heeft slechte ervaringen 
- Downforce Hans
Besef je wel dat er mensen zijn die geen winterbanden en/of velgen kunnen bekostigen maar toch ergens naar toe moeten?wjn schreef:Ik heb met de VW T5 iemand uit een greppel getrokken, erger me ook aan die sukkels die persé met zomerbanden willen rijden in deze omstandigheden en dan 30-40km/h vooruit sukkelen..
Dat jij zulke mensen sukkels noemt maakt jou een enorme PRUTSER, DICKHEAD!!!!!!!!!
-
Rupie
Mooie reactie, met een kern van waarheid 
-
Xave30
I am broke. Haters. 
- duifjes.com
+1.....een groot gedeelte van de NL bevolking komt net in Dec rond......Downforce Hans schreef:Besef je wel dat er mensen zijn die geen winterbanden en/of velgen kunnen bekostigen maar toch ergens naar toe moeten?wjn schreef:Ik heb met de VW T5 iemand uit een greppel getrokken, erger me ook aan die sukkels die persé met zomerbanden willen rijden in deze omstandigheden en dan 30-40km/h vooruit sukkelen..
Dat jij zulke mensen sukkels noemt maakt jou een enorme PRUTSER, DICKHEAD!!!!!!!!!
ps. ik rij gewoon met zomerbanden en heb tot nu toe 0,0 keer gehad....oei dat ging net.....
-
Tom
ROFLWouter81 schreef:Eindelijk een date met dat lekkere wijf met cup-D... helemaal naartoe geleefd.... weken je beltegoed opgemaakt met spannende sms'jes.... foto's gestuurd van de Z4. Moet je haar nu ophalen in een Renault Kliko.... damn. Poor you.Tom schreef:Had vanavond een afspraak. Met de Z4 is er geen beginnen aan... dat weet ik nu al.
- Kim
Downforce Hans schreef:Besef je wel dat er mensen zijn die geen winterbanden en/of velgen kunnen bekostigen maar toch ergens naar toe moeten?wjn schreef:Ik heb met de VW T5 iemand uit een greppel getrokken, erger me ook aan die sukkels die persé met zomerbanden willen rijden in deze omstandigheden en dan 30-40km/h vooruit sukkelen..
er is natuurlijk een verschil tussen geen winterbanden kunnen betalen of persé geen winterbanden willen gebruiken omdat die voor mietjes zijn
- Martin van der Zwaard
Duurde even, maar na 10 minuten kon ik toch vertrekken vanmiddag