Bmw E90 320d update...

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Bmw E90 320d update...

Bericht door Topfuel » 13 dec 2009, 10:43

Gisteren weer gereden met de 320d, km stand nu 160.733km. Auto moet er binnenkort weer uit...


Ze twijfelen hier tussen wat auto's:

1.) 320d Touring AUT

2.) X1 20d MAN

3.) 520d Corporate Lease Business line AUT



Ik zou voor een X1 gaan. Nieuw, mooi, goed rijgedrag en een hoge zitpositie e.d. Maar hier neigen ze naar een ''ouwe 5'', voordeel is dat die natuurlijk erg scherp geprijsd is omdat hij eruit gaat. Voor 49k krijg je o.a. navi professional, leder dakota, automaat, 17'' en xenon. Maar je rijd bij aflevering (maart) wel direct in een ''ouwe''. Wel belachelijk trouwens dat ze je in deze set up nog eens 1500 extra laten betalen voor climate control, zit er voor die 49k nog niet eens in. :shock:

ErikS
Berichten: 18972
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Bmw E90 320d update...

Bericht door ErikS » 14 dec 2009, 12:55

x1 20D.. funfer lijkt me onderbemeten, ookal is dat waarschijnlijk niet zo.

Restwaarde lijkt me ook stukken beter!

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Bmw E90 320d update...

Bericht door Topfuel » 16 dec 2009, 18:15

Restwaarde maakt niet uit, is een lease auto... Denk voor de meeste comfort je het beste een 5 kan pakken. Echter zou ik zélf kiezen zou ik toch voor het nieuwste gaan. Ben benieuwd wat het word.

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5456
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Bmw E90 320d update...

Bericht door Kasteel » 16 dec 2009, 18:21

Topfuel schreef:Gisteren weer gereden met de 320d, km stand nu 160.733km. Auto moet er binnenkort weer uit...


Ze twijfelen hier tussen wat auto's:

1.) 320d Touring AUT

2.) X1 20d MAN

3.) 520d Corporate Lease Business line AUT



Ik zou voor een X1 gaan. Nieuw, mooi, goed rijgedrag en een hoge zitpositie e.d. Maar hier neigen ze naar een ''ouwe 5'', voordeel is dat die natuurlijk erg scherp geprijsd is omdat hij eruit gaat. Voor 49k krijg je o.a. navi professional, leder dakota, automaat, 17'' en xenon. Maar je rijd bij aflevering (maart) wel direct in een ''ouwe''. Wel belachelijk trouwens dat ze je in deze set up nog eens 1500 extra laten betalen voor climate control, zit er voor die 49k nog niet eens in. :shock:
Funfer met m pakket, qua looks en qua rijden top :). 520d is qua vermogen echt geen prob. Zag laatst overigens zo'n corporate lease bussiness line, maar was volgens mij dikke prima voor dagelijks.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Bmw E90 320d update...

Bericht door Topfuel » 25 jan 2012, 20:28

ff een oud topic een nieuw leven inblazen...

Inmiddels rijden we al weer een kleine 2 jaar in een 320d efficient dynamics edition. De auto bevalt erg goed en rijd nog beter als de vorige, een klein nadeeltje is het verlaagde onderstel wat bij drempels telkens een confrontatie geeft. Verder is het verbruik merkbaar beter en stuurt hij nog fijner.

Het gekke is dat de auto nu voor de derde keer bij de dealer staat, niet voor een beurt maar voor een volledige demontage van de motor. We zijn hem telkens 4 dagen tot een week kwijt. Wat ik lees op internet zijn problemen met de spanner van de distributie zodat er telkens een legio onderdelen vervangen moet worden door de opgetreden schade. De monteur had het ook over het vervangen van krukas e.d. Zou dit een bekend probleem zijn van de ede of zou het gewoon een ''pech auto'' betreffen.

Hier nog een citaat van een revieuw van groenopweg.nl

Distributie probleem (36.500 km)
Een paar duizend km terug begon de auto af en toe in te houden, ook ging er een lampje branden dat zou duiden op een emissie probleem.
Bij de eerste oliebeurt (34.000 km) bleek er ook een terugroep actie te zijn op een kabelboom die de turbo aanstuurt.
Dit veroorzaakte volgens de dealer waarschijnlijk de storing.
De kabelboom werd vervangen en de computer gereset.
Na 3 dagen begon het lampje weer te branden en hield de auto weer in. Ook leek de motor bij 2.000 toeren veel rauwer te klinken.
De auto is ruim anderhalve week bij de dealer geweest.
De distributie bleek van tijd. Een behoorlijke waslijst aan onderdelen moest vervangen worden.
Volgens de dealer stond de kettingspanner van de distributie te slap en was hierdoor de auto van tijd geraakt.
Hoop dat er geen verdere problemen ontstaan.
De auto rijdt nu weer als een zonnetje.


Bron: http://www.groenopweg.nl/review/30033/B ... ne/BMW/0/0

Afbeelding


Gr. TF

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40551
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Bmw E90 320d update...

Bericht door Knot » 25 jan 2012, 21:21

Vreemd verhaal en telkens open halen wordt je blok ook niet frisser van....

Over die keuze, 520d zou ik doen een beetje aankleden.

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Bmw E90 320d update...

Bericht door Ahmed » 25 jan 2012, 21:35

Knot schreef:Vreemd verhaal en telkens open halen wordt je blok ook niet frisser van....

Over die keuze, 520d zou ik doen een beetje aankleden.
Volgens mij is ie al voor de 320d gegaan Knot...... :tooth:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40551
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Bmw E90 320d update...

Bericht door Knot » 26 jan 2012, 09:54

Dan mag ik het daar toch nogsteeds niet mee eens zijn ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], RJK en 2 gasten