Ex- duurtest 205 GTI van Autoweek gekocht !

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
cork

Ex- duurtest 205 GTI van Autoweek gekocht !

Bericht door cork » 09 dec 2009, 23:02

Afgelopen weekend na een tijdje weer eens een 205 GTI gekocht. Had toch teveel last van afkickverschijnselen. :D en zocht een leuk project voor de winter.

Stond voor weinig te koop en betrof een katloze 1.9 versie met 130 pk. Na een tijdje babbelen met de verkoper kwam hij met het verhaal dat dit de ex-duurtest GTI van Autoweek was.Nu heb ik ooit lang geleden daarover wel eens gelezen in dat blad, maar vond het wel een heel erg sterk verhaal.

Dus heb het maar eff nagekeken en... het klopt !!

http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=832" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat is hem dus en staat nu bij mij op de stoep. Moet wel het nodige aan gebeuren, maar als basis is het best nog wel een goede GTI.

Ga toch maar eens mailen met Autoweek. Wie weet kan ik nog eens deelnemen aan een of andere leuke test met hun oude barrel. Alhoewel ze zelden echt iets leuks of interessants testen.

Paskal
Auto: meerdere

Re: Ex- duurtest 205 GTI van Autoweek gekocht !

Bericht door Paskal » 09 dec 2009, 23:07

Gefeliciteerd met je wagen. Ik blijf het ook prachtige karretjes vinden en heb ook nog zo'n apparaat thuis staan: origineel NL, gekocht van 1e eigenaar :shock: , compleet in originele staat en volledig dealer-onderhouden. In de afgelopen tijd aardig opgeknapt met nieuwe koplampen, knippers, verstralers, badges, velgen laten coaten, vloerkleed compleet eruit en gereinigd, bestuurdersstoelwang vervangen etc... In het voorjaar laat ik hem nog een keer door John poetsen en dan is het helemaal een pareltje :) Hieronder wat fotootjes, maar meer vind je er hier

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cork

Bericht door cork » 09 dec 2009, 23:12

:shock: :shock: :shock: Wow dat is serieus een mooi exemplaar !!!

Blijft voor mij de best GTI ever. Ga die van mij eerst maar eens poetsen komend weekend, want hij is niet helemaaaal rood meer. Zal daarna maar eens een foto'tje maken..

Ow ja en even de koudstart nakijken want stationair dik 2000 toeren lijkt me niet helemaal de bedoeling.

EricT

Bericht door EricT » 10 dec 2009, 01:00

gefeliciteerd,heb je maar weer een rooie gekocht? :mrgreen:

cork

Bericht door cork » 10 dec 2009, 19:13

He Eric,

je gaat me toch niet vertellen dat jij diegene bent die mijn vorige 205 GTI gekocht heeft ?!? De afgebladderde rooie waarvan het blok zo'n uniek geluid maakte ?!? :bag:

Ik zag in je historie ergens een foto van het gifgroene MI 16 blok dus kan dat toch bijna niet missen....
Heb je hem nog ?!? Gebruik je hem voor de openbare weg of het circuit ?! Toevallig nog recente fotos ?!?

Deze is gelukkig van 1989 en daar zit geen blanke laklaag op. Een ochtendje poetsen moet wonderen doen lijkt me. Verder ratelt dit blok gelukkig niet en is het de eerste keer dat ik een 1.9 zonde kat heb !!

Macboy

Bericht door Macboy » 10 dec 2009, 21:52

Ik snap niks meer van dit draadje. Kan iemand het nog volgen ??

Die foto's zijn van Paskal toch ? Maar dat is dus ook de ex van Cork ? Maar die is dus niet van de duurtest ?

cork

Bericht door cork » 10 dec 2009, 22:33

Het is allemaal niet zo heel ingewikkeld. Tenminste als ik hetzelf nog snap. :roll:

Ik heb een rode peugeot 205 GTI uit 1989 met een katloze 1.9 motor gekocht. Dat blijkt dus een ex testauto van Autoweek te zijn die ze een paar jaar terug als duurtester gebruikt hebben.

Afgelopen winter heb ik een tijdje in een rode Peugeot 205 1.6 GTI gereden als pekelracer. Auto had een tik in de motor en verder sneeuwde het er altijd achter omdat de blanke laklaag er afbladderde. Die auto heb ik in het voorjaar verkocht aan iemand die GTI koets zocht en er een getuned MI 16 blok in gelepeld heeft. Heb dat toen via marktplaats gedaan en die kerel blijkt dus ook op dit forum te zitten. Dat is dus Eric T....

De witte 205 GTI van Pascal kan nooit van mij geweest zijn want die is nog veels te netjes :D . Die heeft zijn foto's bij mijn topic gezet.

EricT

Bericht door EricT » 11 dec 2009, 01:48

Ja ik heb de rode 1.6 GTI nog steeds ,heb wel foto,s zal ze tzt wel posten.Maar ik heb ook een nieuw project, een 1.3 rallye
Met een iets snellere MI16 erin en een kooi ,dus dat wordt mijn circuitracer 2010 :mrgreen:

cork

Bericht door cork » 16 dec 2009, 21:37

wow :shock: klinkt wel als een indrukwekkend apparaat ! Ga binnenkort een BMW 325i ombouwen dus wie weet kom ik je wel een keer tegen op het circuit .

Zal binnenkort eff een foto schieten van mijn nieuwe aanwinst. Het is nu veeeels te koud en heb geen zin om tenen te moeten laten afzetten voor een foto van mijn GTI.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 16 dec 2009, 23:03

Ik wou net zeggen.... afkomen met die foto's :)
Om de topic nog even wat ingewikkelder te maken.... ik heb ook nog een 205 met Mi16 erin voor op het circuit:

Afbeelding

Afbeelding

EricT

Bericht door EricT » 18 dec 2009, 22:05

Ok bij deze dan: Afbeelding

En deze http://www.mijnalbum.nl/Foto-V6WBE7T7-D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OFJ3E8KG-D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 dec 2009, 08:59

Wat leuk man, m'n eerste zelfrij ervaring met 'n snelle FWD toen in 1990, katloze 205GTI, heerlijk karretje. Had al eens gereden 'n jaar daarvoor in een toen nieuwe 300SL24, maar de 205 GTI was op dat moment zo lekker. Licht pittig.

Succes ermee. :thumbup:

Plaats reactie