DSG schakelt beterduifjes.com schreef:Waarom een automaat......![]()
![]()



DSG schakelt beterduifjes.com schreef:Waarom een automaat......![]()
![]()
denk op den duur wel, denk aan de electro cars e.d. die allemaal gaan komen, zullen ook automaten zijn en nog weer anders natuurlijk dan bij de verbrandingsmotoren...duifjes.com schreef:DSG is leuk voor je daily lekker comfie cruisen ed...maar een sportauto hoort nog steeds niet standaard een automaat te hebben..........maar goed....458 Italia, M3 GTS etc etc....wellicht moet ik mn mening bijstellen????
Daar is een heel simpele reden voor Jacco. De 3.6 VR6 wordt alleen maar geproduceerd in combinatie met de DSG-bak. Dus een handbak er achter hangen zou heel veel meer gaan kosten.duifjes.com schreef:Waarom een automaat......![]()
![]()
zo te zien nog wel een voorserie...0-80 km/h 3,2 Sek.
0-100 km/h 4,4 Sek.
0-120 km/h 6,1 Sek.
0-130 km/h 6,9 Sek.
0-160 km/h 10,5 Sek.
0-180 km/h 13,7 Sek.
0-200 km/h 18,1 Sek.
Herstellerangabe 0-100 km/h 4,8 Sek.
Höchstgeschwindigkeit 273 km/h
Dat zal nog wel meevallen, 2de hands blijven ze net zo waadevast als een goede porsche, er worden er niet veel van gemaakt en de materialen zijn goed/mooi als carros en chassis e.d. dus waardevast zal ie wel blijven ala porsche niveau....maar wel een tegenvaller voor mij mocht het echt zo zijn, en daar lijkt het wel op volgens automotorundsport voor zover men Duits gaat en ik het goed lees.FerdiACS1 schreef:Die 18s. voor 0-200 vond ik ook al langzaam voor een 1100kg auto en 300 pk.. Maar dat hok weegt dus lekker 1300kg+. Dat zet de Porsche Spyder met wel(!) 1275kg en 320pk! in een nog beter perspectief. Keuze is simpel. Bovendien vind ik een imagoloze auto deze Artega. Is m.i. tweede hands geen ruk meer waard.
Maar met een goede naam van de ontwerper...dänische Designer Henrik Fisker van o.a. de BMW Z8 en Aston Martin Vantage.FerdiACS1 schreef:Tuurlijk niet Rene. Artega met VAG blok, merk zonder historie. Deze kun je in een half jaar volledig afschrijven. Garage's, onderdelen, gebruikersgroep, clientele? Hoe zit dat. Hoeveel rijden en rond? Hoe wordt het merk geladen? lol. Porsche heeft een compleet ander imago.
Mexikaner übernehmen Sportwagenbauer
Klaus Dieter Frers muss den Traum vom eigenen Sportwagen zu Gunsten der Rettung seines Zulieferbetriebs Paragon begraben. Die Sportwagenmanufaktur geht zu 100 Prozent an den mexikanischen Investor Tresalia Capital.
www.nu.nl schreef:Artega in Mexicaanse handen
Uitgegeven: 26 januari 2010 13:56
Laatst gewijzigd: 26 januari 2010 13:55
Het zag er door een faillissement van het het moederbedrijf somber uit voor Artega, de schepper van de fraaie GT. Door hulp uit Mexico lijkt de sportcoupé nu toch in productie te gaan.
© Autoweek
Vorig jaar ging Paragon AG failliet; dit bedrijf was eigenaar van Artega. Naar nu blijkt heeft het Mexicaanse Tresalia Capital de boedel overgenomen. Dat investeringsfonds wordt beheerd door Linda Alvarado, aandeelhouder van onder meer de Colorado Rockies in de Major League Baseball.
De Artega GT is een ontwerp van Henrik Fisker. De coupé heeft een 3,6-liter zescilinder onder de kap, goed voor 300 pk. Het blok is afkomstig van de Volkswagen Passat R36. De carrosserie van de Artega GT is van koolstofvezel, maar desondanks waren er maar weinig mensen bereid om de gevraagde 70.000 euro (exclusief belastingen) op tafel te leggen. Nu Artega in een rustiger vaarwater zit, kan de fabrikant maximaal 500 GT’s per jaar bouwen.
Die Interessen der Anteilseigner im Unternehmen werden zukünftig von einem Beirat wahrgenommen, dessen Vorsitz Dr.-Ing. Wolfgang Ziebart übernehmen wird. Er war 23 Jahre lang in verschiedenen Funktionen bei BMW tätig, am Schluss in der des Vorstandes für Entwicklung und Einkauf. Danach war er im Vorstand bei der Continental AG und dann Vorstandsvorsitzender von Infineon. Dr. Ziebart wird bis auf weiteres auch die Geschäftsführung von Artega übernehmen. "In einer bemerkenswerten unternehmerischen Leistung ist ein aufregendes Fahrzeug entstanden, zeitgerecht im Konzept und zeitlos im Design" sagte Dr. Wolfgang Ziebart. "Nach der ersten Fahrt mit dem Artega GT habe ich mich spontan bereit erklärt, dieses Fahrzeug weiter zu begleiten und werde alles tun, um es zum Erfolg zu führen". "Wir freuen uns besonders, mit Dr. Ziebart einen ausgewiesenen Automobilexperten und Unternehmer gewonnen zu haben", sagte Tresalia Capital. "Insbesondere erfreut uns seine Bereitschaft, in der Phase des Produktionshochlaufs auch die Geschäftsführung von Artega zu übernehmen". "Ich hätte das erfolgreich am Markt gestartete Projekt gern weitergeführt, aber die Aufgaben bei paragon erfordern meine ganze Kraft. Deshalb gebe ich den Staffelstab an Tresalia weiter", erklärte Klaus Dieter Frers.
http://www.artega.de/Liebe Artega Interessenten!
Wir haben unsere Hausaufgaben gemacht und in den letzten Monaten hat sich viel getan.
Daher freut es uns sehr sagen zu können, dass wir unseren neuen selbst gesteckten Zeitplan erreicht haben und es nun soweit ist.
In kürze ist der Artega GT bei Ihrem Händler.
Sie können nun endlich das Auto Live betrachten und auch endlich Probe fahren.
Daher laden wir Sie recht Herzlich ein, am 15. Mai uns oder Ihren Artega Händler zu besuchen.
Die Produktion läuft nun auf Hochtouren und wir freuen uns, bald die ersten Artega GT auszuliefern.
Vielleicht ist Ihr Fahrzeug ja auch dabei.
Besuchen Sie uns am und ab dem 15. Mai und erleben den Artega GT Live.
Mit freundlichen Grüßen
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten