Waarom altijd afgegeven op het andere ?
- markk
Waarom altijd afgegeven op het andere ?
Laatst op Porsche forum een hele lange thread dat iemand in z'n Porsche eruit is gereden door een Leon TFSI.
Nu op extreme-machines een thread over Impreza vs Boxster/Porsche
Verder meer dan genoeg voorbeelden op gummen/DF/extreme-machines over BMW ///M spul versus Impreza's, EVO's en ///M spul vs Porsche. Of EVO 's versus Impreza STI's.
Tenslotte dan nog altijd het 911 vs niet-911 (924, 944, 968) gezeik en het luchtgekoeld 911 vs watergekoeld 911 geblaat van iedereen.
Soms wordt ik er echt een beetje moe van.
- Ik vind mn ex Impreza echt een geweldige auto.
- Idem voor mn ex e30 M3
- Proefrit in MY06 Impreza WRX STI met DCCD was fantastisch
- Mn EVO 8 MR RS is een topper
- Evenzo mn BoxsterS
- De e46 m3 ervaring in Rutger z'n ex was super.
- Een e36 m3 waarin ik ooit heb gereden was ook toppie
- Leon TFSI met 280pk (vdv editie) lijkt me ook echt een heerlijke auto
- Proefrit in 993 viel me persoonlijk tegen evenzo 996TT. 911 is gewoon niet mijn auto maar om nou direct die auto af te gaan kraken, nee. Blijft ubergeil en zet gerust voor mn deur hoor.
Is het gewoon afgunst / jaloezi of wat ? Niemand ook die echt met argumenten / ervaring komt maar direct begint te blaten met "homo bak", "drugs beamer", "japanse rommel", "vag troep", etc.
Mark.
Nu op extreme-machines een thread over Impreza vs Boxster/Porsche
Verder meer dan genoeg voorbeelden op gummen/DF/extreme-machines over BMW ///M spul versus Impreza's, EVO's en ///M spul vs Porsche. Of EVO 's versus Impreza STI's.
Tenslotte dan nog altijd het 911 vs niet-911 (924, 944, 968) gezeik en het luchtgekoeld 911 vs watergekoeld 911 geblaat van iedereen.
Soms wordt ik er echt een beetje moe van.
- Ik vind mn ex Impreza echt een geweldige auto.
- Idem voor mn ex e30 M3
- Proefrit in MY06 Impreza WRX STI met DCCD was fantastisch
- Mn EVO 8 MR RS is een topper
- Evenzo mn BoxsterS
- De e46 m3 ervaring in Rutger z'n ex was super.
- Een e36 m3 waarin ik ooit heb gereden was ook toppie
- Leon TFSI met 280pk (vdv editie) lijkt me ook echt een heerlijke auto
- Proefrit in 993 viel me persoonlijk tegen evenzo 996TT. 911 is gewoon niet mijn auto maar om nou direct die auto af te gaan kraken, nee. Blijft ubergeil en zet gerust voor mn deur hoor.
Is het gewoon afgunst / jaloezi of wat ? Niemand ook die echt met argumenten / ervaring komt maar direct begint te blaten met "homo bak", "drugs beamer", "japanse rommel", "vag troep", etc.
Mark.
-
Dit schreef ik twee weken terug in topic van A3 filmpje:

Ben het dus helemaal met je eens, niets aan toe te voegenTom schreef: Zo'n dag zet je wel weer even met beide voeten op de grond. Al dat gelul hier dat je een minstens een Turbo of GT3 uitvoering moet hebben van een Porsche, een standaard 997 is ook al erg indrukwekkend en supergoed. Set remmen zijn super en dat ding gaat ook gruwelijk hard. En aan de andere kant zo'n 964RS... op de ring zie je ze regelmatig en dan denk ik altijd 'geinig', maar meer niet. Na een keer erin rijden ga je er toch anders tegenaan kijken. Gewoon geweldig om zoiets mee te maken en de verschillen tussen die auto's te voelen.

-
Ok hier valt het mee. Het ophemelen van ///M dan weer niet haha.
Op EM is men overtuigd van het feit dat ik een "BMW man " ben. Ik heb helemaal niets met BMW. Sterker, met 90% van de rijders wil ik absoluut niet geassocieerd worden.
Meer oogkleppen mentaliteit als je het mij vraagt.
Ooh en Mark misschien zijn we autoliefhebbers ipv fappers e.d.
N.
Op EM is men overtuigd van het feit dat ik een "BMW man " ben. Ik heb helemaal niets met BMW. Sterker, met 90% van de rijders wil ik absoluut niet geassocieerd worden.
Meer oogkleppen mentaliteit als je het mij vraagt.
Ooh en Mark misschien zijn we autoliefhebbers ipv fappers e.d.
N.
- Peter Tunissen
-
- RVV
Precies Maik. ik begrijp mark zijn post prima. maar juist op DF zien we dit bijna nooit. en als het al gebeurt dan is het een geintje. Vaak zijn het ook sfeerbedervende posts omdat het indirekt een aanval is op iemand zijn autokeuze. en een rotte sfeer heerst er niet op DF.Maik schreef: Ik vind het fenomeen op D-F eigenlijk wel meevallen eerlijk gezegd.
-
Welk forum is dat?wimwerf schreef:Het viel mij inderdaad op dat ze op t porsche forum behoorlijk uit hoogte kunnen doen over andere snelle auto's dan porsche...echt te erg eigenlijk
Er zijn naar mijn mening zat leuke auto's...ieder voor zijn eigen publiek/doel einde...

- cooldragon
heb ff voor je gegoogloed, marc...check dit draadje maar eens.. gezwets wat er dan van de andere forummers komt:Marc RS4 schreef:Welk forum is dat?wimwerf schreef:Het viel mij inderdaad op dat ze op t porsche forum behoorlijk uit hoogte kunnen doen over andere snelle auto's dan porsche...echt te erg eigenlijk
Er zijn naar mijn mening zat leuke auto's...ieder voor zijn eigen publiek/doel einde...ik ook wel eens ergens verbannen worden....
![]()
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=11345
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=11328
af en toe merk ik het ook wel eens bij (bijvoorbeeld....k zeg niet dat het de hele tijd zo is) audiforum.nl of seat-online....vaak wel in mindere mate dan bij bovenstaand porsche forum....maar daar zijn het waarschijnlijk ookde merken forums voor

- markk
@cooldragon: Draadje over Mazda 3MPS had ik al gezien of PF.
Mazda 3MPS lijkt me heerlijke auto. Mazda 3 vind ik sowieso al leuk en met 260pk 2.3l blok helemaal. Zal ook prima te tunen zijn.
Op DF valt het idd wel mee maar toch steekt het af en toe de kop op.
Wou gewoon het fenomeen aankaarten, that's it.
Ennuh partyondude, ik weet dat het internet is hoor, ook EM
Mark.
Mazda 3MPS lijkt me heerlijke auto. Mazda 3 vind ik sowieso al leuk en met 260pk 2.3l blok helemaal. Zal ook prima te tunen zijn.

Mark.
- cooldragon
i know...maar vind het sfeertje heir toch wel redelijk gemoedelijk...iedereen laat andermans auto in zn waarde op hier en daar een cynische opmerking na..moet kunnen toch?markk schreef:@cooldragon: Draadje over Mazda 3MPS had ik al gezien of PF.
Mark.
ben trouwens ook wel benieuwd naar de 3 en 6 MPS...in autovisie hebben ze geloof ik wel wat verbazing afgedwongen
- RVV
Ik had een post geplaatst op het PF. De vraag was of Porsche rijders ooit een M3 hadden overwogen. De reacties waren veelzeggend. het draaide om imago, imago en nog eens imago waarvan het imago van een M3 bijna te gênant voor woorden was. Maar het Porsche imago was top. over het rijden ging het eigenlijk niet eens. PF lijkt meer het imago forum. Imago de reden waarom ik geen Porsche wil rijden.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Het lijkt me dat de gemiddelde Porsche rijder tegenwoordig ruim boven de 50 is. logisch toch dat een groot gedeelte van deze groep de Porsche helemaal niet heeft aangekocht vanwege zijn kwaliteiten maar puur omdat het een Porsche is. En ik geef ze nog gelijk ook. Er is helemaal niets mis met een 997 Tiptronic met een mooi luxe lederen interieur. De 19 inch velgen, sportonderstellen en kuipstoelen worden dan ook niet aangevinkt op de prijslijst. Door deze groep klanten zal een M3 dan ook nooit overwogen worden, en ook daar hebben ze gelijk in. Er rijden veel types mee die in onbewoonbaar verklaarde wijken wonen. Types die alleen in het donker op straat komen. Inderdaad is dat een imago kwestie.
Dat neemt niet weg dat ik persoonlijk vind dat een Porsche helemaal geweldig is. Maar dan wel zonder Tiptronic en met alle opties welke het rijden kunnen intensiveren.
Op DF is het wel zo dat BMW M-versies de boventoon voeren en dat er ook een zweem over het forum ligt van verheerlijking van het merk met de wit-blauwe propellor.
Dat neemt niet weg dat ik persoonlijk vind dat een Porsche helemaal geweldig is. Maar dan wel zonder Tiptronic en met alle opties welke het rijden kunnen intensiveren.
Op DF is het wel zo dat BMW M-versies de boventoon voeren en dat er ook een zweem over het forum ligt van verheerlijking van het merk met de wit-blauwe propellor.
-
Is complexe materie..
Tja, volgens mij ligt het allemaal niet zo eenvoudig. Het komt voort uit een bepaalde afgunst, jaloezie, het bekende testosteron hormoon dat nou eenmaal zorgt dat wij ons tov van onze gelijksoortigen willen bewijzen c.q. overwinnen, gewoon een beetje rellen (tegenreaktie is bekend).
Hoewel ik iedereen zijn keuze respecteer en vooral hoop dat hij er echt zelf heel blij mee is is bepaald gedrag niemand vreemd. De een heeft alleen wat meer dan de ander. Ik kwam vorige week zondag een Porsche 996 4s tegen. Ook die ga ik er vervolgens proberen uit te rijden (rechtuit prima gelukt overigens!), waarom??? Hij rijdt in een prachtige porsche van dik 100K, Ik weet dat ik bijna 50 Pk meer heb, weet dat ik iets sneller rechtuit ben en toch......toch ga je "de strijd" aan...
Meestal moet je het niet te serieus nemen denk ik....hier op DF heb ik in ieder geval nergens last van en hoop dat dat zo blijft...
Gr,
Niels
Hoewel ik iedereen zijn keuze respecteer en vooral hoop dat hij er echt zelf heel blij mee is is bepaald gedrag niemand vreemd. De een heeft alleen wat meer dan de ander. Ik kwam vorige week zondag een Porsche 996 4s tegen. Ook die ga ik er vervolgens proberen uit te rijden (rechtuit prima gelukt overigens!), waarom??? Hij rijdt in een prachtige porsche van dik 100K, Ik weet dat ik bijna 50 Pk meer heb, weet dat ik iets sneller rechtuit ben en toch......toch ga je "de strijd" aan...
Meestal moet je het niet te serieus nemen denk ik....hier op DF heb ik in ieder geval nergens last van en hoop dat dat zo blijft...
Gr,
Niels
- RVV
Dick ook genoeg imago reacties van mensen die in een wat oudere Porsche rijden. Ik snap best dat als je makkelijk een nieuwe Porsche kan kopen je niet maar een M3 kijkt maar de vooroordelen van Porsche rijders over het negatieve imago van een M3 slaan nergens op. IRL merk ik nooit iets daarvan maar hoe de gemiddelde nederlander tegen het Porsche imago aanlijkt spreekt boekdelen.
- cooldragon
een duurdere auto rijden dan anderen kan sowieso afgunst oproepenin NL. In amerika bv steken ze hun duim op van:" goed gedaan, man!" in Nl kijken ze je aan zo van: hmm waar zou hij het van doen?Rico v Velzen schreef:Ik bedoel te zeggen dat Porsche vooral afgunst oproept in NL. En dat vind ik nou niet bepaald een positief imago. ik kan echt niet voorkomen rijden met een Porsche voor mijn zaak.
Op het porscheforum idd juist veel "afgunst" reacties van mensen die in een 20 jaar oude 911 rijden of mensen die in een 993 of 996 rijden maar daar dan wel een lelijk huis van willen bewonen. Degenen die een splinternieuwe porsche rijden(en dus echt duur hebben betaald) lijken meer open te staan voor andere auto's en ook minder afgunstig doen....
ah well..laat ze ook maar;) vind porsches stiekem toch wel HEEL erg leuke auto's....maar dat heb ik wel bij meerdere auto's
-
In Schilde Belgie, waar mijn ouders wonen heerst ook een van de grootste porsche dichtheid van Belgie. En inderdaad, allemaal voor het imago.
Ik heb werkelijk bijna nooit iemand daar met zijn porsche zien rijden zoals die wagen bedoeld is. En ik ben ze al vaak tegen gekomen op de snelweg / antwerpse havengebied. Zo zie je ook veel porsche cayenne V6'en met legio parkeerschade.
Een enkeling rijdt er een GT3, hopelijk rijdt die persoon wel zijn porsche zoals 'ie bedoeld is.
Ik heb werkelijk bijna nooit iemand daar met zijn porsche zien rijden zoals die wagen bedoeld is. En ik ben ze al vaak tegen gekomen op de snelweg / antwerpse havengebied. Zo zie je ook veel porsche cayenne V6'en met legio parkeerschade.
Een enkeling rijdt er een GT3, hopelijk rijdt die persoon wel zijn porsche zoals 'ie bedoeld is.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Met Markk eens. Ik denk ook dat 't is in wat voor segment de persoon 'winkelt', welk budget je (over)hebt voor een auto, ook bij autofreaks als wij.
Ik winkel in het hogere middenklasse segment(denk ik
: ) en daar kijk ik wat voor mij 't beste is/uitkomt. Daaronder en daarboven qua auto's weet ik wat er leeft, maar heb daar in 't algemeen niks te zoeken, ook al lul ik er wel over, zoals ongeveer iedereen.
En dat kun je doen met bijv stijl, onderbouwend, afkrakend, humor en jaloezie, inderdaad.
Zo zie ik 't.
(dat ik dan een 911 of een Leon zoekrijd met dat ding van mij, doet niet terzake*, maar geeft aan dat ik voor mijn budget de juiste keuze heb gemaakt
)
*behalve dat ik met een 'lager budget' misschien de Leon overwoog en met 'n hoger budget zeker een 997 nam, als ik niet in NL woonde....
Ik winkel in het hogere middenklasse segment(denk ik

En dat kun je doen met bijv stijl, onderbouwend, afkrakend, humor en jaloezie, inderdaad.
Zo zie ik 't.
(dat ik dan een 911 of een Leon zoekrijd met dat ding van mij, doet niet terzake*, maar geeft aan dat ik voor mijn budget de juiste keuze heb gemaakt

*behalve dat ik met een 'lager budget' misschien de Leon overwoog en met 'n hoger budget zeker een 997 nam, als ik niet in NL woonde....
- Maik
Ik denk dat dat verandert is Rico, een jaar of 10 geleden was een Porsche nog voor iemand die teveel geld had, verdient met duistere zaakjes. Tegenwoordig is dat anders, zie het verhaal van Hugo bv.Rico v Velzen schreef:Ik bedoel te zeggen dat Porsche vooral afgunst oproept in NL. En dat vind ik nou niet bepaald een positief imago. ik kan echt niet voorkomen rijden met een Porsche voor mijn zaak.
Ik denk dat er weinig imagoverschil zit tussen "een 911" en "een M3" (een nieuwere dan), tenminste, in het beschaafde westen