ja wanneer koop jij nou eens zo'n blepper als in je avatarduifjes.com schreef:Gaafvindt het mooi als mensen dit soort spullen kopen en er echt van genieten!
Andre zijn e46 M3 CSL
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
-
Robin
- Berichten: 56468
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Jacco trapt niet in dikke bleppers. 2 letters voor hem :IQ :banaan:
-
Shakes
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
nice Dre.
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Geweldig Andre !!!
Komt voor mij als een donderslag bij heldere hemel
Komt voor mij als een donderslag bij heldere hemel
-
Andre
- Berichten: 11462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
lol@reacties
Vanavond weer even klein stukje gereden. Ik had toen gewoon zo n ding moeten kopen in 2003 wat stom. Dit zoek in een auto het pure. Wat een genot. Wat heeft bmw destijds een auto neergezet. SMG2 was ik nooit zo n voorstander van maar moet bmw toch gelijk geven het hoort in zo n auto. Ik heb nu 1 op 1 vergelijk met de E90 M3. De ophanging en wegligging van de E90 M3 met straatbanden vergelijk kan je gewoon stellen dat de E90 veel beter is ondanks zijn meer gewicht. De CSL is veel eerder aan glijden wat ik overigs niet erg vindt:) Maar het totale plaatje van de CSL is zo perfect wat had bmw het destijds bij het rechte eind ongelooflijk. Zelfs anno 2009 met alle nieuwe techniek die er is staat ie voor mij nog steeds zijn mannetje. Dit is een bmw die je naast de Sport Evo E30 kan zetten. Tijdloos en 1 woord perfectie.
Vanavond weer even klein stukje gereden. Ik had toen gewoon zo n ding moeten kopen in 2003 wat stom. Dit zoek in een auto het pure. Wat een genot. Wat heeft bmw destijds een auto neergezet. SMG2 was ik nooit zo n voorstander van maar moet bmw toch gelijk geven het hoort in zo n auto. Ik heb nu 1 op 1 vergelijk met de E90 M3. De ophanging en wegligging van de E90 M3 met straatbanden vergelijk kan je gewoon stellen dat de E90 veel beter is ondanks zijn meer gewicht. De CSL is veel eerder aan glijden wat ik overigs niet erg vindt:) Maar het totale plaatje van de CSL is zo perfect wat had bmw het destijds bij het rechte eind ongelooflijk. Zelfs anno 2009 met alle nieuwe techniek die er is staat ie voor mij nog steeds zijn mannetje. Dit is een bmw die je naast de Sport Evo E30 kan zetten. Tijdloos en 1 woord perfectie.
Laatst gewijzigd door Andre op 11 dec 2009, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- markk
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Andre wordt verstandig 
Van harte Andre met de CSL.
CSL en e90 M3. Nu nog 996 GT3 mkI CS (de originele), een Focus RS en een hardcore WRC / EVO RS erbij en de verzameling is helemaal compleet...
Mark.
Van harte Andre met de CSL.
CSL en e90 M3. Nu nog 996 GT3 mkI CS (de originele), een Focus RS en een hardcore WRC / EVO RS erbij en de verzameling is helemaal compleet...
Mark.
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Mooi verhaal Andre. Op wat voor banden heb je hem staan, PS2's? Ik had het idee dat een CSL vooral tot zijn recht komt als er PSC's onder zitten 
- Erik K.
- Berichten: 7223
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Leuk Andre, echt een auto die bij jou past 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
het is nu ook al kouder natuurlijk dus slechte periode voor max attack met de banden(onder 7 graden rubber anders e.d.) wat helemaal gevoelig ligt lijkt me op zo'n topper 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
trouwens Zaterdag is er nog rijden op Assen
Maar, om te voorkomen dat je dit jaar niet meer kunt rijden, hebben we een extra middag voor het Vrij Rijden ingepland.
Deze extra middag zal plaatsvinden op zaterdag 12 december.
Ook op deze Vrij Rijden middag starten we om 12.30 uur en kunnen tot 16.30 uur rijden.
In de bijlage vind je het aanmeldformulier voor 12 december
- Fernando
- Berichten: 5160
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
First:
Geweldige car!!! :banaan:
Wat ik me dan afvraag, had je dit niet toen je er als weleens een stukje mee reed?
Geweldige car!!! :banaan:
Second:Andre schreef:lol@reacties
Ik had toen gewoon zo n ding moeten kopen in 2003 wat stom. Dit zoek in een auto het pure. Wat een genot.
Wat ik me dan afvraag, had je dit niet toen je er als weleens een stukje mee reed?
-
MarkE92
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
He he Martin komt eindelijk uit de kast...... hoezo liefhebber. E30 M3 + E46 M3 CSL 
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Hi Andre,
Gefeliciteerd en veel plezier! Ja is amazing hoe die auto klopt he? En op de nordschleife komt het helemaal bij elkaar. Misschien in het nieuwe jaar de ALL-NL-CSL-MN fotoshoot op de ring doen, dan wordt het ook niet zo'n poetser event
anyway: veel plezier en ik hoop je een keer op de ring tegen te komen met je nieuwe aanwinst! Voor trackuse zou ik wel altijd iets aan de remmen en camber doen. my 2$c
cheers Gerwin
Gefeliciteerd en veel plezier! Ja is amazing hoe die auto klopt he? En op de nordschleife komt het helemaal bij elkaar. Misschien in het nieuwe jaar de ALL-NL-CSL-MN fotoshoot op de ring doen, dan wordt het ook niet zo'n poetser event
Waag ik zelfs te betwijfelen. de mechanische grip van de CSL is juist wat m zo bijzonder maakt. Is ook niet mijn ervaring met e90 m3 (rent-a-racecar/semi's bijv: komt niet in de buurt van de bochtsnelheden van de csl). Het zit 'm ook een beetje in het bedrieglijke ontbreken van snelheidssensatie in de CSL, in een eerste proefrit met mijn auto waren steve en dick ooit eens aan het slalommen op een duitse autobaan en pas toen ze op de meter keken zegen ze dat het tempo 200+ ging terwijl ze dachten dat het 150-160 was... Is misschien ook wat jou overkomt als je aan het glijden raakt, dat het stiekum al veel harder gaat dan met je e90.De ophanging en wegligging van de E90 M3 met straatbanden vergelijk kan je gewoon stellen dat de E90 veel beter is ondanks zijn meer gewicht. De CSL is veel eerder aan glijden wat ik overigs niet erg vindt:
anyway: veel plezier en ik hoop je een keer op de ring tegen te komen met je nieuwe aanwinst! Voor trackuse zou ik wel altijd iets aan de remmen en camber doen. my 2$c
cheers Gerwin
-
Andre
- Berichten: 11462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Hij komt vast nog wel een keer op de ring.
Maar ik wil eerst dat ie helemaal spik en span is. Alles tot op de puntjes nakijken.
Maar ik wil eerst dat ie helemaal spik en span is. Alles tot op de puntjes nakijken.
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Dat hebben alle ///M`s.......................Het zit 'm ook een beetje in het bedrieglijke ontbreken van snelheidssensatie in de CSL,
En ik durf de bewering aan dat de de E9X M3 daar nog "beter" in zijn dan de E46 M3, incluis de CSL (die maakt ook veel meer lawaai en draagt daarom al meer bij aan snelheidssensatie)
e90 m3 (rent-a-racecar/semi's bijv: komt niet in de buurt van de bochtsnelheden van de csl
Dat lijkt niet zo zeer een mechanisch grip verhaal, maar meer het negatief doorwerken van de massa van de E90, of zo je wil het voordeel van de lichtere CSL.
Als je echt het verschil in mechanische grip wil meten moet je 2 massa gelijke karren hebben met deze 2 onderstellen, en dan nog eens bocht snelheden gaan meten.
Dan zou je een conclusie kunnen trekken..................
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Gefeliciteerd Andre! Mooi om die BMW liefde te zien.. geniet ervan
Perfecte driftbak heb ik mogen ervaren op Papenburg
Perfecte driftbak heb ik mogen ervaren op Papenburg
-
Robin
- Berichten: 56468
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Met PSC's komt de CSL het meest tot z'n recht, maar met het koude weer nu etc. zal de E90 beter* 'liggen' en is ook 'n stukje sneller aldus Dre zelf....(rechte lijn, niet boeiend, maar wel de praktijk, Ik herinner me de CSL niet als sledgehammer rechte lijn, verre van, ongeveer even snel als m'n ex E46 M3, met bij 7800rpm een nanokickje alleen dan)
7:50 toendertijd op de Ring, petje af, nog steeds, maar /en dat lag dus ook aan die PSC's en de (kurkdroge)Ring** zelf.
Wat romo hierboven ook zegt: Als er 1 M3 is die de snelheidssensatie weet te verbloemen is dat zeer zeker niet de M3 CSL(eerder de gewone E46 M3 dan) maar dus de E9x M3.By far. 240 elke dag op 'n kort stukje, dacht 'mn pa 170 ofzo
Voor de rest appels met peren. De CSL moet je met de GTS gaan vergelijken vind ik.
Top funtrackday kar.En 'n schoonheid van 'n auto(in die kleur imho)
* Probeer vandaag maar 'ns met 'n F40 aan de slag te gaan op 't circuit of in 't verkeer en doe dat ook eens 5 mnd terug op Jerez bij 33 graden Celsius.
**Op andere circuits hoor ik wel eens dat 'n CSL toch wat aanpassingen nodig heeft.(JA ook 'n Porsche heeft dat nodig als je écht gaat rammen , fanboiz
)
7:50 toendertijd op de Ring, petje af, nog steeds, maar /en dat lag dus ook aan die PSC's en de (kurkdroge)Ring** zelf.
Wat romo hierboven ook zegt: Als er 1 M3 is die de snelheidssensatie weet te verbloemen is dat zeer zeker niet de M3 CSL(eerder de gewone E46 M3 dan) maar dus de E9x M3.By far. 240 elke dag op 'n kort stukje, dacht 'mn pa 170 ofzo
Voor de rest appels met peren. De CSL moet je met de GTS gaan vergelijken vind ik.
Top funtrackday kar.En 'n schoonheid van 'n auto(in die kleur imho)
* Probeer vandaag maar 'ns met 'n F40 aan de slag te gaan op 't circuit of in 't verkeer en doe dat ook eens 5 mnd terug op Jerez bij 33 graden Celsius.
**Op andere circuits hoor ik wel eens dat 'n CSL toch wat aanpassingen nodig heeft.(JA ook 'n Porsche heeft dat nodig als je écht gaat rammen , fanboiz
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
En die vergelijking wordt niet noodzakelijkerwijs door de GTS gewonnen, denk ik. Zeker niet op dat laatste punt.Robin schreef:Voor de rest appels met peren. De CSL moet je met de GTS gaan vergelijken vind ik.
![]()
Top funtrackday kar.En 'n schoonheid van 'n auto(in die kleur imho)
-
Robin
- Berichten: 56468
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
mee eens.Snipe schreef:En die vergelijking wordt niet noodzakelijkerwijs door de GTS gewonnen, denk ik. Zeker niet op dat laatste punt.Robin schreef:Voor de rest appels met peren. De CSL moet je met de GTS gaan vergelijken vind ik.
![]()
Top funtrackday kar.En 'n schoonheid van 'n auto(in die kleur imho)
Ik zie de M3 CSL door z'n eenvoud en in díe kleur als de mooiste BMW van de laatste 10 jaar tot nu toe.imo.
Daarvóór gaat de eer naar jouw bak(E34 M5) en dáárvoor? Kweenie een M1 procar is zo in the face LOL, een http://img134.imageshack.us/img134/6905 ... 8382lf.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Nazi ofzo dan maar
Laatst gewijzigd door Robin op 11 dec 2009, 08:44, 2 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Je vergeet de E9 CS/CSL.
E34 M5 is trouwens mijn ex-bak, ik ben tegenwoordig Mercedesrijder.
E34 M5 is trouwens mijn ex-bak, ik ben tegenwoordig Mercedesrijder.
-
Robin
- Berichten: 56468
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
a) eigenlijk niet, maar ok dan.Snipe schreef:Je vergeet de E9 CS/CSL.
E34 M5 is trouwens mijn ex-bak, ik ben tegenwoordig Mercedesrijder.
b) welke Mercedes?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Robin schreef:a) eigenlijk niet, maar ok dan.Snipe schreef:Je vergeet de E9 CS/CSL.
E34 M5 is trouwens mijn ex-bak, ik ben tegenwoordig Mercedesrijder.
b) welke Mercedes?
a) Misschien wel de mooiste BMW ooit
b) Mercedes 190 E 2.3-16 --> http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 85#p528385" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
André gaat gewoon heel erg verstandig praten van deze auto. Ik zie alleen maar opmerkingen als 'had ik eerder moeten doen', 'hij blijft origineel' etc 
Goed werk Dré!!!
Goed werk Dré!!!
-
Wouter81
- Berichten: 9540
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Lees het nu ook pas, dacht al waarom dit draadje ineens zo bovenaan blijft plakken. Van al dat CSL gefap natuurlijk. 
Superding André, heel veel plezier ermee. Kom 'em zeker eens bewonderen bij je kartbaan.
Begrijp ik het goed dat de andere M3 ook gewoon blijft? Mooi wagenpark hoor. 8)
Superding André, heel veel plezier ermee. Kom 'em zeker eens bewonderen bij je kartbaan.
Begrijp ik het goed dat de andere M3 ook gewoon blijft? Mooi wagenpark hoor. 8)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Even wat testtijden erbij gepakt. Die komen wel overeen met je ervaring.Robin schreef:Ik herinner me de CSL niet als sledgehammer rechte lijn, verre van, ongeveer even snel als m'n ex E46 M3, met bij 7800rpm een nanokickje alleen dan)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Streamline en 39 gasten
