Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: SNEEUW
Wie 
- Robertdj
Ik moet zelden rijden, als ik rij doe ik het voor de lol of omdat ik geen zin heb om te fietsen.KW schreef:+2allen schreef:En dat is nu het hele punt. Winterbanden zet je er imho onder 'voor het geval dat'. Het gros vind dat onzin, waarna je weer de nodige ongelukken en/of files krijgt als het onverwacht slecht weer wordt.
En net die enkele keer dat je rijdt zul je zien dat je vast komt te staan of botstRobertdj schreef:Onder de 106 zitten op het moment all-season banden, wat achteraf gezien gewoon ruk is. Winterbanden zijn het sowieso niet waard voor mij, ik rij er simpelweg te weinig voor.
-
OnlineBram
allen schreef:Jij :!:
Waar baseer je dat op?
-
allen
Je gniffelt om andermans problemen. Lijkt Hans wel. En dat is geen compliment weet je... 
-
Andre
Winterbanden is 9 van de 10 gevallen niet nodig in nederland. Maar ik zou balen als ik ze niet heb met zulk weer. Ik leg altijd gewoon in de hoek neer en monteer ze alleen als ik weet dat er sneeuw komt. Zodra de sneeuw weg is gaan de winterbanden er ook weer af.
-
OnlineMartijn_bmw
misschien is dat idd wel de juiste methode in NL :idea:Andre schreef:Winterbanden is 9 van de 10 gevallen niet nodig in nederland. Maar ik zou balen als ik ze niet heb met zulk weer. Ik leg altijd gewoon in de hoek neer en monteer ze alleen als ik weet dat er sneeuw komt. Zodra de sneeuw weg is gaan de winterbanden er ook weer af.
- JP
Gistermiddag vertrokken ri. Frankrijk (Strassbourg) met de vrachtwaggel.
In NL waren de snelwegen goed te doen, maar als je dan de grens over gaat
Achter Luik, net na de laatste tunnel werd ik door de Politie van de weg gedirigeerd. Erg leuk van een redelijke snelweg naar een afrit die vol ligt met sneeuw. Bovenaan stapt die Waalse Wout uit. 'parlez vous Francais?' wil die weten....ik: NON.... Altijd handig die ambtenaren in een 2talig land die maar een taal willen spreken...
Op zijn half Duits: Ja, weg ies blokkierd, verderop is een parking en daar wachten. Mmm, dat is lekker. een parking voor personenautos en 20cm sneeuw. Succes gegarandeerd........
Na contact met de Planning maar omgedraaid en geprobeerd via Spa en Trier. Deze weg was slecht maar wel open. Verder een kwestie van blijven rollen en kwam toch nog goed tot de Duitse grens. volgende probleemK mag je pas na 22u over..... :twisted: Dan maar gaan slapen en vanmorgen verder. duitse snelweg was perfect bijgehouden itt Belgie.
In NL waren de snelwegen goed te doen, maar als je dan de grens over gaat
Achter Luik, net na de laatste tunnel werd ik door de Politie van de weg gedirigeerd. Erg leuk van een redelijke snelweg naar een afrit die vol ligt met sneeuw. Bovenaan stapt die Waalse Wout uit. 'parlez vous Francais?' wil die weten....ik: NON.... Altijd handig die ambtenaren in een 2talig land die maar een taal willen spreken...
Op zijn half Duits: Ja, weg ies blokkierd, verderop is een parking en daar wachten. Mmm, dat is lekker. een parking voor personenautos en 20cm sneeuw. Succes gegarandeerd........
Na contact met de Planning maar omgedraaid en geprobeerd via Spa en Trier. Deze weg was slecht maar wel open. Verder een kwestie van blijven rollen en kwam toch nog goed tot de Duitse grens. volgende probleemK mag je pas na 22u over..... :twisted: Dan maar gaan slapen en vanmorgen verder. duitse snelweg was perfect bijgehouden itt Belgie.
-
OnlineBram
Hmm nee, das inderdaad niet bestallen schreef:Je gniffelt om andermans problemen. Lijkt Hans wel. En dat is geen compliment weet je...
Maar ik ben een nice guy, you know
-
Ahmet
hehe geen sneeuw op de rotonde maar wel nat, vind het toch aardig gaan,was de 1e keer dat ik op een rotonde probeerde te driften en nu lukt het me om rondjes te blijven driften.. bochten uitdriften (powerslides?) etc zijn ook geen probleem.. heerlijk om met deze auto te rijden, perfect handling!
het was toen te druk, stonden wat auto's en die wil ik niet in gevaar brengen vandaar een korte filmpje

het was toen te druk, stonden wat auto's en die wil ik niet in gevaar brengen vandaar een korte filmpje
Laatst gewijzigd door Ahmet op 21 dec 2009, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
markm
Die M3 in de sneeuw
Waanzinnig!! 
- Paskal
- Auto: meerdere
Valt gelukkig bij mij wel mee in de e39.... Automaat van de 530d gewoon handmatig in de 2 of 3 zetten, ASC uit en gaanAston Martine schreef:Ik moet stiekem toch wel gniffelen als zware luxe bakken met traction control en automaat niet van hun plek komen, en mijn spartaanse Civicje wel
Wel zomerbandjes, dus ik denk dat ik vanavond iets minder hard gniffel als ik terug naar huis moet. Ik woon namelijk bovenop een heuvel...
-
OnlineRichardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
@Andre, je staat volgens mij echt met stip bovenaan in dit topic
Wat een snelheid op die sneeuwwegen en wat een heerlijk geluid! 8)
Wat een snelheid op die sneeuwwegen en wat een heerlijk geluid! 8)
- Ahmed
Beemer powerrrrrr

-
OnlineBram
Ook allemaal lekker met de zomerbandjes om de dikke lichtmetalo's 
Hulde
Hulde
-
allen
Heerlijk om die bmwfappers vast te zien staan. RWD je weet wel... 
-
Xave30
Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... n-zoet.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Culemborg strooit zout en zoet
CULEMBORG - Strooizout, vermengd met een suikerachtige substantie blijft langer liggen en zorgt voor beter berijdbare wegen. Dat is de ervaring van de gemeente Culemborg die het spul, na een proef in 2009, nu in de hele gemeente gebruikt.
Samen met Zwijndrecht en Den Helder is Culemborg overgestapt op de mix van zout en melassestroop. Sneeuw en ijzel smelten er meteen door waarna de stroop het zout langer op het wegdek houdt. De mix is roestwerend, wat weer leuk is voor de automobilist.
Het mengsel oogt en ruikt als basterdsuiker en komt uit Canada.
-
OnlineBram
Beter zeg!
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
De Compact sprint op winterbanden en ASC+T aan gewoon weg. Bijzonder fijn systeem.Paskal Morriën schreef:Valt gelukkig bij mij wel mee in de e39.... Automaat van de 530d gewoon handmatig in de 2 of 3 zetten, ASC uit en gaanAston Martine schreef:Ik moet stiekem toch wel gniffelen als zware luxe bakken met traction control en automaat niet van hun plek komen, en mijn spartaanse Civicje wel
Wel zomerbandjes, dus ik denk dat ik vanavond iets minder hard gniffel als ik terug naar huis moet. Ik woon namelijk bovenop een heuvel...En uiteraard met winterbanden... 15 min heb je ze alle vier gewisseld met een fatsoenlijke garagekrik en een elektronische slagmoersleutel. Tijd is dus geen reden om geen winterbanden te nemen
- Macboy
Jezus op pagina 5 was het een post van 16 december en nu 34 pagina's
:
:
:
Wie geeft even een leuke samenvatting ?
Wie geeft even een leuke samenvatting ?
+1000Andre schreef:Winterbanden is 9 van de 10 gevallen niet nodig in nederland. Maar ik zou balen als ik ze niet heb met zulk weer. Ik leg altijd gewoon in de hoek neer en monteer ze alleen als ik weet dat er sneeuw komt. Zodra de sneeuw weg is gaan de winterbanden er ook weer af.
-
Jeroen05
spelen gister met de 316 op winterbanden en de S6 op winterbanden van een vriend
-
Xave30
@ Macboy - Frustrated much?

Laatst gewijzigd door Xave30 op 21 dec 2009, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tom
Ja ik kwam vanochtend ook niet weg... kwam de straat niet uit...
265 brede zomerbanden + rwd + weinig gewicht achter is slechte combinatie.
Winterbanden is leuk en aardig maar moet minimaal 17 inch eronder hebben ivm remmen.. kost dus weer een extra set velgen.. zit je ook weer met opslag. Ben je zo 200-300 euro verder voor een paar dagen... en dan is het maar de vraag of winterbanden echt gaan werken.
Hopelijk gaat het gewoon weer snel dooien. Vind er geen zak aan die sneeuw.
265 brede zomerbanden + rwd + weinig gewicht achter is slechte combinatie.
Winterbanden is leuk en aardig maar moet minimaal 17 inch eronder hebben ivm remmen.. kost dus weer een extra set velgen.. zit je ook weer met opslag. Ben je zo 200-300 euro verder voor een paar dagen... en dan is het maar de vraag of winterbanden echt gaan werken.
Hopelijk gaat het gewoon weer snel dooien. Vind er geen zak aan die sneeuw.
-
Xave30
Moest de suv je dan wegbrengen Tom?