BMW S 1000 RR

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Roy » 13 dec 2009, 11:45

Ik heb gisteren anders nog heerlijk gereden en duik zometeen ook weer even op de Triumph 8)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22516
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Niels » 13 dec 2009, 11:56

Het is nu prima te doen met een extra jas over het pak :D Maar als je nu een motor besteld en em in maart geleverd krijgt dan zou ik niet echt op hete kolen zitten :wink:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Roy » 13 dec 2009, 12:03

Extra jas? Gewoon textielpak met wintervoering, wat dacht je daarvan? :shakeit:

Was ook meer als geintje hoor. Super als je hem in maart krijgt. Beter als in maart bestellen en oktober krijgen oid :)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door wjn » 13 dec 2009, 12:40

Wouter81 schreef:
Snipe schreef:Jammer, zo'n net-niet-motor. Als je dan toch 299 op de teller hebt staan, wil je natuurlijk die 300 ook even zien.
Hehe, geen enkele fabrikant laat tegenwoordig meer dan 299 op de teller zien. Is gekomen door de Suzuki Hayabusa, die ging ls 1 van de eerste motoren over de 300. Is toen enorm veel gezeik in de politiek over geweest, motoren die harder dan 300 gingen moesten verboden worden enzovoorts. Onzin natuurlijk, alsof een motor die 310 op de teller gaat gevaarlijker is dan 1 die 280 gaat. Maar goed.... om geen slapende honden wakker te maken gaan de tellers niet meer verder.
Als die tellers een beetje nauwkeurig zouden zijn, hoefden ze niet te stoppen bij 299. Halen ze namelijk niet.
(De meeste 1000's en andere snelle motoren lopen bij 290-295 in de toerenbegrenzer ;) )

Van de BMW weet ik het niet of die het net wel of net niet kan halen, qua gearing.

Edit: http://www.gearingcommander.com/" onclick="window.open(this.href);return false; (BMW S1000RR staat er nog niet tussen)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door wjn » 14 dec 2009, 12:52

Hou trouwens Durbahn (http://durbahn.de/" onclick="window.open(this.href);return false;) maar in de gaten, die maakt leuke dingen, straks ook voor deze BMW:

http://durbahn.de/Web-BMWS1000RR.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Roy » 15 dec 2009, 11:26

http://bmwbike.co.kr/gallery/read.asp?u ... sectors=g1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook leuke onderdeeltjes. Wel even google translate aanzetten als je Koreaans niet zo goed is.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Roy » 15 dec 2009, 11:30

Ook niet slecht:
Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27084
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 15 dec 2009, 13:18

Wat bedoel je, mevrouw of de motor? Beide?...................... :mrgreen:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Roy » 15 dec 2009, 13:35

Vind beide prima hoor :shakeit:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door wjn » 15 dec 2009, 18:35

Gewoon bestellen, die Carbon Edition. ABS/DTS/Quickshifter erbij, klaar.

:clap:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27084
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 15 dec 2009, 21:28

Blijft leuk..................

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door wjn » 15 dec 2009, 23:16

In de Moto73 staat ook een rijbericht.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27084
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 16 dec 2009, 07:41


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27084
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 16 dec 2009, 19:46

Comments from MCN,


"BMW S1000 RR makes far and away the most power,making the Japanese manufacturers look weak"

" The BMW is a road rider's dream with glued to the road handling and Honda like refinement"

"You are always aware the S1000RR has awesome power to unleash"

"S1000RR isn't in another class,but it is sure top of the league"

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27084
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 16 dec 2009, 19:47

Top Speed 0-60 Brake 70-0 Standing 1/4 mile Top Gear 40-120 Peak Rear Wheel power

BMW 183.75 3.44 46.98 10.84 @ 148.40 11.11 183.1
Honda 175.83 3.33 50.94 11.05 @ 144.04 11.34 163.26
Kawasaki 181.84 3.30 49.92 10.67 @ 145.86 13.55 165.3
Suzuki 178.90 3.06 50.90 10.49 @ 144.23 11.30 161.0
Yamaha 184.79* 3.13 48.54 10.45 @ 145.63 11.50 157.75

* I think this is a misprint as on the video they state that the BMW was the fastest bike and since on the dyno the Yamaha is making 25 rwbhp less than the BMW it seems unlikely that it would have a higher top speed.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27084
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 16 dec 2009, 20:30

Voor wie er behoefte aan heeft;


http://www.motorfreaks.nl/productnieuws ... 000rr.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27084
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 16 dec 2009, 20:41

Detail foto helm DoubleR collectie; donker vizier.................fraai................



Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27084
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 16 dec 2009, 20:43

Dar brengt me weer direct op een vraag;

1 Is een donker vizier handig of juist niet?

2 De Carbon Edition heeft ook al een donker windscreen, wordt een donker vizier dan te veel van het goede?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22516
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Niels » 16 dec 2009, 21:42

Een donker vizier in het donker werkt niet maar is overdag (helemaal met mooi weer) top! Naast een donker vizier heb ik nog een geel getinte. Werkt ook goed vind ik persoonlijk.

Wouter81
Berichten: 9463
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Wouter81 » 16 dec 2009, 21:55

Wel es in de Eifel gereden met een donker vizier. Werd het buiten ook donker, begon ook nog hard te regenen. Daar rij je dan op bochtige weggetjes met je donkere vizier. Haha, dan zie je dus echt niks.

Met veel zon wel prettig. Maar bij een beetje helm kun je gewoon vizieren wisselen. Gewoon een blank en donker vizier erbij nemen (bedingen). Dan kun je wisselen, afhankelijk van de omstandigheden.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Roy » 16 dec 2009, 22:14

Ik vind het super. Wanneer het donker word, word het inderdaad wat spannend ;)

Vind het ook gewoon mooi staan.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door wjn » 17 dec 2009, 01:59

romo schreef:Dar brengt me weer direct op een vraag;

1 Is een donker vizier handig of juist niet?

2 De Carbon Edition heeft ook al een donker windscreen, wordt een donker vizier dan te veel van het goede?
Een donker windscherm is "bling" :mrgreen:

Mijn voorkeur gaat uit naar een helm met geïntegreerd zonnevisier, kun je dus naar wens voor je ogen schuiven of niet. Bijv. Schuberth S1, maar ook andere merken hebben dat.

Donker visier 's avonds. Been there, done that. Not funny, is navigeren op de lichten van de lantarenpalen :lol:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door wjn » 17 dec 2009, 02:09

romo schreef:Top Speed 0-60 Brake 70-0 Standing 1/4 mile Top Gear 40-120 Peak Rear Wheel power

BMW 183.75 3.44 46.98 10.84 @ 148.40 11.11 183.1
Honda 175.83 3.33 50.94 11.05 @ 144.04 11.34 163.26
Kawasaki 181.84 3.30 49.92 10.67 @ 145.86 13.55 165.3
Suzuki 178.90 3.06 50.90 10.49 @ 144.23 11.30 161.0
Yamaha 184.79* 3.13 48.54 10.45 @ 145.63 11.50 157.75

* I think this is a misprint as on the video they state that the BMW was the fastest bike and since on the dyno the Yamaha is making 25 rwbhp less than the BMW it seems unlikely that it would have a higher top speed.
Metingen van MCN van een andere snelle 1000 (990cc), jammer dat ze die er niet bij hadden 8) :

Power: 177 BHP @ 13,500 rpm.
Torque: 76.7ft-ib @ 10.700 rpm.
Top Speed: 190.78 mph (oddly the speedo only registers upto 185mph - this was registered by timing gear).

Interesting figures...
Acceleration:
0 to 30mph: 1.54 secs
0 to 60mph: 2.96 secs
0 to 100mph: 5.53 secs
0 to 180mph: 16.59 secs

Breaking:
50 to 0mph: 25.67meters / 2.37 secs
70 to 0mph: 49.74meters / 3.27 secs


(Beetje spammen in dit topic mag wel hé ;) )

aapje
Berichten: 185
Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door aapje » 17 dec 2009, 12:18

Breaking zelfs :hmmm:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27084
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 17 dec 2009, 19:59

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Laatste plaatje een storende fout in de grafiek IMHO; piekvermogen van de BMW is echt bij 13K RPM, zijnde 193 PK, koppel 112Nm bij 9750RPM
Het moet naar rechts worden verschoven, kortom; slordig....................

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten