Autobladen inhoud & tips & interesses
- Peter-Paul
Re: Autobladen inhoud & tips & interesses
Heb een abbo op de Autoweek(om een beetje op de hoogte te blijven) & en de GTO(soort veredelde Autoweek met wat high performance auto's met een glanzende kaft).
De laatste tijd(vanaf de zomer) koop ik elke twee maanden RTL GP. Prachtig tijdschrift met boeiende verhalen van vroeger. De verhalen van de alcantara hemelbekleding,chrome klokken van de GTO ben ik een beetje zat(kan de auto's waarover geschreven word de eerste komende 20 jaar never nooit betalen).Dus abbo van de GTO gaat eruit, RTL GP komt erin!! Loop nu nog te smullen van de verhalen over James Hunt, welk chassisnummer de Porsche 914 uit de film Le Mans nu had, historie van Gilles Villeneuve, noem maar op.
De laatste tijd(vanaf de zomer) koop ik elke twee maanden RTL GP. Prachtig tijdschrift met boeiende verhalen van vroeger. De verhalen van de alcantara hemelbekleding,chrome klokken van de GTO ben ik een beetje zat(kan de auto's waarover geschreven word de eerste komende 20 jaar never nooit betalen).Dus abbo van de GTO gaat eruit, RTL GP komt erin!! Loop nu nog te smullen van de verhalen over James Hunt, welk chassisnummer de Porsche 914 uit de film Le Mans nu had, historie van Gilles Villeneuve, noem maar op.
-
http://www.molblog.nl/bericht/autovisie-twee-covers/" onclick="window.open(this.href);return false;
Autovisie voortaan met 2 covers... voor losse bladen en abonnees...
Autovisie voortaan met 2 covers... voor losse bladen en abonnees...
- FreudeamFahren
Evo abonnees krijgen ook een "collectors edition" variant, met minder schreeuwerij op de cover en in plaats daarvan een strakke foto.
- GTRene
ow...best apart nieuws, opzich zit daar wel wat in....toevallig net die nwe autovisie binnen 

- Chris van S.
Als ik de cover zie van de leden editie word ik erg blij.
Aan de andere kant; is dit niet een noodgreep om de afnemede leden aantal te houden? Ik vraag mij alleen af of je dat met alleen een rustige cover kan bereiken!
Aan de andere kant; is dit niet een noodgreep om de afnemede leden aantal te houden? Ik vraag mij alleen af of je dat met alleen een rustige cover kan bereiken!

- Snipe
"De kopers van losse nummers voelen zich veel meer aangesproken door een grote hoeveelheid tests, vooral van betaalbare auto’s, en door een grote verscheidenheid aan relevante, praktische onderwerpen."
Ik dacht dat daar de Autoweek voor was? Wat moet ik met een mooie omslag als de binnenkant bestaat uit tests van betaalbare auto's en praktische tips?
Ik dacht dat daar de Autoweek voor was? Wat moet ik met een mooie omslag als de binnenkant bestaat uit tests van betaalbare auto's en praktische tips?
- GTRene
laten ze bladen als ANWB e.d. als blad gebruiken voor aygo's en suzuki info bladen, denk dat de meesten toch hoofdzakelijk een echt autoblad kopen voor speciaal spul en technische info en wat kan ie tegenover de andere snelle auto's enz enz.
een klein beetje korte aandacht mag best maar hoofdzaak van autovisie e.d. moet toch van lekker spul komen, een beetje het vlotte spul en nieuws/info niet de simpele huis en tuin auto's, dat doen de ANWB bladen maar en bv ombudsman bladen ofzo..
als autovisie meer dat andere zou doen zei ik het bad meteen op...vind het nu soms al te tam...tuningsbladen hoef ik ook niet maar der is genoeg mooi spul op de wereld om bladen mee te vullen of leuke test e.d. te doen.
een klein beetje korte aandacht mag best maar hoofdzaak van autovisie e.d. moet toch van lekker spul komen, een beetje het vlotte spul en nieuws/info niet de simpele huis en tuin auto's, dat doen de ANWB bladen maar en bv ombudsman bladen ofzo..

als autovisie meer dat andere zou doen zei ik het bad meteen op...vind het nu soms al te tam...tuningsbladen hoef ik ook niet maar der is genoeg mooi spul op de wereld om bladen mee te vullen of leuke test e.d. te doen.
-
Zullen we een draadje beginnen wanneer de Autovisie binnenkomt?
Ik dacht dat ik 'm vandaag toch wel zou moeten hebben, maar daar denkt de postbode blijkbaar anders over. Omroepblad was ook al 2 dagen te laat..

Ik dacht dat ik 'm vandaag toch wel zou moeten hebben, maar daar denkt de postbode blijkbaar anders over. Omroepblad was ook al 2 dagen te laat..

- GTRene
ik heb hem al
maja tegenwoordig met de post en concurentie...

maja tegenwoordig met de post en concurentie...
- stefan740
Hij ligt altijd donderdagochtend al op de mat. Maar vandaag nog niks.
Ik werk op het moment zelf even 3 weekjes voor TNT en de post is deze weken steeds zo'n anderhalf uur later gesorteerd wat dus krap kan worden met bezorgen.
Ik werk op het moment zelf even 3 weekjes voor TNT en de post is deze weken steeds zo'n anderhalf uur later gesorteerd wat dus krap kan worden met bezorgen.
-
Ja dat denk ik wel. Past ook wel in het plaatje dat autovisie al jaren aan het zwalken is.Chris van S. schreef:Als ik de cover zie van de leden editie word ik erg blij.
- Snipe
Denk je wel dat ze dat met die cover kunnen bereiken of denk je wel dat het een noodgreep is?woka schreef:Ja dat denk ik wel. Past ook wel in het plaatje dat autovisie al jaren aan het zwalken is.Chris van S. schreef:Als ik de cover zie van de leden editie word ik erg blij.
En dat zwalken, heb je daar concrete voorbeelden van?
Niet dat ik het niet met je eens ben, maar ik vind het wel een interessante stelling.
- SteV6
Abbo cover op de AutoVisie zal mij echt niet binnenboord houden als abonnee. Dan zullen ze echt de kwaliteit van 3 (en meer) jaar terug in het blad moeten brengen. Ik weet niet exact wat het is, maar de zweem van popiejopie die er nu inzit vind ik waardeloos.
Of is de EVO zo goed dat de AutoVisie is verbleekt terwijl de kwaliteit ervan gelijk is gebleven
Stephan
Of is de EVO zo goed dat de AutoVisie is verbleekt terwijl de kwaliteit ervan gelijk is gebleven

Stephan
-
Mee eens. Vind het de laatste tijd ook tegenvallen, al kan ik ook niet echt zeggen waar het aan ligt.
Sinds die laatste update waarin achterin zo'n apart stuk staat vind ik het helemaal slappe hap.
Kost de hoofdprijs niet zo'n jaarabo en altijd wel geinig om even door te bladeren, maar echt lezen doe ik een stuk minder als vroeger...
Sinds die laatste update waarin achterin zo'n apart stuk staat vind ik het helemaal slappe hap.
Kost de hoofdprijs niet zo'n jaarabo en altijd wel geinig om even door te bladeren, maar echt lezen doe ik een stuk minder als vroeger...
- Tom V
Dat heb ik dus ook, redelijk recent het abonnement opgezegd. Merk gewoon dat ik het de laatste tijd slechts een beetje doorblader om er vervolgens niet meer naar om te kijken.SteV6 schreef:Abbo cover op de AutoVisie zal mij echt niet binnenboord houden als abonnee. Dan zullen ze echt de kwaliteit van 3 (en meer) jaar terug in het blad moeten brengen. Ik weet niet exact wat het is, maar de zweem van popiejopie die er nu inzit vind ik waardeloos.
Of is de EVO zo goed dat de AutoVisie is verbleekt terwijl de kwaliteit ervan gelijk is gebleven![]()
Stephan
- duifjes.com
Eerst las ik de AW en AV maar nu helemaal niet meer......nieuwe auto's boeien me eigenlijk weinig meer...sterker nog las ergens op Internet van een nieuw type...wist niet eens dat ie uit was
En wat ik wil weten google ik wel

- RVV
Ik ben praktisch afgehaakt met het lezen van autobladen...heel zelden koop in nog een autoweek.. autovisie.. nog wel regelmatig.. maar het boeit me niet meer wat er in staat.. elke het gevoel dat je de krant van vorige week zit te lezen...
Pakt ook niet meer.. de laatste die ik heb liggen met die supertest.. nog niet gelezen.. behalve de kolom met de tijden..
Pakt ook niet meer.. de laatste die ik heb liggen met die supertest.. nog niet gelezen.. behalve de kolom met de tijden..
-
Ehm nouja nu ben je inmiddels geen verkoper meer, maar als autoverkoper moet je toch weten wat er te koop is en de concurrentie doet?duifjes.com schreef:Eerst las ik de AW en AV maar nu helemaal niet meer......nieuwe auto's boeien me eigenlijk weinig meer...sterker nog las ergens op Internet van een nieuw type...wist niet eens dat ie uit was![]()

Ik lees ook vakgerelateerde shit om bij te blijven... moet wel, anders lig je er binnen no time uit... (al zijn dealers over het algemeen in 1986 blijven hangen qua manier van werken

- ///Martijn
nog maar een keer hier dan. blad met alle M3's op een rij:
http://www.bmwcarmagazine.com/newsitem.asp?newsID=141" onclick="window.open(this.href);return false;
voor de liefhebbert dus.
Ik begrijp de kritiek op AV totaal niet. Recent genoeg uitgaves gehad met boeiende testen en niet enkel van nieuwe meuk. Denk aan de Alfa special, GTI special. Ja er zit weleens een rotte appel tussen maar dat is niet anders bij andere bladen.
Plus vind ik het ook erg fijn om gewoon een stuk oldskool papier in de handen te hebben ipv google.
http://www.bmwcarmagazine.com/newsitem.asp?newsID=141" onclick="window.open(this.href);return false;
voor de liefhebbert dus.
Ik begrijp de kritiek op AV totaal niet. Recent genoeg uitgaves gehad met boeiende testen en niet enkel van nieuwe meuk. Denk aan de Alfa special, GTI special. Ja er zit weleens een rotte appel tussen maar dat is niet anders bij andere bladen.
Plus vind ik het ook erg fijn om gewoon een stuk oldskool papier in de handen te hebben ipv google.
- duifjes.com
Tom zodra ik weer ga werken verdiep ik me er weer ff in....binnen een dagje ben je weer up to date......en vakbladen lees ik dan ook ja......Tom schreef:Ehm nouja nu ben je inmiddels geen verkoper meer, maar als autoverkoper moet je toch weten wat er te koop is en de concurrentie doet?duifjes.com schreef:Eerst las ik de AW en AV maar nu helemaal niet meer......nieuwe auto's boeien me eigenlijk weinig meer...sterker nog las ergens op Internet van een nieuw type...wist niet eens dat ie uit was![]()
En wat ik wil weten google ik wel![]()
Ik lees ook vakgerelateerde shit om bij te blijven... moet wel, anders lig je er binnen no time uit... (al zijn dealers over het algemeen in 1986 blijven hangen qua manier van werken)
Niet allemaal Tom....niet allemaal...
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Vind de Autovisie wel leuk maar dat blad is hier gewoon errug slecht verkrijgbaar. Vroeger kocht ik 'em altijd in de supermarkt, tijdens de boodschappen. Er is nu echter geen supermarkt meer in de buurt die de autovisie in de schappen heeft. Tankstations zelfde probleem. Moet al naar de echte boekhandel om 'em te halen. Niet erg handig, komt niet altijd uit. Hierdoor haal ik 'em nu al een stuk minder dan voorheen.
Dus ja, dat de verkopen teruglopen vind ik ook niet zo vreemd als het blad zo lastig verkrijgbaar is.
Abo is een optie maar dan zit je weer ergens aan vast, hou ik niet van. Vergeet je weer op te zeggen etc.
Dus ja, dat de verkopen teruglopen vind ik ook niet zo vreemd als het blad zo lastig verkrijgbaar is.
Abo is een optie maar dan zit je weer ergens aan vast, hou ik niet van. Vergeet je weer op te zeggen etc.
-
Dan is't goed duif. Je moest es weten hoe weinig autoverkopers ooit van de S2000 gehoord hadden.... stond ervan te kijken.
- duifjes.com
Tom...idd....ik sta soms versteld van de kennis......Huh...een wat.......ppffffttt.......idd geval kens je alle type's dat je niet alle uitvoeringen weet oke...maar idd geval wel ea.Tom schreef:Dan is't goed duif. Je moest es weten hoe weinig autoverkopers ooit van de S2000 gehoord hadden.... stond ervan te kijken.
- Petrolhead Tom
Om even aan te haken over kennis van autoverkopers, mijn vader had serieuze interesse in een Passat station met DSG. Wij stappen dus bij een VW dealer naar binnen en worden keurig netjes geholpen door een verkoper. Maar die bleef maar doorgaan over de 7 traps DSG in de Passat. Die naar mijn weten, pas meer dan een half jaar daarna leverbaar werd, terwijl wij de auto op zeer korte termijn wouden bestellen. Ik vraag dus wanneer die DSG dan leverbaar wordt, krijg je het antwoordt: Nou met een jaar moet die toch wel leverbaar zijn.duifjes.com schreef:Tom...idd....ik sta soms versteld van de kennis......Huh...een wat.......ppffffttt.......idd geval kens je alle type's dat je niet alle uitvoeringen weet oke...maar idd geval wel ea.Tom schreef:Dan is't goed duif. Je moest es weten hoe weinig autoverkopers ooit van de S2000 gehoord hadden.... stond ervan te kijken.
Dan denk ik bij mezelf: Heb je nou echt niet op zitten letten? Die auto moet binnen een maand besteld zijn dan is een overigens, schitterende techniek. Die een jaar later pas leverbaar is totaal niet interessant.
-
Hehe was ook niet de bedoeling om hier de zoveelste verkoper/dealer-bash topic van te maken, maar mag hopen dat autoverkopers wel de vakbladen lezen.. in dat geval autobladen. Nogmaals, als ik dat niet doe dan lig ik er binnen een jaar uit.... en niet alleen dat.. ik vind het ook gewoon leuk en interessant om bij te blijven..