niet startende bmw met een verrassing

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
tom caubo

niet startende bmw met een verrassing

Bericht door tom caubo » 19 dec 2009, 21:47

vanmorgen de auto gepakt om kerst inkopen te doen vond ik al dat hij lastig startte,dacht :zal het koude weer wel zijn.

kom uit de winkel draai de sleutel om en ....klik klik....hmmm :( zeker accu leeg

start hem over nadat ik een vriend was tegengekomen maar nog steeds niks .dus maar even aangesleept.
auto thuis neergezet na een flinke rit rijden om de accu te laden maar nee ,daarna startte hij weer niet.
.de garage gebeld en mijn neef (eigenaar van de garage)dacht dat er waarschijnlijk vocht in de relais zat van de starter.
kon helaas niet terecht vanwege extreme drukte in de garage(extreem veel lege en kapotte accu's)dus gezegd om maandag maar de auto af te slepen.

maar nu kom het,ik denk kijk de olie peilen enz eens na vanwege de extreem koude nacht.
alles gecheckt ,alleen koelvloeistof iets aan de lage kant maar nog steeds ok.(vreemd,een kleine 500km geleden nog een oliewissel en beurt gehad)
kijk peilstok na,prima.
draai voor de zekerheid de vuldop van de olie eraf...f@ck...een soort van mayo aan de binnenkant van de dop.(niet veel maar genoeg om van te schrikken)

dit is toch niet wat ik denk dat het is :'(

Hugo Bos

Re: niet startende bmw met een verrassing

Bericht door Hugo Bos » 19 dec 2009, 21:55

Koelvloeistof in je olie is een mogelijkheid, maar dat staat verder helemaal los van het niet willen starten. Als je klik hoort lijkt me dat het relais nog wel werkt. Gaat je interieurlicht uit als je de sleutel omdraait en weer aan als je stopt met 'starten'?

tom caubo

Bericht door tom caubo » 19 dec 2009, 22:09

Hugo Bos schreef:Koelvloeistof in je olie is een mogelijkheid, maar dat staat verder helemaal los van het niet willen starten. Als je klik hoort lijkt me dat het relais nog wel werkt. Gaat je interieurlicht uit als je de sleutel omdraait en weer aan als je stopt met 'starten'?
yep licht doet het,als ik de auto een tijdje op contact laat staan dan gaat het AST en ABS lampje knipperen en valt de radio af en toe uit

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 dec 2009, 22:12

Mayo aan de dop is meestal condens in de olie wat vaak het resultaat is van kortere ritjes waarbij de motor dus niet helemaal goed op temperatuur komt. Niks om je zorgen over te maken in principe. Als de auto niet wilde starten vanwege een lekke koppakking dan zou dat komen omdat een cilinder vol staat met vloeistof (olie/koelvloeistof) en dat daarom de krukas niet rond wil. In jouw geval heb je nog met de auto gereden dus dat lijkt me niet het geval.

Ik denk eerder aan een elektronische storing en rij dat ding es een keer goed op temperatuur binnenkort :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 dec 2009, 22:27

lijkt me eerder de startmotor versleten...dan hoor je ook klik klik :mrgreen: dan zit ie vast...pak een stang ofzo en zet dat tegen de startmotor dan een ram (ff uitkijken) met een hamer op die stang of hout strip (veiliger) en wellicht komt ie weer los en kan je weer ff :thumbup:

tom caubo

Bericht door tom caubo » 19 dec 2009, 22:41

GTRene schreef:lijkt me eerder de startmotor versleten...dan hoor je ook klik klik :mrgreen: dan zit ie vast...pak een stang ofzo en zet dat tegen de startmotor dan een ram (ff uitkijken) met een hamer op die stang of hout strip (veiliger) en wellicht komt ie weer los en kan je weer ff :thumbup:
mayo laat ik maandag gelijk nakijken.

het tikken op de start motor gaat een beetje slecht Rene,zit een supercharger in de weg :mrgreen:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 19 dec 2009, 22:50

Start ie nu wel (nu ie weer even gestaan heeft?)? En borrelt het koelvloeistofreservoir ook alstie loopt?

tom caubo

Bericht door tom caubo » 19 dec 2009, 23:06

G Kolkman schreef:Start ie nu wel (nu ie weer even gestaan heeft?)? En borrelt het koelvloeistofreservoir ook alstie loopt?
nope ,start niet. vanmorgen om 11uur onder de carport gezet en een uurtje geleden nog eens geprobeerd maar helaas.
koelvloeistof geen idee,was wel warm toen ik de vloeistoffen nakeek

RVV

Bericht door RVV » 20 dec 2009, 00:04

Calvé of Remia ?

Ronald Middendorp

Bericht door Ronald Middendorp » 20 dec 2009, 00:40

tom caubo schreef:
Hugo Bos schreef:Koelvloeistof in je olie is een mogelijkheid, maar dat staat verder helemaal los van het niet willen starten. Als je klik hoort lijkt me dat het relais nog wel werkt. Gaat je interieurlicht uit als je de sleutel omdraait en weer aan als je stopt met 'starten'?
yep licht doet het,als ik de auto een tijdje op contact laat staan dan gaat het AST en ABS lampje knipperen en valt de radio af en toe uit
Dan lijkt het eerder op een lege accu, die lampjes gaan branden omdat het ABS systeem een te lage spanning heeft en daardoor in storing gaat. Waarom de accu leeg is zul je moeten uitzoeken, kan een defecte dynamo zijn (meten met lopende motor..) of gewoon de accu zelf.

EG

Bericht door EG » 20 dec 2009, 01:44

Niels schreef:Mayo aan de dop is meestal condens in de olie wat vaak het resultaat is van kortere ritjes waarbij de motor dus niet helemaal goed op temperatuur komt. Niks om je zorgen over te maken in principe. Als de auto niet wilde starten vanwege een lekke koppakking dan zou dat komen omdat een cilinder vol staat met vloeistof (olie/koelvloeistof) en dat daarom de krukas niet rond wil. In jouw geval heb je nog met de auto gereden dus dat lijkt me niet het geval.

Ik denk eerder aan een elektronische storing en rij dat ding es een keer goed op temperatuur binnenkort :mrgreen:
Idd, als je veel korte ritjes gaat rijden krijg je van die vreemde mayo, dus is heel normaal.

Paar keer flink motor warm stoken (dus warmrijden en dan knallen) en de shitzooi is weg.

Lijkt me serieus sterk dat je auto niet start door een lekke kopakking. Ik denk dat het meest waarschijnlijke een kapotte dynamo is, en wat je verteld over die lampen enzo, dat komt door een te lage accuspanning: dat gebeurt ook bij mijn Octavia als de accu leeg is en ik toch probeer te starten (recent ontdekt).

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 20 dec 2009, 02:27

Dynamo lijkt me niet waarschijnlijk omdat hij aangeeft tijden te kunnen rijden als de motor eenmaal draait. Ja, ok, het zou kunnen dat de dynamo precies genoeg amps levert om te blijven lopen maar te weinig om op te laden alleen dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Stervende accu lijkt me logischer in deze.

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 20 dec 2009, 12:23

Op dit moment zet ik mijn geld op de accu. Willekeurige garage kan dit in een minuut of 2 hebben vastgesteld (zodra je weer in staat bent daar te komen :lol: ).

Mathieu

Bericht door Mathieu » 20 dec 2009, 12:38

Rico schreef:Calvé of Remia ?
DeVos&Lemmens citroen mayonaise :beer:

markk

Bericht door markk » 20 dec 2009, 18:35

Nieuwe accu kopen
Dop schoonmaken
Ding 15 minuten warmrijden
Middagje (>4 uur) gaan driften met 5k+ rpm op een parkeerterrein

Constant van en naar de supermarkt op stationair toerental wordt zo'n beamer niet blij van...

Mark.

tom caubo

Bericht door tom caubo » 20 dec 2009, 21:11

ga morgen erachteraan,laat de auto ophalen(moet zelf nog werken helaas)

wel vreemd dat de auto ook niet start als ik aan een andere auto hang.

mayo verhaal kan wel kloppen,ik rij eigenlijk te korte stukken met de auto(waar blijft de volgende Elfstedentocht :mrgreen: )maarja,ik moet ook elke dag mijn gereedschap hebben thuis en die dingen gaan zo lastig op de fiets.

keep you updated

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 21 dec 2009, 23:55

Kan zijn dat de kabels nogal wat weerstand hebben als het cheape items zijn. Ik had pas geleden mijn (stads)lampen aan laten staan en had dus een collega nodig om te starten. Ding startte ook niet terwijl zijn auto gewoon liep. Paar minuutjes laten lopen en hop, auto startte alsnog.

Accu klinkt in ieder geval aardig dood. Je kunt 'm met een multimeter ook gewoon meten. Als ie na een dagje rijden en wegzetten verder terug loopt dan ~ 12.4V dan istie dood. Kun je ook testen door de accupool gewoon los te koppelen (je zou namelijk ook lekstroom kunnen hebben). Is de accu smerig aan de bovenzijde? Dat kan ook een oorzaak van lekstroom zijn.

tom caubo

Bericht door tom caubo » 22 dec 2009, 22:56

erg druk op de zaak van mijn neef,dus waarschijnlijk wordt er pas woensdag na gekeken.
heb hem de eerste dagen toch niet nodig

berry

Bericht door berry » 27 dec 2009, 19:04

ivm de mayo:

altijd ff een forte motorflush (1 busje op 2l olie)
werkt perfect! olie ziet er ook veel langer ''nieuw'' uit

nu zelfs tussen de beurten door blijft hij mooi helder van kleur.
en doe dan gelijk ff een gas treathment, je hebt geen idee hoeveel rotzooi er dan uit je pijp komt!!
klote milieu regels..

Laurens

Bericht door Laurens » 27 dec 2009, 20:51

berry schreef:ivm de mayo:

altijd ff een forte motorflush (1 busje op 2l olie)
werkt perfect! olie ziet er ook veel langer ''nieuw'' uit

nu zelfs tussen de beurten door blijft hij mooi helder van kleur.
en doe dan gelijk ff een gas treathment, je hebt geen idee hoeveel rotzooi er dan uit je pijp komt!!
klote milieu regels..
+1

Marco R.

Bericht door Marco R. » 27 dec 2009, 21:01

Die Forté werkte bij mij idd behoorlijk goed. Je wilt niet weten hoe zwart de olie was die eruit kwam. Koffie was er niks bij.

Dat Gas Treatment, waar dient dat precies voor?

berry

Bericht door berry » 27 dec 2009, 23:06

de gas treathment is een injectie en inlaatsysteem reiniger welke via het vacuumslangetje@gasklep voor 75% moet worden aangezogen..
de rest gooi je in de tank.

let wel op dat je dit met 2 man doet! auto slaat anders namelijk af

xaban
Auto: E92 325i

Bericht door xaban » 28 dec 2009, 03:35

En wat was het? Ik gok op een leeg accu. Ik had hetzelfde, motor wilde niet starten, ook niet toen mijn auto werk 'getrokken'. Ook niet na een uur rond te rijden. Nieuwe accu gekocht -> opgelost.

tom caubo

Bericht door tom caubo » 28 dec 2009, 22:28

xaban schreef:En wat was het? Ik gok op een leeg accu. Ik had hetzelfde, motor wilde niet starten, ook niet toen mijn auto werk 'getrokken'. Ook niet na een uur rond te rijden. Nieuwe accu gekocht -> opgelost.
bel morgen eens op,is tot op heden nog niet langs geweest.
had wel van een tante gehoord dat zijn auto in de prak was gereden door een ander,ben benieuwd

Marco R.

Bericht door Marco R. » 29 dec 2009, 14:25

berry schreef:de gas treathment is een injectie en inlaatsysteem reiniger welke via het vacuumslangetje@gasklep voor 75% moet worden aangezogen..
de rest gooi je in de tank.

let wel op dat je dit met 2 man doet! auto slaat anders namelijk af
En dat kan met elke benzinemotor?
Klinkt interessant :)

Plaats reactie