Goedkope laesemaatschappij gezocht!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Topfuel

Goedkope laesemaatschappij gezocht!

Bericht door Topfuel » 29 nov 2009, 19:09

Wie heeft er wat tips voor goedkope laese maatschappijen. Ben bezig met een nieuwe leasert en het gaat op de 1ste plaats om de meest scherpe prijs. Bedoeling is full opperational lease zonder brandstof. Dus simpel gezegd moet er álles in de prijs zitten m.u.v. de brandstof...

Zit er veel prijsverschil bij maatschappijen onderling? Valt er veel te onderhandelen? Heb verder het vermoeden dat wanneer je bij merkdealer direct wilt leasen je het meeste betaald!?

Timmert

Re: Goedkope laesemaatschappij gezocht!

Bericht door Timmert » 29 nov 2009, 20:38

Ik heb mijn auto bij een relatief kleine maatschappij geleast, aangezien ik een pesthekel heb aan LeasePlan en consorten. Ik heb nooit het idee gehad dat ik teveel betaalde, dus wellicht kun je ze een keer bellen. http://www.middelbeek.nl, als je belt moet je even vragen naar Tom Westra.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 29 nov 2009, 20:57

Ben ook wel benieuwd, vooral ook benieuwd of het uitmaakt om rechtstreeks via de dealert te leasen of zelf te gaan shoppen.

Timmert

Bericht door Timmert » 29 nov 2009, 21:06

Naar mijn ervaring, ik ben zelf autoverkopert geweest, zijn dealer leasemaatschappijen wat aan de dure kant.
Dan heb ik het dus over VW Lease, Volvo Lease, Peugeot Lease, FIDIS, etc.

Luco

Bericht door Luco » 29 nov 2009, 21:10

Volgens mij bestaat er geen goedkope leasemaatschappij :mrgreen:

StefanW
Auto: 106 Rallye S2 & BMW 114i

Bericht door StefanW » 29 nov 2009, 21:32

De dealerleasemaatschappijen zijn vaak goedkoper, doordat ze een hogere restwaarde kunnen hanteren en ongeloofelijk stunten.
Als je goedkoop wil, dan moet je naar een directlease gaan. Maar er zit veel verschil in voorwaarden. Probeer maar eens van de leasecontract af te komen bij direct lease.

Werk zelf bij een grote leasemaatschappij en heb een hekel aan prijskopers :P

Fabian

Bericht door Fabian » 30 nov 2009, 08:38

StefanCS schreef:
Amen! Je krijgt waarvoor je betaald. Ook bij ons geldt dat.

Ons uitgeklede internetproduct: http://www.toplease.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 30 nov 2009, 09:00

Fabian schreef:
StefanCS schreef:
Amen! Je krijgt waarvoor je betaald. Ook bij ons geldt dat.
Ja, dat geldt bij mij ook, non lease. En bij Rico ook. ;)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 nov 2009, 10:17

Hmm.. is een auto via toplease anders dan via de dealer? Ander vormpje of zuiniger ofzo?? Een auto is een auto. Punt waarop het kan verschillen zijn voorwaarden, maar veel heb je niet met een leasemij te maken zolang je binnen het contract (afgesproken km's etc.) blijft.

Even wat betreft die dealermijen.. BMW financial lease doet 5,9% !! Dat is een flink stunttarief en dan krijg je vaak ook nog een gunstigere restwaarde. Niet dat ik zo happig ben op "in-house" financing, maar het lijkt me dat een dealer makkelijker met kleinere marges om kan gaan.

Ik zie het zo: je least bij toplease, directlease, leaseplan een BMW, waarbij aanschaf en onderhoud bij de BMW dealer wordt uitgevoerd. BMW rekent daarvoor een bepaald tarief, waarop de leasemij ook nog winst wil kunnen maken. Als ik iets geleerd heb van ondernemen is het de bedoeling zoveel mogelijk tussenpersonen uit te schakelen die een hap van de taart willen meepikken.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 30 nov 2009, 10:54

Er zijn zat goedekope internet leasemaatschapijen. Maar die ga ik je niet eens adviseren, zo slecht zijn de contract voorwaarden van die maatschapijen.
Het voordeel is wel dat ze goedkoop zijn.

Nadelen:
- Geen telefonisch klantenservice contact
- Geen hercalculatie mogelijk
- max aantal vervangings banden in contract (bijv 7 banden op 180.000km)
- in geval van schade word je gestuurd naar de meest goedkope schadebedrijf aan de andere kant van het land (gebeurd echt!!!)
- vervangend vervoer maar maximaal in contract en voor de meest kleine auto.
- geen debiteuren wijziging mogelijk, dus het is niet mogelijk om auto over te zetten naar een ander bedrijf of te verkopen via leasetrader bijv..

De dealer leasemaatschapijen hanteren over het algemeen hogere restwaardes dus daardoor is het leasecontract goedkoper.
Maar word weer duurder omdat er bij reparatie, onderhoud, banden en schade niet word beknibbeld. Omdat je gewoon naar je eigen dealer kan ipv carglass, care etc etc.
Ik weet zeker dat StefanCS al dit kan bevestigen.
Dus als je een goedkoop contract wilt moet je goed opletten wat je doet. Succes!

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 30 nov 2009, 10:54

-dubbel-

Topfuel

Bericht door Topfuel » 30 nov 2009, 20:42

Nou laat ik het zo zeggen, goedkoop én goed. Ik ben zelf bezig een lease auto uit te zoeken en ben niet maatschappij gebonden. Heb al een hoop auto's gekocht, maar geen tot weinig ervaring met lease. Dit aangezien ik het zelf regel i.p.v de werkgever... Ik ben dus niet opzoek naar een of andere budget lease topper. Gewoon wat tips en adviezen, en de auto moet dus ''economisch verantwoord'' zijn. :bag: (wat een vervelend woord als het om auto's gaat...)

Het lijkt mij dat er juist nu wel onderhandeld kan worden net als bij de aanschaf van een auto...

@ Tim, bedankt voor de tip. Zal eens contact opnemen en kijken wat er mogelijk is...

Macboy

Bericht door Macboy » 10 dec 2009, 22:12

Hangt van heel veel voorwaarden af. Toen ik begon was mycarlease.nl een van de goedkoopste. Op dit moment is Leaseplan verreweg de goedkoopste voor mij. Er is geen maatschappij die een goedkoper leasecontract kon aanbieden voor de GTI onder dezelfde voorwaarden. En dat gold ook voor de Audi.

Leaseplan zat EUR 100 onder de prijs van Directlease en EUR 150 onder de prijs van Volkswagen lease.

Dus het hangt er maar net af allemaal ... voor een beginner kan Leaseplan het duurste zijn ...

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 10 dec 2009, 23:05

wij kunnen audi's krijgen via vwpcarrent voor een zeer scherpe prijs. meer dan 150 euro goedkoper per maand dan 4 andere aanbieders en dat met gewoon goede service..

Plaats reactie