Door schade en schande

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Downforce Hans

Door schade en schande

Bericht door Downforce Hans » 12 dec 2009, 22:10

Plaats hier je momenten dat je even moedeloos werd of je je haar uit je kop wilde trekken omdat er iets heel simpels uitliep op een "drama" of een complete mislukking en waar je een mede D-f er voor wil behoeden.
meestal zijn het wel grappige dingen.

Ik geef even twee voorbeelden.

Een kennis van mij doet zijn brug omhoog waar een auto met een deur open op staat.
Aan de kant waar de knop om de brug te bedienen zit, is gewoon een hoog plafond maar aan de andere kant is er een verlaging en laat daar nou net de deur open staan van de zwarte bolide.
een hoop gekraak en een deur uit het lood :hmmm:

Ik zelf wil 12 flessen olie kopen bij de esso en met 1 fles loop ik naar de kassa en vraag of ze misschien een doos hebben want dan hoef ik niet heel het schap leeg te halen.
Ik krijg de doos rij 30 km verderop naar een maat met een brug en tap de olie af.
Maak ik de doos open en kijk op de fles hebben ze me olie voor een diesel mee gegeven terwijl ik de fles die ik in mijn hadden had als voorbeeld had gegeven.
Inmiddels was het al een uur op zes op een zaterdag avond en het tankstation was dicht.....stond ik daar :shithappens:
Ik kijk dus ook voortaan alles na en neem niks meer voor vanzelfsprekend aan....

Nou, dit soort dingen dus.....

Grtz,Hans

Jeroen van Haaren

Re: Door schade en schande

Bericht door Jeroen van Haaren » 12 dec 2009, 22:16

Tja, aankoop van mijn 3e auto (Suzuki Vitara) , dacht dat ik best wel veel van auto's afwist en wel wat mensenkennis had.
Na de auto 150 km naar huis gereden te hebben kwam ik tot de ontdekking dat de deur niet op slot wilde met de sleutel.
Volgende dag naar mijn werk, rare kolkende geluiden onder de kap vandaan, bleek de koppakking kapot te zijn, later bleek ook de tussenbak niet te werken en ook de bedraging was in geknipt en geplakt ivm inbraakschade (vandaar ook het slot wsl).
En het waren zulke aardige mensen, lekker bakkie koffie gehad, echter had er al wel een lampje moeten gaan branden toen ze zeiden dat ze bij inruil meer konden krijgen als het bod waar we het eerst over eens waren geworden.
Conclusie, al is een auto nog zo gaaf/mooi/snel/schoon en zijn de mensen nog zo aardig, koop nooit in alle haast een auto zonder deze helemaal na te kijken...

steve smith

Bericht door steve smith » 13 dec 2009, 00:19

Ehm

-Zet de carterplug terug voordat je nieuwe olie giet.... :oops:
-Parkeer een oude BMW M motor niet bergop in een voorwaartse versnelling
-Laat nooit iemand anders een aanhangwagen aankoppelen of lading zekeren als jij er mee gaat rijden

En nog een briljante van een vriend van me:

-Leen nooit je bedrijfsbus uit aan je zusje als je al een schriftelijke waarschuwing voor snelheidovertredingen heb 't liggen. Die rijdt nl vrolijk met 110 in een 70-wegens-werkzaamheden-op-snelweg je baas voorbij. Met een paardentrailer achter jouw T4 :mrgreen:

HSR

Bericht door HSR » 13 dec 2009, 01:22

- Zorg altijd dat de lambda sonde goed gemonteerd zit voor aller je op de sloop een 'nieuwe'' voorpijp +catalysator gaat kopen voor je wagen. :bag: Gvd, wat een dieptepunt. :'( :mrgreen:

- Zorg altijd dat je de originele diffverhouding weet van je achteras, scheelt je een hoop ellende en geld :bag: :bag:

- Zorg altijd dat alle gaten in een gestripte circuitwagen GOED dicht zitten. Niet met kunststof plugjes, maar plugjes + een lading kit. Scheelt je aan het eind van je driftdag op Papenburg ruim 20 liter water in de wagen. Het is mij een raadsel dat de General Module nog functioneert op de E34. :roll:

- Zorg dat zware ladingen in je RWD wagen goed gezekerd zijn. Als een bak met 50+kg aan onderdelen gaat glijden in een sportief genomen bocht zul je merken dat de wagen opeens wel erg onvoorspelbaar gaat rijden / glijden. :D :roll:

- Zorg dat op een burg altijd de zekering op alle 4 de hoeken ontgrendeld wordt zodat je er niet opeens achterkomt dat je wagen 35% schuin staat. Bijna een V70R mee afgeschreven, 4 jaar geleden. :D :roll:

Tja, zo leer je nog eens wat.

Afsluitend nog een gouden tip. Luister AUB naar mensen die het beter weten en NIET naar mensen die zeggen wat je wil horen. Dit bespaart je zoveel ellende en gezeik. :!:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 dec 2009, 01:39

Mede DF'ers behoeden voor bepaalde dingen?

Vrouwen!

Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 15 dec 2009, 21:32

Wow Hans, hoe ben jij je leven tot nu toe doorgekomen?! :shock: :o

allen

Bericht door allen » 15 dec 2009, 21:35

Hans was niet zo slim om even een tankstation langs de snelweg op te zoeken? Snugger figuurtje... :mrgreen:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 dec 2009, 21:36

:mrgreen:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 15 dec 2009, 21:39

Uit mijn brommer tijdperk....

Als je nou een Honda MT helemaal gestript hebt, en je hebt hem gespoten en daarna weer opgebouwd.....
Ga dan niet anderhalve dag op de kickstarter lopen hengsten zonder een laatste massa draadje te hebben aangesloten..... :oops:

Oh, en koop nooit, maar dan ook nooit een Volkswagen Rabbit ( Amerikaanse Golf GTI ) met wat werk......
Sommige delen zul je dan uiteindelijk in de US of A moeten kopen.... :'(

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2009, 22:37

Maak afspraken altijd op papier, ook met zogenaamde bekenden en "vrienden".
Voor je het weet sta je voor het bankje :sealed:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 dec 2009, 08:09

allen schreef:Hans was niet zo slim om even een tankstation langs de snelweg op te zoeken? Snugger figuurtje... :mrgreen:
Er zijn niet zoveel esso stations en GM schrijft mobil 1 voor...................ALLEN :hammer:

Roy

Bericht door Roy » 16 dec 2009, 09:25

2 jaar terug ofzo deed onze droger een beetje raar. Maakte zijn programma's niet af en dergelijke. Op een morgen deed dat ding dus helemaal niks meer dus zei ik al... nou dat ding flikkeren we eruit, ik koop wel een nieuwe. Ik direct naar de BCC gereden en een nieuwe droger gekocht. Thuis aangesloten, stroom erin... niks. GVD wat is dat nou? Ik naar de meterkast, liggen de stoppen eruit...... :lol: :lol: :lol:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 16 dec 2009, 09:27

De straat uitrijden, aan mijn passagier vragen "Zeg, hoe zwaar ben jij eigenlijk?" om vervolgens te realiseren dat de handrem erop staat :bag:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 16 dec 2009, 10:22

Roy schreef:2 jaar terug ofzo deed onze droger een beetje raar. Maakte zijn programma's niet af en dergelijke. Op een morgen deed dat ding dus helemaal niks meer dus zei ik al... nou dat ding flikkeren we eruit, ik koop wel een nieuwe. Ik direct naar de BCC gereden en een nieuwe droger gekocht. Thuis aangesloten, stroom erin... niks. GVD wat is dat nou? Ik naar de meterkast, liggen de stoppen eruit...... :lol: :lol: :lol:
hahaha heel herkenbaar....
Vaatwasser defect, maar ik ben vrij eigenwijs, dus ik wilde eerst kijken of dat ding te repareren was.

Vaatwasser helemaal uitgebouwd (is een inbouw )
Alle schroeven losgedraaid die ik zag zitten, en vervolgens een beetje interessant zitten prutsen.
Ondertussen bijna al het opgehoopte stof, dat zich in de loop der jaren had verzameld onder mijn aanrecht, opgesnoven en in mijn haar gekregen, en ik begin steeds kwader te worden.
Op een zeker moment bedacht ik me dat het wellicht verstandig was om even de stekker eruit te trekken, want een opdonder is ook zo wat !

Dus ik doe het kastje er naast open, aangezien daar de stekker zat, bleek deze er niet goed ingezeten te hebben........

Godverdegodverdegodverde

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 16 dec 2009, 10:25

Leuker is nog als dan de vrouw/vriendin er bij komt staan na 1,5 uur en zegt: "Zul je de stekker er niet eens in doen?"

allen

Bericht door allen » 16 dec 2009, 10:33

Downforce Hans schreef:
allen schreef:Hans was niet zo slim om even een tankstation langs de snelweg op te zoeken? Snugger figuurtje... :mrgreen:
Er zijn niet zoveel esso stations en GM schrijft mobil 1 voor...................ALLEN :hammer:
http://www.euromap.be/esso/LocatorOverv ... tions.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, Hans, het zijn er maar een stuk of 9 in die pauperbuurt van je. :bag:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 dec 2009, 11:36

Draai altijd je wielbouten vast. Ook al ben je komend jaar niet van plan om met je auto te gaan rijden, omdat 'ie stuk is.

Maar als je dan na een paar maanden geholpen wordt door een vriend van je die 'ff' (in 4 dagen) een motorblok in z'n uppie wisselt uit zijn krokante auto, met zelfde techniek, dan heb je kans dat je na het wegrijden opeens een wiel ziet verdwijnen en je remschijf ovaal wordt. :bag:

Plaats reactie