Route mobiel duurder, and the bubbel will burst...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Route mobiel duurder, and the bubbel will burst...

Bericht door GTRene » 11 dec 2009, 20:11

In het begin dacht ik ow leuk 50,-euro( paar jaar geleden) en geen verplicht boekje ala anwb, daarom zei ik men anwb lidmaatschap op destijds, liever was ik bij de ANWB gebleven maar ze wilden niet zonder dat verplicht in je strot gebrachte boekje vol reclame.

afijn na men eerste hulpnood in begin 2007 merkte ik hoe zei te werk gingen en daar was ik niet blij mee :hammer: damn wat miste ik de ANWB toen, ook al zijn die en beetje van de staat zo lijkt het of in elk geval afhankelijk van (wegen en palen en beheer e.d.)

anyway na men eerste kennismaking met hen meteen weer opgezegd en einde jaar 2007 weer op de ANWB...nu blijkt ook dat ze niet meer mensen konden krijgen en hoe ze werkten ze wilden meeliften op de grote geld stroom en makkelijke nwe auto's weinig pech e.d maar nu dit>>

dit is hun ondergang al in gang gezet, de genadeklap als je het mij vraagt, en dat mag van mij.
Route Mobiel duurder door Harrie Nijen Twilhaar
AMSTERDAM - Route Mobiel gaat haar tarieven voor 2010 fors verhogen met soms wel dertig tot veertig procent.

De pechhulporganisatie spreekt van een noodgedwongen financiële ingreep omdat klanten met oudere auto's de reparatiekosten opdrijven.

Nog deze week ontvangen klanten van de pechhulpdienst een brief waarin wordt uitgelegd dat de nieuwe tarieven worden gekoppeld aan de leeftijd van de auto. Hoe ouder een auto, des te meer jaarpremie voor pechhulp in Nederland moet worden betaald.

Verhouding

Volgens Route Mobiel-directeur Marco van Muiswinkel neemt de vraag naar hulp bij pechgevallen vooral bij oudere auto's fors toe. Van Muiswinkel: "Dat loopt nu echt de spuigaten uit. We willen niet langer risico lopen vandaar we nu bezitters van oudere auto's helaas meer moeten laten betalen. In verhouding stijgen onze kosten doordat er steeds vaker oudere auto's langs de weg stranden. Ten opzichte van nieuwe auto's ligt die verhouding een op drie."

Het basisabonnement voor auto's tot vier jaar oud bedraagt 55 euro. Voor auto's van vier tot tien jaar is het 68,50 euro, voor auto's van tien tot dertien jaar 76 euro, voor auto's van dertien tot vijftien jaar 87,50 en oudere auto's worden geweigerd. :wtf:

Van Muiswinkel verwacht opzeggingen naar aanleiding van de tariefsverhoging. Maar volgens hem is de maatregel noodzakelijk.

Route Mobiel maakt gebruik van een landelijk reparatienetwerk van aangesloten autogaragebedrijven die monteurs op pad sturen na meldingen bij de alarmcentrale. Nu er meer pechgevallen onder oude auto's zijn, moet Route Mobiel flink in de buidel tasten om de aangesloten autobedrijven te betalen. Het pechhulpbedrijf dat vorig jaar noodgedwongen vanuit het hoofdkantoor van SNS Reaal Utrecht naar dochteronderneming Proteq in Heerhugowaard moest verhuizen, blijft steken op 250.000 klanten. Voor het vierde achtervolgende jaar is de pechhulpdienst er niet in geslaagd om de veelgenoemde target van 400.000 leden te halen. Het bedrijf heeft alle reclame-uitingen geschrapt, maar ontkent dat er financiële problemen zijn.

De ANWB kent geen leeftijdsbeperking. "We kijken niet naar de leeftijd van de auto. Onze klanten kunnen zelf bepalen welk pakket ze nemen", zegt ANWB-zegsman Markus van Tol. De toeristenbond heeft de tarieven de afgelopen tijd nauwelijks verhoogd.
terwijl de ANWB gewoon 50,-euro is nu en alle auto's neemt zoals ze al vel vele jaren doen en je auto desnoods thuis brengen en niet eerst elders zoals via route mobiel :hammer:

frankv

Re: Route mobiel duurder and the bubbel burst...

Bericht door frankv » 11 dec 2009, 20:20

ach het is ook kul, zeker goed onderhouden oude auto's doen niet voor nieuwe onder

ik (en mijn vrouw) heb in 350.000km in 4 verschillende BMW's (allemaal ouder dan 10 jaar, gemiddeld 150.000km op de teller bij aanschaf) maar 4 keer stilgestaan en de ANWB hoeven bellen:
- kapotte brandstofpomp
- geexplodeerde verdeler
- "vergeten" te tanken, oftewel gewoon te lang het lichtje genegeerd
- accu leeggelopen omdat ik mijn lichten aan had laten staan, zoemertje blijkbaar genegeerd door mijn onderbewuste

dus maar 2 keer in 350.000km een technisch probleem gehad dat tot het bellen van de ANWB heeft geleid

routemobiel dacht gewoon te scoren door te cherrypicken en een negatieve campagne tegen de ANWB te voeren en dat is ze gelukkig (want ik heb een hekel aan negatieve campagnes) niet gelukt

M@rcel

Re: Route mobiel duurder, and the bubbel will burst...

Bericht door M@rcel » 11 dec 2009, 23:58

Omdat de ANWB mij in het verleden een aantal keren heel goed geholpen heeft, ben ik altijd loyaal aan ze gebleven.

Voor die paar tientjes verschil had ik niet eens zin om een overstap te regelen.

steve smith

Bericht door steve smith » 12 dec 2009, 00:29

In de afgelopen 10 jaar met auto's van anderen 1x ANWB nodig gehad met een geplofte olieretour slang op een 40 jaar oude Jag , 1x BMW routeservice voor een M5 in fabrieksgarantie met kapotte brandstofpomp en 1x Audi pechhulp voor een overleden Multitronic bak.

Met m'n eigen auto's in 500k+ km nog nooit de ANWB hoeven bellen, en heb er tot voor kort (sinds enkele dagen dus wel) nog nooit eentje onder de 150k km bij aanschaf gehad. Ben wel vrij neurotisch qua onderhoud volgens de garage :) Recent wel ANWB + Aanhangwagen Europa abbo genomen want als ik daar een keer 's-nachts mee sta wil ik wel een uitweg hebben.

Tom V

Bericht door Tom V » 12 dec 2009, 00:36

Had laatst voor de deur ineens een lekke koppelingscilinder @ Bmw. Geen tijd dus ANWB gebeld en tot m'n verbazing hebben ze de auto gewoon naar Bas Roos gebracht, ligt hier toch zo'n 70 km vandaan. Scheelde me een hele avond + bus en trailer halen en 140 km rijden. Top. Verder een paar keer nodig gehad met de Land Rover (onbetrouwbaar kreng). Altijd prima service gehad, zolang ze niet te lief zien voor Eurlings met z'n plannen blijf ik klant.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 12 dec 2009, 01:16

Heb voor volgend jaar een ADAC Plus afgesloten voor rond de EUR 80,-. Is ook bruikbaar voor andere die in mijn auto rijden, en als ik in andermans auto rijd binnen heel europa. Val ik bijvoorbeeld stil in Nederland, belletje naar Duitsland dan komt de ANWB helpen :D

Tevens worden de afsleepkosten op de ring vergoed. Dus mocht je het niet vertrouwen om de ronde af te maken, zet je de auto lekker aan de kant.

frankv

Bericht door frankv » 12 dec 2009, 09:26

Peter-Paul Haars schreef:Heb voor volgend jaar een ADAC Plus afgesloten voor rond de EUR 80,-. Is ook bruikbaar voor andere die in mijn auto rijden, en als ik in andermans auto rijd binnen heel europa. Val ik bijvoorbeeld stil in Nederland, belletje naar Duitsland dan komt de ANWB helpen :D

Tevens worden de afsleepkosten op de ring vergoed. Dus mocht je het niet vertrouwen om de ronde af te maken, zet je de auto lekker aan de kant.
Dat is een mooie service!

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 12 dec 2009, 09:39

3 weken terug rijd ik op de A28 naar Amersfoort, klimt ineens de temp. meter hard naar het rode gebied. Snel gestopt op de vluchtstrook. Koelvloeistof gutst weg onder de auto...... Oh shit... ANWB gebeld, was er binnen 15 min. Bleek een doorgeroeste slangenklem te zijn waardoor de koelwaterslang van de radiateur was gesprongen. Snel nieuwe klem erop, water erin & doorgereden naar Jan de Jong voor nieuwe vloeistof & klaar.

Goeie club die ANWB.

Christoph

Bericht door Christoph » 12 dec 2009, 11:04

Ik zeg mijn route mobiel abbo maar op dan met de E30's.

HSR

Bericht door HSR » 12 dec 2009, 15:31

Peter-Paul Haars schreef:Heb voor volgend jaar een ADAC Plus afgesloten voor rond de EUR 80,-. Is ook bruikbaar voor andere die in mijn auto rijden, en als ik in andermans auto rijd binnen heel europa. Val ik bijvoorbeeld stil in Nederland, belletje naar Duitsland dan komt de ANWB helpen :D

Zou je wat meer kunnen uitleggen over die service? Lijkt mij erg handig voor de BMW.

In Belgie heb je de VAB (http://www.vab.be/nl/producten/totaalfo ... mules.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;) Begrijp ik er niks van of zijn die prijzen exorbitant hoog?

Chuck

Bericht door Chuck » 12 dec 2009, 16:04

Me Too, groot pluspunt bij ADAC, met de ANWB laatst pech komen ze niet omdat ik pech had in CPZ. :?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 12 dec 2009, 16:48

Chuck schreef:

Me Too, groot pluspunt bij ADAC, met de ANWB laatst pech komen ze niet omdat ik pech had in CPZ. :?
Ik ken het had destijds met mn 944 de drijfstanglagers eruit geblaft....op CPZ...ze wilden wel komen.....maar moest betalen....300gulden.....CPZ > Veenendaal...*(ik was geen lid overigens)

frankv

Bericht door frankv » 12 dec 2009, 16:58

duifjes.com schreef:
Chuck schreef:

Ik ken het had destijds met mn 944 de drijfstanglagers eruit geblaft....op CPZ...ze wilden wel komen.....maar moest betalen....300gulden.....CPZ > Veenendaal...*(ik was geen lid overigens)
tja, geen lid en op het circuit je drijfstanglagers eruit rijden en dan verwachten dat ze je gratis thuis brengen is ook wel wat veel verwacht lijkt me...

GTRene

Bericht door GTRene » 12 dec 2009, 17:58

Inderdaad, zo ken ik nog een verhaal van Elmar dat ze hem gewoon hielpen op CPZ :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 12 dec 2009, 18:26

Ik heb terug van Malmedy stilgestaan,
Al vanaf 't begin lid, betaal nu dus gewoon meer als dan dat ik een nieuw abbo zou afsluiten... (Wat is waarschijnlijk niet ga doen dan maar...)

Sta ik stil in België, ik bellen....... kosten dik €300 slepen tot de grens.

Omdat het in België gebeurt was (Ik dacht europa service te hebben, ook voor de viva la france week...)
werd ik maar tot aan Maastricht gesleept, en vanaf daar moest ik het maar uitzoeken. Werd verder ook niet weggebracht dus.... Een kleine €500,- verder, en nog steeds geen hulp gehad in NL......

Ik denk dat ik m'n abbo opzeg... Als er 10 jaar niks gebeurt dan heb je hem al terug verdient...
Gebeurt er wat in NL word je wel geholpen, maar dan kan ik de auto zelf ook ophalen....

Geen ANWB meer voor mij aankomend jaar.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 12 dec 2009, 18:46

tja, geen lid en op het circuit je drijfstanglagers eruit rijden en dan verwachten dat ze je gratis thuis brengen is ook wel wat veel verwacht lijkt me...[/quote]

Nee dat verwachtte ik ook niet.......maar ze deden gewoon een beetje moeilijk.....never mind

GTRene

Bericht door GTRene » 12 dec 2009, 19:03

Erik Stoffelsen schreef:Ik heb terug van Malmedy stilgestaan,
Al vanaf 't begin lid, betaal nu dus gewoon meer als dan dat ik een nieuw abbo zou afsluiten... (Wat is waarschijnlijk niet ga doen dan maar...)

Sta ik stil in België, ik bellen....... kosten dik €300 slepen tot de grens.

Omdat het in België gebeurt was (Ik dacht europa service te hebben, ook voor de viva la france week...)
werd ik maar tot aan Maastricht gesleept, en vanaf daar moest ik het maar uitzoeken. Werd verder ook niet weggebracht dus.... Een kleine €500,- verder, en nog steeds geen hulp gehad in NL......

Ik denk dat ik m'n abbo opzeg... Als er 10 jaar niks gebeurt dan heb je hem al terug verdient...
Gebeurt er wat in NL word je wel geholpen, maar dan kan ik de auto zelf ook ophalen....

Geen ANWB meer voor mij aankomend jaar.
kun je gewoon wel doen, echter 20,-euro extra betalen voor EU dekking...moet er wel bijzeggen ik heb ook alleen NL :bag: maar kom bijna nooit in het buitenland, heb wel groene kaart dus als ik bv een ongluk krijg en niet verder kan dan brengen ze mij via de autoverzekering wel :mrgreen:

met alle andere pech wordt het dokken of laten slepen door een bekende ofzo tot aan de grens :roll:

als je normaal je dekking hebt en betaald hebt wordt je gewoon het beste geholpen door de ANWB omdat ze ook behoorlijk wat reserve hebben zeg maar....echter route mobiel no more :protest: (ook maar 1 of 2 jaar? gedaan beviel meteen erg slecht bij eerste nood, daarna snel weer naar oude bekende ANWB :mrgreen: )

frankv

Bericht door frankv » 12 dec 2009, 19:43

ik dacht altijd dat ik Europa dekking had, je pasje had vroeger de kaart van europa er op en europese telefoonnummers, maar dat bleek toen ik eens belde van de Ring omdat ik daar mijn auto tegen de vangrail had geparkeerd stiekem niet het geval

ze hebben daarna wel de pas aangepast want er waren meer klachten gekomen van mensen die dachten Europese dekking te hebben en onaangenaam verrast waren

gelukkig kon ik bij nader inzien nog zelf naar huis rijden met mijn auto die ietwat als een krab over de weg ging...

voortaan Europa dekking erbij dus

Luco

Bericht door Luco » 12 dec 2009, 19:54

GTRene schreef:Inderdaad, zo ken ik nog een verhaal van Elmar dat ze hem gewoon hielpen op CPZ :thumbup:

In principe komt de anwb NIET helpen op een circuit, stond met pech met de camper en zelfs dan gaan ze ervan uit dat je ermee op het circuit hebt gereden, stelletje dombos.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 13 dec 2009, 13:34

Ik heb ooit op het circuit van Assen met een gekooide BMW de drijfstanglagers er uit gejakkerd, ik wist dat de ANWB niet hielp op een circuit, dus ik ben toen met een tikkende motor de snelweg opgereden naar het eerste tankstation, in de hoop dat ze dan niet moeilijk zouden doen. Dat deden ze ook niet, want ik zei niks over een circuitauto :mrgreen: Totodat de wegenwachter bij de auto kwam. Een bestickerde BMW, gestript, en met rolkooi, en het circut van Assen ook nog om de hoek, daar trapte de beste man niet in. Het plannetje werkte helaas niet :x Wel was hij zo aardig om me naar een van der Valk hotel te slepen, waar ik mijn auto beter kon achterlaten dan bij een tankstation.

Ik heb ooit diezelfde auto volgegooid met diesel :oops: (ja, en echt een volle tank) en toen heeft de ANWB zonder problemen de tank weer leegemaakt. Geen woord over circuitauto's oid. En in een eerder pechgevalletje deden ze ook niet moeilijk, ook al met een E30 met kooi.

Dus: krijg geen pech óp het circuit, dan helpen ze je echt niet. In hun voorwaarden staat ook dat ze geen circuitauto's helpen.

Ben trouwens net weer lid geworden van de ANWB. Europapakket er bij,100 euro per jaar, maar met 2 oude auto's en een geplande wintersportvakantie over een paar weken geen overbodige luxe denk ik. Fuck Route Mobiel trouwens, ik heb het nooit wat gevonden. Kan niet tipppen aan de ANWB.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 13 dec 2009, 20:25

hugo schreef: Zou je wat meer kunnen uitleggen over die service? Lijkt mij erg handig voor de BMW.
http://www.nurburgring.org.uk/adac.html" onclick="window.open(this.href);return false; , hier word je niets wijzer van. Wel leuk om te zien dat mensen aan de andere kant van het kanaal ook lid van de Adac zijn.

Hoop niet dat ik de ADAC ooit nodig heb, je weet maar nooit. Mocht ik er ervaringen mee krijgen zal ik dat laten weten.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 14 dec 2009, 12:31

Je moet trouwens niet in 1 jaar tijd met 3 verschillende auto's pech krijgen want dan betaal je gewoon bigtime bij de anwb, :mrgreen: . Wist ik niet maar staat wel in de voorwaarden. Wel jammer, ik had namelijk eind februari de teller al op 2 staan (starslet overleden & waterslang van de bmw gescheurd - geen tools bij me), en toen ik dus een week of 4 geleden een (nagenoeg nieuwe) geknapte multiriem op de not so amazing mazda encounterde mocht ik daar 165 euro (!) voor betalen, in cash. Poeh.

allen

Bericht door allen » 14 dec 2009, 12:33

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik 165 pleuri betalen daarvoor niet eens gek vind. :oops:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 14 dec 2009, 12:35

multiriem =/= distributieriem. Is minder dan een kwartiertje werk.

allen

Bericht door allen » 14 dec 2009, 12:51

Hij moet ook nog naar je toe of niet? Snap wel dat alleen de riem niet spannend is, maar er komt meer bij kijken. Mensen als jij maken de anwb onnodig duur voor me. :mrgreen:

Plaats reactie