Welke sportieve auto bied het meeste waar voor het geld?

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 feb 2006, 12:20

Rico v Velzen schreef:Hielke heb jij al in een nieuwe WRX gereden ?
Jazeker Rico, anders zou ik er ook geen mening over hebben :)

Was dan wel in 2001 maar geloof niet dat de nieuwe koplampen veel invloed op het huidige weggedrag hebben gekregen.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 21 feb 2006, 12:30

WRX 2001 En WRX 2006 Is totaal geen vergelijking meer :idea:
Zowel motorisch alswel onderstel technisch is de 2006 een stuk verbeterd :!:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 feb 2006, 12:31

Michel Pol schreef:Hielke sinds waneer sta jij op de loonlijst bij VAG :wink:
Michel
:wink:

Niet Michel, maar ik zeg het gewoon zoals ik het heb ondervonden. De Leon TFSI neem ik als referentie voor moderne potente voorwielaandrijvers omdat ik na een sportieve rit een aardige inschatting van die auto kon maken. Als karakterbak is de WRX een fijnere auto, als stuurmansauto de TFSI. Je hebt mij dan nog niet horen zeggen dat DEZE of DIE de betere auto is.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke sportieve auto bied het meeste waar voor het geld?

Bericht door Arthur » 21 feb 2006, 12:36

Rico v Velzen schreef:Als je een sportieve auto wilt kopen, welke bied dan het meeste waar voor het geld? Ik ga uit van een nieuwe auto die standaard moet blijven. Ikzelf vind een WRX nog steeds de beste prijs kwaliteits verhouding hebben. Mee eens of niet?
Waar moet hij aan voldoen?
Moet het ook een gezinsauto zijn?
Dan bv een Octavia RS, al dan niet een combi.
Is het een stuurautootje erbij?
Dan bv een Fiesta ST.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 21 feb 2006, 12:46

Nieuwe WRX heb ik nog niet gereden, maar ik weet nu al zeker dat ik hem fijner/leuker vind rijden dan de oude GTT. Denk ik... :lol:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 feb 2006, 12:51

Zet die gedachte maar gauw overboord Dennis.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Welke sportieve auto bied het meeste waar voor het geld?

Bericht door RVV » 21 feb 2006, 12:51

Arthur schreef:
Rico v Velzen schreef:Als je een sportieve auto wilt kopen, welke bied dan het meeste waar voor het geld? Ik ga uit van een nieuwe auto die standaard moet blijven. Ikzelf vind een WRX nog steeds de beste prijs kwaliteits verhouding hebben. Mee eens of niet?
Waar moet hij aan voldoen?
Moet het ook een gezinsauto zijn?
Dan bv een Octavia RS, al dan niet een combi.
Is het een stuurautootje erbij?
Dan bv een Fiesta ST.

Arthur dat mag je zelf natuurlijk bepalen !

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 feb 2006, 12:58

Zit ik er dan zover naast door te menen dat de 2001 en 2006 auto's in de basis dezelfde auto's zijn Rico?

Ik ga dat eens nakijken.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 21 feb 2006, 13:02

Hielke, verbeter me als ik het fout inzie, maar ik lees van jou de afgelopen jaren een verslagje over de Gt3 en de Leon van Edwin en meteen zijn dat jouw maatstaven.

De nieuwe WRX (en vooral de STI) spreken mij meer aan dan de oude versies. Voor wat ik tot nu toe gelezen heb blijkt dat gevoel te kloppen.

Ik lees van jou en Adje veel negatieve verhalen over toegenomen gewicht van auto's. Maar zelf ervaar ik meer gewicht niet altijd als nadeel. Vernieuwde ondersteltechnieken, icm modernere banden, verhoogd koppel bij lage toeren en remmen die doen wat ze beloven geven mij helemaal niet altijd de indruk dat ik in zwaardere auto's rijd, integendeel, diverse moderne (zware) auto's vind ik vrij lichtvoetig rijden. Zo negatief wil ik me dus niet uitlaten over gewichtstoename.

Vaak neemt ook de stijfheid toe en de algehele kwaliteitsindruk. Dat neem ik altijd wel mee in mijn beoordelingen.

Dus ik vraag me echt af waarom jij een my06 WRX niks vind... rijverslagen tonen bijna allemaal het tegendeel.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 feb 2006, 13:10

Hielke ik weet niet in hoeverre je er naast zit. Ik heb noch in de 2001 uitvoering noch in de 2006 uitvoering gereden.

Maar alleen als het feit dat de 2006 uitvoering een 2,5 liter moter heeft maakt het een auto die niet vergelijkbaar is denk :?:

Om eerlijk te zijn sprak mij de 2001 uitvoering indertijd me helemaal niet aan terwijl ik de GTT daarvoor erg hoog had zitten. Daarin tegen spreekt de 2006 uitvoering me juist wel weer aan. Ik zeg er gelijk bij dat ik afga op wat ik er over lees in de bladen, maar zie die rijverslagen niet als vastomstaand "bewijs". Daarom ben ik ook benieuwd naar jou ervaring. Mischien dat je de kans krijgt om eens in een 2006 uitvoering te rijden.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 21 feb 2006, 13:11

I'm with Rico!

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 21 feb 2006, 13:21

Edwin, is die Leon FR TFSI al leverbaar? Zo ja, dan mag die er ook bij![/quote]

volgens mij komt dat ding in de zomer.....

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 21 feb 2006, 13:30

With Rico too, until proven otherwise...

Destijds vond ik de bugeye-WRX een enorme tegenvaller na de GTT, wat het ook gemakkelijker maakte om voor de Skoda te kiezen. Daarna echter van diverse Subaristen op het hart gedrukt gekregen dat de WRX vanaf 2004 weer veel meer op de oude GTT is gaan lijken. En de 2,5-litermotor verandert de zaak natuurlijk al helemaal.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 feb 2006, 13:48

Ok, my wrong, ik kom er pas op terug als ik ooit in zo'n nieuwe 2.5 WRX gereden heb. (zijn er nog dealers in het noorden?)

Zou het een hele knappe prestatie van Subaru vinden als ze met het zwaardere 2.5 blok die auto wel van het onderstuurde karakter hebben weten te verlossen.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 21 feb 2006, 13:51

Waarom is een 2.5 zwaarder dan een 2.0?
Volgens mij scheelt dat zo goed als niks, paar kg maar (Tom?).
Het is vandaag nationale oneens met Hielke dag. :lol: :wink:

Had graag even in de nieuwe STi gestuurd zaterdag, helaas had de dealer blijkbaar wel wat beters te doen dan een klant te helpen. :(

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 21 feb 2006, 13:51

Ben benieuwd Hielke 8)




Onderstuur in een Sub los je op door rijtechniek, he Tomaz?? :wink:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 21 feb 2006, 13:54

Ja, of door regen.
Vind mijn Sub op nattigheid eerder overstuurd dan onderstuurd.
Moet je dus ook niet te veel aan klooien, dan wordt het op droog misschien wel beter, maar op nat onrijdbaar (nu al snap oversteer af en toe).
En de kracht van de auto ligt toch in gladdere omstandigheden.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 21 feb 2006, 14:00

WRx bugeye was natuurlijk een achteruitgang t.o.v. de GTT, denk echter dat de 2005 en 2006 WRX je nog wel eens angenaam kunnen doen verbazen. Onderstel is een enorme stap vooruit gegaan. Zaterdag heeft Adwo nog even in mijn SpecB op winterbanden gereden, wellicht wil hij nog wat zeggen over zijn rit in mijn auto.

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 feb 2006, 14:00

Hielke de maat van PdJ (verkoper beier) is Subaru dealer. Andre weet wel wie dat is.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 feb 2006, 14:00

Autocentrum Lammers te Drachten is Subaru dealer.

Ik wil m'n gelijk niet halen hoor 8) Maar uit de gegevens (wielbasis, gewicht, bandenmaat, motorvermogen) lijkt het me gewoon een tour de force om die auto radikaal andere eigenschappen te geven die 'm meer op de GTT doen lijken. Hoe dan ook, het is in het geval van noch de GTT, noch de WRX een straf om in die auto's te rijden. Ze hebben zo ontzettend veel positief karakter dat het gewoon niet mis kan gaan. GTT en WRX zijn auto's uit een handjevol die ook bij langzaam rijden uiterst plezierig zijn.

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 21 feb 2006, 14:03

Ja de leon en GT3 zijn de maatstaven hier.

:) lol


Wrx hoef ik nie. Een sti met 2.5 dccd lijkt me wel wat. Het wachten is op de nieuwe impreza wat wel eens een hatch kan worden. Kijk dan wordt het interessant. Mooie zwarte onopvallende 300pk dccd rally machine die niet zo extreem opvalt als de huidige evo s en sti s. Das nou precies wat ik zou willen.

De evo X wordt meer premium en wil de strijd aangaan met een M3 zal daarom een stuk luxer zijn en ook meer kosten. Ik denk niet dat mitsubishi dat lukt. Dingen zijn nu al niet te slijten boven de 50k euro. Das ook het probleem van de huidige sti. 52k is gewoon te duur voor die japanse hokken.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 feb 2006, 14:03

Ja Rico, dat herinnerde ik me ook opeens.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 21 feb 2006, 14:07

Andre schreef: Kijk dan wordt het interessant. Mooie zwarte onopvallende 300pk dccd rally machine die niet zo extreem opvalt als de huidige evo s en sti s. Das nou precies wat ik zou willen.
Hoe weet je dat, graag meer info :!: :!: :!:

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 21 feb 2006, 14:16

moet je maar even googelen kwam het ergens tegen.

:)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 21 feb 2006, 14:27

Dit verhaaltje dus! Klinkt heel erg goed!

http://www.autoexpress.co.uk/news/55824 ... n_way.html

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten