Olie druk sensor repareren electriciteit.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Emiel

Olie druk sensor repareren electriciteit.

Bericht door Emiel » 18 dec 2009, 20:24

Op mijn oliedruk sensor zaten 2 stukjes schroefdraad om de contacten op te schroeven. Helaas is er 1 afgebroken.

Weet iemand of je het zwarte gedeelte eraf kan slopen en of je dan losse draadjes tegen komt ? Dan soldeer er wel een degelijkere oplossing aan.

Geleende plaatjes :

Afbeelding

Afbeelding

Ga het sowieso maar proberen als er geen antwoord komt, maar misschien weet iemand al dat het geen nut heeft :lol:

Jan Speed

Re: Olie druk sensor repareren electriciteit.

Bericht door Jan Speed » 18 dec 2009, 23:00

ter info: zo'n sensor is een gesealde unit. Er komt oliedruk(!) in aan de kant van het blok en die oliedruk drukt tegen een membraan aan en dat membraan zit weer vast aan een mechaniekje dat een potentiometer bedient. Die zit weer vast aan die terminals waarvan er bij die van jou een kapot is. Als je 'm open maakt is het ding FUBAR. (F***ed up beyond all repair :wink:
Als je het voor elkaar krijgt om 'm electrisch aan te sluiten zonder 'm open te maken dan is en blijft 'ie bruikbaar IMO.

Emiel

Bericht door Emiel » 19 dec 2009, 08:36

Er komen natuurlijk draadjes uit die gesealde unit naar buiten toe. Echter is zit er aan de buitenkant dat zwarte plastic op waarop de contact punten zijn gemaakt.

Ik heb het idee dat ik het zwarte eraf kan "peuteren" en zo bij de draden kan. Kan me niet voorstellen dat het zwarte gedeelte direct in de unit uit komt. Dat zou betekenen dat het plastic gedeelte onder druk komt te staan en dat kan ik me haast niet voorstellen.

Achja, ik sloop het zwarte gedeelte maar eens voorzichtig open, anders maar een nieuwe halen, wil geen olie lekkage risico's.

RobS

Bericht door RobS » 19 dec 2009, 09:41

Emiel schreef:Er komen natuurlijk draadjes uit die gesealde unit naar buiten toe. Echter is zit er aan de buitenkant dat zwarte plastic op waarop de contact punten zijn gemaakt.

Ik heb het idee dat ik het zwarte eraf kan "peuteren" en zo bij de draden kan. Kan me niet voorstellen dat het zwarte gedeelte direct in de unit uit komt. Dat zou betekenen dat het plastic gedeelte onder druk komt te staan en dat kan ik me haast niet voorstellen.

Achja, ik sloop het zwarte gedeelte maar eens voorzichtig open, anders maar een nieuwe halen, wil geen olie lekkage risico's.
Ik heb nog zo'n ding liggen, hoef je niet meer te prutsen :D (nieuw en ongebruikt) PM maar even bij interesse.

Emiel

Bericht door Emiel » 19 dec 2009, 10:50

Je hebt PM , reserve is fijn.

Maar de gesealde unit zit veel en veel lager als het gehele bedienings mechanisme. Dus het prutsen had toch zin.
De andere ook maar afknipt :bag: en nu 2 draadjes aangemaakt, scheelt ook weer ruimte onder de kap.
Zit nl. vlakbij de aandrijf as en ipv 1 cm speling nu 2cm speling tussen druksensor en aandrijfas.

Afbeelding
Afbeelding

Jan Speed

Bericht door Jan Speed » 20 dec 2009, 23:52

Erg netjes!
Doet ie het nu ook?

Emiel

Bericht door Emiel » 21 dec 2009, 07:38

Yups, hij werkt gewoon en geeft exact dezelfde waardes aan als ervoor :)

Dus , missie geslaagd :lol:

Plaats reactie