+1
Het ligt denk ik ook een beetje aan het formaat van time attack.
Als je je tijd in 3 rondjes moet zetten dan zou ik er idd denk ik ultrazacht op zetten, en uitlijnen met een vrij aggresieve sporing voor en achter. Een hete aggresieve sporing zorgt voor wat meer weerstand op de rechte stukken maar je banden zijn dan ook snel warm (en dit zorgt er ook voor dat je banden warm blijven)
Rij je bijvoorbeeld een sessie van 30 minuten en je doet 12 rondjes oid dan kan je beter iets zoeken wat constant blijft over die afstand. Anders monteer je fijne nieuwe slicks ala 1300 euro, tegen de tijd dat je gewend bent aan die grip na een paar rondjes worden ze ook alweer minder door oplopende druk en spanning en dan is het eigenlijk weer zonde van je geld.
Wat ik zelf zou doen is denk ik ergens een setje gebruikte Michelin S8 opscharrelen en gewoon eens wat proberen qua uitlijning, setup en rijden enz. Ik denk namelijk dat het voor het niveau van de meesten niet zo veel boeit of er nu hard zacht nieuw of gebruikt op zit, meestal moet je toch wat expirimenteren. Slicks maken bijvoorbeeld op sommige plaatsen een andere lijn mogelijk als wat je op straatbanden zou doen enz. Een rijder ala Andre kan misschien het verschil voelen tussen al die verschillende dingen maar voor de meesten hier boeit het niet zo veel denk ik.
Er zijn trouwens ook tire softeners in de handel, daarmee kan je oude banden weer wat zachter maken.