MarkE92 schreef:Klasse 4 scheelt inderdaad weer een stuk met klasse 5. Leuk werkje voor mijn tussenpersoon.
Zat trouwens eens te bladeren op google en kom een paar links tegen van LS7 motoren die door een losse klep zijn vastgelopen bij de eerste series.... is dit een groot probleem ?. Ik lees trouwens veel goede verhalen over het LS3 blok, de ZR1 is ook op dit blok gebaseerd (+ supercharger). Heeft 430 pk standaard en zijn al aardig wat mods voor.
Gr,
Mark
Er zijn wat blokken geweest die problemen hebben gehad met het breken van een klep.
Ik heb dat probleem ook gehad en bij mij zit er dus een nieuwe motor in want de ravage was dus danig dat mijn motorblok gescheurd was.
Via het corvette forum hebben wat amerikanen aan de bel getrokken hoe het er voor stond wat betreft deze motor schades.
Wat ik begrepen heb zijn er een kleine 30.000 z06 gemaakt en is er minder dan 0,5% uitval wat betreft motorische problemen.
Als ik zie dat die amerikanen aan nokkenassen in de auto stoppen en dan ook nog eens wat spay inspuiten zodat 700 pk uit de motor komt en de motor heel blijft, denk ik dat het wel goed zit.
De motoren staan er wel om bekend dat ze rumoerig zijn qua mechanisch geluid.
Mijn motor staat nu zo`n 30.000 km op en die is ook niet echt stil maar mijn olie verbruik is een liter op 6 a 7000 km en dat is inclusief track-day`s.
Ik rij hem echter wel altijd goed warm, het is tenslotte wel "my baby" en die moet je even opwarmen
Grtz,Hans