ANWB zal bepalend zijn..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door GTRene » 04 dec 2009, 11:37

het erge is gewoon dat het grote gros niet weet wat ze te wachten staat, en dan bedoel ik niet de privacy maar de extra hoge kosten die de gewone man gaat betalen met z'n oude autootje van na 1987 die denkt lekker goedkoop te rijden of niet meer kan betalen dan die auto de wegenbelasting en de brandstof....die gaat ineens fors meer betalen maar die heeft dat geld niet eens echt...en die grote groep wordt niet vermeld...

kosten neutraal roepen ze al de groepen bij elkaar gooiende, maja als meneer A zeg 25.000,-euro bpm betaald en meneer B nooit nieuw koopt en dus geen bpm betaald die 2 mixen betekend 25.000,-euro moet er in de kas komen...dus meneer A en B moeten dat betalen samen das 12.500,- euro per persoon, meneer A is dus goedkoper maar meneer B ineens 12.500,-euro duurder per jaar, maar samen A en B betalen hetzelfde :hammer:

ja zo'n vergelijking kan ik ook maken...en verkopen als kosten neutraal de rijkere met een smile en de minder bedeelden snappen het vaak toch niet helemaal als je geen autofreak bent maar gewoon je auto van A naar b nodig bent.

GTRene

KW

Bericht door KW » 04 dec 2009, 11:54

Jij hebt het hier precies bij het goeie eind Rene :thumbup: helaas zit deze doldwaze ramp wel zo in elkaar :evil: ... maar hoe krijg je dat in de landelijke media zoals NOS-journaal, RTL-journaal, Hart van Nederland, Nu.nl, enz?

Edit:
en de grote regionale en landelijke kranten natuurlijk

Edit 2: en dan daarin een link naar http://www.kilometerheffing-nee.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.redonzeprivacy.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en dan denk ik dat daar in notime een paar 100.000 extra registraties zijn :bag: 8)

Gijzer

Bericht door Gijzer » 05 dec 2009, 11:45

Ik denk dat ik maar lid ga worden van de ANWB om daarna een brief te kunnen sturen om het weer op te zeggen.....

GTRene

Bericht door GTRene » 05 dec 2009, 12:10

Gijs te Kaat schreef:Ik denk dat ik maar lid ga worden van de ANWB om daarna een brief te kunnen sturen om het weer op te zeggen.....
:lol: ze worden nu al gek :mrgreen: maar dat moet ook...

alhoewel ik in veel draadjes wel lees dat de mensen al bijna weten dat het kastje sowieso komt althans ze zijn veelal al bezig wat te bedenken wat ze gaan doen en of kopen.

anyway hoop echt dat het niet doorgaat, maja anders wel mooi een stok achter de deur om een GT40 replica te kopen of iets dergelijks.

maar kan me echt niet voorstellen dat daar niet ene kastje in komt...ik denk namelijk dat ze echt in elke auto zo'n kastje willen of je nu vrijgesteld bent of niet, dit om de bewegingen van het verkeer en mensen te kunnen volgen en tracken daar gaat dit verhaal namelijk ook om, weet ik bijna zeker dat het zover gaat komen.
eerst zeggen ze nog dit om vervolgens zeg 4 jaar later nog meer erin te doen dus ook dat soort auto's zodat ze alles kunnen controleren/volgen/e.d. dat is het uiteindelijke doel, mark my words. :nerd:

KW

Bericht door KW » 05 dec 2009, 18:19

Als die ellende er koste wat kost doorgedrukt wordt hoop ik dat ze hun eigen ruiten ingooien (vrijwel) iedereen (99%) de auto laat staan en ze dus geen inkomsten meer krijgen en zo de economie om zeep helpen. Wie wil er nou continu getraced worden met alle ellende en bemoeienis van dien :evil: En dus ook iedereen daadwerkelijk hun ANWB-abo opzegt. Laat ze maar eens voelen welke ontzettend slechte beslissing ze daarmee gemaakt hebben!

GTRene

Bericht door GTRene » 05 dec 2009, 18:39

KW schreef:Als die ellende er koste wat kost doorgedrukt wordt hoop ik dat ze hun eigen ruiten ingooien (vrijwel) iedereen (99%) de auto laat staan en ze dus geen inkomsten meer krijgen en zo de economie om zeep helpen. Wie wil er nou continu getraced worden met alle ellende en bemoeienis van dien :evil: En dus ook iedereen daadwerkelijk hun ANWB-abo opzegt. Laat ze maar eens voelen welke ontzettend slechte beslissing ze daarmee gemaakt hebben!
helaas hebben ze meer belastingen die ze kunnen en gaan verhogen....electra en gas die al omhoog gaan vanaf 2010 geloof ik? terwijl net de lasten waren verlaagt vanwege goedkope olie en je denkt ow pff iets voordeliger...linksom of rechtsom halen ze toch hun geld wel binnen...maja wel beter dan alleen de automobilist pesten.

helaas heb ik die tijd nog meegemaakt :playcar: dat je in de bossen mocht/kon crossen en er geen springbulten en flitskasten en laserguns e.d. waren of weinig en je nog bijna overal kon rijden qua vrijheid...ik zeg helaas want de overgang van dat naar dit is wel heel erg groot...ik kan der niet echt aan wennen :hammer:
ik rijd ook niet veel meer, maar als ik rijd wordt ik er continu aan herinnerd. ook de ANWB is door z'n eigen wegwijzer borden de weg kwijt :mrgreen:

trouwens wat ik me wel eens afvraag hoeveel invloed heeft de staat op de ANWB ik bedoel hun krijgen rechten en misschien geld?? hm...straks zitten zij ook al half ingepakt...

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 05 dec 2009, 19:27

In de bossen crossen kan nog steeds.... Met een crossmotor zonder kenteken, ideaal. Geen agent die je bijhoudt op een Pan European of in het beste geval een Transalp... :lol:

Nu heb je alleen de hele tijd last van wandelaars die je voor idioot uitmaken. Zelfs als je mét kenteken over een zandweg rijdt die niet is afgesloten voor het verkeer... Dan beginnen ze nog te schelden dat je naar de crossbaan moet gaan (met een SM :bag: ).... Ik word zo moe van iedereen in dit land, gun elkaar toch eens wat. Ik ben ook niet continue aan het klagen dat mensen hun honden op de stoep kakken, dat er tennisbanen en voetbalvelden worden aangelegd, dat er evenementen in de stad worden georganiseerd, etc.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 dec 2009, 20:49

klopt Youp...best triest af en toe :'(

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 05 dec 2009, 21:01

Ik kan er zo moedeloos van worden... :?

We zitten met veel te veel mensen op een veel te grote hoop in een veel te klein landje... Ik weet ook echt niet hoe lang ik hier nog woon...

GTRene

Bericht door GTRene » 05 dec 2009, 21:22

het ligt inderdaad aan een combinatie van zaken en oorzaken, maar je krijgt er zoiets als dit wel weer bij :hammer:
der gaat niet snel wat af of wat prettiger of wat meer vrijheden erbij en of minder regels...

alhoewel er misschien wel een nieuw race circuit amusementpark bij komt in de flevopolder :banaan: maar ff afwachten nog :cry: kan ALS het doorgaat nog wel een paar jaar duren.

magoed ook dat maakt het niet veel prettiger wonen qua druk in NL hooguit dat je wat meer kan doen op zo'n soort dag.

Youp

Bericht door Youp » 05 dec 2009, 21:28

Dat zal wel niet doorgaan.... Die autorcross wedstrijd werd toen ook afgeblazen vanwegen een of andere half uitgestorven kikker, hier in de omgeving leggen ze drempels omdat er een das gespot is.... Mijn ouders hebben er zelfs een hele lap "compensatiegrond" voor moeten kopen, het is gewoon werkelijk te kansloos.

Wat denk je dat ze daar voor gek beest vinden om het af project te blazen.... ;)

Peric

Bericht door Peric » 07 dec 2009, 11:13

Polifinario?

Mack

Bericht door Mack » 12 dec 2009, 16:11

Vandaag was ik wat oude zooi aan het opruimen en dit kwam ik tegen:

Afbeelding

TOEN was de ANWB nog wel tegen...

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 12 dec 2009, 16:22

Doorsturen naar de ANWB!

Hebben jullie http://www.nu.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gezien en dan de advertentie van de kilometerprijs die bovenaan staat, alsof het al doorgaat!? :?

GTRene

Bericht door GTRene » 12 dec 2009, 16:42

@Mack leuk afiche :clap:

zal mij benieuwen...vrees dat het er toch komt, de regering heeft gewoon het laatste woord...echter niet geschoten is sowieso mis...het moet gewoon voor altijd van de tafel.

KW

Bericht door KW » 12 dec 2009, 18:20

Mooie plaat idd :clap:

Mack

Bericht door Mack » 14 dec 2009, 13:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 14 dec 2009, 13:35

180 graden de andere kant op!

Lekker betrouwbare club!

Michel

KW

Bericht door KW » 14 dec 2009, 13:44

Het moge duidelijk zijn, de url onderin dat ANWB-bericht bestaat niet meer...

Maar deze stukken tekst kunnen nu wel mooi onder hun neus gewreven worden!
Het gaat hier weliswaar om tolpoortjes en bedragen uitgedrukt in guldens, maar dat veranderd niets aan de haat tegen deze NOG VEEL ERGERE vorm van km-heffing!

Alain

Bericht door Alain » 14 dec 2009, 14:25

Michel P schreef:180 graden de andere kant op!
De ANWB is dus niets anders dan -het zoveelste- politieke clubje .. de ene dag dit zeggen en de volgende dag niet meer weten wát ze gezegd hebben.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 14 dec 2009, 14:45

Geweldig dat je dit nog gevonden hebt Mack!

marz01

Bericht door marz01 » 14 dec 2009, 19:00

hoe bedoel je ziel verkopen aan de duivel voor geld, ik heb een link naar geenstijl en de telegraaf verzonden.

Tom

Bericht door Tom » 14 dec 2009, 21:59

Goed gevonden...
Zet je weer aan het denken zoiets :hmmm:

frankv

Bericht door frankv » 06 jan 2010, 14:09

Alain schreef:
Michel P schreef:180 graden de andere kant op!
De ANWB is dus niets anders dan -het zoveelste- politieke clubje .. de ene dag dit zeggen en de volgende dag niet meer weten wát ze gezegd hebben.
en onderstaande viel net bij mij door de bus in de laatste kampioen, niet te geloven wat een zooi daarin staat, maar als dit het standpunt is van de anwb, dan mag manager ledenbeheer Ferry wel eens met een lid gaan praten

trieste antwoorden, ik zie hier alleen maar politiek correcte antwoorden, zelf ben ik ook geen volledig tegenstander van kilometerheffing, maar de manier waarop stuit me tegen de borst, de anwb maakt niet eens een vuistje, laat staan een VUIST

mijn eigen heldere antwoorden op de 5 vragen (en zo zou de ANWB ze ook gewoon moeten communiceren)
1) function creep
2) autorijden wordt linksom of rechtsom duurder voor veelrijders in de spits, dat is pech hebben
3) nee, geen miljoenen maar MILJARDEN
4) ja, en niemand weet hoe ze kunnen voorkomen dat mensen die reeds betaald hebebn worden genaaid
5) omdat het te gemakkelijk is om het te regelen met een accijnsverhoging en de politiek te bang is om de automobilist in 1 bedrag te laten zien hoeveel hij betaalt voor zijn mobiliteit en omdat er dan geen mogelijkheid is voor function creep

maar nee, de de anwb geeft dit slappe verhaal:

Afbeelding

Afbeelding

Alain

Bericht door Alain » 06 jan 2010, 15:02

Toch 'lijkt' de ANWB (onder druk gezet door de leden ??) iets overstag te gaan ...

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _plain.xml" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie