Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
KW

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door KW » 23 nov 2009, 16:21

Macboy schreef:Mijn advies, bewaar het geld voor een duurdere camera en zoom niet uit :)
zoom niet in bedoel je ;)

Paskal Morriën schreef:
Marius op een ander forum schreef: Ik was even gestopt om te vlaggen bij een ongeluk in hatzenbach. Daarna de vlag weer achterin gegooid, klep (volgens mij) dichtgedaan en weer gaan rijden. Op een gegeven moment roken Chris en ik uitlaatgassen. En kesselchen omhoog zat er helemaal geen power meer in. Toen keek ik achterom en kwam erachter dat de klep openstond, ROFL. Anyway, even gestopt onderaan steilstreckekure en dichtgedaan. Gelukkig niets verloren onderweg.
Afbeelding
Whahaha prachtig :mrgreen: heb je wel mooie grote spoiler zo, moet vast veel downforce geven 8)

Madness

Bericht door Madness » 23 nov 2009, 16:25

Vlasblom style! Die had dit eerder dit jaar op zandvoort :P

Afbeelding

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 23 nov 2009, 19:11

Madness schreef:Vlasblom style! Die had dit eerder dit jaar op zandvoort :P

Afbeelding
Wat ligt er in die achterste Touring?

Madness

Bericht door Madness » 24 nov 2009, 08:15

Dat is de Touring van Marc Thill en daar ligt een 3.0 M3 blok in...

stefan740

Bericht door stefan740 » 25 nov 2009, 01:54

Macboy schreef:Stefan740: met je Camera is niks mis. Je kunt wel een duurdere nemen, maar dan nog is je opstelling voor mij persoonlijk storend. Het inzoomen geeft een zeer onrustig beeld en bovendien is de beleving voor de kijker 0,0. Mijn advies, bewaar het geld voor een duurdere camera en zoom niet uit :)
Ik snap wat je bedoelt. Ik heb mijn oma gezegd dat ze de Creative Vado HD voor mijn verjaardag moet geven :lol: Daarmee zal ik niet inzoomen :thumbup:

Ernst

Bericht door Ernst » 29 nov 2009, 15:01

Binnenkort komt de racefilm Titan uit waarin een ode wordt gebracht aan de autosport op de Nürburgring. Benieuwd? Check de trailer!

Daarin wordt een aardig beeld geschetst van het autogeweld dat we kunnen verwachten in deze film. Of er ook een verhaallijn of iets dergelijks inzit is niet bekend, maar eigenlijk boeit dat ook niet. Een compilatie van racebakken met een klassiek deuntje eronder vertelt ons genoeg. De film is geregisseerd door fransman Stephane Benini en in 2010 is de officiële release. Tot die tijd zullen we het moeten doen met deze zes minuten durende trailer. Vroem!

http://www.youtube.com/watch?v=cz3Ng1eUHrw" onclick="window.open(this.href);return false;

bron: autoblog

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 10 dec 2009, 18:50

Was al eens gepost dacht ik, maar toch geinig om te zien.

http://www.dumpert.nl/mediabase/735811/ ... leife.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Bericht door Macboy » 10 dec 2009, 21:50

Die blijft wel leuk ja :)

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 11 dec 2009, 09:32

stelletje mongaule. de grauste lol om niets. en dan dat stomme âhwe wève geblaat :roll:

Hielke

Bericht door Hielke » 11 dec 2009, 10:36

Met afstand het allermooiste Ringfilmpje ever! :hosanna:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 11 dec 2009, 12:08

Hielke schreef:Met afstand het allermooiste Ringfilmpje ever! :hosanna:
Inderdaad wat een lol :thumbup: :lol:

KW

Bericht door KW » 12 dec 2009, 06:00

Die kende ik nog niet :D maar is idd een geniaal filmpje :lol:

Andre

Bericht door Andre » 12 dec 2009, 22:57

adriaaantje gasse kerel:)

Macboy

Bericht door Macboy » 13 dec 2009, 13:06

Da komt een brommert aan :)

(filmpje staat inmiddels in elk topic, ook 3x in deze hehe)

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 14 dec 2009, 20:48

New Kids on the Block, afdeling Den Haag :mrgreen:

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 14 dec 2009, 21:29

Geweldig..
Toch heb je dan volgens mij wel de meeste eer van je 20 euro :lol:

Thomas H

Bericht door Thomas H » 15 dec 2009, 20:58

Hahahahahaha vooral op 5:40 ging ik ook helemaal stuk!

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 15 dec 2009, 23:32

Kent iemand dat 'snelle bussie' op 5:50? Een VW T3 met porsche blok denk ik, maar kent iemand deze?

Ah, deze denk ik?
http://www.autoblog.com/2008/04/15/did- ... based-b32/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 15 dec 2009, 23:50

Die zal het niet geweest zijn.

Maar er zijn wel meer bedrijven die ombouw van een T3 hebben uitgevoerd. Ook T1, T2, T4 en T5 trouwens ;)

Dennis Orgers

Bericht door Dennis Orgers » 16 dec 2009, 07:53

haha,

dus bussie blijft inderdaad nog steeds mensen verbazen,
dei vent die er in rijd heeft meestal ook zijn elleboog uit het raam hangen voor de nonchalante look 8)
meneer is ook in de 70 en komt er al een tijdje zegmaar,

Afbeelding

Afbeelding

The passengerlap around the Ring in it was one of the most beautiful passengerlaps I ever had, as it is a very stange feeling having no control while it is powersliding in 4th. The seating position 1m from the ground on top of a front wheel is a very strange sensation. Pedals are so far apart heel&toe is impossible so blips are performed with the whole foot. The driver however is known to have been doing the same in GT40s in the early seventies so has plenty practice!

Compared to this the Ringtaxi is a walk in the park! I should have about half a lap of in-car footage somewhere.

Here's a link to the T1-Biturbo originaly posted: http://www.race-taxi.ch/" onclick="window.open(this.href);return false;

MVG Dennis

Rupie

Bericht door Rupie » 16 dec 2009, 10:22

Swirls :shock: :angel:

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 16 dec 2009, 11:36

Hallo forummers,

Vorige week donderdag ben ik vanuit mijn laatste nachtdienst met mijn vriendin naar Essen gereden. Daar was namelijk de Essen Motorshow. We hebben hier een dagje rondgelopen en `s avonds zijn we naar Adenau gereden. Ik had namelijk gelezen dat er zowat de hele week Touristenfahrt was op de Nordschleife.... :wink

Dus, de tomtom ingesteld op "Ringpension" en gas gegeven totdat Miep zei "bestemming bereikt". Even ingechecked en een gezellig kopje koffie gedronken met Arie. Omdat we maar 1 nachtje zouden slapen, kregen we een kamer in het Pension. Nadat Arie ons het pension had laten zien zijn we naar Pinochio gereden om vervolgens een lekker bordje spaghetti voorgeschoteld te krijgen.

We hebben daarna nog even een rondje door Adenau gereden, maar omdat de kroegjes er wat rustig uit zagen en ik tóch wel een klein beetje moe was (een dagje doorzetten na een nachtdienst valt soms tegen...) zijn we maar terug gereden naar het pension. Even lekker douchen, Arabische sex-advertenties kijken op de TV en dan lekker slapen.

Om 8:30 ging de wekker...maar nog steeds het gevoel dat het midden in de nacht was....super die zonwering!
Even de tandjes poetsen en schoon ondergoed aan, petje op en naar de villa om te ontbijten. Arie en Lenie waren er ook, samen met een aantal andere gasten. Ik besloot om maar even een lekkere Nürburgring toast te eten en die smaakte me toch lekker! :wink

Tussen de broodjes/bolletjes/croissantjes en ander lekker ontbijtvoedsel nog even met Arie gepraat over de Essen Motorshow en uiteraard de Nordscheife. Hij had nog even gekeken en de baan was nog gesloten i.v.m. gladheid door ijs...maar hij stelde ons gerust en zei dat de baan nog wel open zou gaan. Nadat we het ontbijt op hadden zijn we vertrokken. Aangekomen bij de auto toch eerst maar even krabben.... :|

Eerst de motor maar even lekker warmrijden door de omgeving van Adenau en vervolgens naar de ingang van de Nordschleife gereden of deze alweer geopend was...maar helaas...

Dus, maar even naar het kasteeltje van Nürburg gereden en deze bekeken...dit hebben we snel gedaan aangezien het behoorlijk koud was...haha! Daarna maar even aan het touren geweest door het Eiffel-gebied. Wat is dat toch een geweldig mooi gebied zeg..heerlijke weggetjes, schitterende bochten en ganz geile haarspeldbochtjes....`t was maar goed dat het hier en daar nog wat nat was.....anders zou het veel te hard gaan :wink

Na zo`n 25km door de omgeving te hebben gereden weer aangekomen bij de ingang van de Nordschleife en ja hoor! Hij was geopend! Dus meteen weer teruggereden naar Breidscheid want (we blijven Hollanders) we krijgen dan een 1/2 ronde gratis!
Nadat we een 4.5 ronden kaartje hebben gekocht zijn we de baan opgereden. Meteen zagen we al een aanhanger staan met flitsende lampen en een groot bord met "70" erop.....wegwerkzaamheden! Dus even rustig er langs...en wat we toen zagen; een wegwerker op zo`n speegoedauto voor peuters flink aan het rijden over het asfalt.....geweldig! De rest van de baan lag er in mijn ogen mooi bij....nog redelijk nat, maar goed te rijden...uiteraard wel rustig aan gedaan.

Toen we aan waren gekomen bij het begin, zijn we maar meteen doorgereden naar de poortjes om vervolgens te beginnen aan de eerste hele ronde. Het was heel heel rustig op de baan...we zagen maar een paar verse bandensporen op het natte asfalt liggen en we zijn werkelijk niemand tegen gekomen....

De 2e ronde heb ik even de stopwatch aan gezet...ik was benieuwd hoe zo`n tijd ik zou rijden. Ik heb deze ronde naar mijn gevoel heel mooi gereden, ook wist ik op redelijk wat punten hoe ik de beste lijn kon rijden en welke bocht eraan zou komen. Het enigste wat we toen aan mede-ringers hebben gezien was een BMW Touring die langs de kant van de baan stond.....even rustig er langs gereden om te kijken of hij schade had, maar `t leek alsof hij aan het praten was met mensen die de hond aan het uitlaten waren...ook reed hij verder nadat wij hem hadden ingehaald.

De 3e ronde ging nog mooier, de baan droogde op veel plekken al heel mooi op, zodat de snelheid op verschillende punten wat omhoog kon. Ook deze ronde ging mooier dan de vorige omdat ik toch steeds meer bochten wist en ook het stuk waar sommige mensen met 4 wielen vrij komen van het asfalt kon ik met mooie snelheid door. In deze ronde heb ik mijn mooiste lijnen gereden door de Adenauer Forst...ik kreeg het er warm van, zo lekker ging de Golf tussen de curbs door. Ook lichte glijpartijen door wat natte plekken en hier en daar wat smerig wegdek door olie of kvs werden mooi gecorrigeerd met als resultaat een heel licht driftend Golfje door een paar bochten van de Nordschleife...heerlijk!!

De 4e ronde zagen we 2 auto`s op de parking staan....een Fiat Panda en een rent-a-racecar Scirocco. Wij zijn meteen weer doorgereden naar het poortje om te beginnen aan het laatste rondje. Ook deze ronde ging heel erg mooi en de baan droogde echt flink op heel veel plekken. Maar toch blijft hij veraderlijk omdat sommige delen van bijvoorbeeld een bocht mooi droog zijn, maar er een klein stukje door schaduw van bomen/heuvels nat blijft...blijven opletten dus. De Karrousel ging deze keer naar mijn gevoel te hard...het Golfje hobbelde de vorige rondes ook flink over de betonplaten en het klonk soms ook alsof hij rechts-achter wat aanliep in de wielkast, maar deze keer voelde het gewoon niet echt tof meer...te hard dus.

Verder was het een fijne ronde en toen we op het rechte stuk zaten, zag ik in mijn binnenspiegel de witte Scirocco verschijnen...dit was samen met de BMW van de 1e hele ronde de enigste auto`s die wij vandaag op de Ring hebben zien rijden. Ik heb dus heerlijk relaxed mijn rondes kunnen rijden en alleen maar mijn eigen lijnen kunnen rijden.

Na de 4e hele ronde nog wel nagedacht over om nog een 4.5 ronde kaartje te kopen, maar omdat we vanavond nog sinterklaasfeest zouden vieren en toch wat op tijd thuis wilden zijn, toch maar naar huis gereden.

Nürburgring; tot volgend jaar! :grin:

Macboy

Bericht door Macboy » 16 dec 2009, 18:51

Hulde voor je verslag ! Leest heerlijk weg en brengt veel gevoel naar boven :thumbup:

JP

Bericht door JP » 17 dec 2009, 21:41

Net nieuws op Nurburgring.nl

Prijzen 2010 worden NIET hoger dan in 2009. Verder willen ze ELKE dag Tf op of de Nordschleife of de GP-strecke.

:thnx:

Rupie

Bericht door Rupie » 17 dec 2009, 21:42

Nice :D

Plaats reactie