Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JoostSchouten

Re: SNEEUW

Bericht door JoostSchouten » 17 dec 2009, 16:53

Nog een filmpje van vanochtend:

Tijd voor een RWD/AWD ;)

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 17 dec 2009, 16:57

ik rij al vanaf mijn eerst auto die ik heb gehad op winterbanden dat was op me A5T en zeker in de alpen landen waar ik zelf in min jeug heb gewoond en heb geleerd wat échte winters zijn en echt veel sneeuw vind ik het ondanks diet lacherig dunnen laagje fijn dat ik ze heb juist vanwege het feit dat iedereen in rep en roer is en niet weet wat ie moet doen. net weer kwam een donkere cordoba aan met eengelijke mensen veel de hard op een bocht aanzetten een en al onderstuur... wat deden ze nog meer insturen op zomerbanden kwam zo op me af enig wat ik deed is vol gas met de ix de stoep op om ze te ontwijken zij kwamn stil tegen een lantaarn paal...... pure onkunde en niets gewend, dat is niet erg maar maakt het allemaal wel onhandig en gevaarlijk voor jezelf ik hoop de IX nog jaren en jaren te kunnen doorrijden vandaar.

Inne

Bericht door Inne » 17 dec 2009, 17:02

Leuk filmpje Joost !!
Het is echt te druk in Tiel... ik laat het Engelse autootje maar gewoon lekker even staan.

@ Jeroen: met een beetje leestekens en zinnen is je verhaaltje makkelijker te lezen ;)

David R.

Bericht door David R. » 17 dec 2009, 17:03

Porsche rijdt heerlijk in de sneeuw. Stuurt lekker licht

KW

Bericht door KW » 17 dec 2009, 17:07

Kgroot.nl schreef:Je kan rijden of je kant het niet he :lol:
Kom op een beetje sneeuw en het hele lang ligt op zijn gat
Ow rijden en glijden kan ik wel, al is het zo'n zooi op de weg en glad, als ik weg moet ga ik gewoon, ben er echt niet bang van en vind het zelfs leuk... Maar bedoel alleen aan te geven dat met sneeuw winterbanden wel degelijk in het voordeel zijn, en veel mensen het nut van winterbanden niet willen inzien... ja tot het echt gaat sneeuwen idd ;-)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 17 dec 2009, 17:07

David R. schreef:Porsche rijdt heerlijk in de sneeuw. Stuurt lekker licht
:thumbup:

GarreTT

Bericht door GarreTT » 17 dec 2009, 17:16

Afbeelding

Afbeelding

Kreeg de E36 op zomerbanden niet eens de oprit af :? Bodem liep vast op de sneeuw. Laat staan de straat uit. Daar liepen al busjes en tractoren vast. Dus spelen zit er helaas niet in :'(

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 17 dec 2009, 17:17

Inne schreef:Leuk filmpje Joost !!
Het is echt te druk in Tiel... ik laat het Engelse autootje maar gewoon lekker even staan.

@ Jeroen: met een beetje leestekens en zinnen is je verhaaltje makkelijker te lezen ;)
sorry ik heb totaal geen opleiding en school gehad

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 dec 2009, 17:24

duifjes.com schreef:Ben benieuwd hoe Cor en Hanz het met de Vette gaat....zonder winterbanden toch Hanz??? want die hadden ze niet in jou maat??? Ik heb met de 17"215 Tyfoon Succesor :bag: in de verse sneeuw al moeite om rechtuit te gaan.....
Wanneer je stil staat en de auto draaid stationair en je laat de koppeling los dan gaan de wielen draaien maar je komt niet vooruit.
Ik wilde eerst uit stappen om het te filmen maar dacht stel dat hij ineens grip krijgt dan rijd je auto ineens weg zonder bestuurder.
Das leuk, maar wel bij een ander......bij Cor bijvoorbeeld. :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 dec 2009, 17:25

Er ligt hier(Heerenveen) 30/40 cm denk ik, Drachten 50 begreep ik? En 't blijft sneeuwen. Heb al 'n paar rode wijntjes op. Tent gesloten, noodtoestand zegmaar. :mrgreen:

M'n kar had ik wel de garage uitgekregen, maar daarna... Neh. We zien 't over 'n paar dagen wel. Dikke sneeuwchaos hier. :lol:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 dec 2009, 17:31

Marc RS4 schreef:
partyondude schreef: Ben toch blij dat ik vorige week een nieuwe set velgen met winterbanden gekocht heb, geeft een wat veiliger gevoel 8)
Neejoh, winterbanden is voor mietjes...... :wink:

Volendam@16:15 my backyard.

Afbeelding
Die liggen onder de Polo :mrgreen:

De Impreza heeft gewoon de Falken RT615 eronder liggen, niet de meest geschikte winterband volgens mij :clap:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 17 dec 2009, 17:33

Downforce Hans schreef:
duifjes.com schreef:Ben benieuwd hoe Cor en Hanz het met de Vette gaat....zonder winterbanden toch Hanz??? want die hadden ze niet in jou maat??? Ik heb met de 17"215 Tyfoon Succesor :bag: in de verse sneeuw al moeite om rechtuit te gaan.....
Wanneer je stil staat en de auto draaid stationair en je laat de koppeling los dan gaan de wielen draaien maar je komt niet vooruit.
Ik wilde eerst uit stappen om het te filmen maar dacht stel dat hij ineens grip krijgt dan rijd je auto ineens weg zonder bestuurder.
Je bent in je Smart gaan rijden en hebt niet eens de moeite genomen om de Vette uit de schuur te rijden :blabla:
:mrgreen:

Marc R

Bericht door Marc R » 17 dec 2009, 17:38

K zie weinig BMW's rijden hierzo.....echte helden die BMW rijders :mrgreen: :lol:

Grote bekken maar qls het eropaan komt dan is er weer wat hahahaha

(just kidding natuurlijk) :mrgreen:

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 17 dec 2009, 17:40

Geen problemen mee hoor, met de bimmer door de sneeuw schuiven.

Zo na 18:00 mag ik weer, gelijk maar even een parkeerplaats opzoeken :mrgreen:

Robert Geux

Bericht door Robert Geux » 17 dec 2009, 17:52

Kgroot.nl schreef:Je kan rijden of je kant het niet he :lol:
Kom op een beetje sneeuw en het hele lang ligt op zijn gat
Met de T5 vandaag geen centje pijn. Alleen kan je nog zo willen opschieten, iedereen voor me dacht daar anders over. Dus kwam ik nog nergens.

Gezien de "oer hollandse zuinigheid" is dit ook wel te verwachten. Kan me niet voorstellen dat meer dan 25% van de auto's die ik vandaag heb gezien op winterbanden stond. En vervolgens met z'n allen niet harder dan 10 km/h durven rijden en zelfs dan nog remmen voor een bocht. :clap:

"Winterbanden. Die heb je toch niet nodig in Nederland?" :jenna:

Wat mij betreft mag de winterbanden-PLICHT ook hier in 2010 gaan gelden. En misschien zelfs een slipcursus-PLICHT om iets meer gevoel en kennis te krijgen van wat een auto kan, zelfs als hij wat minder grip heeft.

Vanmiddag nog wel de meest stompzinnige actie gezien. Een kleine aanrijding nabij een druk winkelcentrum. Vervolgens laten ze de hele handel midden op de straat staan en gaan "beide" staan bellen. Ik neem aan naar de politie of hun verzekeringsagent? Alsof de politie tijd heeft, laat staan dat ze er uberhaupt kunnen komen aangezien alles in de wijde omtrek geblokkeerd staat. Maar nee, niet vrijmaken die weg. Eerst een beetje bellen, dan het formuliertje invullen, misschien nog een fotorolletje volschieten en even wachten op de "petjes" en dan misschien een keer de weg vrijmaken. Wat zijn we toch een fijn volkje. :?

Maar ja, dat hebben wel allemaal al een keer gehad.... Laat maar ook. Verloren dag, daar moest geld bij, maar die heb je elk jaar wel een paar keer....

Mijn hart is weer even gelucht. Op naar de vrijdag. :thumbup:

Kim

Bericht door Kim » 17 dec 2009, 18:28

Heb lekker geglibbert op een verlaten betonplein achter het weiland van de paarden lekker uit het zicht van de doorgaande weg :P :df: Zelfs FWD is leuk als het glad is. maar echt sneeuw is hier gewoon niet, laat het 5 mm zijn ofzo, 1x niezen en het is weg :(

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 dec 2009, 18:33

Mathieu schreef:
Downforce Hans schreef:
Je bent in je Smart gaan rijden en hebt niet eens de moeite genomen om de Vette uit de schuur te rijden :blabla:
Schuur!!!!!!!!! waar jij in woont is een schuur......
De vette krijgt een beurt dus ik kan niet anders dan met de smart, maar morgen is dat weer anders :mrgreen:

steve smith

Bericht door steve smith » 17 dec 2009, 18:36

Robert Geux schreef: Maar ja, dat hebben wel allemaal al een keer gehad.... Laat maar ook. Verloren dag, daar moest geld bij, maar die heb je elk jaar wel een paar keer....
Same here. 3 auto's op winterrubber staan, word schijtziek van al die prutsers die in de weg "kruipen". Zelfs m'n ouwe heer is zo'n "all season" dromer. Heb de garage een maand geleden maar een winterset onder hun auto laten douwen, anders moet moeders weer tobben omdat hij een krent is. Zucht. Zitten nu gewoon TS790s op en naar ik hoorde was het nog moeilijk genoeg daar de straat uit te komen tegen de dijk op. Zonder winters kansloos getuige de 11 auto' die stonden te wachten tot de helling gepekeld werd.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 17 dec 2009, 18:43

Hanz,

Pas nu maar op morgen.
Die kleine jongen van je kijkt nu nog tegen je op zoals alle zonen doen bij hun papa.
Maar als hij morgen aan je vraagt of je met de Corvette kan doen zoals hij dat ook in een kart al kan, dwars en haaks dus, dan wordt het misschien wel huilen en wat nog wel het ergste is dat je van je voetstuk valt en dat kan niet de bedoeling zijn :angel:

Mijn tip: De Smart i.p.v. de Vette. Is veiliger......................... :nana:

Laurens

Bericht door Laurens » 17 dec 2009, 18:48

Knot schreef:Ik zal vanavond die BMW eens starten.... kijken of silverdome leeg is :)
Al onderweg ??

Ga straks ook een rondje doen, dus als het leeg is :df:

allen

Bericht door allen » 17 dec 2009, 18:48

Iemand is vandaag achterstevoren gegaan in een Smart. Zijn smoes is dat een korte wielbasis en bevroren water niet samen gaan...

Mathieu

Bericht door Mathieu » 17 dec 2009, 18:51

allen schreef:Iemand is vandaag achterstevoren gegaan in een Smart. Zijn smoes is dat een korte wielbasis en bevroren water niet samen gaan...
Inderdaad, een korte wielbasis en bevroren water gaan niet samen. Dan breekt de auto uit. Dat is in een Smart onbegonnen werk.

:mrgreen: :banaan:
Laatst gewijzigd door Mathieu op 17 dec 2009, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 17 dec 2009, 18:53

Maargoed, wat zijn nu de PS2's onder de winterbanden? De Pilot Wintersport?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 dec 2009, 18:53

allen schreef:Iemand is vandaag achterstevoren gegaan in een Smart. Zijn smoes is dat een korte wielbasis en bevroren water niet samen gaan...

Pics or it didn't happen :P

(Behalve als je zegt dat het Hans was, dan geloof ik je meteen)

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 17 dec 2009, 18:58

Heeft zo'n ding niet standaard ESP :shock: :D ?

Plaats reactie