+1, ligt nu idd wel heel erg veelMike Spanjersbergh schreef:Er is hier gewoon weer een dik pak gevallen bovenop de dikke laag die er al lagword wel erg veel nu
Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010
-
Rein
Re: SNEEUW
-
Tom
Jullie ook met je sneeuw....
Ik blijf mooi thuis vandaag.. geloof het allemaal wel... kut sneeuw, zie liever 30 graden zon, cruisen met de kap naar beneden en vrouwen met te weinig kleren
Ik blijf mooi thuis vandaag.. geloof het allemaal wel... kut sneeuw, zie liever 30 graden zon, cruisen met de kap naar beneden en vrouwen met te weinig kleren
-
Kgroot.nl
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Ook hier een dikke laag sneeuw erbij
Mijn Seat is zeker 5/10 cm breder nu
Mijn Seat is zeker 5/10 cm breder nu
-
Jeroen05
welk merk en type? ( heb winterbandentikromo schreef:Heb voor het eerst winterbanden...........................ik had het niet beter kunnen timen...........
- Mathieu
Om je skillzz te onderhouden adviseer ik:Rico schreef:Jeroen van den Berg schreef:Wel allemaal op winterbanden neem ik aan? Anders lijkt het me idd geen doen.
330d heeft winterbanden, maar de M5 niet, staat ook lekker in de garage, maar woensdag moet ik er wel mee weg, ik hoop dat de sneeuwprut dan een beetje weg is, maar ik vrees van niet..
http://www.driftdagen.nl
- JP
Leuk en aardig die sneeuw, alleen moet ik vanmiddag nog met de vrachtwaggel, door de Ardennen, naar Frankrijk. Daar word ik niet bepaald vrolijk van....
-
Kgroot.nl
me pa vond het ook niet echt grappig met de bus (hij is buschauffeur)JP schreef:Leuk en aardig die sneeuw, alleen moet ik vanmiddag nog met de vrachtwaggel, door de Ardennen, naar Frankrijk. Daar word ik niet bepaald vrolijk van....
Dingen glijden alle kanten op
- stefan740
Op de snelweg hier in limburg was het 50kmh sukkelen. Totaal niet geveegd of gestrooid en nauwelijks een 'zwart' spoor op de rechterbaan. Links en vluchtstrook 5cm sneeuw.
We zouden naar familie in apeldoorn gaan maar in roermond maar omgedraaid....
We zouden naar familie in apeldoorn gaan maar in roermond maar omgedraaid....
- frank de jonge
Hmmmz, denk niet dat de MG nog van zn plek komt 1 maal onder de carport vandaan. Dr is al geveegd en geschept maar daar is nu al niets meer van te zien. Dikke sneeuwduinen hier ook tegen de gevel.
Het sneeuwt nog lichtjes maar dr komt al weer nieuwe aan
Het sneeuwt nog lichtjes maar dr komt al weer nieuwe aan
- frank de jonge
De strooier met schuiver is hier vanmorgen nog wel langs geweest maar ook daar is niets meer van te zien 
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Net even met de Focus op zomerbandjes op en neer naar Groningen geweest (vanuit Assen). De snelweg was best glad, maar er was prima 80 te rijden.
In Groningen nog even het industrieterrein bij de Peizerweg (Protonlaan etc) heerlijk dwars over gegaan. Heerlijk lopen spelen daar.
In Groningen nog even het industrieterrein bij de Peizerweg (Protonlaan etc) heerlijk dwars over gegaan. Heerlijk lopen spelen daar.

-
Hunter
Ik heb zojuist hier de Focus ook weer uitgelaten..
Ik krijg der maar geen genoeg van
Vanmiddag nog maar eens :banaan:
Ik krijg der maar geen genoeg van
Vanmiddag nog maar eens :banaan:
- RVV
Daar heb je weinig aan met een M5 als je niet eens de straat uitkomtMathieu schreef:Om je skillzz te onderhouden adviseer ik:Rico schreef:Jeroen van den Berg schreef:Wel allemaal op winterbanden neem ik aan? Anders lijkt het me idd geen doen.
330d heeft winterbanden, maar de M5 niet, staat ook lekker in de garage, maar woensdag moet ik er wel mee weg, ik hoop dat de sneeuwprut dan een beetje weg is, maar ik vrees van niet..
http://www.driftdagen.nl
-
Luuk
Anders moet je even wat harder duwen om de achterdeur open te doen
ENOUGH WITH THE SNOW!!
ENOUGH WITH THE SNOW!!
- Peric
Ik blijf vandaag maar lekker binnen denk ik, sneeuwt net effe te hard.
- RVV
Oja ook een leuke; afgelopen zomer een sneeuwveeg contract gesloten met de gemeentereinigingsdienst. Afspraak was dat als er sneeuw zou liggen op je parkeer/bedrijventerein ze dit geheel sneeuwvrij maken. Nu wel handig met 40 cm sneeuw voor je winkel. Nou mooi niet, ze komen niet vegen want eerst moeten alle straten schoon. En ze hebben nog niet eens de straat van mijn winkel schoongemaakt. waardeloze afspraak dus. Bellen blabla overmacht ed.. Gvd sluit dan ook niet zulke contracten af als je er niet op bent berekend 
- Michel P
Gisteren snel winterbanden onder de prius gedonderd, blij toe, moest GF naar haar moeder brengen die in het ziekenhuis ligt, heerlijk door kunnen rijden op de flink besneeuwde autobaan, velen reden rond de 50 a 60km/h maar met winterbanden, zelfs op de linkerbaan geen enkel probleem, heerlijk hoor grip met dit soort situaties. In Apeldoorn reden geen bussen en taxi's mensen konden dus niet eens van het ziekenhuis naar huis als ze ontslagen waren. Wel triest, een beetje sneeuw in NL en het is een grote chaos, zelfs beroepschauffeurs die het simpel af laten weten!! Zouden dus gewoon in de transportbranche winterbanden en een gevorderde rijopleiding moeten eisen. Werkelijk absurd. Het enige wat zo'n beetje ook door rijd op de autobaan zijn Duitsers, die zijn e.e.a. gewend.
Michel
Michel
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Jeroen van den Berg schreef:welk merk en type? ( heb winterbandentikromo schreef:Heb voor het eerst winterbanden...........................ik had het niet beter kunnen timen...........)
Het standaard M3 setje; Dubbelspaaks 270M velgen, met 235-40-18 Michelin Pilot Alpin er op........................ik heb middels dit forum begrepen dat het niet niet de beste keuze is..............vooralsnog kom ik er goed mee door de bagger
Even een foto, hoewel dit niet mijn auto is, maar zo ziet het er uit;
-
Xave30
Net opgestaan.. Wat zie ik nou buiten allemaal

Dat is idd een eindje nog om te rijden. Lastig maar beter schade vermijden.stefan740 schreef: We zouden naar familie in apeldoorn gaan maar in roermond maar omgedraaid....
Laatst gewijzigd door Xave30 op 20 dec 2009, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marc R
Net even heerlijk gespeeld met de A8 van me pa met winterbanden erop.
ESP uit,holadieeeeeeeeee
Gha gha ken block effect (kindof..
) op een parkeerterrein.....
ESP uit,holadieeeeeeeeee
Gha gha ken block effect (kindof..
-
Xave30
Volgens mij...........rijden de bussen, in omg. Arnhem tenminste, de hele jaar door op vier seizoenen banden.Michel P schreef: Zouden dus gewoon in de transportbranche winterbanden en een gevorderde rijopleiding moeten eisen.
Michel
Enne beterschap gewenst @ schoonmoeders
- RVV
Mooie velg !.
Winterband goed, niet goed... boeit het in de sneeuw 1000 maal beter dan welke zomerband ook,,
Wel sneu, heb net het verjaardagfeestje voor mijn dochter afgebeld, we zouden woensdag naar Heerenveen gaan naar een speelparadijs, Maar gaat gewoon niet lukken met de M5.
Winterband goed, niet goed... boeit het in de sneeuw 1000 maal beter dan welke zomerband ook,,
Wel sneu, heb net het verjaardagfeestje voor mijn dochter afgebeld, we zouden woensdag naar Heerenveen gaan naar een speelparadijs, Maar gaat gewoon niet lukken met de M5.
-
Xave30
Omdat je liever in M5 aankomt.... of niet Rico 
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Bij pa en moe ligt een zeer glijdbare 7-10 cm, at last
. Winterbanden bied duidelijk meer controle (maar nog steeds geen overweldigende berg met grip
). Wel veel wind, waardoor de neus van m'n auto vanmorgen precies een nightrider-vorm had
.
-
Kgroot.nl
Patsert RicoXave30 schreef:Omdat je liever in M5 aankomt.... of niet Rico
Je kan toch gewoon rijden met die M5
300C SRT lukt ook zonder problemen als je maar rustig aan doet