Zo zie je hem 3 dagen niet en dan heeft ie in het geniep zo'n CSL gekocht
Naar mij luisteren was ook niet pretbevorderend geweest. Ik was nooit een fan van de E46 M3 voor straatgebruik en die ene keer dat ik in een CSL heb gereden waren alleen m'n trommelvliezen onder de (in)druk. Maar die CSL was destijds niet representatief voor wat anderen zeggen dat zo'n auto kan zijn. Hij had al bijna een ton aan zware kilometers achter de rug en voor zover ik weet stond de auto ook nog op winterbanden. In ieder geval niet de semislicks waar ie mee afgeleverd wordt.
Een speciale auto is het in ieder geval. Kan me de tigduizend reacties herinneren in een topic met de (ongeveer) naam: "daalt een CSL in waarde?". Velen waren in de veronderstelling dat dit nauwelijks het geval kon zijn. Zo goed, speciaal en zeldzaam was deze auto.
Speciaal is en was ie ook vanwege de 40.000 euro die hij in Nederland extra kostte tov een normale M3. Kan me aardig wat rekenoefeningen herinneren waarin we er maar niet achter kwamen welke onderdelen (of het gebrek eraan) die prijs nou kon rechtvaardigen.
Voorts is ie speciaal vanwege de status die de auto (ondanks al de bedenkingen van ondergetekende

) heeft en waarschijnlijk altijd zal behouden. Als je naar dat lijstje van de duitse autotesters op pagina 4 kijkt dan is aan die uitkomst geen raketwetenschap aan te pas gekomen. Door een normale E46 M3 zo'n 150 kilo af te laten spekken en 'm van Michelin semi's te voorzien kun je de tijd van de CSL snel benaderen.
Ik zeg deze dingen nu in dit draadje omdat ik ze met Andre meermalen doorgnenomen heb. Desondanks is hij vanaf het begin een liefhebber van de auto geweest. Niet alleen daardoor realiseer ik me nu. Hij heeft ook op een circuit geruime tijd met een fris exemplaar gereden. Ik alleen op de openbare weg met dat gebakje.
Als beleving en adrenalinepomp is de auto natuurlijk superieur aan een 130i. Ik ben heel benieuwd naar een hernieuwde kennismaking met de CSL.