Agent mag meteen schrijven, dat hij je de kans geeft om het ter plekke te repareren is alleen maar heel aardig van hem. En dat je Xenon niet zelf wil/kan repareren, daar heeft de wetgever geen boodschap aan. Maar het is inderdaad een heel kwalijke zaak dat het steeds moeilijker wordt om zelf een lampje te vervangen. (ook als je geen Xenon hebt). Ik zie daar een heel mooie kans liggen voor de EU om daar eens regelgeving voor te maken, ze maken voor de meest belachelijke dingen regels (zoals nu laatst weer dat er geen speelgoed bij snoepjes mogen zitten). Ze moeten autofabrikanten verplichten om hun auto's zo te ontwerpen dat het vervangen van lampen makkelijk zelf door de bestuurder gedaan kan worden.Wilbert schreef:Je moet altijd lampen bij je hebben en als je hem niet deriect kan vervangen mogen ze je een bekeuring geven.
Het grote bezwaarschriftentopic
- Hans
-
Dat fabrikanten alles zo dicht bouwen dat de bestuurder/eigenaar bijna de lamp zelf niet meer bouwen vind ik een kwalijke zaak...
Ik vind dat iedereen redelijk in staat moet kunnen zijn om een lamp te verwisselen zonder de auto te demonteren...
Maarja...een domme zet van de fabrikanten is t niet...moet je voor een lampje naar de dealer...kost t je 60 euro ipv 6 euro...
Ik vind dat iedereen redelijk in staat moet kunnen zijn om een lamp te verwisselen zonder de auto te demonteren...
Maarja...een domme zet van de fabrikanten is t niet...moet je voor een lampje naar de dealer...kost t je 60 euro ipv 6 euro...
- Erik K.
Inderdaad Wim, of de dealer is de L*L omdat die het eigenlijk niet kunnen/willen maken +/-65euro te rekenen voor het vervangen van een lampje
En het arbeidsloon voor eigen rekening neemt.
Alleen de lampjes zijn al belachelijk duur en gaan ook nog eens relatief kort mee. Ja dan heb je Long Life lampen, maar zijn bijna 2x zo duur.

Alleen de lampjes zijn al belachelijk duur en gaan ook nog eens relatief kort mee. Ja dan heb je Long Life lampen, maar zijn bijna 2x zo duur.