afijn na men eerste hulpnood in begin 2007 merkte ik hoe zei te werk gingen en daar was ik niet blij mee
anyway na men eerste kennismaking met hen meteen weer opgezegd en einde jaar 2007 weer op de ANWB...nu blijkt ook dat ze niet meer mensen konden krijgen en hoe ze werkten ze wilden meeliften op de grote geld stroom en makkelijke nwe auto's weinig pech e.d maar nu dit>>
dit is hun ondergang al in gang gezet, de genadeklap als je het mij vraagt, en dat mag van mij.
terwijl de ANWB gewoon 50,-euro is nu en alle auto's neemt zoals ze al vel vele jaren doen en je auto desnoods thuis brengen en niet eerst elders zoals via route mobielRoute Mobiel duurder door Harrie Nijen Twilhaar
AMSTERDAM - Route Mobiel gaat haar tarieven voor 2010 fors verhogen met soms wel dertig tot veertig procent.
De pechhulporganisatie spreekt van een noodgedwongen financiële ingreep omdat klanten met oudere auto's de reparatiekosten opdrijven.
Nog deze week ontvangen klanten van de pechhulpdienst een brief waarin wordt uitgelegd dat de nieuwe tarieven worden gekoppeld aan de leeftijd van de auto. Hoe ouder een auto, des te meer jaarpremie voor pechhulp in Nederland moet worden betaald.
Verhouding
Volgens Route Mobiel-directeur Marco van Muiswinkel neemt de vraag naar hulp bij pechgevallen vooral bij oudere auto's fors toe. Van Muiswinkel: "Dat loopt nu echt de spuigaten uit. We willen niet langer risico lopen vandaar we nu bezitters van oudere auto's helaas meer moeten laten betalen. In verhouding stijgen onze kosten doordat er steeds vaker oudere auto's langs de weg stranden. Ten opzichte van nieuwe auto's ligt die verhouding een op drie."
Het basisabonnement voor auto's tot vier jaar oud bedraagt 55 euro. Voor auto's van vier tot tien jaar is het 68,50 euro, voor auto's van tien tot dertien jaar 76 euro, voor auto's van dertien tot vijftien jaar 87,50 en oudere auto's worden geweigerd.![]()
Van Muiswinkel verwacht opzeggingen naar aanleiding van de tariefsverhoging. Maar volgens hem is de maatregel noodzakelijk.
Route Mobiel maakt gebruik van een landelijk reparatienetwerk van aangesloten autogaragebedrijven die monteurs op pad sturen na meldingen bij de alarmcentrale. Nu er meer pechgevallen onder oude auto's zijn, moet Route Mobiel flink in de buidel tasten om de aangesloten autobedrijven te betalen. Het pechhulpbedrijf dat vorig jaar noodgedwongen vanuit het hoofdkantoor van SNS Reaal Utrecht naar dochteronderneming Proteq in Heerhugowaard moest verhuizen, blijft steken op 250.000 klanten. Voor het vierde achtervolgende jaar is de pechhulpdienst er niet in geslaagd om de veelgenoemde target van 400.000 leden te halen. Het bedrijf heeft alle reclame-uitingen geschrapt, maar ontkent dat er financiële problemen zijn.
De ANWB kent geen leeftijdsbeperking. "We kijken niet naar de leeftijd van de auto. Onze klanten kunnen zelf bepalen welk pakket ze nemen", zegt ANWB-zegsman Markus van Tol. De toeristenbond heeft de tarieven de afgelopen tijd nauwelijks verhoogd.