Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010
- Kasteel
Re: SNEEUW
700km gereden waarvan slechts een derde met winterbanden, gewone banden gingen opzich ook nog wel oke, tuurlijk heb je minder grip, maar het overdreven 20-30 rijden op 80km wegen is echt bs.
En ALS je je daar prettig bij voelt is dat erg, maar het is dan wel reuze onzinnig om met 10 auto's 5 meter van elkaar 20-30 te gaan rijden :S.
Als ik een dagelijkse auto had waarmee ik ook op wintersport ging, kwam er 100% winterrubber onder (Golf/Funfer ed zijn gewoon voorzien van winterrubber, Z4 niet).
En ALS je je daar prettig bij voelt is dat erg, maar het is dan wel reuze onzinnig om met 10 auto's 5 meter van elkaar 20-30 te gaan rijden :S.
Als ik een dagelijkse auto had waarmee ik ook op wintersport ging, kwam er 100% winterrubber onder (Golf/Funfer ed zijn gewoon voorzien van winterrubber, Z4 niet).
- ADV
Strix alleen met Euromaster voor zover ik weet.bmw320i schreef:nee dat klopt, wij doen zaken met kwik-fit, euromaster en profile maar alle 3 is minimaal 1 week wacht/levertijd voordat ze er op kunnenArjandeV schreef:Heb ook net maar even contactpersoon bij leasemij gemailt, maar de winterbanden zullen wel niet aan te slepen zijn?bmw320i schreef:achteraf toevoegen moet altijd kunnen
bij ons stond de telefoon vandaag ook weer roodgloeiend met aanvragen
elk jaar weer hetzelfde...
- Kim
ik ben blij dat ik vorig weekend mijn setje wintersloffen eronder geschroefd heb :banaan:
- Laurens
Net terug van 1,5 uur spelen.
Doorgaande wegen met zomerbanden was de maximaal toegstane snelheid prima te rijden.
Waar wat minder wordt gestrooid en dus aangereden sneeuw met nieuwe laag erop was echt heel erg glad.
Doorgaande wegen met zomerbanden was de maximaal toegstane snelheid prima te rijden.
Waar wat minder wordt gestrooid en dus aangereden sneeuw met nieuwe laag erop was echt heel erg glad.
- Snipe
Slippery when wet.
....maar hoe is het als alles ondergeklodderd is met witte smurrie?
-
Xave30
HHAHAHAHA
- Tommy
tja zo had ik net een audi a3 achter me op minder dan 5 meter bij 100 km/u op witte drab. Sommigen snappen het echt niet.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
3 weken geleden heb ik gewoon een complete set voor de winter gekocht, voor in mijn ogen echt een erg nette prijs.
4 nieuwe velgen en 4x Bridgestone Blizzak LM20 175/65/13 gemonteerd, gebalanceerd en thuis bezorgd voor €328,-
Heb dat hier besteld, heb daar al heel wat vaker mijn rubber gescoord: http://autobandenmarkt.nl/Complete_wielen.html
Komt wel vanuit Duitsland, dus heb een dag of 10 moeten wachten.
4 nieuwe velgen en 4x Bridgestone Blizzak LM20 175/65/13 gemonteerd, gebalanceerd en thuis bezorgd voor €328,-
Heb dat hier besteld, heb daar al heel wat vaker mijn rubber gescoord: http://autobandenmarkt.nl/Complete_wielen.html
Komt wel vanuit Duitsland, dus heb een dag of 10 moeten wachten.
- duifjes.com
Idd. 'normale' wegen zijn gewoon goed te doen....ik doe elke keer op een nieuw wegdek ff klein rem en tractie testje zodat ik weet hoe glad het is....Laurens schreef:Net terug van 1,5 uur spelen.
Ik woon buitenaf en daar is het echt niet te doen zo glad.....in mn 2e versnelling 15 rijden is soms al een remweg van 10 meter
sommige nog gewoon 40/50 rijden ..........en maar niet snappen dat je dan never nooit niet kunt remmen....
- Tommy
zomer of winterband? Verbaas me altijd weer over korte remweg met wintersloffen
-
The Doctor
2 liter helaas, wel een 6 pitter iddXave30 schreef:Ik moest denken aan de Toyota Crown.The Doctor schreef:Chaser, das een Japanse, iets anders uitziende, CressidaIk meen een 6-pitter te hebben gehoord..? 2.8l of 3.0l?
- Kim
Snipe schreef:
Slippery when wet.
extra slippery, het wegdek bedoel ik dan dus
-
Luco
Niet alleen het wegdekKim schreef:Snipe schreef:
Slippery when wet.
-
Xave30
Cool.The Doctor schreef: 2 liter helaas, wel een 6 pitter idd
- ADV
Onze hond..
-
Xave30
I lol'ed @ 1:07-1:10
- Snipe
Voor jou persoonlijk doet het dus niks, begrijp ik? Goed om te weten.Kim schreef:Snipe schreef:
Slippery when wet.
- KW
Toch wel erg... elk jaar hetzelfde, en toch weer niet betijds met bandjes inkopen...bmw320i schreef:nee dat klopt, wij doen zaken met kwik-fit, euromaster en profile maar alle 3 is minimaal 1 week wacht/levertijd voordat ze er op kunnenArjandeV schreef:Heb ook net maar even contactpersoon bij leasemij gemailt, maar de winterbanden zullen wel niet aan te slepen zijn?bmw320i schreef:achteraf toevoegen moet altijd kunnen
bij ons stond de telefoon vandaag ook weer roodgloeiend met aanvragen
elk jaar weer hetzelfde...
*PROEST*Snipe schreef:
Slippery when wet.
Ach praat geen onzin, hun kunnen dat wel gewoon hoor.duifjes.com schreef:in mn 2e versnelling 15 rijden is soms al een remweg van 10 meteren dan zie je
sommige nog gewoon 40/50 rijden ..........en maar niet snappen dat je dan never nooit niet kunt remmen....
-
Metchu
ff fotootje van vanavond met sneeuw op de 325i

Daarna wezen spelen op groot parkeerterrein waar vrachtwagens een rustplaats hebben
Die hadden weinig rust
De lokale sjonnieclub was er ook
Daarna wezen spelen op groot parkeerterrein waar vrachtwagens een rustplaats hebben
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Vanavond weer een hoop lol beleefd tijdens mijn werk met de Kangoo (op zomerbanden
). Heerlijk die sneeuw.
-
Andre
Hier nog een paar
http://www.youtube.com/watch?v=KrvgFuITcPw" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Cs7NF0DGT8s" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=x-_Ma2oHsmY" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=KrvgFuITcPw" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Cs7NF0DGT8s" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=x-_Ma2oHsmY" onclick="window.open(this.href);return false;
-
MartijnS
Gaaf zo'n hoge snelheid man, echt top 
-
Jeroen05
Waanzinnig!!:-D
welk merk winterbanden heb jij?
welk merk winterbanden heb jij?
-
Xave30
Die Metchu met zijn racing schoentjes.... helemaal ready voor.
Leuk production (as always).